JYP kaudella 2022–2023 – JYP 2.0:n toinen vuosikurssi

  • 649 953
  • 4 984

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllästymiseen saakka saa peräänkuuluttaa että pakki tai kaksi puuttuu. Joukkue on yksi eniten maaleja tehneistä, maalivahti huipputasoa mutta pelit hävitään. Ja se keskushyökkääjä.. BC kun sivussa kevyet 5 peliä vielä, niin nyt nähdään miten ohkasella ollaan silläkin saralla. Ei taideta sääleihin edes kammeta tällä kaudella. VMP.

Joukkue on myös yksi vähiten maaleja päästänyt joukkue sen jälkeen kun maalivahtiosastolle 20 peliä sitten Vehviläinen tuli. 5 vähiten tuolla ajanjaksolla, maalin enemmän kun Tappara ja 2 kun lukko. Sentteriä tuo eniten huutaa jolla saataisiin kolmosketjusta enemmän irti.

Pakkiosasto on mielestäni riittävä vetää kausi loppuun, mutta jos joku saa hankittua ensikauttakin silmällä pitäen niin ehkä sitten ja samalla kakkonen/seppälä myyntiin.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaako joku kertoa missä on Petman? Tästä joukkueesta ainoa rymistelijä, minä ainakin haluan nähdä taklauksiakin. Onko se rikki vai koirankopissa? Vidgren-Stråka-Petman, siinä olisi minua myötä karvaan rapsuttava nelonen.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaako joku kertoa missä on Petman? Tästä joukkueesta ainoa rymistelijä, minä ainakin haluan nähdä taklauksiakin. Onko se rikki vai koirankopissa? Vidgren-Stråka-Petman, siinä olisi minua myötä karvaan rapsuttava nelonen.
Loukkaantunut ollut jo pitkään. Kausikin saattaa jopa olla ohi
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loukkaantunut ollut jo pitkään. Kausikin saattaa jopa olla ohi
Thänks. Minä yritin kaivaa tällaista tietoa mutta en löytänyt mistään... Paitsi että olen vissiin aika vajaa koska Petmanin tilanne on viimeisin viesti sairasketjussa. Koko ketju on mennyt jotenkin täysin ohi.
 
Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä tuli mieleen myös seikka, että vaikka kuinka täällä kuvitellaan Hifkin menevän menojaan jättäen Kookoon, JYPin ja Jukurit ja ketä siellä vielä on, viimeisestä paikasta kamppailemaan, asia ei välttämättä ole niin.
Posiketjusta tämä. Niin, en minä tiedä onko täällä muut kuin minä tuota lainattua "kuvitellut". Perustuu paljolti niinkin suuriin kuvitelmiin ja utopiaan kuin viime aikoina saavutettuun tulokseen pisteissä mitattuna. JYPillä siis edellisestä 5 pelistä 5 pistettä, ja 10 pelistä 12. IFK:lla sama 12 pistettä edellisestä kuudesta pelistä. Huomannet kohtuullisen eron tuossa?

Tuon perusteella uskallan kyllä omat arvaukseni julki tuoda, vaikka sinä et numerofaktoja ymmärtäisi. Jännä, että näinkin tasaväkiset joukkueet ovat keränneet kovin eri määrän pisteitä viime aikoina.

Taisit muuten olla ainoa, joka löysi eilisestä pelistä loppuminuutteja lukuunottamatta hyvää JYPin otteista? Arvostan kuitenkin huolellista analyysiäsi pelistä.

Eri mieltä ollaan monesta asiasta eri näkökulmistamme johtuen. Minä seuraan asioita myös numeroista, enkä toitota sokeaa kritiikitöntä uskoa tulevaan kuin Helmut Kohl konsanaan Saksojen yhdistyessä. Vaan en minä lähde, enkä voisikaan, kieltämään uskomasta vaikka spagettihirviöön, jos se tuo mielenrauhaa.

Eilisestä vielä; pisteitä tuli kaksi yli omien odotusten ja arvausten. Olin siis väärässä arvauksineni ja samalla hyvin iloinen, että näin kävi. Yhtä lailla voin olla väärässä arvauksissani loppusijoituksista (harvemmin nämä minulla osuu). Jos JYP sarjataulukossa IFK:n yläpuolelta löytyy, niin todennäköisesti olen myös hyvin iloinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JYPillä siis edellisestä 5 pelistä 5 pistettä, ja 10 pelistä 12. IFK:lla sama 12 pistettä edellisestä kuudesta pelistä. Huomannet kohtuullisen eron tuossa?

Hyvällä ja naurulla kuitaten eilisestä pelistä JYP sai 2 pistettä Hifk sai yhden. huomannet eron kun toinen on puolet huonompi?

Arvioni luonnollisesti koski tätä peliä ja näiden kahden kohtaamista. Mitään tasoeroa en heidän esityksissään löytänyt, hyvässä olivat yhtä hyviä ja huonossa yhtä huonoja. Vaikka nämä seurat keräävätkin pisteensä toisiinsa nähden eri syklissä, niin eipä määrissä kovasti toisistaan poikkea ainakaan tässä vaiheessa, tuskin loppuvaiheessakaan, tämä oletus, ei tieto. Kuitenkin tajusin juurikin tuon pelin esitysten aikana, että tosiaan hyvässä lykyssä tässä voi olla säälipari ja tuon pelin perusteella ei kummallakaan ollut mitään erityistä edgeä toistaan kohtaan.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuitenkin tajusin juurikin tuon pelin esitysten aikana, että tosiaan hyvässä lykyssä tässä voi olla säälipari ja tuon pelin perusteella ei kummallakaan ollut mitään erityistä edgeä toistaan kohtaan.
Tuo on kyllä totta. Kotona taidettiin voittaa jatkoilla ja eikös eka vääntö Helsingissäkin ratkennut suunnilleen vikalla kympillä? Sekin on jännä, että keskinäisissä ottelun taso on aiheuttanut parranpärinää. Liekö sitten oikeasti osunut parissa pelissä huono päivä molemmille, vai ovatko vaan pelillisesti sellaisia vastustajia toisilleen, että peli näyttää tuolta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sekin on jännä, että keskinäisissä ottelun taso on aiheuttanut parranpärinää.

Tää on vähän jännä juttu, että mistä johtuu moinen analyysi. Kummatkin stadin koitokset paikan päältä katselleena näkemys on ihan erilainen mulla. Siinä, missä se syksyinen tuntui ja näytti siltä, että kentällä kaksi joukkuetta pähkäili, että kummin päin sillä mailalla oikeen pelattiinkaan, tämä oli ihan korkeatasoista jääkiekkoa, jossa kummankin viisikot tekivät oikeita asioita, eivät vaan saaneet oikeen ratkottua liian tasaväkisinä hommaa puoleen tai toiseen.

Mikä eritoten oli parantunut Hifkillä aiempaan heiltä nähtyyn, oli keskialueen viisikkotyö, sen kanssa JYP oli pulassa läpi ottelun ja se tylsytti murtautumista, joka näkyi sitten "huonona" hyökkäämisenä JYPiltä. JYPillä taas viisikkopuolustus omissa oli luokkaa hyvä+ ja varsinkin av - peli oli todella hyvää, puolustajista jopa adhd Teves oli pelin päällä, enkä huomannut kuin yhden seilaamisen kakkoserässä, josta ei kummempaa onneksi sukeutunut, päin vastoin muutama hänen hienosti selvittämä tilanne kääntyi muiden töhöilyn vuoksi takaisin paineeksi omiin. Pakit oli siis todella hyvä koko ajan, jos nyt erikseen on syytä nostaa, maalimääräkin sitä todistaa.

Samoin voin hyvin kuvitella, että jollain katseella löytää molempien pelin virkamieskiekkona, mutta minusta se on optinen harha, joka johtuu siitä, ettei kummankaan viisikkopeli ole liigan ihan hiotuneinta tasoa ja siksi aiheuttaa tökkimistä ja hidastelua hetkissä, kun viisikko ei kykene menemään vaistoilla, vaan järjellä, ja se johtaa ajoitusvirheisiin, liikkeen hidastumiseen ja helpottaa vastustajaa lukemaan toisen peliä.

Minusta nää on jokseenkin tasaväkiset vastukset toisilleen, pelaavat ihan tyypillistä liigan lätkää hyvin pienin painotuseroin viisikkopelissä. Tämä tietysti selittyy jo erilaisen materiaalin myötä, mutta on siellä varmaan valmennuksellinenkin aspekti olemassa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä eritoten oli parantunut Hifkillä aiempaan heiltä nähtyyn, oli keskialueen viisikkotyö, sen kanssa JYP oli pulassa läpi ottelun ja se tylsytti murtautumista, joka näkyi sitten "huonona" hyökkäämisenä JYPiltä.
Mielestäni JYP yritti poikkeuksellisen usein kuskata kiekkoa vastustajan alueelle, kun perinteisesti on roiskittu punaiselta päätyyn ja sitten perään. HIFKin keskialueen träpin läpimenemisestä ei tullut oikein mitään ja linjatuomaritkaan eivät olleet JYPin puolella. Voi toki olla, että keksin omiani.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mielestäni JYP yritti poikkeuksellisen usein kuskata kiekkoa vastustajan alueelle, kun perinteisesti on roiskittu punaiselta päätyyn ja sitten perään.

Ei huono huomio ollenkaan. Hifk pakotti tosiaan JYPin pelaamaan keskialuettaan, kun päätykiekoille ei päästetty. Taktinen valinta sanoisin. Hankaluus vielä oli, kun ei ole ihan vielä JYPin pelikirjan peliä keskialueen voittaminen pelaamalla, JYPin viisikkopeli kangistui entisestään, kun yritysten ajoituksetkin sakkasi, mikä vaikutti kiekottomien liikkumiseen koko ajan varpaillaan, ettei tule kääntöjä, jos epäonnistuu. Kuskaaminen tuossa tilanteessa lie ainoa vaihtoehto, kun ajoitukset ei yllä murtoon siirtokiekoin tai syötöin, joilla tehdä liike ylivoimaisia rintama hyökkäyksiä onnistuessaan. Jos vastustaja on kiekottomana staattinen se kyllä onnistuu liigajoukkueelta aina, mutta homma vaikeutuu merkittävästi, jos viisikko liikkuu kiekottomana riittävästi.

Linjatuomareita en esityksen roistoina erityisesti huomannut, ehkä jokunen paitsiovihellys oli kärkäs.

Hifk siis pelasi keskialuetta kuin nykykiekon oppikirjasta, niin se ajatellaan miinoitettavan omiin, mutta on siellä ajatus sen alueen voittamisesta omien eduksikin, ei pelkästään vastustajan hyydyttämiseksi, siihen sai JYP omalla viisikkotyöllään iskettyä hyvin kiilaa ja puolestaan omalla työllään hyydytti Hifkiä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ainut mahdollisuus nousta vielä playoffeihin mukaan on ottaa ensi viikolta 9 pistettä. Tyylillä ei ole mitään väliä.

Mutta suurella todennäköisyydellä JYP löytyy runkosarjan päätteeksi sijoilta 12.-14., taas.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainut mahdollisuus nousta vielä playoffeihin mukaan on ottaa ensi viikolta 9 pistettä. Tyylillä ei ole mitään väliä.

Mutta suurella todennäköisyydellä JYP löytyy runkosarjan päätteeksi sijoilta 12.-14., taas.

Tällä hetkellä näyttäisi pudotuspeliraja olevan 82 pistettä jos Jukurit säilyttää saman pistekeskiarvon. Tuohon riittäisi 1,66 pisteen tahti loppukaudeksi. Eli vielä 5 pisteelläkin ollaan tahdissa jossa kauden lopussa ollaan juuri ja juuri rajalla. 6 pisteelläkin parannellaan asetelmia hyvin ja varsinkin jos Sportilta pisteet.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaan aikaan kun positiivisena voi sanoa, että ollaan päästetty vain 7 maalia viimeiseen neljään matsiin, niin voi negailla miten on tehty vain 6. Jos päästät neljään matsiin alle 2 per ottelu, niin pitäisi siitä olla enemmän näytettävää kuin 4/12 pistettä. Veini antaa tällä hetkellä illasta toiseen mahdollisuuden voittaa, mutta äijät edessä hukkaa sen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No, liigan kärki näytti, mikä on kärjen taso. Kokonaistaso, eli materiaali on parempi ja pelitapa hiotumpi ja paremmin sisään ajettu. Huonosti ei pelannut JYPkään, mutta paremmalleen ei mitään voi. Tiedän että ihokkaat on jo kannattajien kesken revitty ja tuhkat ripoteltu, mutta hei, melkeen 20 peliä jäljellä, eikä sarjan ykkönen ole vastassa joka pelissä.

Niin kuin sanoin, materiaalin rajallisuus tuossa vastaan tuli, molempien avausmaalit vastustajan virheestä ja ratkaisu keskialueen häviämisestä, missä nähtiin oikein malliesimerkki siitä, mitä kiekottomien pelaaminen tarkoittaa.

Päätä ei tartte laittaa pensaaseen eikä tuloksesta luopua.

Tavallaan tykkään, että Kemell saa opetella viisikkopeliä nelosessa, mutta pelottavan vetelä flegmaattinen se on ruutuaan tekemään. JYP ei kaipaisi tähän paikkaan yhtään vapaa matkustajaa.

Kaikkien tykkäämä Teves oli hyvä, niin kuin oli stadissakin, sen sijaan Lahtisen piruetit oli pimennossa siinä ja myös tässä, ehkä siinä on mittari, mitä vielä uupuu, kun kovemmat jengit tulee vastaan. Hieno ja uhrautuvainen blokki kumminkin, jalka ei vaan tahtonut riittää tempoon muuten. Koskela oli hyvä, mutta mikä on idea, että Rooba aloittaa ykkös yv:n? sitä vastaan laitetaan aina aloittaja tuossa paikassa ja sitä myötä yv on tunaroitu pois.

Matka jatkuu ja kisa jatkuu, niille, joiden usko ei riitä, suosittelen jotain typeriä poliisiopisto leffoja tai palapelin kasaamista. Negaatiot vaan imee elämisen mehut turhaan. JYP tulee ja lunastaa paikan sääleihin, siihen taso riittää nyt.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Matka jatkuu ja kisa jatkuu, niille, joiden usko ei riitä, suosittelen jotain typeriä poliisiopisto leffoja tai palapelin kasaamista. Negaatiot vaan imee elämisen mehut turhaan. JYP tulee ja lunastaa paikan sääleihin, siihen taso riittää nyt.
Mulle riittää max 100 palaa ja onneksi elämä isossa kuvassa ei mene JYPin otteiden mukaan. Olisin ehkä kuollut jo edellisessä vuosituhannella. Vaan pistetäänkö veto? Niinkin isosti kuin oluesta?
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Mitähän Jukka meinasi tuolla kahden kerroksen väellä? Oliko yleisesti kuitti materiaalin riittämättömyydestä vai asennepuolen ongelmia joillain?
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Mitähän Jukka meinasi tuolla kahden kerroksen väellä? Oliko yleisesti kuitti materiaalin riittämättömyydestä vai asennepuolen ongelmia joillain?
No sitä että joukkue on puoliksi oikein kasattu ja valmennettu. Osalla riittää ja osalla ei, harmi vaan kun tällä tasolla ei enää voi pudottaa porukkaa B -joukkueeseen. Pitäisi saada kaikki pärjäämään ja siinä valmennuskin joutuu rajusti töitä tekemään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
No sitä että joukkue on puoliksi oikein kasattu ja valmennettu. Osalla riittää ja osalla ei, harmi vaan kun tällä tasolla ei enää voi pudottaa porukkaa B -joukkueeseen. Pitäisi saada kaikki pärjäämään ja siinä valmennuskin joutuu rajusti töitä tekemään.
Juuri näin, jos senttereinä vetää Koskelaa ja Stråkaa niin ei tarvitse ihmetellä missä mättää, lisäksi puolustuksen taso on sarjan heikoimpia kokonaisuutena.

Kokonaistaso ei vaan riitä, ja siibä ei auta Nikun ja Jerryn hienot otteet, liikaa ollaan muutamien hyvien yksilöiden varassa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
No sitä että joukkue on puoliksi oikein kasattu ja valmennettu. Osalla riittää ja osalla ei, harmi vaan kun tällä tasolla ei enää voi pudottaa porukkaa B -joukkueeseen. Pitäisi saada kaikki pärjäämään ja siinä valmennuskin joutuu rajusti töitä tekemään.

No joo, varsinkin jos vertaa vaikka tämän illan vastustajan kokoonpanoon, niin meillä on käytännössä puolentoista kentällisen verran vertailukelpoisia pelaajia maksimissaan. Ei varmaan ole kovinkaan iso salaisuus että esimerkiksi herrat Heljanko, Stråka, Koskela, Kemell, Siikanen, Suhonen, Teves, Peltola ja Ottavainen ei ole sellaisia pelaajia, jotkamenestyvää joukkuetta voisi tällä hetkellä kantaa. Melkein lisäisin vielä varovaisesti Lahtisenkin tuohon listalle. Vähissä on ukot jotka pystyy asioita tekemään kun vastassa on tiiviitä joukkueita. Se on nähty nyt kolmessa edellisessä pelissä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten muutkin jo todenneet, niin viittaus kahden kerroksen väkeen on melko selvä. On yksilöitä joilla riittää ja yksilöitä joilla ei riitä, ainakaan vielä.

Tuosta on haastava saada kasaan joukkuetta jolla riittää. Ehkä sitten ensi kaudella. Tutulle kuulostaa.

Tässä vielä Rautakorven omin sanoin Keskisuomalaisen sivuilta:
"Rautakorpi jyrähteli taiston tauottua lopulta aika painavaakin tekstiä, ei toki julkisesti kovin eksaktia.

– Meille sellainen peli, joka mittaa sitä, missä liigan kärjessä mennään. Osa meidän pelaajista pystyi siihen vastaamaan, osa oli pelinopeuden kanssa todellisissa vaikeuksissa. Siinä mielessä oli kahden kerroksen väkeä, hän aloitti.

– Tavallaan pelataan hyvin, mutta pitää pelata vielä paremmin. Pienten asioiden peli lopulta. Osa pelaajista pärjäsi tällaisessa pelissä, osa ei."
 
Viimeksi muokattu:

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Kuten muutkin jo todenneet, niin viittaus kahden kerroksen väkeen on melko selvä. On yksilöitä joilla riittää ja yksilöitä joilla ei riitä, ainakaan vielä.

Tuosta on vaikea saada kasaan joukkuetta jolla riittää. Ehkä sitten ensi kaudella. Tutulle kuulostaa.
Voi helvetin ensi kausi. Tuo kirottu lause.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mulle riittää max 100 palaa ja onneksi elämä isossa kuvassa ei mene JYPin otteiden mukaan. Olisin ehkä kuollut jo edellisessä vuosituhannella. Vaan pistetäänkö veto? Niinkin isosti kuin oluesta?

Oluen tarjoan, jos reitillä osutaan joka tapauksessa. Mitä kuulutan ja kaipaan on myös kannattajilla JYP henki. Täysin ymmärrän, että epäusko on kausien sukeltamisen seurauksena valtausko, mutta asiat muuttuu, jos ei tule katovuosi, niin heinäsirkat rouskuttaa sadon poskeensa, silti muuta ei heinäkenkä voi tehdä kuin uskoa ja luottaa. Sitä on kannattaminen. Tai ehkä minä oon vaan tyhmä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oluen tarjoan, jos reitillä osutaan joka tapauksessa. Mitä kuulutan ja kaipaan on myös kannattajilla JYP henki. Täysin ymmärrän, että epäusko on kausien sukeltamisen seurauksena valtausko, mutta asiat muuttuu, jos ei tule katovuosi, niin heinäsirkat rouskuttaa sadon poskeensa, silti muuta ei heinäkenkä voi tehdä kuin uskoa ja luottaa. Sitä on kannattaminen. Tai ehkä minä oon vaan tyhmä.
Kyllä minä mekastan pelien aikana ja koetan omiani puskea eteen päin. @KOLT :in tasosta olen tosin kaukana. Pelien välissä sitten kritisoin ja kehun. Luulisin, että ensin pk-seudulle eksyn, joten otetaan oluset tuolloin.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No sitä että joukkue on puoliksi oikein kasattu ja valmennettu. Osalla riittää ja osalla ei, harmi vaan kun tällä tasolla ei enää voi pudottaa porukkaa B -joukkueeseen. Pitäisi saada kaikki pärjäämään ja siinä valmennuskin joutuu rajusti töitä tekemään.
Harmittaa vaan valmennuksen puolesta kun niin monella pelaajalla on jatkot ensi kaudeksi jo sainattu. Jos Jukka olisi voinut koota (budjetin rajoissa) omannäköisensä hänen systeemehinsä sopivan joukkueen, niin uskon että se olisi koostumukseltaan erinäköinen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös