Berzinsistä kun nyt puhutaan ja mietitään miten hyvä maskimies ja maalineduspelaaja on niin hänhän urallaan ei ikinä ole päässyt kymmeneen maaliin kaudessa ja tälläkin kaudella Tšekin DIVARISSA tehnyt 40ottelussa 7+8 tehot. Ehkä ihan pikkusen on nyt laukalla Berzinsin hehkutus.
Berzinsin näkisin hyvänä pelaajana KeuPalle.
Kukin katsonee silmillään, ei siinä mitään. En koe mitenkään hehkuttaneeni kyseistä pelaajaa, vaan oman näkemykseni sen pohjalta mitä nähnyt olen laitoin. Siitä saa ja voi olla erimieltä, eikä meillä ole olemassa mitään mittaria siihen onko joku oikeassa vai ei.
Kuten ihan laitoin, siinä on alle kymmenen maalin mies liigassa kun liigassa ja avunsa joukkueelle ihan muualla kuin tehoissa. Vaikka siitä kohelosta muoviliigana puhutaankin, niin en mä nyt silti sitä laittaisi liigan ja mestiksen väliin tasoltaan, sitähän tuo sinun Keupa heittosi indikoi. Minun ymmärtääkseni ihan samoin avuin veteli siellä, kun vetelee varmaan nykyisessään.
Mitään sateentekijää en miehestä ole koskaan kuvitellut olevan yhdellekään joukkueelle, kun sen sortin pelimanne ei selvästi ole. Mutta, jos oli syyt mitkä tahansa joiden vuoksi ei JYPissä jatkanut, hän on nähdyn perusteella ihan liigajoukkueen viisikkotyöläisen tasoinen pelimanne ja tosiaan liigassa ei nää kovinkaan usein pelaajaa, jolla on oikeasti kyky hyvään maskipelaamiseen. Mitenkään hehkuttamatta, on myös niin, että jos avaruusajattelu on myötäsyntyistä, on myös silmä käsi koordinaatio hyvä. Tätä ei tuo pikku stintti ehtinyt mitenkään avaamaan.
Silti, ohjurien osaamista ei pidä sotkea hyvään maskipelaamiseen kuitenkaan. Hyvä maskipelaaja osaa omalla pelin luvullaan luoda sen optisen harhan veskarille jolla niitä maaleja syntyy, niistä ei tule tehopisteitä, eikä niillä pääse tilastoniiloille esiin, mutta iso apu se joukkueelle on, jos tämmöinen seppä on omasta takaa. Silti, tämä avu ei yksin riitä, pitää olla kelvollinen pelimies myös siihen arkiseen viisikkotyöhön. Kyseinen pelaaja ei vakuuttanut stintillään minua aloittajana, mutta liikkui hyvin kiekottomana ja osasi rytmittää viisikkoaan sen perusteella mitä ehti näkemään. Tavallaan yllekirjoitettua voinee pitää itsestään selvyytenä, sillä ei entisessä kohelossa kovin pitkään vajavaisella tasolla kurvailla.
Vaan kyllähän Keupakin pelimiehistä hyötyy, eipä siinä, silti sielläkään ei olisi mikään tulos vastuu sentteri tai sateen tekijä, se kun ei laatunsa selvästi ole. Duunari mikä duunari.