Päävalmentaja on pelillisissä asioissa johtohenkilö. Jos päävalmentaja epäonnistuu viestimään pelaajien tai yksittäisen pelaajan kanssa, on kyseessä johtamisongelma. Urheilutoimenjohtaja vastaa urheilutoimen johtamisesta. Jos meillä on epäonnistunut (tai "epäonnistunut") 9 valmentajaa ja lukuisia pelaajia 5 vuodessa ja urheilutoimenjohtaja itse on epäonnistunut jo viisi vuotta putkeen, niin voidaan sanoa, että johtamisessa on ongelmaa.Voi sen asian noinkin nähdä. Itse en näe.
Valmentajan vaihto näyttää epäonnistuneen siitä olen samaa mieltä. Ellei otteissa tapahdu ihmeparantumista.
Lisäksi olen myös sitä mieltä että Viitanen on epäonnistunut joukkueen kasaamisessa oikeastaan koko uransa ajan jos vertaa käytettyjä euroja saavutettuun menestykseen.
Muutoin maalaat melko synkkää kuvaa JYPin organisaatiosta johon nyt itse en ainakaan näillä tiedoin usko.
Ja koska johtaminen on viestintää, niin tällainen viestinnällinen kaaos, jota nyt kuukausi on tässä jatkettu, niin osoittaa tuohon samaan juuri syyhyn. Tämänhän ei välttämättä tarvitse tarkoittaa hra Seppästä, mutta yhtä hyvin toi tarkoittaa.
Tämäkin menee nyt vähän toisteiseksi, mutta organisaatio viestii jotain silläkin, että päättää olla viestimättä mitään. Tarkoitus voi toki olla ihan hyvä, mutta kontrolli viestistä päästetään silloin pois omista käsistä. Avoimuus on nykyajan viestinnässä pirun tärkeää.Minusta tuntuu että tiedottaa JYP mitä tahansa niin jotkut haluavat sen kääntää negatiiviseksi. Toisaalta kritisoidaan tiedottamisen huonoa laatua mutta samalla vaaditaan lisää jotta päästää taivastelemaan miten huonosti homma taas hoidettiin. Tästä syystä voi olla järkevää olla tiedottamatta mitään tällä hetkellä.
Mielestäni tiedote on hyvä jos siitä asia selviää. Jos jokin asia jää epäselväksi niin ainahan sitä voi kysyä että mitä tällä tarkoitettiin.
Tiedote on hyvä jos asia selviää, eikä ole suurta väärinymmärryksen vaaraa. Nyt näin ei näköjään ole oikein mennyt, kun monta tiedotetta on "ymmärretty väärin". Ja tiedotteet ovat pieni osa viestintää. Vikaan on menty muuallakin kuin tiedotteissa. Ei ilmeisesti ihan mennyt putkeen faniryhmätapaaminen, ei ole mennyt putkeen Heiskasen haastattelut tai Heiskasen viestittely Nikulle. Muutamia mainitakseni...
Jos tilanne on se, että tärkeimmät pelaajat lähtee, jos nykyinen valmentaja jatkaa, niin Seppäsellä ja kumppaneilla on aika tiukka paikka edessä, jo strategisessa mielessä. Poltetaanko sillat Nikun ja Turkulaisen kaltaisten, strategian mukaisten omien poikien kanssa? Vai pidetäänkö kiinni strategiasta sen pelillisessä osa-alueessa, joka tämän kiven laittoi vierimään? Jossakin kohtaa strategian sisältämiä asioita joudutaan pistämään tärkeysjärjestykseen. Onko pelillinen linja tärkeämpi kuin menestys? Onko omien poikien kotiuttaminen tärkeämpää kuin pelillinen linja? Onko fanit ja yhteistyökumppanit tärkeämpiä kuin omien virheiden tunnustamisen välttäminen ja kiiltokuvan kiillotus?