Olen minäkin ihmeissäni sivusta seurannut tätä JYPin johdon aika uskomattomalta näyttänyttä penailua. Muistan, kuinka minulta pääsi ääneen huudahdus: "TÄH???", kun luin Rautakorven ja Nemon potkuista.Onhan näitä Besser-Wissereitä aina olemassa, jotka tietävät asiat taustoineen hieman paremmin kuin muut; myös selän pesijöinä heidät tunnetaan. Omat antipatiat ohjaavat liikaa ajattelua ja itsensä ilmaisemista, joka purkautuu pitkinä monologeina omaan asiaan uskoen ja siitä yhden ja ainoan totuuden tehden.
Näin sivustaseuraajana tätä agendakirjoitusta on kyllä ollut mielenkiintoista seurata.
Kirjoitustyylinä asettuminen muita ”tietävämmäksi” on aina aika silmiin pistävä tapa argumentoida. Muiden pitäminen jotenkin tietämättömämpinä käyttäen oman mielipiteensä jälkeen argumentteja ”mutta kukin näkee, tai katsoo miten haluua” on hieno tapa yrittää tehdä omasta ajatuksestaan fakta.
Jyp oli sijalla kuusi potkujen tullessa. Näin toisen joukkueen kannattajana se vaikutti vittumaiselta vastukselta, joka roikkui peleissä mukana, ja ratkoi niitä kärkiyksilöiden kautta, sekä ylivoimailla.
Valmentajan vaihduttua Jypistä tuli puhdas häviäjä, eikä se ollut enää lähelläkään menestystä.
Sentteriosasta oli koko kauden hyvin lähellä sarjan huonointa, mutta silti vikana oli Rautakorven aikana ”viisikon huono kokonaistaso”. No myöhemmin sitten Heiskasen valmentaessa vikana oli Rautakorpi-Nieminen. Olivat saaneet valmentaa väärin, niin eihän sille mitään voinut. Samaan aikaan Kärppien umpisolmu aukeni - valmentajan vaihdoksella.
Pelien voittaminen ylivoimilla, hyvällä maalivahtipelillä, ja tehokkuudella ei mielestäsi ole kestävää. Odotankin siis Tapparan totaalista romahtamista pudotuspeleissä, se näin Ilveslasein maistuu!
Näin sivustaseuraajana tätä agendakirjoitusta on kyllä ollut mielenkiintoista seurata.
Kirjoitustyylinä asettuminen muita ”tietävämmäksi” on aina aika silmiin pistävä tapa argumentoida. Muiden pitäminen jotenkin tietämättömämpinä käyttäen oman mielipiteensä jälkeen argumentteja ”mutta kukin näkee, tai katsoo miten haluua” on hieno tapa yrittää tehdä omasta ajatuksestaan fakta.
Jyp oli sijalla kuusi potkujen tullessa. Näin toisen joukkueen kannattajana se vaikutti vittumaiselta vastukselta, joka roikkui peleissä mukana, ja ratkoi niitä kärkiyksilöiden kautta, sekä ylivoimailla.
Valmentajan vaihduttua Jypistä tuli puhdas häviäjä, eikä se ollut enää lähelläkään menestystä.
Sentteriosasta oli koko kauden hyvin lähellä sarjan huonointa, mutta silti vikana oli Rautakorven aikana ”viisikon huono kokonaistaso”. No myöhemmin sitten Heiskasen valmentaessa vikana oli Rautakorpi-Nieminen. Olivat saaneet valmentaa väärin, niin eihän sille mitään voinut. Samaan aikaan Kärppien umpisolmu aukeni - valmentajan vaihdoksella.
Pelien voittaminen ylivoimilla, hyvällä maalivahtipelillä, ja tehokkuudella ei mielestäsi ole kestävää. Odotankin siis Tapparan totaalista romahtamista pudotuspeleissä, se näin Ilveslasein maistuu!
Oon kyllä sitä mieltä et jos Rautakorpea ei olisi potkittu pois, niin me pelattaisiin nyt pleijareissa - ainakin sääleissä. Oltiin kumminkin pistekeskiarvolla mitattuna sijalla 5 tuolloin. Ei se nyt vaan oo sattumaa et se romahdus alkoi täsmälleen silloin kuin Jukka potkittiin pois.Radiossa käytiin eilen läpi oikeastaan kaikki tilastot mitä pystyy Rautakorven ja Heiskasen ajalta, niin oli surullista kuultavaa jälkimmäinen puolisko. Myös monen pelaajan taso romahti täysin tuon jälkeen. En ymmärrä miten kukaan näkee tuota liikettä järkevänä tai mitään saa vanhan valmennuksen piikkiin.
5vs5 pelissä oli maalit aikalailla tasan Rautakorven aikana ja sitten pelejä ratkottiin yvllä, joka sattuu olemaan iso osa jääkiekkoa ja näin toimii kärkijoukkueetkin. Heiskasen aikana taisi olla 5vs5 pelin maalisuhde 41-80 tai siihen suuntaan. Katastrofaalista.
Oltaisiin oltu minimissään sääleissä, joista puolivälieriin melkoisen varmasti. Joukkue oli oppinut voittamaan ja olisi vain kasvanut kauden aikana. Myös tosiaan varmasti olisi tullut vahvistusta, ku huomataan, että siellä ei sekoilla.Oon kyllä sitä mieltä et jos Rautakorpea ei olisi potkittu pois, niin me pelattaisiin nyt pleijareissa - ainakin sääleissä. Oltiin kumminkin pistekeskiarvolla mitattuna sijalla 5 tuolloin. Ei se nyt vaan oo sattumaa et se romahdus alkoi täsmälleen silloin kuin Jukka potkittiin pois.
Muiden pitäminen jotenkin tietämättömämpinä käyttäen oman mielipiteensä jälkeen argumentteja ”mutta kukin näkee, tai katsoo miten haluua” on hieno tapa yrittää tehdä omasta ajatuksestaan fakta.
Faktaa nyt kuitenkin se että tämä tapa millä 1,5v Rautakorpi veti ei ollut se millä JYP on vuosien aikana rämpinyt ja faktaa on myös se että JYP vihdoin voitti pelejä.Kyseessä oli tapa, jolla JYP on keikkunut menemään sen kuutisen kautta ja tulokset tiedossa. Jos joku ei silti usko, että tämmöiset oli tulokset oikeushan siihen on jokaisella olla uskomatta, ei siinä mihinkään tietäjäksi asetuta. Kuitenkin sitä ihmetellen itse kommentoi, kuin joku syyhän sille on oltava, ettei asiaa usko, kun jäljelle jäävät selitykset puuttuu, tai haperoja kestämään tarkastelua.
En siis yritä tehdä omasta ajatuksestani faktaa, vaan fakta on faktaa ajattelinpa niin tai näin. Tietysti, aina halutessaan saa minua siitäkin syyttää.
Äläs nyt. Rautakorven (ennakko)perintö on alkanut jo 2018 HIFK-sarjasta ja jatkuu niin kauan kuin seura kyntää. Sitten, kun pelataan seuraavan kerran välierissä, niin voidaan katsoa Seppäsen perinnön alkaneen samaiselta kaudelta. Paitsi jos syksy alkaa huonosti, niin sekin menee vielä Rautakorven laskuun.Faktaa nyt kuitenkin se että tämä tapa millä 1,5v Rautakorpi veti ei ollut se millä JYP on vuosien aikana rämpinyt ja faktaa on myös se että JYP vihdoin voitti pelejä.
Totta on se että kukaanhan ei tiedä 100% varmuudella miten olisi loppukausi mennyt mutta on puhdas valhe väittää että tämä oli vain jatkumoa vuonna 2018 alkaneelle alamäelle.
Jos et kontekstia asiassa ymmärrä, saattaa mennä ns. ohi hilseen toki.
Kyseessä oli tapa, jolla JYP on keikkunut menemään sen kuutisen kautta ja tulokset tiedossa. Jos joku ei silti usko, että tämmöiset oli tulokset oikeushan siihen on jokaisella olla uskomatta, ei siinä mihinkään tietäjäksi asetuta. Kuitenkin sitä ihmetellen itse kommentoi, kuin joku syyhän sille on oltava, ettei asiaa usko, kun jäljelle jäävät selitykset puuttuu, tai haperoja kestämään tarkastelua.
En siis yritä tehdä omasta ajatuksestani faktaa, vaan fakta on faktaa ajattelinpa niin tai näin. Tietysti, aina halutessaan saa minua siitäkin syyttää.
Faktaa nyt kuitenkin se että tämä tapa millä 1,5v Rautakorpi veti ei ollut se millä JYP on vuosien aikana rämpinyt ja faktaa on myös se että JYP vihdoin voitti pelejä.
Totta on se että kukaanhan ei tiedä 100% varmuudella miten olisi loppukausi mennyt mutta on puhdas valhe väittää että tämä oli vain jatkumoa vuonna 2018 alkaneelle alamäelle.
Minä koen, että Rautakorven potkut oli väistämätöntä. Mutta, koen myös, että kokoonpano ei ollut tarpeeksi laadukas Jukan kiekkoon. JYPissä on/oli aivan liikaa alisuorittajia näiden kahden kauden aikana. Silloin joukkue pärjäsi, kun alempien ketjujen pelaajat ylisuorittivat. Valmentajat, myös Heiskasen poppoo joutuivat nyt kärsimään surkeasta joukkueesta.
On aivan anteeksiantamaton, että kahden kauden aikana on noin yksi ketju joka pitää jengiä pinnalla. Muut kentät vuotavat ja sekoilevat, mutta kellään ei ole kykyä tai osaamista reagoida tähän.
Ehkä myös tavassasi keskustella saattaisi olla jotain korjattavaa?
Tässä on taas hurmaava tapa osoittaa, että minä olen nyt tietämätön.Jos et kontekstia asiassa ymmärrä, saattaa mennä ns. ohi hilseen toki.
Nythän sinä käännät kyllä mustaa valkoiseksi toden teolla. Rautakorven toisella kaudella Jyp oli potkujen sattuessa sijalla kuusi. Nyt kovasti näyttää, että sinä et usko tätä faktaa, vaan näet jonkin vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa lopullinen romahdus olisi tullut myös hänen kanssaan. Jälleen kuitenkin argumenteissasi haluat piikitellä, että olettepas te muut hölmöjä kun, ette edes faktoja usko. Mikä on se fakta jonka sinä tässä tuot pöytään? Siitä en saa millään muotoa kiinni.Kyseessä oli tapa, jolla JYP on keikkunut menemään sen kuutisen kautta ja tulokset tiedossa. Jos joku ei silti usko, että tämmöiset oli tulokset oikeushan siihen on jokaisella olla uskomatta, ei siinä mihinkään tietäjäksi asetuta. Kuitenkin sitä ihmetellen itse kommentoi, kuin joku syyhän sille on oltava, ettei asiaa usko, kun jäljelle jäävät selitykset puuttuu, tai haperoja kestämään tarkastelua.
Niin siis tässä toistit siis sitä, että sanomasi on faktaa, tai siis niin fakta on faktaa. Ainoa fakta tämän kauden osalta on se, että Rautakorven aikana Jyp taisteli suorasta pudotuspelipaikasta, ja Heiskasen aikana romahti sijalle 13.En siis yritä tehdä omasta ajatuksestani faktaa, vaan fakta on faktaa ajattelinpa niin tai näin. Tietysti, aina halutessaan saa minua siitäkin syyttää.
Jyp ei ole oikein Gardinerin jälkeen tehnyt onnistunutta pelaajahankintaa. Lassila ja Pulkkinen nousivat omista junnuista. Puustinen ja Vainio taas ovat paluumuuttajia ja Eronen muuten vain tasonsa osoittanut. Smith oli ihan ok, mutta ei mikään sateentekijä tai porukan sytyttäjä kuitenkaan. En ole vielä heittänyt kaikkea toivoa Mikko Pertun suhteen, mutta ei hän pystynyt ottamaan tällä kaudella sellaisia kehitysaskelia kuin toivottiin.
En tiedä paljonko olet arvon palstalainen tätä meidän osiota lukenut, mutta ks. Kirjoittajan kanssa on aivan turha edes yrittää keskustella mistään. ”Hupiukko” pahimmasta päästä. Jos kävelet metsään ja löydät sieltä esim ison kiven, saat varmasti järkevämmän keskustelun aikaiseksi..Tässä on taas hurmaava tapa osoittaa, että minä olen nyt tietämätön.
Nythän sinä käännät kyllä mustaa valkoiseksi toden teolla. Rautakorven toisella kaudella Jyp oli potkujen sattuessa sijalla kuusi. Nyt kovasti näyttää, että sinä et usko tätä faktaa, vaan näet jonkin vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa lopullinen romahdus olisi tullut myös hänen kanssaan. Jälleen kuitenkin argumenteissasi haluat piikitellä, että olettepas te muut hölmöjä kun, ette edes faktoja usko. Mikä on se fakta jonka sinä tässä tuot pöytään? Siitä en saa millään muotoa kiinni.
Niin siis tässä toistit siis sitä, että sanomasi on faktaa, tai siis niin fakta on faktaa. Ainoa fakta tämän kauden osalta on se, että Rautakorven aikana Jyp taisteli suorasta pudotuspelipaikasta, ja Heiskasen aikana romahti sijalle 13.
Rautakorven toisella kaudella Jyp oli potkujen sattuessa sijalla kuusi. Nyt kovasti näyttää, että sinä et usko tätä faktaa, vaan näet jonkin vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa lopullinen romahdus olisi tullut myös hänen kanssaan. Jälleen kuitenkin argumenteissasi haluat piikitellä, että olettepas te muut hölmöjä kun, ette edes faktoja usko. Mikä on se fakta jonka sinä tässä tuot pöytään? Siitä en saa millään muotoa kiinni.
Ei tässä ole kyse siitä etteikö moni tätä sanomaasi ymmärtäisi. Kyse on siitä että me aika monet olemme vain kanssasi yksinkertaisesti eri mieltä.Kuten myös olen kirjoittanut jo useasti monen sitä ilmeisesti joko ymmärtämättä tietoisesti tai jostain muusta syystä, että Rautakorven kanssa asiat oli solmussa jo aiemmin ja potkut oli vain tuon prosessin päätepiste.
Onkohan eksymisesi tänne ja nimimerkkisi enne ensi kauden JYPin valmentajasta?
Olisihan se hauskaa koittaa ensin pärjätä Tapparan valmentajalla ja sitten Ilveksen. Tervetuloa Raipe!Onkohan eksymisesi tänne ja nimimerkkisi enne ensi kauden JYPin valmentajasta?