Hienoa tarttumista lillukanvarsiin. Olisin voinut toki täsmentää, ettei mitään "erityistä lahjakkuutta". Eli sellaista, jolla voitaisiin nousta jonnekin EHT-tasolle. Toki jonkinlaista lahjakkuutta edellytetään, jos liigassa pelaa. Ja en pidä poissuljettuna, etteikö Juuso Salmi voisi olla kehittyessään kolmosparin puolustaja jossain Kookoossa tai Kerhossa. Vertailuna siihen, että joidenkin mielestä Salmi ei ole "edes Mestis-tasoa".
Nyt korjasit omaa sanomaasi jo hiukan, saa nähdä pystynkö muuttamaan mielipiteesi kokonaan.
Harvoin kuulee vähättelevämpää kommenttia, kuin sinun "jonkunlaista lahjakkuutta vaatii", koskien Liiga-pelaajan lahjakkuutta jääkiekkoilijana.
Ontariossa tehdyn tutkimukseen mukaan, silloisesta -75 ikäluokan 22000 junioripelaajasta, 7 pelaajaa ylsi aikuiseksi tultuaan NHL-tasolle.
Aika kovaa lahjakkuutta vaatii, tai sitten Ontarioon on vaan sattunut Kanadan vähälahjaisimmat juniorit.
Liigaan pääsy tuskin on suhteellisesti yhtään helpompaa.
Tutkimusta en löydä tähän hätään.
Salmella on puutteita, mutta lahjakkuutta ainakaan helvetillisiin treenimääriin siltä ei puutu.
Tässä näkemyksemme;
A)Vaatiiko Liigassa pelaaminen lahjakkuutta? Sinä: jonkunlaista, Minä: kyllä, (monenlaista)
B)Vaatiiko Liigassa pelaaminen jonkunlaista lahjakkuutta?(tämän jo myönsit) Minä: samaa mieltä
C) Vaatiiko Liigassa pelaaminen erityislahjakkuutta? Sinä:Ei, Minä: kyllä, Perustelu Salmea koskien alla;
Olkoon Salmen erityislahjakkuus henkinen kovuus...ja erinomainen fysiikka, no nyt niitä tulikin jo kaksi.
Olenko mielestäsi vieläkin lillukan varsissa kyseenalaistaessani näkemyksesi Liigapelaajan lahjakkuutta koskien?
Yritin olla perusteellinen, tutkimustulosta
apuna käyttäen.
Liigassa ja Mestiksessä pelaavaksi pelaajaksi ei ilman erityislahjakkuutta tulla.
Jokainen ammatikseen pelaava pelaaja on hyvä, jotkut vaan toista parempia.
Joku saa olla omassa roolissaan, joku joutuu liian isoon rooliin.
Jääkiekkoilijoina he ovat lahjakkaita kaikki.
Sitä vaan lahjakkuutta on niin monenlaista.