JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

  • 399 844
  • 2 983
Mulle pisti semmonen eroavaisuus silmään, että JYP antoi Jukurien pelaajien laukoa, joskin kaukaa ja pienistä kulmista, mutta Jukurien päädyssä vastaavat pyrittiin blokkaamaan joka kerta pakkien toimesta. Pieniä nyansseja, mutta joskus vaarattomastakin paikasta veto menee sisään, kuten tänään nähtiin, jos ei yritetä kaikkia vetoja blokata.
 

kiekkomagna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Barca
Mulle pisti semmonen eroavaisuus silmään, että JYP antoi Jukurien pelaajien laukoa, joskin kaukaa ja pienistä kulmista, mutta Jukurien päädyssä vastaavat pyrittiin blokkaamaan joka kerta pakkien toimesta. Pieniä nyansseja, mutta joskus vaarattomastakin paikasta veto menee sisään, kuten tänään nähtiin, jos ei yritetä kaikkia vetoja blokata.
Toisaalta se toinen puoli on, että joukkue joka säntäilee blokkailemaan joka ikistä laukausta

A) Aiheuttaa toiminnallaan veskarille maskin
B)Jos menet blokkaamaan sen pitää myös jäädä blokkiin varsinkin polvipeitoissa.
C) Antaa kuvan, että veskariin ei luoteta. Varsinkin ns heikomman sektorin laukauksia jos sännätään blokkaamaan.
Usein veskarit käsittääkseni eivät edes halua sitä blokkaajaa peittämään mahdollista kiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Jäin tuossa väkisin miettimään, että onko tuo Dostie sittenkään riittävä ukko postiinsa. Näkee kyllä kentän hyvin, mutta ei oikein kykene sitä paljoakaan hyödyntämään. Kamppailuissa kohtalaisen lapanen, eikä niin muodoin oikein toimi edes sytyttäjänä.

Kun noin on, niin mikä se hyöty joukkueelle sitten on? Mielipiteitä.
Itse kyllä näen Dostien nostaneen tasoaan melkeinpä peli peliltä. Tänäänkin erottui ajoittain myös positiivisesti. Itse näen aihiota olla TOP6-laituri jouluun mennessä. Toki tulosta tarvitaan nyt, eikä vasta tammikuussa, mutta enpä nyt hirveästi keksi parempaakaan tällä haavaa JYPin rosterista täyttämään hänen paikkaansa.

Uskon kuitenkin, että Dostie tulee olemaan ”hyvä löytö” kauden jälkimmäisellä puolikkaalla. Siis sillä olettamalla, että tässä ei taas joulun tienoolla pakka leviä totaalisesti.
 

Baldrick

Jäsen
Toisaalta se toinen puoli on, että joukkue joka säntäilee blokkailemaan joka ikistä laukausta

A) Aiheuttaa toiminnallaan veskarille maskin
B)Jos menet blokkaamaan sen pitää myös jäädä blokkiin varsinkin polvipeitoissa.
C) Antaa kuvan, että veskariin ei luoteta. Varsinkin ns heikomman sektorin laukauksia jos sännätään blokkaamaan.
Usein veskarit käsittääkseni eivät edes halua sitä blokkaajaa peittämään mahdollista kiekkoa.
C) ei pidä paikkaansa. Vai eikö JYPissä 2009 luotettu Sinkku-Tuokkolaan? Jos joukkue edessä uhrautuu, niin keskivertomaalivahti on vain suu messingillä, kun maalia yrittää estää muutkin kuin kassari.

Se on totta, että peittojen on hyvä onnistua ja olla oikein ajoitettuja, että ei tule vain maskin takaa läpi. Mutta ei ne blokitkaan aina onnistu, jolloin sitten loppu jää veskalle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kyllä näen Dostien nostaneen tasoaan melkeinpä peli peliltä. Tänäänkin erottui ajoittain myös positiivisesti. Itse näen aihiota olla TOP6-laituri jouluun mennessä. Toki tulosta tarvitaan nyt, eikä vasta tammikuussa, mutta enpä nyt hirveästi keksi parempaakaan tällä haavaa JYPin rosterista täyttämään hänen paikkaansa.

Uskon kuitenkin, että Dostie tulee olemaan ”hyvä löytö” kauden jälkimmäisellä puolikkaalla. Siis sillä olettamalla, että tässä ei taas joulun tienoolla pakka leviä totaalisesti.

Jos tiedot halvasta palkasta pitää paikkansa niin hyvinhän tuo nykyisessä roolissa menee, ehkä isoin kysymys tulee option käytöstä. Varsinkin kun näissä ei ole mitään "vapaudun palkanmaksusta" korttia jos pelaajan potkii pihalle niin tuossa näkisi oikein järkeä. Ehkä ainoastaan jos pelaaja itse haluaisi purkaa sopimuksen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulle pisti semmonen eroavaisuus silmään, että JYP antoi Jukurien pelaajien laukoa, joskin kaukaa ja pienistä kulmista, mutta Jukurien päädyssä vastaavat pyrittiin blokkaamaan joka kerta pakkien toimesta. Pieniä nyansseja, mutta joskus vaarattomastakin paikasta veto menee sisään, kuten tänään nähtiin, jos ei yritetä kaikkia vetoja blokata.
Tämä on sikäli vähän huvittavakin havainto, että Jukurit sai ottelussa lauottua 9 kertaa maalia kohti ja sinne saakka, kun taas JYPin vastaava lukema on 31 laukausta. Yhteensä Jukurit laukoi 19 kertaa ja JYP 70 kertaa, eli prosenteissa maalille saakka (ja kohti) päätyi 47% (Jukurit) ja 44% (JYP).

Voisi kuitenkin kuvitella, että numerot olisivat edes vähän toisenlaiset, jos Jukurit olisi onnistunut blokkaamaan vetoja hyvällä prosentilla.

Kertoo ehkä siitä, että se touhu jäi pyrkimyksen asteelle, eikä niitä onnistuneita blokkeja ollut lopulta kovinkaan paljoa. Tuosta touhusta voi helposti olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

En menisi väittämään, että tämä on se asia, minkä vuoksi Jukurit tänään voitti.
 

Hedwig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jäin tuossa väkisin miettimään, että onko tuo Dostie sittenkään riittävä ukko postiinsa. Näkee kyllä kentän hyvin, mutta ei oikein kykene sitä paljoakaan hyödyntämään. Kamppailuissa kohtalaisen lapanen, eikä niin muodoin oikein toimi edes sytyttäjänä.

Kun noin on, niin mikä se hyöty joukkueelle sitten on? Mielipiteitä.
Joo, ei kovin ihmeellinen esitys Dostielta. Huovilan voisi nostaa takaisin kokoonpanoon tämän pienen hengähtämisen jälkeen, olihan siinä vastuuta annettukin ihan urakalla. Homma näytti luistavan Schnarrin kanssa.
Harmillisesti edes ylivoima ei tuottanut tänään minkäänlaista tulosta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mulle pisti semmonen eroavaisuus silmään, että JYP antoi Jukurien pelaajien laukoa, joskin kaukaa ja pienistä kulmista, mutta Jukurien päädyssä vastaavat pyrittiin blokkaamaan joka kerta pakkien toimesta. Pieniä nyansseja, mutta joskus vaarattomastakin paikasta veto menee sisään, kuten tänään nähtiin, jos ei yritetä kaikkia vetoja blokata.

Tämä toi mieleen muistuman, mitä pelin kuluessa tulin miettineeksi. Pelaajien lomaillessa rotsi levällään, ei viisikoissa oikeasti keskitytty pelaamaan tasapainoisesti hyökkäys/puolustus vaan puskettiin hyökkäystä, mutta missä torttu lepäsi, niin kiekottomana annettiin aivan liikaa tilaa vastustajan pelata, tarkoittaa, että kaukaa et riistä etkä käännä, muuta jos tilaa annat niin kaveri kiittää ja käyttää. Tähän se minusta tyssäs JYPiltä noin pelillisessä mielessä ja tietenkin luokattomaan keskialueen pelaamiseen, jolla ei saa tilaa ja aikaa niitä maaleja tehdä, mutta tämähän oli jo kaikkien tiedossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös