Mainos

JYP - Ässät 10.1.2002

• 7 498
  • 109

The Rock

Jäsen
JYP - Ässät 12.1.2002 Hippos, Jyväskylä

Vastakkain lauantain koitoksessa ovat JYP ja Porin Ässät. Molemmille tärkeä matsi jossa jaetaan ehkä jo playoffpaikka ainakin Ässien osalta.

Jyväskylä on Ässille ollut vuosien saatossa todella epämiellyttävä paikka vierailla. Pisteitä ei ole tippunut kuin muutama menneiden vuosien ajalta. Tapahtuuko nyt muutos? Toivottovasti.

Torstaisen Jokerit-tappion jälkeen ainakin minä olen toiveikas tämän pelin suhteen. Ässät olivat ainakin taistelleet loppuun asti pisteistä Jokereita vastaan, joka on todella hyvä asia. Yleensä Jaffa-Areenalle ollaan lähdetty sillä meiningillä että toivottavasti ei tuu turpaan ku parilla maalilla! Nyt lähdettiin selvästi voittamaan peliä. Toivottavasti tämä sama intensiteetti/voitontahto löytyy myös Hippoksella jossa vastaan tulee aina kotiyleisönsä edessä hyvin pelaava JYP.

Pelistä tulee varmasti tiukka ja se tulee ratkeamaan siihen kumpa joukkue todella haluaa voittaa! Virheet varmasti myös ratkaisevat, joten ainakin Ässien joilla viime peleissä näitä virheitä on tullut paljon pitäisi saada virheet minimiin. HUOLELLISUUTTA!!!;)

Ottelun ratkaisupelaajat:

JYP,

Mika Lehto

- Viimeksi Hippoksella Lehto nollasi Ässät. Tämä on varmasti vieläkin Lehdon mielessä joka varmasti nollaisi kasvattajaseuransa uudestaan. JYPin kulmakivi.

Tomas Chlubna

- Todellinen maalitykki! Johtaa SM-Liigan maalintekijä tilastoa 22 osumallaan. Jos Ässät ei saa Chlubnaa kiinni niin se sitten siitä voitosta.

Petr Ton

- Teho-TON on JYPille kullanarvoinen pelaaja. Kultakypärä joka omalla esimerkillään johtaa muita voittoon. Samaa pätee myös Toniin eli jos ei saada kiinni niin hyvää yötä!

Ässät,

Tommi Satosaari/Kristian Antila

- Kumpi tahansa onkaan maalissa vaaditaan häneltä varmaa peliä. Verkkoon ei saisi livahtaa kuin korkeintaan 2 maalia.

Jukka-Pekka Laamanen

- Ässien tehokkain pakki ja samalla yksi Ässien valopilkuista. Ennakkoluuloton pelaaja joka nopeudellaan hallitsee jäätä. Plusmiinus-tilastossa merkintä +6, joka on kova suoritus Ässien kaltaisessa joukkueessa.

Moger/Korpisalo/Lipiansky/Konttila/Perrin/Palo

- MAALEJA, MAALEJA, MAALEJA!!!!:mad: Joukkueen ns. tähtipelaajat ovat viime peleissä olleet täysin jäässä! Kukaan edellä mainituista herroista ei voi olla tyytyväinen omaan peliinsä viime aikoina. Nyt olisi todellinen ryhdistäytymisen paikka ja ehkä myös viimeinen sellainen. Eli lapa jäähän ja nimi lehteen!!!:cool:

Taistelupari:

Sandy Moger - Angel Nikolov

- Viime Jyväskylän reissulla Moger niittasi Nikolovin sairaalaan törkeällä polvitaklauksella josta Sandy sai 3 peliä pelikieltoa. Miten käy nyt? Kumpi taklaa kumman? Jyväskylässä muistetaan varmasti Mogerin nimi ja vihellyskonsertti on valmis kun tämä kanadalainen astuu kaukaloon.

Ottelun lopputulosta en taaskaan lähde veikkaamaan mutta toivon että Ässät saisivat maalihanansa auki ja voittaisivat tämän pelin.

PORI JYLLÄÄ!!!!!

Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todellakin tämä peli on kummallekin äärimmäisen tärkeä. Ässillä lähi viikot ratkaisevat paljon ajatellen kevättä. Kaikki on vielä omissa käsissä. Tammikuussa on nähdäkseni 6 peliä jotka ovat aivan hyvin voitettavissa. TPS:ltä ja Tapparalta nyt ainakin tulee takkiin mutta nuo muut. 5 voittoa kuudesta niin kaikki on taas mahdollista ja sitten vielä helmikuun alussa saipa kumoon kotona niin mukanaollaan.

12.1. La JYP - Ässät
15.1. Ti Ässät - TPS
17.1 To SaiPa - Ässät
19.1. La Ässät - HIFK
22.1. Ti Lukko - Ässät
24.1. To Ässät - Ilves
29.1. Ti Tappara - Ässät
31.1. To Ässät - Lukko

Nyt on ilmeisesti organisaatiossakin herätty tarvittavaan kannustukseen kun oikeen satakunnankansaan laitettiin mainos kuljetuksesta otteluun ja vielä www.assat.comissa mainostettiin uutista etusivulla. Toden totta kannustusta nyt kaivattasiin yleisön puolelta kuten myös herättäjää pelaajistosta. Kuka se herättäjä olisi sitä en tiedä. Tuskinmpa kenttien kokooonpanoihin tarvinnee tehdä muutoksia mutta peluutus järjestykseen kyllä. 1 ja 2 kentille on tarjoiltu vastuuta mutta tehoja ei ole löytynyt. Miten olisi 3. selvänä ykköskenttänä peliajan suhteen. Vastustajan päätyyn tuo tähtisen kenttä ainakin menee painetta luoden. Jokereita vastaan Wesslin ei nähdäkseni pelannut vaan tilalla mäkelä. Osaako kukaan sanoa oliko pipi vai viltti ?

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Wesslin oli vatsataudissa torstaina.Miehen pelaamisesta huomenna minulla ei ole mitään tietoa.

Nyt olisi tosiaan viimeisiä paikkoja alkaa ottamaan vieraissa voittoja.Itseäni harmittaa,kun en pääse lähtemään Jyväskylään vieraissa en ole käynyt sitten viimeisen Ilves-Ässät ottelun jälkeen ja tämä on viimeisimpiä kiinnostavia lauantai vierasotteluita.

Tällä kertaa luotan Ässien voittoon!Sen on oikeastaan pakko tulla ei ole muuta vaihtoehtoa!;)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
The Rock: Se oli Angel Nikolov, ei Martin Cech, sen jonka Moukari teloi.

Joo mutta itse pelistä. Kumpi maaliin; Sato vai Krisse? Satosaaren laittaminen maaliin voisi innostaa jyväskyläisyleisön heittämään kuittia entiselle maalivahdilleen. Ja mikä mahtaa olla Saton kunto nyt tällä hetkellä? Antila saattaa olla hieman väsynyt armeijan ja tiukan pelirytmin takia. Itse olen täten Satosaaren kannalla.

Tosiaan miten mahtaa jyppiläiset reagoida Mogerin taklaukseen? Tuleeko kenties jostain suunnasta tarpeen tullen kostoa? Itse uskon, että ei tule. Toki jos Moger taas riehuu, niin joku voi tulla vähän muistuttamaan Mogeria.

Itse pelistä. Kumpi voittaa? Molemmille pisteet ovat tärkeitä. Ässille vielä tärkeämpää olisi nyt saada kaksi pistettä play offia ajatellen, jotka tosin uhkaavat karkaavan taas kerran. JYP saa kotipelistään oman etunsa ja kotiyleisön kannatuksen. Riippuu aivan täysin Ässien maalivahtipelistä ja tehokkuudesta hyökkäyspäästä. Joten eiköhän ole vihdoin aika ajatella positiviisesti ja veikata Ässille 2-4 voittoa.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Itse ainakin odotan tasaista kamppailua. Hienoa päästä myös ekaa kertaa J-kylään katsomaan, miten siellä hommat hoidetaan. Ääni on vielä ainakin kunnossa, katsotaan sitten tarkemmin huomenna, miten jaksaa.

Olisin myös sillä kannalla, että kannattaisi laittaa Satosaari maaliin. Antila on pelannut muutaman hyvä ottelun, mutta haparointia tuntui kuitenkin taas olevan Jokerit-ottelussa. Satosaarella saattaisi olla tiukka ote J-kylässä.

Muutoin toivon puolustajilta huomattavasti tarkempia ja jämäkämpiä otteita kuin, mitä ne ovat esittäneet viime aikoina. Ilves-ottelussa oli jo ihan suht hyvää peliä, mutta turha sen perusteella on tuuduttautua hyvään oloon.

Maaleja vaan pitäisi vielä oppia tekemään. Sehän ei ole paljon vaadittu hyökkääjiltä.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Kommentti...

Yhtään puna-musta-valkoisten lasien läpi katselematta sanon, että pahaan paikkaan menee Ässät lauantaina. Olin paikalla viime lauantaina Blues-matsissa, ja kun Hippos sai 2-2 tasoituksen myötä hurmoksen päälle, ei JYPiä pysäyttänyt mikään.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä aika vakuuttavia esityksiä kotihallissaan JYP esitti viime viikolla ja jos samanlainen hurmos saadaan päälle huomenna (jota tietenkin toivon), voi patapaidoilla olla kylmä kyyti.
Iloista oli viime viikolla nähdä Blues-pelissä muidenkin onnistuvan kuin Chlubnan sekä Tonin. Sillgren - Hirvonen - T.Jääskeläinen on viime peleissä onnistunut mainiosti ja siinä sivussa nakutellut pisteitäkin. Ässät saa olla varuillaan tämänkin ketjun kanssa.

JYP:ltä puuttuvat edelleen Ahonen ja Mikkonen. Maalivahti Leinonen on ilmeisesti jo treenannut, mutta tuskin pelannee vielä huomenna. Pihlmanin pelaaminen on epävarmaa.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se kirottu ensimmäinen erä. Taas siinä tuli takkiin 3-0 mikä onkin nykyäänkin ässillä sääntö. Paikalla olleille sellainen kysymys että miten tuomarit onnistuivat. Salomonin tuomioita jaeltiin niin paljon kuin laki sallii ja vielä vähän ylikin. Aihettako vai aiheesta? Aika huima nousu pojilla oli kun tekstiteeveestä seurailin ja tanssin sängyllä kun lopputulos lävähti.

Mitens nyt olisi palkinto tähtiselle. Ykkös / kakkos kenttäänkö. Perrinin vois pudottaa alaspäin kun mies ei kuitenkaan jatka. Olisi siinä markulla täkyä sopimusneuvotteluihin sm-liiga seuran johtavana sentterinä.

Jokke

Jäsen
YES

Meinas mennä jännäksi. Tärkeät pisteet. Kiitos Ässät. Ensin tasotus sekuntia ennen loppua ja voittomaali alivoimalla... :)

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Ohhoh! Ässät on noussut Hippoksella 3-0 tilanteesta tasoihin ja mennyt jatkoajalle :D Mikä vielä parempaa kaikki maalit ovat Porilaisten tekemiä! Salonen 2+0, Tähtinen 0+2 ja Peltonen 1+0 ja Mäkelä 0+1! Onkin varmaan tovi vierähtänyt siitä, kun omat kasvatit ovat keränneet noin paljon pisteitä yhdessö ottelussa :)

Jumankauta ja jatkoajalla tähtinen tehnyt voittomaalin! Yes yes yes! Riemulla ei ole rajoja! :D

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jes! Ensimmäinen viikonloppuloma armeijasta ja Ässät tekee upean nousun Hippoksella, josta Ässät ei ole yleensä paljoa pisteitä mukaansa ottanut! Salosen Tipi ja Tähtisen Markku pelasivat ilmeisesti radion välityksellä kuunneltuna hyvin. Hyvä että omat pojatkin alkavat nostaa profiiliaan. Kiitos Ässät!

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Voitto tuli mutta Jyppikin sai pisteen.Silti oljenkorsi ei mennyt poikki.

Kuka vielä morkkaa Salosta.

Vahinko että nuo hesan vierailut eivät tuoneet pinnoja.Kummassakin pelissä oli mahdollisuuksia pisteisiin.Mutta kun kun tuli kummassakin vain yksi maali!

Lukko on taas takana kuten pitääkin.

Mutta lunta tupaan:mitä helvettiä nykyään tekevät nämä ulkomaan """vahvistukset""".Pitäisikö viime tipassa malliksi ainakin Perrin ja ehkä joku toinenkin potkaista perseestä niin pitkälle ettei edes kotiin löytäisi.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ässille onnea:)

Upea taistelu viimemetreillä rinnalle ja vielä ohi, hienoa Ässät:)
Samaa rataa jatkakoon suosikkini HIFK ja Ässät.

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Niin siis Tähtisen tehot 1+2 :D Nyt sitten jo pikkuhiljaa tekemään jatkosopparia, ennenkuin joku TPS tai muu iso kerkeää nappamaan. Tägtinen nousi jo Ässien jaetulle kakkosijalle sisäisesssä pistepörsissä.

EDIT: Eipäs Tähtinen toiseksi noussutkaan, sillä Laamanen mättäsi 0+2! Laamasellekkin sopparia ja äkkiä! tehot 6+14=20 ovat mielestäni kovaa luokkaa!

Viimeksi muokattu:

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti kapa76
Paikalla olleille sellainen kysymys että miten tuomarit onnistuivat.

Tähän kysymykseen olisi ehkä parempi vastata myöhemmin kuin 5 minuuttia pelin jälkeen. Vitutus maximus.
Sillä juuri nyt en pysty sanoin kuvaamaan, mitä ajattelen kahdesta kaukalossa pyörineestä "miehestä".

Ja minä en halua kuulla ainoatakaan selitystä, että se tasotus"maali" oli maali.
a) se oli selvä tolppa!
b) jos se olisi ollut maali, miksi maalin takaa katsottuna sivusta tullut laukaus jatkoi samaa rataansa eikä muuttanut suuntaa?

Luulin, ettei Levosta pahempaa katastrofia liigasta löydy, mutta olin nähtävästi väärässä.

Onnea Ässille, kiittäkää Perttua ja Pajunkissaa kahdesta pisteestä. Ässien faneja en niinkään onnittele, etenkään niitä muutamaa sankaria, jotka ikäänkuin pistivät pisteen i:n päälle. Naurettavaa pelleilyä, tarkemmin en jaksanut keskittyä juopuneiden porilaisten pelleilyyn.
Nämä sankarit + Perttu ja Pajunen, siellä oli pelikin menossa.

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Jes Jes Jes Jes!!!

Tämmösiä voittoja tuleekin harvoin!! Lauantai-illan huumaaa :D

Kiitos Ässät!!

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JOO-O

Tämän tilityksen voitte laittaa ihan vaikka minkä tahansa kitkerän tappion piikkiin mut Ässät pelaa SM-liigan ylivoimaisesti "sikaisinta" kiekkoa..saisivat minun puolesta mennä vaikka konkurssiin...Aivan uskomatonta sikailua ja ärsytystä koko ottelu!

Ja Jypillä taas näytti olevan varaa tössiä ja olla ylimielinen 3-0 tilanteessa. Ottelu täysin hallussa ja sitten....VOIVOIVOI
AAARGH!

Ässille "onnea" pisteistä!

PS. Ässä-fanien on turha juhlia voittoa, kyllä minua hävettäis ja voisin jopa pitää lätkästä taukoa jos Jyppi harrastais tollaista...
Jäähyt:
Ässät: 12 x 2 min
2 x 10 min
Jyp: 12 x 2 min

ja Jypin jäähyt tulivat siitä kun PELLETUOMARIT eivät osaa löytää aloittajaa...perk***en pellet! (joojoo, ei ihan jokainen, melkein)

Älkääkö alkako provosoimaan mua, en oo sillä tuulella...
Kuten nimim. Salla : vitutus maximus

Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti ks
..Kuka vielä morkkaa Salosta...

...Mutta lunta tupaan:mitä helvettiä nykyään tekevät nämä ulkomaan """vahvistukset""".Pitäisikö viime tipassa malliksi ainakin Perrin ja ehkä joku toinenkin potkaista perseestä niin pitkälle ettei edes kotiin löytäisi.

Minä idiootti sitä ainakin olen täällä morkannut mutta täytyy niellä oma tappio ja syödä hatullinen. Kyllä se salosen suvun kiekko taituri sieltä ponnistaa.

Osuit noista ulkomaalaisista naulan kantaa ks niin että naula meni läpi saakka. Ainakin tappara pelistä jokeri peliin asti (olin katsomassa) useamman muukalaislegioonan joukko-osaston miehistön suoritus on ollut päämäärätöntä järjetöntä surffailua. Olisiko se rontti varmaan sen sheptakin paikan ihan hyvin voinut pelata?

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Re: JOO-O

Viestin lähetti Tenho
Tämän tilityksen voitte laittaa ihan vaikka minkä tahansa kitkerän tappion piikkiin mut Ässät pelaa SM-liigan ylivoimaisesti "sikaisinta" kiekkoa..saisivat minun puolesta mennä vaikka konkurssiin...Aivan uskomatonta sikailua ja ärsytystä koko ottelu!

Ja Jypillä taas näytti olevan varaa tössiä ja olla ylimielinen 3-0 tilanteessa. Ottelu täysin hallussa ja sitten....VOIVOIVOI
AAARGH!

Ässille "onnea" pisteistä

Noi voi jumaleisson! Varmasti oli katkera tappio, mutta silti tosta tulee nyt mieleen huonot häviäjät! :D Hah hah, ja mä nautin :D Mielestäni Ässät ei pelaa sen sikamaisempaa kiekkoa, kuin muutkaan joukkueet!

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei oikeasti edes harmita, koska tuolla löysäilyllä saatu pistekin on JYP:lle liikaa. Ensimmäisen erän jälkeen peli loppui kotijoukkueen osalta täysin ja Ässät päästettiin peliin mukaan, vaikka sitä jo vietiin ensimmäisessä erässä kuin kuoriämpäriä.

Ei harmita sekään, että Ässät nousi tasoihin varsin kummallisella maalilla, koska se ansaitsi tasoituksensa. Maali se oli, pulinat pois! Tuomarilta ihan oikea ratkaisu, näin tilanteen suht läheltä. Oikeastaan JYP:n pisteen pelasti vain se, että Ässätkään ei mitään huippukiekkoa esittänyt. JYP:lle näemmä sopii paremmin kovatempoinen ottelu, mitä tämäniltainen ei todellakaan ollut. Huono peli, siinä se on tiivistetysti. Tuomarilinja tasapuolinen, tosin vihellettiin välillä aivan mitättömistäkin tapahtumista. Ekassa erässä Ton loisti (1+2), mutta eipä hänkään enää toisessa ja kolmannessa viitsinyt oikein pelata.

Onnea Ässille! On kuitenkin todettava, että tuollaisella pelillä ei ole pleijareihin asiaa. Ei ole tosin Jypilläkään, mutta onneksi seuraavassa matsissa taas toivottavasti pelataan kiekkoakin eikä harrasteta joutavanpäiväistä rusettiluistelua. Nyt tekisi mieli melkeinpä mennä vaatimaan rahat takaisin.

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Itkuparku part 2

Melkein unohtui. Se Moger-Hauhtonen -kaksikon salomonintuomio. Vastatkaa minulle, mitä hemmettiä Hauhtonen teki tuossa tilanteessa, minkä jääkiekon sääntökirjat kieltävät. Sillä kiinnipitäminen se ei kyllä ollut.

Sureveenia hallintaa, P-P!

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Salla!

Eiköhän ne tarkistajat sen näe sieltä videolta hieman tarkemmin, kuin sinä sieltä katsomosta? :rolleyes:

Ei millään pahalla, mutta kuitenkin :p

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Itkuparku part 2

Viestin lähetti salla
Melkein unohtui. Se Moger-Hauhtonen -kaksikon salomonintuomio. Vastatkaa minulle, mitä hemmettiä Hauhtonen teki tuossa tilanteessa, minkä jääkiekon sääntökirjat kieltävät. Sillä kiinnipitäminen se ei kyllä ollut.

Rauhoitu Salla. :) Hauhtonen piti Mogeria kiinni kahdella kädellä, kun tämä oli jo lähtemässä paikalta pois. Sen jälkeen nujakka vasta oikeastaan alkoi. Sitä taas en ymmärrä (en nähnyt), miksi Chlubna sai lopussa jäähyn siitä nujakoinnista, vihellettiinkös se nyt poikittaisena mailana muistaakseni. Aika hyvin hän onnistui kyllä provosoimaan kuumakalle-porilaisia.

Siitä tasoitusmaalista vielä sen verran, että kiekko kävi yläputken sisäreunalla, aivan selvästi. Näin tapauksen kuin tarjottimella.

Juholle voisin sanoa, että eikö olisi jo nukkumaanmenon aika...

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Zauli: jokaisella on oikeudet omat mielipiteeseensä mutta minä olen oikeassa:)

Ja kuten Suomi-Salamakin olen myös samaa siitä että onneks Jyppi sai pienen näpäytyksen...lopetetaan peli ekan erän jälkeen.

Mutta Salla puhuu asiaa. Mikä siinä on kun ei voida mitenkään löytää aloittajaa... SM-liiga ei ole terve!

PS. Olen tällä kertaa häviäjien puolella mutta EN ole huono häviäjä...;)
En vain voi sille mitään...tälläinen Ä-R-S-Y-T-T-Ä-Ä !-!-!

PS#2. Kyllä minuakin naurattaa jos Ässät menee konkurssiin...juoksen kauppakadulla ja nauran...:)

Älkää kuitenkaan provosoituko..

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Älkäähän nyt

Ette kai nyt vaan tuomareita ala syyttämään tappiosta? Eihän sellainen sovi. Ei eilen, eikä tänäänkään. Heissä ei ole mitään vikaa, olette vain huonoja häviäjiä. Myöntäkää rehdisti, että Ässät oli parempi ja ansaitsi voittonsa täysin. Eikö olekin helppoa. Varsinkin jos itse luulee, että oma joukkue on ollut parempi...ja jos tasoitusmaali tulee ajassa 59.59 ;) ;) ;)

Älkää masentuko. Liigassa voittaa yleensä nykyään heikompi joukkue jostain syystä...olisiko Murphyn laki. (ei Coryn)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy