JYP-huhut

  • 2 231 002
  • 10 545

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Joo. Jotai asioita on ainakin mulle joskus tullut sähköpostiin ennen seuran tiedotetta, mutta tosiaan en muista ainakaan itse, että pelaaja hankintoja olisi tullut. Toki mulla monesti hukkuu nuo postit tuonne roskapostien sekaan, että ihan 100 varmaksi en osaa sanoa.
Siellä on varmaan mennyt postituslistat sekaisin. Medialle menee yleensä tieto vähän etukäteen embargon kanssa (ei saa julkaista ennen tiettyä kellonaikaa). Nyt on vissiin lähtenyt kaikille muillekin tieto etukäteen :D
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Mitäköhän roolia Tieksolalle on ajateltu? Lukossa näköjään just ja just mahtunut kokoonpanoon ylimääräisenä hyökkääjänä. Eikös joku Lukon puolelta kertoillut, että superpehmeä ja flegmaattinen kaveri on kyseessä.

"Uskomme, että hänellä on vielä paljon lunastamatonta potentiaalia Liiga-tasolla". Tästä Korpelan kommentista on rivienvälistä luettavissa, että Lukon "5 ketjun hyökkääjästä" yritetään tehdä tulosyksikön pelaajaa. Itse ole erittäin skeptinen tämä suhteen.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Jarkko Immonen ja Otto Mäkinen nähty siirtyvän ravintola Hurrikaaniin Mikko Viitasen käsikynkässä.

It's probably nothing.
Jospa Jakke ja Otto olivat menossa kuvaamaan ensi viikolla julkaistavaa tiiseriä? ;)

"Terve, oon Mäkisen Otto ja mä oon ensi kaudella JYP"

"Hei Otto, meinasitko lähteä Mikkelistä ilman mua?"

"Vielä kerran?"

"Kyllä, se tunne kun oot jälleen.. kotona"
 

-Joni-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins
Mitäköhän roolia Tieksolalle on ajateltu? Lukossa näköjään just ja just mahtunut kokoonpanoon ylimääräisenä hyökkääjänä. Eikös joku Lukon puolelta kertoillut, että superpehmeä ja flegmaattinen kaveri on kyseessä.

"Uskomme, että hänellä on vielä paljon lunastamatonta potentiaalia Liiga-tasolla". Tästä Korpelan kommentista on rivienvälistä luettavissa, että Lukon "5 ketjun hyökkääjästä" yritetään tehdä tulosyksikön pelaajaa. Itse ole erittäin skeptinen tämä suhteen.
Erikoisinta ehkä se, että toimari antaa kommentteja pelaajauutiseen, mutta eipä siellä taida muitakaan tällä hetkellä olla siihen hommaan.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäköhän roolia Tieksolalle on ajateltu? Lukossa näköjään just ja just mahtunut kokoonpanoon ylimääräisenä hyökkääjänä. Eikös joku Lukon puolelta kertoillut, että superpehmeä ja flegmaattinen kaveri on kyseessä.

"Uskomme, että hänellä on vielä paljon lunastamatonta potentiaalia Liiga-tasolla". Tästä Korpelan kommentista on rivienvälistä luettavissa, että Lukon "5 ketjun hyökkääjästä" yritetään tehdä tulosyksikön pelaajaa. Itse ole erittäin skeptinen tämä suhteen.
Itse näkisin, että JYP haluaa näitä pelaajia, jotka pyrkivät urallaan eteenpäin ja löytyy motivaatiota kehittää itseään. Kyllä reilu näyttöpaikka varmasti annetaan 2-3 ketjusta. Tuskin tuo 52 peliä ja 18 (4+14) pistettä on se, mitä kaveri Lukosta lähti hakemaan. Potentiaalia on tälläkin kaverilla varmasti.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäköhän roolia Tieksolalle on ajateltu? Lukossa näköjään just ja just mahtunut kokoonpanoon ylimääräisenä hyökkääjänä. Eikös joku Lukon puolelta kertoillut, että superpehmeä ja flegmaattinen kaveri on kyseessä.

"Uskomme, että hänellä on vielä paljon lunastamatonta potentiaalia Liiga-tasolla". Tästä Korpelan kommentista on rivienvälistä luettavissa, että Lukon "5 ketjun hyökkääjästä" yritetään tehdä tulosyksikön pelaajaa. Itse ole erittäin skeptinen tämä suhteen.
Kuitenkin keskiarvo jääaika oli vajaa 14min 52 pelatussa pelissä ja noissa 18p. Mutta senhän varmaan tiesitkin kuten myös sen että pistekeskiarvo oli parempi kuin CJ Smithillä viime kauden AHL:ssä.
Tieksola paikkaa Rooban varsin kelvollisesti kolmosketjussa. Sillä erotuksellä että tämä ehtiikin johonkin.

Jos tiedotteet on mallia "Tuukka Tieksola", niin onko tämä joku täky epävarmoille kortin uusijoille?
Lisää vaan nelosketjun miehiä!
Ilmeisesti siis olisi kansalle parempi että syksyllä pelattaisi Hovi-turnaus missä sitten paikalle tulleille valkenisi että tälläinenkin pelaaja on tullut.

En sano että JYP hankkii mitään superjoukkuetta ja tulisi hirveästi kärkihankintoja mutta miten niitä tässä vaiheessa vielä voisi tiedottaa!?
Ei siellä kukaan muukaan ole mitään isoja nimiä julkaissut.
Mutta ymmärtäähän sen että on unohtunut täysin että joka kausi myös alaketjujen pelaajat on julkistettu. Ja niin tekee myös kaikki muut seurat.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Jos tiedotteet on mallia "Tuukka Tieksola", niin onko tämä joku täky epävarmoille kortin uusijoille?
Lisää vaan nelosketjun miehiä!
Luulisi sunkin sen verran monta vuotta tätä seuraa kannattaneena tietävän, että isoimmat täkyt ovat jokavuosi poikkeuksetta jätetty toukokuun puolelle.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Yrittävät näillä tiedotteiilla nostaa tunnelmaa. Josko joku vielä ostaisi kausikortteja tulevalle kaudelle...
No tottakai yrittävät. Luovuttaako pitäisi?
Näihin tekisi mieli tölvästä vielä RD:n tyyliin "väitän, että ihan tarkoituksellisesti yrittävät vielä nostattaa tunnelmaa ja myydä kausikortteja".

Tervetuloa Tuukka Jyväskylään!
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tieksola paikkaa Rooban varsin kelvollisesti kolmosketjussa. Sillä erotuksellä että tämä ehtiikin johonkin.

Tämähän ei suoranaisesti ole mikään saavutus.

Pidetään peukkuja, että Tieksola onnistuu. Itselleni jäänyt vain mieleen lukkoleiristä kantautuneet viestit pehmeydestä ja flegmaattisuudesta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mitäköhän roolia Tieksolalle on ajateltu? Lukossa näköjään just ja just mahtunut kokoonpanoon ylimääräisenä hyökkääjänä. Eikös joku Lukon puolelta kertoillut, että superpehmeä ja flegmaattinen kaveri on kyseessä.

"Uskomme, että hänellä on vielä paljon lunastamatonta potentiaalia Liiga-tasolla". Tästä Korpelan kommentista on rivienvälistä luettavissa, että Lukon "5 ketjun hyökkääjästä" yritetään tehdä tulosyksikön pelaajaa. Itse ole erittäin skeptinen tämä suhteen.

Taisit tuolla aiemmin käyttää termiä "jämä ketjut" tai vastaavaa? No, homma menee sillein, että nmimityksenä se on yhtä tolvana, kuin "paikaton" viisikkopeli. Ohjautuvassa viisikkotyössä kun asia on juuri päinvastoin, niitä paikkoja on jokaisella paljon enemmän kuin nyt.

Sitten tuo "jämä". Jos ajatus on kamppailla pahnan pohjimmaisten kanssa loputtomiin, tuota nimeä voi käyttää ja se osuu, mutta jos ajatus on mennä pleijarimaailmaan, niin joukkueessa ei ole mitään "jämää" ja varsinkin, jos sinne po:hon oikeasti yltää millainen kärki tahansa pelataan tylsäksi, ellei neljä viisikkoa jauha tuloksekkaasti.

JYPin lähihistorian tuntien ymmärrän moiset ajatuspinttymät, kun po ei ole ollut kuin haave ja rosteria on valmisteltu tätä silmällä pitäen, ei menestymään. Seuraava voi olla hapokasta Rautakorpi miehille, mutta kun fakta on, niin laitettakoon: Ne sinun nimeämäsi "jämät" on ihan päteviä ammattipelureita, jotka ovat tuottavia viisikon osasia, mikäli valmennus luo kilpailukykyistä pelitapaa, eli JYP miehet eivät olleet muihin verrattuna "jämiä", vaan niistä tehtiin sellaisia.

Mietipä vaan vaikka Ruusu asiantuntemusta täällä, kuinka taso on jossain liigan hännän huipuissa jne. eilen tuo veteli a - majussa pelaavana veskana eli ihan oikeassa olin silloin ammoin, eväät kaverilla oli liigan ylemmän keskitason jengin ykköseksi ja sen lunasti. Samoin jos halua kaivaa niin löytää, olin ihmeissäni, kun Puistolan siirryttyä Jukureihin "asiantuntijat" täällä taas oli näkevinään niin sitä ja tätä puutetta ja kun siirryttyään esitti hyvää tekemistä, ihmeteltiin miksi ei meillä. Ne pelit kuitenkin, jotka ehti sinä kauden alulla vetää JYP paidassa oli ihan sitä samaa tasoa kuin Jukureissakin, tästäkin posmensin, että ei siellä mitään muutosta tapahtunut, vaan jatkoi siitä, mihin JYPissä jäi.

Näitä tarinoita "jämistä" piisaisi vaikka kuinka, jos kirjailla jaksaisi. Ei ne pelaajat huonoja ole/leet, vaan eväät operoida ei olleet kilpailukykyisiä, niinpä tulos on mikä on.

Henkilökohtaisesti, katson oikein tyytyväisenä hiljalleen rakentuvaa ryhmää, kun katsoo sen kautta, mikä ikäryhmä on ne omat jo osin liiga statuksen kaapanneet tai jopa pelaavaan murtautuneet, niin taitaa olla kohtalaisen samaa, vuoden pari iäkkäämpää nämä uudet tulokkaat. Minä näen tämän vuoksi mainiot eväät hyvähenkisen joukkueen syntymiselle (sitäkään ei parane aliarvioida) , koska jakavat aika tasan kehitystasoaan ja kutakuinkin saman ikäisinä voivat heilua myös siviilissä kimpassa.

Veikkaan toki, että sinne tulee myös sitä tasapainottavaa nestoriakin ryhmään, mutta tuo nuoruus on kyllä valtti tässä kohtaa, kun eivät liian nuoria sentään ole. Iso ja merkittävä on sitten vielä pimennossa, eli löytyykö valmennus, jolle ei ole "jämäkenttiä" olemassakaan, vaan hukataanko taas yksi mahdollisuus johonkin laiskottelijaan.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jospa Jakke ja Otto olivat menossa kuvaamaan ensi viikolla julkaistavaa tiiseriä? ;)

"Terve, oon Mäkisen Otto ja mä oon ensi kaudella JYP"

"Hei Otto, meinasitko lähteä Mikkelistä ilman mua?"

"Vielä kerran?"

"Kyllä, se tunne kun oot jälleen.. kotona"
Tämä olisi kyllä sellaista "kylmikset" -luokan kamaa. Kelpais.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Taisit tuolla aiemmin käyttää termiä "jämä ketjut" tai vastaavaa?

Alan käyttämään termiä alaketjun pelaaja, niin kukaan ei pahoita mieltään.

JYPiltähän on monta vuotta ollut terävä kärki, joka on ajoittain kannattelut joukkuetta. Jos halutaan menestyä, niin tarvitaan vähintään kolme kenttää, jotka pystyvät tekemään tulosta. Toivottavasti joukkueessa ei lasketa liikaa sen varaan, että Tieksolat ja Ojantakaset ottavat sen seuraavan stepin parempaan suuntaan, koska noista tuntuu yleensä realisoituvan vain se kymmenesosa.

Toivottavasti saadaan seuraavaksi uutisia jo näistä tasonsa todistaneista yksilöistä.

Ja mitä tulee Puistolaan ja esimerkiksi tapaus Jormakkaan, niin hutejahan nämä olivat toimiston puolelta. Mennä vuosina näitä on ollut aivan liikaan. Toivottavasti kohta aletaan osumaan.
 

Kahjupappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nosmokingteam
Onko sinulla siis parempaa tietoa että JYPin pelaajajulkaisut oli tässä? Eli vajaalla joukkueella lähdetään kauteen.

Jos joukkueessa on 4 ketjua, voiko kaikki pelata ykkösessä?
Ei varmastikaan ole kaikki pelaajajulkaisut tässä, koska "seuraan on imua!" Mutta näyttäisi siltä, että valtaosa joukkueen nykyisistä pelaajista voi kyllä pelata nelosketjussa. (Jos mahtuu siihenkään!)
 

Kahjupappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nosmokingteam
Alan käyttämään termiä alaketjun pelaaja, niin kukaan ei pahoita mieltään.

JYPiltähän on monta vuotta ollut terävä kärki, joka on ajoittain kannattelut joukkuetta. Jos halutaan menestyä, niin tarvitaan vähintään kolme kenttää, jotka pystyvät tekemään tulosta. Toivottavasti joukkueessa ei lasketa liikaa sen varaan, että Tieksolat ja Ojantakaset ottavat sen seuraavan stepin parempaan suuntaan, koska noista tuntuu yleensä realisoituvan vain se kymmenesosa.

Toivottavasti saadaan seuraavaksi uutisia jo näistä tasonsa todistaneista yksilöistä.

Ja mitä tulee Puistolaan ja esimerkiksi tapaus Jormakkaan, niin hutejahan nämä olivat toimiston puolelta. Mennä vuosina näitä on ollut aivan liikaan. Toivottavasti kohta aletaan osumaan.
Montako, viimeisen viiden vuoden aikana, JYPiin tullutta lupaavaa, nuorta pelaajaa on täällä kehittynyt Liigan ratkaiseviksi pelaajiksi? 2-3 kpl? JYPissä nykyisin lähinnä taannutaan!
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Kauden pahin floppi, Mestis-tason suhailija. 3 vs. 3 pärjää.
Onneksi se ei automaattisesti tarkoita sitä, että jos oot jossain lukossa flopannu keskivertopeliajalla alaketjuissa, etteikö seuraavalla kaudella voisi löytyä sopiva uusi alku ja pelikaverit uudelta paikkakunnalta.

Vuodet eivät ole veljiä keskenään. Terveisiä Markus Ruusulle mikkeliin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tämä yksi junttien kokoontumisajo nykyään...

Yksi ihan ok maalintekijä julkaistu ja sitten Tieksola. Tieksolalle tuskin kauhean isoa roolia on lupailtu, mutta jotain uskoa hyvien ominaisuuksien parempaan hyödyntämiseen lienee ollut. Tieksola näyttää aika kevyeltä ja ei kauhean urheilulliselta, joten tuossa lienee kehittämistä ja apua hyödyntämään noita hyviä ominaisuuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Montako, viimeisen viiden vuoden aikana, JYPiin tullutta lupaavaa, nuorta pelaajaa on täällä kehittynyt Liigan ratkaiseviksi pelaajiksi? 2-3 kpl? JYPissä nykyisin lähinnä taannutaan!
Ketkä sitten ei ole kehittynee omaan tahtiinsa? Puistolalla se kesti aika pitkään, ei se Jukureissakaan heti ollut parempaa. Hänestä kun on ollut ylempänä puhetta.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauden pahin floppi, Mestis-tason suhailija. 3 vs. 3 pärjää.
"Haluan Jyväskylässä kehittää kamppailupelaamistani. Sitä kehittämällä uskon, että hyökkäyspelaamisesta tulee vielä isompi vahvuuteni, kun pystyn pysymään kiekossa paremmin."

Siinä kehityskohde selkeästi. Ihan potentiaalinen pelaaja myös yllättää, kun saa fysiikkaa kuntoon.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Alan käyttämään termiä alaketjun pelaaja, niin kukaan ei pahoita mieltään.

JYPiltähän on monta vuotta ollut terävä kärki, joka on ajoittain kannattelut joukkuetta. Jos halutaan menestyä, niin tarvitaan vähintään kolme kenttää, jotka pystyvät tekemään tulosta. Toivottavasti joukkueessa ei lasketa liikaa sen varaan, että Tieksolat ja Ojantakaset ottavat sen seuraavan stepin parempaan suuntaan, koska noista tuntuu yleensä realisoituvan vain se kymmenesosa.

Toivottavasti saadaan seuraavaksi uutisia jo näistä tasonsa todistaneista yksilöistä.

Ja mitä tulee Puistolaan ja esimerkiksi tapaus Jormakkaan, niin hutejahan nämä olivat toimiston puolelta. Mennä vuosina näitä on ollut aivan liikaan. Toivottavasti kohta aletaan osumaan.

Jos nyt ilman hierarkioita et selviä pelaajien määrittämisestä, niin käytä runko ja kärki termejä, eikös siinä ole ihan riittämiin, minusta liikaakin.

Minä kuitenkin toivon, että JYP viimein oikeasti kykenee ryhdistäytymään ja kipuamaan sinne pitkälle kevääseen pelaavaan joukkoon ja sinne tarvitaan neljä toimivaa viisikkoa, kolme ei riitä.

Nämä tulleet ja omat Lassilat ym. kyllä omaavat avut muodostaa nämä neljä vaadittavaa, kunhan saavat valmistajan joka antaa eväät ne muodostaa. Minä odotan kovaa joukkuetta, en kovia nimiä, tässä meillä on eri näkemys. Väitän, että kovasta joukkueesta nousee ne kovat nimet väkisin, mutta aina ei ne kovat nimet tuo kuin oman panoksensa, jonka varassa ei tule menestys.

Puistolan kohdalla pitää sen verran antaa anteeksi, että taisi olla pelaajan oma analyysi siitä, missä ympäristössä saa parhaan avun kehittyäkseen, eikä aloite ollut JYPin. Mikäli näin ei ole seison korjattuna asiassa. Puistolan kohdalla yksi JYP leirin sokea piste on tuo "flegmaattisuus" ja "pehmeys" joskus kun kovat tekijät vaikuttavat sellaisilta, kun eivät kaistaansa sahaa räkä poskella roiskuen, vaan tekevät niitä oikeita asioita siellä "tutkan" alla, joko sijoittumalla oikein, tai oivaltamalla hetkessä arvaamattomasti vastustajan kannalta katsoen.

Valmennuksenhan nuo on hoksattava ja osattava käyttää hyödykseen joukkueessa. Laitan kuitenkin tähän sulle ennakoinnin, huom. en ennusta mitään, jota voit palata katselemaan ensi kauden kuluessa, että nämä kaikki tulleet istuvat tulevaan joukkueeseen ja kykenevät kokonaistasoa tekemisellään tuottamaan. Tämä sillä valmentaja varauksella, uusi puusilmä niin hyvää yötä, mutta kykenevä tuon tuottaa, minkä ennakoin. Pelaajat siis taatusti laadultaan ovat riittäviä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Kyllähän Tieksolassa piilevää potentiaalia on. Kärpissä aikoinaan 19 vuotiaana 18 pistettä 37 peliin. Ilmeisesti eniten parannettavaa nimenomaan fyysisyydessä ja kaksinkamppailuissa? Eli tuntuu olevan aika heikko niissä ja häviää ne järjestään?

Toi nyt on onneksi asia joka on ”helppo” korjata treenaamalla, mutta kerkeekö mitään mullistavaa tapahtumaan vuoden aikana?

Edit: Ja enemmän toi pisteitä teki kuin Petman, Siikanen, Vidgren ja Rooba viime kaudella. Siihen ei kyllä paljon vaadita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös