Se että pistät Virtasen samaan kategoriaan Jääskeläisen ja Riskan kanssa on huvittava ajatus. Jatkosopimus ei tee Virtasesta yhtään parempaa pelaajaa, eikä Jonne pysty Jäsän tai Riskan ruutua täyttämään.
En kyllä nyt oikeasti ymmärrä sitä, mikä siinä on huvittavaa jos samoista pelipaikoista kilpailevat pelaajat eivät ole samassa kategoriassa.
Todettakoon tähän väliin, että olisin pitänyt sekä Jäsän että Riskan ennemmin kuin Virtasen, mutta nyt kun Virtaselle tehtiin jatko, lähden siitä että nelosketjun muodostavat Sipiläinen, Lahti ja Jonne. Kun miehelle jatko tehtiin, eihän siinä nyt ole vaan mitään ideaa jos puhutaan pelkästä markkinointikikasta.
Jääskeläinen ja Riska ovat toki käyttökelpoisia alivoimalla, mutta kyllä minun näkemykseni mukaan niitä on jo ensikin kaudelle aikamoinen määrä (Hytönen, Louhivaara, Lahti, Sipiläinen, Tuppurainen, miksei Jaatistakin voisi ajatella alivoimalle).
Toivottavasti nyt vaan Lahdesta ei kaavailla kolmossentteriä ja Jonnesta nelosen keskusmiestä.
JYPin ongelma tällä kaudella on ollut se, että alemmista ketjuista ei ehkä Jaatista lukuunottamatta ole löytynyt ratkaisukapasiteettia ja minä näen että kolmosketjuun olisi nyt syytä jo tuoda uutta verta ja potentiaalista ratkaisukapasiteettia, sekä uuden sentterin että yhden uuden laiturin voimin (Jaatinen on lähtökohtaisesti se kolmas lenkki tässä ketjussa).
Ja kun Sipiläisestä, Riskasta, Virtasesta tai Jääskeläisestä ei ole hyötyä kolmosketjussa, en minä nyt näe ideaa enää kirjoitella Jääskeläiselle ja Riskalle jatkoja.
Leveyttä toki on suotavaa olla, mutta esim. Suoraniemi näytti ihan potentiaalisia otteita viime viikolla pystyäkseen paikkaamaan nelosketjussa tarvittaessa. Ja tiedän, ei ole vielä Jääskeläisen/Riskan tasoinen, mutta voiko ikinä ollakaan, jos pikkuhiljaa ei aleta antamaan kunnolla mahdollisuuksia?
Sama koskee myös lahjakkaampaa osastoa (Kostner, Roine, Palve etc.). En ole ketään nostamassa suoraan kokoonpanoon, mutta toivon että he alkavalla kaudella olisivat ensimmäisiä jotka nousevat kokoonpanoon jos tulee loukkaantumisia/joku pelaa rajusti alle tasonsa.
Meillä on käytössä nyt JYP-Akatemia ja myös se hetki lähestyy pikkuhiljaa että oikeasti tarvitaan myös näitä ylempien ketjujen miehiä kasvattaa omasta takaa, koska resursseja ei JYPillä ole niitä kaikkia ulkopuolelta roudata. Ja edelleenkään niitä ei saada, jos ei vastuuta ja mahdollisuuksia tule.
Näin, tämä on minun kantani joukkueen rakennukseen ensi kaudelle.