Taas on erittäin monissa kirjoituksissa parjattu JYPiä kahvakiekon kruunaamattomaksi kuninkaaksi, joten päätinkin kertoa mitä mieltä minä asiasta olen.
Tällä hetkellä JYPin peli perustuu enemmänkin liikkeeseen kuin vastustajan kainaloiden ja nivusien ronkkimiseen. Ässiä vastaan liike ilmeisesti jäi himaan tai ainakin katosi ensimmäisellä erätauolla, mutta pääpiirteissään liike on numero yksi. Ässät voitti ansaitusti, joten onneksi olkoon!
Mitä kahvaaminen on? Jos olen ymmärtänyt oikein, niin se on juuri sitä ylimääräistä ronkkimista ja vauhdin pois ottamista mailan avulla. Eikös se ole sääntöjen vastaista jääkiekossa? Miten helvetissä JYP sitten voi pelata kahvaamalla? JYPin pelaajien pitäisi kaiken järjen mukaan istua jäähyllä kokoajan, jos pelitapa on tällainen. Tuomarit kaiketi antaa jäähyjä, kun pelataan sääntöjen vastaisesti ja muuten on turha porata.
Toisaalta, kun näistä eri joukkueiden pelitavoista puhutaan, niin JYPin ehkä kannattaisi pelata kuten ässät ja HIFK. Vedetään turpaan vastustajien parhaita pelimiehiä ratkaisuhetkillä, jotta saadaan pelimiehet kentältä pois, kritisoitu SALOMONin tuomiohan on selviö.
Eräs asia mistä HIFK saa sympatiaa minun osaltani onkin se, että HIFK on ainoa joukkue, jolle jokainen tuomari uskaltaa jakaa minkälaisen jäähyn tahansa. Muille jaetaan sitten näitä tasavertaisuuspenaltteja, jotka vituttavat yli kaiken. esim. Sheptak (vs Chlubna)
Tappara on ollut myös tulilinjalla kahvauksen vuoksi. Tappara pelaa tällä hetkellä ehdottomasti parasta kiekkoa sm-liigassa eikä se perustu kyllä milliäkään kahvaamiseen. Täytyy muistaa, että kahvaaminen, taklaaminen, töniminen ym. kuuluu jääkiekkoon kunhan se ei mene liian pitkälle, ja jos menee niin seuraus pitäisi olla jäähy. Tuomarit on melko pitkälle vastuussa voiko kentällä pelata "pikkusikaa". Enemmistö valmentajista päätti, että ensi kaudella on vain yksi päätuomari, joten mitenköhän on. Lisääntyykö kahvaaminen vai väheneekö? JYPin valmentaja muuten äänesti kahden "dumarin" puolesta!!!!