JYP-huhut

  • 2 244 456
  • 10 622

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä minä ennemmin Marjamäen ottaisin kun Suikkasen. Marjamäki on sentään valmentanut kovissa sarjoissa tässä männä vuosilla. Suikkanen tehnyt uraa vissiin jossain Italiassa? Minusta muutenkin aika absurdia, että vielä vuonna 2024 joku ottaa Suikkasen nimen ihan tosissaan esiin.

Olisipa uusi valmentaja ulkomailta tai sitten Karri Kivi. Eikös Kivikin lähtenyt johonkin Slovakiaan tässä talven aikana?

Jokerikorttina tähän voisi heittää vielä Raipen nimen.
Oletko yhtään seurannut mitä Suikkanen on viime vuodet tehnyt? Tämä kausi kyllä Italiassa.
Mutta sitä edeltävät DEL-liigassa ja ihan hyvin tuloksin viisi kautta ICEHL:ssä.
Suikkanen nyt ei varmastikkaan ole liigaan enää tulossa mutta hivenen paistoi kommenteista että ei pienintä tietoa mitä on tehnyt tai sitten ei tietoa eurooppalaisista sarjoista.

Onko tällä Jarno Pikkarainen -huhulla mitään, no, huhupohjaa vai onko vain ilmoille heitetty nimi? JYPin brändiin ei toki Mikkelin baaritappelija sopisi, mutta ilmeisesti kasvua on tapahtunut sielläkin päässä. Kävisi minulle.
Pikkaraisen kanssa ainakin minun käsityksen mukaan neuvoteltiin jossain vaiheessa mutta ei päästy yhteisymmärrykseen.
 

manageri6969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaavat Jääkiekko-organisaatiot, Jypinkylä
Mä tässä mietin, et kuinka kotimaiset koutsit puhuvat keskenään, et Jukka potkujen jälkeen on arvioinut muille Seppäsen kanssa toimimista...Eli saattaa olla pieni kynnys tulla tänne, jos tarjolla "Kumileimasin" ja saat kaiken sen niskaasi...Näin katson tilannetta, et tämä Johansson tulisi kaiken tämän ulkopuolelta ja se olisi uusi alku...Ei mene kauaa, et veikkaan Timo Kunnarin kertovan, kuka täällä valmentaa...
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Oletko yhtään seurannut mitä Suikkanen on viime vuodet tehnyt? Tämä kausi kyllä Italiassa.
Mutta sitä edeltävät DEL-liigassa ja ihan hyvin tuloksin viisi kautta ICEHL:ssä.
Suikkanen nyt ei varmastikkaan ole liigaan enää tulossa mutta hivenen paistoi kommenteista että ei pienintä tietoa mitä on tehnyt tai sitten ei tietoa eurooppalaisista sarjoista.


Pikkaraisen kanssa ainakin minun käsityksen mukaan neuvoteltiin jossain vaiheessa mutta ei päästy yhteisymmärrykseen.
Tiesin kyllä, että on valmentanut ICEHL:ssä. Tuolta on vain aika pitkä matka meidän liigaan, ellei tulla taas vaan osallistumaan.
 
Suosikkijoukkue
Jyp, Milwaukee Admirals
JYP on edelleen Nikun ykkösvaihtoehto Suomessa. Olettaen toki, että Nikua häirinneet henkilöt poistuvat organisaatiosta, joka onkin toteutumassa. Siltoja ei tuossa hässäkässä poltettu.
Tästä nyt tullee taas sanomista mutta en kaipaa kuten tuossa jo kommentoin ja viime talvena myös.
Herralla kun tuntuu olevan suurempi ego kuin taidot riittää vaiks faneja täälläkin vaan riittää. Herralla niin vähäiset puolustustaidot että...
Palkkaa pitää vähintään tarkastella jos tulossa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tästä nyt tullee taas sanomista mutta en kaipaa kuten tuossa jo kommentoin ja viime talvena myös.
Herralla kun tuntuu olevan suurempi ego kuin taidot riittää vaiks faneja täälläkin vaan riittää. Herralla niin vähäiset puolustustaidot että...
Palkkaa pitää vähintään tarkastella jos tulossa.

Sama täällä. En kaipaa semmoisia ukkoja rosteriin, jotka pelaavat itselleen eivätkä joukkueelle. Toivon, ettei pelaa täällä enää koskaan.

Ja kuitenkin taidot on hyökkäyspäässä ja puolustaminen on ihan junnutasoa, niin pelatkoon muualla.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama täällä. En kaipaa semmoisia ukkoja rosteriin, jotka pelaavat itselleen eivätkä joukkueelle. Toivon, ettei pelaa täällä enää koskaan.

Ja kuitenkin taidot on hyökkäyspäässä ja puolustaminen on ihan junnutasoa, niin pelatkoon muualla.
Itselläni ei ole tietoa, pelkästään palstalta luettua, mutta tässä vaihtoehtoisia (puolustavia) tarinoita.
-Yritti estää Seppäsen idiotismin
-Ymmärsi Hämäläisen taidot
-Olisi valmis tulemaan takaisin jos tulisi muutosta
-Taisi saada Hämäläisen lähtemään
Pitääkö tästä kiittää Nikua, että uskalsi sanoa?

Lisäksi sanoisin, että vaikka kaikkia pitää kohdella samanarvoisesti, niin ei kuitenkaan ole. Jos mun firmassa tulisi riita ja erittäin tärkeä työntekijä olisi lähdössä, kyllä mä harkitsisin kusipullosta juontia ja anteeksipyyntöä. Nyt junnu valmentaja kertoi ettei tarvitse tulla enään hallille. Stara ottaa kyllä siitä itseensä. Joukkue lamaantui viimeistään siitä.

Edit. Yritin sanoa, että ehkä pelasi logolle kertomalla, että näin ei käy.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Ehkä Karri Kivi, koska nimi ei ole tällä kaudella pyörinyt mutta aiemmilla kausilla on.
Henk.koht. Karri Kivi mieluiten, koska vei pienemmän budjetin Ässät mestariksi ja on mediassa esiintynyt järkevästi + runsaasti. Eikä paiskonut kärkipelaajia bussin alle, yms. On junnupuolelta kokemusta myös.

Pekka Virta taas voisi pelillisesti osua tuohon koloon mitä haetaan ja SaiPassa epäonnistumisen jälkeen voisi aiheuttaa myös "parran pärinää" Itse toivoisin kyllä tuota jotain Ruotsalaista. Tulisi jotain uutta.
JTM: Se nimi minkä olet kuullut, niin onko sellainen joka ei tällä hetkellä valmenna missään?
Kun luin alle linkatun artikkelin, niin tuntui kuin Virta puhuisi juuri Jypin tilanteesta ja Jypin johdolle, esim. vannoo aktiivisen pelityylin nimeen mestaruuden saavuttamisessa, mutta paaluttaa että siihen tarvitaan oikea rosteri: "Itse uskon aina hyökkäämiseen, ja silloin pitää saada sellainen joukkue jalkeille. Minulle järjestettiin joukkue, jonka avulla pystyttiin hyökkäämällä ja kiekkokontrollilla voittamaan mestaruuden."

Kyllä Virtakin kävisi, mutta tuo konditionaali rosterista on mielenkiintoinen: jos tarvitaan Lukon tai Tapparan kaltainen miljoonanippu, että Virran ja Grönborgin pelikirjoilla voi voittaa mestaruuden, niin voitetaanko silloin pelitavan ansiosta vai siitä huolimatta? Kyllä Kanadan NHL-maajoukkue voittaisi varmaan Liigan Kökin pelitavallakin, mutta ei se sitä tarkoita, että kyseessä olisi Jyppiin istutettuna voittava pelitapa.

Jos tuolla idealla mennään, niin pitää ensin saada se omistuspohja rationalisoitua ja muutettua sellaiseksi, että omistajat tuovat joka vuosi uutta fyrkkaa sisään sen miljoona euroa tai menettävät omistusosuuttaan. Sen lisäksi uusi halli ja se taloudellinen tukiorganisaatio, mikä jauhaa rahaa vuodesta toiseen liigaseuralle kuten Raumalla.

Jos taas mennään nykyisellä stagnaatilla Seppänen-aisapoika + Harvia + Viinanen + Hip-Hei porukalla ja vuodesta toiseen ailahtelevalla budjetilla, niin kannattaa miettiä uudelleen se kustannustehokkain pelitapa, millä päästään pleijareihin ja semifinaaleihin suuremmalla todennäköiseyydellä.

 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veltsukin on virheistään oppinut. Oli pyytänyt useammalta Jyp aikaiselta nuorelta pelaajalta anteeksi miten oli Perrinin aikaan heitä kohdellut.

Metodit olivat parantuneet mm Lukossa ja Tepsissä.

Kokemus ja itsetutkiskelu tekee usein hyvää. Sitten on ihmistyyppi joka ei koskaan tee virhettä, on hieman tietävämpi "koska ollut alalla pitkään, on vanhempi jne" mutta on kuitenkin meinannut erehtyä olleensa väärässä.

En lähtökohtaisesti Veltsua tyrmäisi vaan antaisin mahdollisuuden. Tämän kasvun vuoksi, se kun tuntui olevan kehityksen este viime reissulla.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Villit huhut kertoo että Virtanen on täysin potentiaalinen vaihtoehto JYPin seuraavaksi päävalmentajaksi.
Ainakin oli, mutta kuulin jossain kohtaa, ettei olisi tulossa toistaiseksi takaisin, mutta varmaa tietoa ei ole. Johanssonin nimi pyörinyt vahvimmin esillä, sekä joku täältä taustoja omaava.

UTJ:n tontille Kerttulan nimi viimeisin jota kuullut, että vaihtoehto.

Joka tapauksessa nuo nimet mitä pyörii, niin olisivat hyviä ja kaikki selkeästi parempia vaihtoehtoja, mitä tässä pahimmissa uhkakuvissa oli vielä pari kuukautta sitten.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koskelan veljekset tosiaan menossa Jukureihin molemmat, tämä kuultu niin läheltä veljeksiä ja mulle luotettavasta lähteestä että melkein 100% varmana voi tätä pitää. Toki tässä JYP kannattajana on oppinut siihen, että mikään juttu ei ole varma ennenkuin se on aivan varma *hymiö
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Veltsukin on virheistään oppinut. Oli pyytänyt useammalta Jyp aikaiselta nuorelta pelaajalta anteeksi miten oli Perrinin aikaan heitä kohdellut.

Metodit olivat parantuneet mm Lukossa ja Tepsissä.

Kokemus ja itsetutkiskelu tekee usein hyvää. Sitten on ihmistyyppi joka ei koskaan tee virhettä, on hieman tietävämpi "koska ollut alalla pitkään, on vanhempi jne" mutta on kuitenkin meinannut erehtyä olleensa väärässä.

En lähtökohtaisesti Veltsua tyrmäisi vaan antaisin mahdollisuuden. Tämän kasvun vuoksi, se kun tuntui olevan kehityksen este viime reissulla.
Veltsu 2.0 eli päivitetty versio aivan piinkovasta valmentajasta. Aikoinaan ei metodinsa vakuuttaneet mutta toden totta jos on mennyt eteenpäin niin mikä ettei.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Villit huhut kertoo että Virtanen on täysin potentiaalinen vaihtoehto JYPin seuraavaksi päävalmentajaksi.
Tästä kerroin jo aiemmin keskusteluyhteys on olemassa. En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse suhtaudun Veltsuun myötämielisesti, mikäli sitä huhuttua ulkomaalaista sateentekijää ei ole saatavilla.
Olen sitä mieltä, että aikanaan Veltsun potkut oli aiheelliset. Ajankohta toki täysin väärä ja käsittämätön kuin nyt myös Rautakorven potkuissakin sikälikin voi kyseenalaistaa Seppäsen oppimiskokemuksia.

Asiaan, olen kuitenkin myös Veltsua puolustanut (vaikka useat muistaa varmaan vain kritiikin) kun useammankin kerran olen naamatusten ollut eri yhteyksissä jutuissa. Viisas mieshän hän on ja ymmärtää kiekosta paljon. Kolme isoa ongelmaa nähdäkseni Ventsulla kuitenkin on tai ainakin JYPissä ollessaan oli. Ensimmäinen ja ehkä se tärkein ja vaikein ongelma. Mies on viisas ja ymmärtää peliä, muttei osaa sitä opettaa riittävän hyvin pelaajille, varsinkaan jos he eivät ole myötämielisiä uusille ajatuksille, ei osaa kääntää heidän päätään. Toinen ongelma viestintä joukkueen sisällä ja kolmas hirttäytyminen mies vs mies puolustamiseen.

Mikäli nämä on kehittyneet, niin kyllä olen valmis antamaan Veltsulle uuden mahdollisuuden.
 

Liitteet

  • IMG-20240113-WA0034.jpg
    IMG-20240113-WA0034.jpg
    34,9 KB · kertaa luettu: 95

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen sitä mieltä, että aikanaan Veltsun potkut oli aiheelliset. Ajankohta toki täysin väärä ja käsittämätön kuin nyt myös Rautakorven potkuissakin sikälikin voi kyseenalaistaa Seppäsen oppimiskokemuksia.

Asiaan, olen kuitenkin myös Veltsua puolustanut (vaikka useat muistaa varmaan vain kritiikin) kun useammankin kerran olen naamatusten ollut eri yhteyksissä jutuissa. Viisas mieshän hän on ja ymmärtää kiekosta paljon. Kolme isoa ongelmaa nähdäkseni Ventsulla kuitenkin on tai ainakin JYPissä ollessaan oli. Ensimmäinen ja ehkä se tärkein ja vaikein ongelma. Mies on viisas ja ymmärtää peliä, muttei osaa sitä opettaa riittävän hyvin pelaajille, varsinkaan jos he eivät ole myötämielisiä uusille ajatuksille, ei osaa kääntää heidän päätään. Toinen ongelma viestintä joukkueen sisällä ja kolmas hirttäytyminen mies vs mies puolustamiseen.

Mikäli nämä on kehittyneet, niin kyllä olen valmis antamaan Veltsulle uuden mahdollisuuden.
Olen täysin samaa mieltä, että Virtanen on kyllä todella fiksu ja ymmärtää todella paljon. Elää ja hengittää jääkiekkoa ja iso JYP-sydän. Siinä ei mitään, mutta onko tähän paikkaan ihan oikea mies, niin en todellakaan tiedä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Veltsun potkut oli aiheelliset. Ajankohta toki täysin väärä ja käsittämätön kuin nyt myös Rautakorven potkuissakin sikälikin voi kyseenalaistaa Seppäsen oppimiskokemuksia.
Voiko olla parempaa aikaa valmentajan potkuille jos on pakko antaa, kun kauden päättymisen jälkeen pääsiäisenä. siinä on jopa aikaa etsiä uusi valmentaja, kun seuraavan vuoden pelitavalliset asiat ruvetaan hiomaan kesälomien jälkeen heinä elokuussa. perus kunto kauden vetämiseen ei välttämättä päävalmentajaa tarvita.

Itse en näe juurikaan yhteyttä kauden aikana tapahtuviin potkuihin. Väitän että Virtanen ei olisi saanut monoa jos HIFK-sarja ei olisi mennyt niin kuin meni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös