Ei tämä nyt niin voi mennä, että jos UTJ jättää joukkueen jo lähtökohtaisesti vajaaksi, ja sitten kauden aikana kovasti yritetään vahvistuksia etsiä, mutta ei löydy kun markkinat kuivat ja näin sitten annetaan synninpäästö ja tsemppimitali kovasta yrityksestä.
Enemmänkin tämän markkinankuivuuden pitäisi korostaa UTJn epäonnistumista ja sitä, että hän jätti jo lähtökohtaisesti joukkueen vajaaksi sekä laadullisesti että määrällisesti.
Ja itse siis yleisesti olen antanut Viitaselle aikaa ja olen yhä hänen suhteen yleisesti kärsivällinen, mutta ei tätä kyseistä tilannetta nyt voida valkopestä jollain markkinoiden kuivuus muka syyllä.
Ei kai tässä kukaan ole valkopesemässä nykytilannetta millään? Virheitä on tehty ja siksi ollaan nyt tässä vaikeassa tilanteessa. Jos Veke ei löydä kauden aikana mistään niitä sopivia vahvistuksia, niin kyllä tämä herkästi menee pahan epäonnistumisen puolelle, mikäli joukkue ei sitten muuten menesty odotuksia paremmin ja pelasta Vekeä.
Puhuin jo ennen kauden alkua, että tämä on se kausi, milloin Vekeä mitataan. Ei ole enää selityksiä, vaan tähän kauteen Vekellä oli kaikki aika ja mahdollisuudet kasata juuri oikeanlainen joukkue. Yksi iso epäonnistuminen ja toinen iso Vekestä riippumaton poistunut pelaaja, niin tuo kapeaksi muutenkin jätetty hyökkäys on ongelmallisessa tilanteessa.
Mutta tosiaan, kuten aiemminkin sanoin, niin aiemmat nykytilanteeseen johtaneet virheet ovat asia erikseen. Niille ei voi enää mitään. Tilanne on nyt tämä ja tilanteen kanssa on elettävä. Vekellä on saatanan vaikea paikka korjata tekemiään virheitä, mutta vielä siihen on mahdollisuudet.