Tekee mieli kysyä, että mikä olisi sitä "parempaa" mitä JYP tähän hetkeen tarvitsee? Joku pysäyttävä nimi? Myyttinen sentteri? joku muu mikä?
Jatkokysymys, kuinka ajattelet ajattelemiesi nimien/tyyppien istuvan parantamaan JYP peliä kokonaisuutena? Tai myös toisin kysyttynä, mikä on se akuutein vahvike minkä joukkue tässä hetkessä tarvitsee mielestäsi?
Esitin tuon kysymyspatterin siksi, että luonnollisesti myös minä olen pähkäillyt asiaa ja huomannut sen kovin kinkkiseksi itseasiassa. Sentteri joo, mutta Lassilanko roolia vetämään? Minkä tyyppinen sentteri sitten olisi eetvarttia siihen ykköseen? Aina voi luetella Salmeloita ja muita kirkkaitten ja rahakkaitten nimiä, mutta lopulta se nimi pitää olla realistinen JYPille, muuten se on turhaa haaveilua. Yksi laituri olisi mun toivelistalla myös ja se ehkä helpompi tyypittää vahvaksi ja kiekolla varmaksi, siis roolinsa laatumieheksi.
Toisaalta, siellä on Perttu, joka on lunastuksen kynnyksellä, mutta ihan valmis ei ole siihen sentterirooliin, voi kuitenkin melkein varmaksi sanoa, että JYP ei vie häneltä ruutua pelaavasta rosterista tällä kaudella ja voi helposti perustella ihan Seppäsen naulaamalla teesillä nuorille ruutua, ei sitä voi ohittaa millään tahtoo myyttisen löpinöillä uskottavasti.
Mikä on sitten Koskelan kunto, yksi peli ja taas sivussa, eli onko parantunut ja pystyy pelaamaan? Mikäli kyllä, minä laittaisin hänet siihen kolmosen keskeen ja siirtäisin Pertun laitaan. Siinä tapauksessa, että Pertulle on naulattu paikka siihen keskelle, niin uusi laituri kolmoseen, tai kakkoseen ja Siikanen kolmoseen. Koskela jäisi täten stunttirooliin hierarkiassa.
Kuten noista pyörittelyistä helposti havaitsee, ei se ole sittenkään helppo ja näppärä ratkaisu, millä kokonaisuutta parantaa ja sen pitää olla kokonaisuutta parantava hankinta, muuten se ei korjaa yhtään mitään, eli ajattelutapa, että parempi entisen paikalle ei ole minusta viisas ratkaisu se voi jotakin kohtaa parantaa, mutta välttämättä ei kokonaisuutta ja pahimmillaan vain päinvastoin.