Juohtuipa vain mieleen, että niiden otteiden perusteella, mitä olen nähnyt meneillään olevissa nuorten mm-kisoissa, Konsta Mäkinen pitäisi hankkia JYPin tulevaisuuden nimeksi. Siinä on kaveri, joka uskaltaa pelata. Ei välttämättä mikään uusi Vatanen, mutta saattaa hänestä kehittyä kelpo Sm-liigapeluri.
Nimenomaan saattaa. Minä en lähtökohtaisesti innostu tämmösistä junnujen kuppauksesta muualta, kun omistakin pitäisi tuotantoa saada ulos. Ellei kyseessä ole mikään todellinen superlahjakkuus, mitä Mäkinen nyt ei ymmärtääkseni kuitenkaan ole.
Onhan siellä Ipassa Rajalaa ja Raskia jotka kaipaisivat uusia tuulia ja varmasti pystyvät koviin tekoihin Sm-liigassa. Nyt vain verkot vesille ja syötit kuntoon.
Rajalalla on edelleen sopimus Edmonton Oilersin kanssa, pelaa Ilveksessä vain lainalla. Sopimus kattaa myös ensi kauden.
"Joonasrask" on kyllä pelaajatyyppinä sellainen mihin JYPin pitäisi katseensa suunnata eikä haaveilla jostain Vemmun paluusta. Sitä sivuten, en ole ikinä ymmärtänyt tätä, että mikä hinku täällä palstalla on aina tuoda hirvittävän voimakkaasti näitä ex-pelaajia takaisin. Vänttinen nyt voisi vielä kolmossentterinä mennäkin, mutta Vemmu on kyllä pelinsä JYP-paidassa pelannut.
Mutta mikäpä mahtaa olla Vänänkään halu palata, kun JYP itse miehen heitti sivuun, vaikka jatkaa olisi halunnut.
Lähtökohtaisesti meillä on auki hyökkäyksessä paikka kahdelta ulkopuolelta tulevalle laiturille, yksi ykköseen ja yksi 2-3 ketjuun, tämä jälkimmäinen pelaajatyyppi voisi olla juuri tämä "joonasrask". Lainausmerkeissä siksi että tässä käytetään miestä vain esimerkkinä, eli kyseessä ei ole siirtohuhu.
Eli: Tuppurainen & Pesonen täyttävät 2 paikkaa 1-2 ketjusta, Louhivaara on 2-3 ketjun laituri ja Jaatinen lähtökohtaisesti kolmosessa, Sipiläisen viedessä yhden paikan nelosessa. Tämä selvennykseksi vielä.
Viimeksi muokattu: