JYP kaudella 2023–2024: prosessikausi 2/3

  • 784 619
  • 6 482

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehdottomasti vakuuttavin, jos historiaa ja saavutuksia vasten peilaa. Lisäksi vissiin kukaan ei kyseenalaista hänen omistautumistaan JYPille, eli mun on vaikea keksiä, että kukaan löytäisi parempaa kandidaattia koko paattia parempaan luotsaamaan, niin pelillisesti, kuin organisaationa.

Seppänen on ollut jo yhtä pelitapaa ollut oman visionsa pohjalta ollut rakentamassa, vaikka toteuttaja ei ollutkaan, siitä on olemassa meriitit. Nytkään ei ole kyse kummemmasta, kuin löytää oikea ukko ruutuunsa tuottamaan oikeita asioita, eli taas kerran luottamaan visioon, jonka pohjalta voi tuottaa.

Voi siis olla, että jossain on joku, joka samaan pystyisi, sellaista ei vaan ole vastaan missään koskaan tullut, eikä haluaan toimeen ilmoittanut. Niillä mennään mitä on, muut sitten haaveilkoot, jos siltä tuntuu.
Luettele tähän nyt kaikki seuraomistajat jotka on luonut seuralle pelitavan. Varsinkin jos ei omaa minkäänlaista pelaaja/valmentajataustaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Luettele tähän nyt kaikki seuraomistajat jotka on luonut seuralle pelitavan. Varsinkin jos ei omaa minkäänlaista pelaaja/valmentajataustaa.

Miksi ihmeessä? Mun on vaikea käsittää tämmöistä vertaa omenia ja appelsiineja heittoja. Siellä täällä ja tuolla on vaikuttaneet monet erilaisin valmiuksin ja ympäristöin, mandaatein ja jopa luontein, jotkut saaneet menestymistä jotkut ei ihan, tai ei lainkaan.

Mikä ihmeen hyöty moisella vertailulla olisi minkään suhteen? toki jos mieli tekee, niin siitä vaan miettimään banaanin ja satsuman dna:ta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikos täällä joku sääntö sen puolesta, että yksittäisten lauseitten repiminen asiayhteydessä on soo soo, ainakin minä tästä jäähyllä istuin, mutta eihän näitä sääntökirjalla vihellellä, vai miten se meni.
Sinä voit raportoida ja kärsin tuomion mukisematta, jos niikseen tulee. Tuolta löytyy palstan säännöt, josta voi itse kukin, minä mukaanlukien, ehkä käydä välillä niitä lukemassa ja omaa kirjoitustapaa peilaamassa.

Nyt kun tuo "kukaan ei halua Rautakorven jengiin" -väitekin on ammuttu alas, niin tässähän odottaa jo seuraavaa johdon aivopierua. On kyllä äkkiä jäänyt itse jääkiekko sivuseikaksi tällä kaudella näiden tapahtumien keskellä.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Sinä voit raportoida ja kärsin tuomion mukisematta, jos niikseen tulee. Tuolta löytyy palstan säännöt, josta voi itse kukin, minä mukaanlukien, ehkä käydä välillä niitä lukemassa ja omaa kirjoitustapaa peilaamassa.

Nyt kun tuo "kukaan ei halua Rautakorven jengiin" -väitekin on ammuttu alas, niin tässähän odottaa jo seuraavaa johdon aivopierua. On kyllä äkkiä jäänyt itse jääkiekko sivuseikaksi tällä kaudella näiden tapahtumien keskellä.
Tää onkin juhlakausi. Seppänen on ottanut pari sivua Putinin oppikirjasta, tajusi että nykyresursseilla ei voi mestarutta voittaa, mutta jotain pitää tehdä että juhlakausi muistetaan. Onhan tässä nyt ollut viihdettä hauskuutta ja ihmeteltävää enemmän kuin ekalla mestaruuskaudella konsanaan. Ja väitän että tästä kaudesta puhutaan pidempään.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi ihmeessä? Mun on vaikea käsittää tämmöistä vertaa omenia ja appelsiineja heittoja. Siellä täällä ja tuolla on vaikuttaneet monet erilaisin valmiuksin ja ympäristöin, mandaatein ja jopa luontein, jotkut saaneet menestymistä jotkut ei ihan, tai ei lainkaan.

Mikä ihmeen hyöty moisella vertailulla olisi minkään suhteen? toki jos mieli tekee, niin siitä vaan miettimään banaanin ja satsuman dna:ta.
No ihan sillä että ei sitä pelitapaa ikinä missään luo seuran suurin omistaja.
Ja kysyn vieläkin että onko sinusta se hyvä asia että tätä projektia vetää nyt Seppäsen kanssa Viitanen ja Hämäläinen? Mainitsit aiemmin että nyt on pääsemässä valtaan ne jotka sinne on pyrkinyt ja se on hyvä.
Voitko perustella miksi on hyvä että seuran pelillisistä asioista vastaa mies joka on savustettu junioripuolella ulos ja urheilujohtajana on mies jolla ei ole mitään näyttöä menestyvän liigaseuran rakentamisesta?
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
No ihan sillä että ei sitä pelitapaa ikinä missään luo seuran suurin omistaja.
Tämä! @JypFabu ei edes JYP:n kultaikoina Seppänen päättänyt joukkueen pelitapaa ja ihan syystä(osaamisen puuttuminen) vaan palkkasi tehtävään henkilöitä joilla on osaamista.
Miten tänne kukaan ikinä saadaan valmentamaan jos pelityylin/tavan kertoo joukkueen suurin omistaja vailla mitään osaamista kyseiseen alueeseen?
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nyt sopisi ottaa kengät korvilta ja ryhtyä vähän lukemaan kuinka asiat on menneet ja olleet. Sen seitsemän kautta sitten Seppänen otti taka askelia JYPistä, haluten keskittyä muihinkin asioihin kuin JYPiin ja siitä lähtien on osaavasti tuhottu kaikki se mitä JYP oli. Jos sitten Seppäseen haluaa mustanaamion pääkallon leukaan laittaa, ainoa peruste löytyy siitä, että vetäytyi taka - alalle.

Sen varassa on JYP tulevaisuus, löytyykö viisautta seistä Seppäsen teesien takana yhtenäisenä, mitä vähemmän, sitä varmemmin sekoilu jatkuu kaudesta toiseen. Kyseinen herra on kuitenkin ainoa, joka JYPin on koskaan loistoonsa nostanut kestävästi. Kannattaisi kuunnella tarkkaan mitä hän visioi, koska JYP voi olla JYP vain jos sillä on oma identiteetti, niin kaukalossa, kuin sen ulkopuolella.
Sen verran olen samaa mieltä, että Seppänen on avaintekijä. Hänelle on keskittynyt niin paljon vaikutusvaltaa, että hän on avaintekijä niin hyvässä kuin pahassa. Jos ei tapahdu ihmettä ja joku osaava kaveri osta Seppästä ulos, Jyp on Seppäsen varassa. Samaan aikaan olen sitä mieltä, että Seppänen on nyt väärillä jäljillä. Hänen on pakko miettiä asiat uusiksi ja alkaa toimia sen mukaan, muuten tämä korpivaellus jatkuu. Hyvä peruste tähän on sekin, että kolmivuotinen prosessi meni jo vituralleen. Ei ehkä kannata jatkaa pään lyömistä seinään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sinä voit raportoida ja kärsin tuomion mukisematta, jos niikseen tulee. Tuolta löytyy palstan säännöt, josta voi itse kukin, minä mukaanlukien, ehkä käydä välillä niitä lukemassa ja omaa kirjoitustapaa peilaamassa.

Nyt kun tuo "kukaan ei halua Rautakorven jengiin" -väitekin on ammuttu alas, niin tässähän odottaa jo seuraavaa johdon aivopierua. On kyllä äkkiä jäänyt itse jääkiekko sivuseikaksi tällä kaudella näiden tapahtumien keskellä.

Älä edes unta näe. Minä voin vääntää ja tökkiä kuin pakki oman maalin edessä, mutta rotaksi en rupea. Sellaista voittoa ei ole joka olisi sen arvoinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä! @JypFabu ei edes JYP:n kultaikoina Seppänen päättänyt joukkueen pelitapaa ja ihan syystä(osaamisen puuttuminen) vaan palkkasi tehtävään henkilöitä joilla on osaamista.

Eipä ei, mutta taatusti siihen vaikutti, ihan niin kuin vaikuttaa nytkin. Kannattaa kuulostella tuo Seppäsen haastis ja miettiä kuinka ne asiat oikein onkaan lopulta. Olla erimieltä tai samaa mieltä, mutta noin se asia on.
 

VeMa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NYR
Jospa tuo "JYP on taas pelaajamarkkinoilla varteenotettava vaihtoehto" tarkoittaakin sitä, että kauppa on kohta auki ja joukkue tyhjenee?
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Eipä ei, mutta taatusti siihen vaikutti, ihan niin kuin vaikuttaa nytkin. Kannattaa kuulostella tuo Seppäsen haastis ja miettiä kuinka ne asiat oikein onkaan lopulta. Olla erimieltä tai samaa mieltä, mutta noin se asia on.
Kuuntelin kyllä. Ihmetystä tuossa herättääkin, että onko Jukalla ammattitaitoa kertoa miten jääkiekkojoukkueen pitäisi pelata vain, koska on nähnyt 1600 peliä ja koska hän on seuran omistaja/rahoittaja? Siitäkin voi varmasti olla montaa mieltä

Onko Seppäsellä meriittejä mennä kertomaan pelaajille/valmentajalle "hei pelatkaakin ens erässä näin"?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kuuntelin kyllä. Ihmetystä tuossa herättääkin, että onko Jukalla ammattitaitoa kertoa miten jääkiekkojoukkueen pitäisi pelata vain, koska on nähnyt 1600 peliä ja koska hän on seuran omistaja/rahoittaja? Siitäkin voi varmasti olla montaa mieltä

Onko Seppäsellä meriittejä mennä kertomaan pelaajille/valmentajalle "hei pelatkaakin ens erässä näin"?

Minusta menet tässä laukalle samoin, kuin väki täällä on mennyt pelipaikattoman(todella huono nimitys, kuten monesti jo olen laittanut) kanssa. olettamisen ja kuvittelun sijaan kannattaa hetki henkäistä ja peilata olevaan nähden mikä on todellisin johtopäätös.

Seppänen oli minusta täysin oikeassa ja kannattaa tuohon lisätä että nuo 1600 oli JYPin pelejä, veikkaan, että siellä on isompi liuta yleensä pelejä nähtynä, ihan kuten on itsellänikin vuosikymmenten varrelta. Samoin totta on myös se, että asemassaan ja vastuussaan tulee ja pitää tulla vaikuttamaan myös pelilliseen puoleen. Ei se tarkoita valmentajan neuvomista, vaan osuutta kokonaisuuden toteutumisesta, jonka itse on allekirjoittanut ja jonka takana seisoo. Sisältää siis ison tukun muitakin asioita, kuin valmennuksen "opastamisen", jos sen sellaisena haluat mieltää.

Seppänen ei siis mene koskaan sanomaan koppiin, että pelatkaa ensi erässä näin, ihan samoin kun Seppänen ei ole koskaan palkannut Hämäläistä päävalmentajan pestiin. Asioita voi ymmärtää, olla ymmärtämättä tai teeskennellä olevansa ymmärtämätön, jokainen valitkoon omansa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen oli minusta täysin oikeassa ja kannattaa tuohon lisätä että nuo 1600 oli JYPin pelejä, veikkaan, että siellä on isompi liuta yleensä pelejä nähtynä, ihan kuten on itsellänikin vuosikymmenten varrelta.
Vuoden 2024 Don Tamimaisin kommentti.
Seppänen ei siis mene koskaan sanomaan koppiin, että pelatkaa ensi erässä näin, ihan samoin kun Seppänen ei ole koskaan palkannut Hämäläistä päävalmentajan pestiin. Asioita voi ymmärtää, olla ymmärtämättä tai teeskennellä olevansa ymmärtämätön, jokainen valitkoon omansa.
Ja ei, Hämäläistä ei palkattu päävalmentajaksi vaan apuvalmentajaksi keväällä 2022. Siirrettiin junioripuolelle josta hänet haluttiin jo ulos. Kysyn vielä kerran että oletko sitä mieltä että on hyvä että on nyt se mies joka tätä uutta pelitapaa ajaa Seppäsen ja UTJ:n kanssa??
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä ei, mutta taatusti siihen vaikutti, ihan niin kuin vaikuttaa nytkin. Kannattaa kuulostella tuo Seppäsen haastis ja miettiä kuinka ne asiat oikein onkaan lopulta. Olla erimieltä tai samaa mieltä, mutta noin se asia on.
Mulle on jotenkin ehkä eniten ristiriidassa pelitapa-asiassa vertaaminen USAn junnujoukkueet ja sitten puhutaan Jyväskylän olosuhteista. Omaan makuun tuo USAn joukkue on materiaaliltaan aika kova siellä missä pelaavat. JYP taas saanee kokonaisuudessasen korkeintaan keskitason materiaalin SM-liigassa, tämä on asia mitä en ymmärrä ja siksi epäilen vahvasti ettei tuota saada koskaan toimimaan. Lisäksi junnuissa ei ole mitään ylivertaisia luistelijoita tulossa kovinkaan montaa, edes lähitulevaisuudessa - tuossakin USAn pojat valovuoden edellä. Pystytkö avaamaan tollolle tuota ristiriitaa?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vuoden 2024 Don Tamimaisin kommentti.

Ja ei, Hämäläistä ei palkattu päävalmentajaksi vaan apuvalmentajaksi keväällä 2022. Siirrettiin junioripuolelle josta hänet haluttiin jo ulos. Kysyn vielä kerran että oletko sitä mieltä että on hyvä että on nyt se mies joka tätä uutta pelitapaa ajaa Seppäsen ja UTJ:n kanssa??

Takkini ei kyllä ole yhtä "juhlava".

Viittaus Hämäläiseen ja päävalmentajuuteen oli viittaus niihin paskapuheisiin joita täällä laatikolla on urakalla totena viljelty.

Kuitenkaan, siihen en voi tiedoillani tyhjentävää vastausta antaa, onko Hän oikea mies kehitystä eteenpäin, viemään. Ainoa noja mikä on, on se, että Jos organisaatiossa näin on nähty, siihen lie olemassa peruste, että palkattu on.

Minulla ei oikeastaan tulevan suhteen tuota huolta se, onnistuuko Hämäläinen Seppäsen ja Viitasen kanssa pelitavan modernisointia toteuttamaan, enemmän huolettaa, löytyykö jästipäiden joukosta tarpeeksi halukkaita vilpittömästi tuota toteuttamaan, nämä kolme kun eivät tule asiaa yksin taikomaan, se on isomman nipun savotta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mulle on jotenkin ehkä eniten ristiriidassa pelitapa-asiassa vertaaminen USAn junnujoukkueet ja sitten puhutaan Jyväskylän olosuhteista. Omaan makuun tuo USAn joukkue on materiaaliltaan aika kova siellä missä pelaavat. JYP taas saanee kokonaisuudessasen korkeintaan keskitason materiaalin SM-liigassa, tämä on asia mitä en ymmärrä ja siksi epäilen vahvasti ettei tuota saada koskaan toimimaan. Lisäksi junnuissa ei ole mitään ylivertaisia luistelijoita tulossa kovinkaan montaa, edes lähitulevaisuudessa - tuossakin USAn pojat valovuoden edellä. Pystytkö avaamaan tollolle tuota ristiriitaa?

Joo ja ei minun ymmärtääkseni. Tuota pelitapaansa jenkkipojat on luoneet ihan toisen tasoisissa ryhmissä ja onnistuneet siinä kehittymään tuohon tasoon. En minä näe mitään estettä sille, etteikö Jyväskylän poika osaavasti ohjattuna voi yltää tasolle jolla toteuttaa liigassa pätevästi omalta osaltaan.

Koko pelitapa edun ideahan on, että sitä osaavat kykenevät gäpin rikkaiden ja tasokkaampien pelaajien joukkueisiin kuromaan, niin sen ainakin minä käsitän ja jos siinä onnistuu, voi niistä kärkikahinoista jopa viireistä kattoon uskottavasti tapella.

En oikeastaan kykene näkemään yhtään järjellistä syytä, miksi ei JYP tuohon iskisi all in periaatteella, sääleihin rimpuilemista voi toki harjoittaa prosenttikiekolla ja halvemmalla nipulla, mutta kuka tuota nyt oikeasti tavoittelee.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takkini ei kyllä ole yhtä "juhlava".

Viittaus Hämäläiseen ja päävalmentajuuteen oli viittaus niihin paskapuheisiin joita täällä laatikolla on urakalla totena viljelty.

Kuitenkaan, siihen en voi tiedoillani tyhjentävää vastausta antaa, onko Hän oikea mies kehitystä eteenpäin, viemään. Ainoa noja mikä on, on se, että Jos organisaatiossa näin on nähty, siihen lie olemassa peruste, että palkattu on.

Minulla ei oikeastaan tulevan suhteen tuota huolta se, onnistuuko Hämäläinen Seppäsen ja Viitasen kanssa pelitavan modernisointia toteuttamaan, enemmän huolettaa, löytyykö jästipäiden joukosta tarpeeksi halukkaita vilpittömästi tuota toteuttamaan, nämä kolme kun eivät tule asiaa yksin taikomaan, se on isomman nipun savotta.
Niin eikös tämä Hämäläinen itse sanonut, että piti olla päävalmentaja. Ei täällä ole sitä kukaan ensimmäisenä ollut huhuamassa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos vaan aikaa riittää, niin pitääpä tosiaan koittaa kaivella näitä pelitapaan liittyviä sitaatteja. Minusta tosiaan se mitä tänään on lausuttu on jo lähempänä realismia. Sama kyllä kävi mielessä kuin @Hieroja :lla; ei taida pelaaja-aines olla ihan sitä Jyvässeudulla, mitä USA:ssa.

Mutta en minä nyt heti lähtisi palsasisaruksia valehtelijoiksi sanomaan, jos tänne tuovat tietonsa esim. tiedotusvälineistä. Tietty jos kaikki on valemediaa, niin sittenhän sitä voi niin ajatellakin.

Mutta koitan tosiaan palata tuohon. Ihan varmaan opettavaista itsellekin, että löytyykö näille pelitapa-asioille niitä lennokkaampiakin ulostuloja, vai onko sitä itsekin hurahtanut massahysteriaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin eikös tämä Hämäläinen itse sanonut, että piti olla päävalmentaja. Ei täällä ole sitä kukaan ensimmäisenä ollut huhuamassa.

No, jotenkin sumussa on kohtuu monta postausta nenän eteen auennut jossa tuonkin kautta asiaa puidaan, kuin taivas putoaisi niskaan. Ihan samaa kastia älynväläyksinä, kuin kuvitelma, että Viitanen ja Hämäläinen ulostamalla syntyisi sitten jotakin kestävää ja toimivaa.

En itse ole törmännyt tämän Hämäläisen sanovan noin, mutta sitä suuremmalla syyllä jättäisin moisen lausuman arvoonsa (eli kommentoimatta) kun siinä ei järkipohjalla mitään edes luuta lihalle ole olemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös