Se tiedettiin jo etukäteen, että alkukaudesta tulee vaikea. Olen hieman yllättynyt kuinka hauras luotto joukkueeseen täällä on, kun nyt alkaa jo monella luovutusmentaliteetti puskea.
Todella hyvän kirjoituksen olisi voinut laittaa lainaten kokonaan, mutta pannaan nyt vaikka vaan nuoli ylöspäin ja teksti lukekaa, ajatelkaa, karaistukaa.
Tunnustan tässä vaiheessa ainoastaan tässä kohden lyöneeni kirveen kiveen, en todellakaan osannut kuvitellakaan kuinka haperossa konttaamisen tuloksena kannattajan luotto ja kärsivällisyys on.
Kyllä minäkin kirjoitan jos paskalta näyttää tekeminen, mutta toivottavasti välittyy, että aika pitkään nega on vain pelikohtaista, oisko sitten vaan lyhyt kärsimättömyyttä? Kun laitoin tuonne arvostelua Dostien tekemisestä, hätkähdin, kuinka herkällä monoa perseeseen tuomiot lähti, kun itse kuvittelin vain vertaavani tulleita laitureita "tähän asti" olisko sen neljä peliä silloin ollut alla. Siitäpähän vanha oppi taas somen mielipiteen räväkkyyttä tai tuntuu oppivan aina uudestaan yllätyksekseen.
Tuot hyvin tuossa tekstissä esiin niitä eri lähtökohtia josta eri joukkueet ponnistaa kauttaan rakentamaan, niin ihan talouden, organisaation tilan, ison uusiutumisen ja ihan erilaisen identiteetin pohjalta. Noinhan se on ja aina on oleva, joukkueiden konjunktiot vaan ajan saatossa vaihtelee paikkojaan, luontaista hissiliikettä, se myös tuo jos jaksaa katsella ne lain alaisuudet, mitkä joillain joukkueilla on, eli jos tämmöisenä käyräkuvaajana sitä historiaa katsoo, näkee eroja ja niitä eroja setvimällä löytää niitä perintöjä, jotka on muuttuneet seuran identiteettiä osaltaan määrittämään.
Minä uskon, että kun se pelitapa kone hörähtää käyntiin, tuo pohja/kokonaistaso vaikuttaa minusta liigaan oikeasti hyvältä kohottaa se koko joukkueen itseluottamusta ja sitä kautta parempaa tulosta. Jos tässä hetkessä' ei pukkaa soijaa kun omissa pyöritään ja kompuroidaan, kyllä viisikoiden ajoitusten ja ajatusten kohdilleen kalibrointi tuo sen helpotuksen. Siitä en joukkuetta soimaa, mikä monessa postauksessa on esiin laitettu, ettei joukkue tee muka taistellen hommia laatikossa, juuri tuon ansiosta minusta niitä hyvä hetkiä tähän kohti näkyy.