Jussi Jokinen – NHL-tähden paluu kärppäpaitaan

  • 205 697
  • 836

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ala minäkään enempää vääntämään, mutta sun mielestä periaatteet on perseestä?
Korjaan parempaan muotoon, tarkoitin että täysin ehdottomat periaatteet ilman mitään mahdollisuutta tarkastella asioita muulta kantilta kuin siitä "tämä on mun periaate" -kulmasta on perseestä.

Nehän nimenomaan määrittää koko omaa elämää, kuljetko omaa polkuasi vai oletko muiden vietävissä.
Niin koska tähän väliinhän ei mahdu mitään.

Oli ne sitten kelläkin mitä oli, mutta kyllähän nyt helvetti soikoon miehen kuin miehen pitää pitää kiinni omista periaatteistaan.
Toki, ja pidän itsekin silloin kun se ihan oikeasti on järkevää. Joskus vaan on asioita joissa se "oma periaate" saattaa aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä itselle.

Sellainen ihminen, jolla ei ole mitään periaatteita, ei saa ainakaan minulta minkäänlaista arvostusta.
Vastaavasti kaikki vastahakoiset jäärät jotka täysin absurdeissakin tilanteissa vetoavat "omaan periaatteeseen" (vaikka luultavasti tietävät itsekin olevansa väärässä) eivät saa ainakaan minulta minkäänlaista arvostusta.

Mutta eipä ole tämän ketjun aihe, voit jatkaa toisaalla jos haluat.
 

Micol

Jäsen
Itselle ei mene kyllä jakeluun, että kuinka kukaan voisi olla tosissaan Jussi Jokisen hankintaa vastaan. Osalasta voi olla montaa mieltä, mutta Jokinen ei pitäisi olla edes mielipidekysymys, eikä vaadi perusteluja. Tuntuu vahvasti sellaiselta "haluan olla tahallaan jääräpäisesti eri mieltä muiden kanssa" -asialta, jos lähtee kritisoimaan Jussi Jokisen hankintaa eli komppaan kyllä täysin Roger Mooria tässä asiassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ala minäkään enempää vääntämään, mutta sun mielestä periaatteet on perseestä? Nehän nimenomaan määrittää koko omaa elämää, kuljetko omaa polkuasi vai oletko muiden vietävissä. Oli ne sitten kelläkin mitä oli, mutta kyllähän nyt helvetti soikoon miehen kuin miehen pitää pitää kiinni omista periaatteistaan. Sellainen ihminen, jolla ei ole mitään periaatteita, ei saa ainakaan minulta minkäänlaista arvostusta.
Kyllähän tämä sinun esittämäsi periaatte on perseestä, tai ainakin erittäin typerä. Ihmettelen suuresti, miten voit Kärppiä kannattaa, kun Kärpät vuosi toisensa perään toimii periaatettasi vastaan. Jokisen hankkiminen on yksi tämän vuosituhannen parhaimmista siirroista Liigassa. Harmi sinun kannalta, että se sotii periaatettasi vastaan. Äh, on kyllä oikeasti tosi typerä periaate sinulla. Loppuun haluan korostaa, etten millään tavalla kyseenalaista sinun tai kenenkään ihmisen oikeutta periaatteeseensa. Onneksi meillä Suomessa on mielipiteenvapaus. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja elämä on värikästä.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Ei minusta Porvoon Kärpän mielipide ole mitenkään perseestä. Joillekin se oikea tapa voittaa on tärkeämpi kuin itse voitto. Itse en ole näitä miehiä. Koko keskustelu mielestäni alleviivaa missä menestysaallossa Kärpät menee kun pelkkä voittaminen ei riitä vaan se pitää tehdä jollain herrasmiestavalla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei minusta Porvoon Kärpän mielipide ole mitenkään perseestä. Joillekin se oikea tapa voittaa on tärkeämpi kuin itse voitto. Itse en ole näitä miehiä. Koko keskustelu mielestäni alleviivaa missä menestysaallossa Kärpät menee kun pelkkä voittaminen ei riitä vaan se pitää tehdä jollain herrasmiestavalla.
Tässä on jo suurin piirtein ymmärretty ajatusmaailmani. Minulle tosin edes se voittaminen ei ole pääasia, se on vain bonusta. Lähtökohtaisesti haluan, että jengi kootaan kesällä ja sille porukalle annetaan mahdollisuus. Kauden aikana voidaan joku yksittäinen palanen hankkia vielä, jos on selkeä tarve. Jokisen tapauksessa sitä tarvetta ei todellakaan ollut. Kärpät oli ylivoimainen ilman Jokistakin. En minä saa oikein mitää kicksejä siitä jos Kärpät voittaa 5-0 Jokisen kanssa, kun ne voittaisi ilman Jokistakin 4-0.

Jokinen selkeästi on monelle lähes Jumala. Minulle hän on vain yksi pelaaja muiden joukossa. Erittäin hyvä sellainen toki.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän tämä sinun esittämäsi periaatte on perseestä, tai ainakin erittäin typerä. Ihmettelen suuresti, miten voit Kärppiä kannattaa, kun Kärpät vuosi toisensa perään toimii periaatettasi vastaan. Jokisen hankkiminen on yksi tämän vuosituhannen parhaimmista siirroista Liigassa. Harmi sinun kannalta, että se sotii periaatettasi vastaan. Äh, on kyllä oikeasti tosi typerä periaate sinulla. Loppuun haluan korostaa, etten millään tavalla kyseenalaista sinun tai kenenkään ihmisen oikeutta periaatteeseensa. Onneksi meillä Suomessa on mielipiteenvapaus. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja elämä on värikästä.
Et kyseenalaista, mutta kuitenkin haukut typeräksi? Koitahan jo päättää mitä mieltä olet. Koko lainaamani kappale on yhtä takin kääntöä. Ensin sanot jotain ja seuraavassa lauseessa jo kumoat sen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et kyseenalaista, mutta kuitenkin haukut typeräksi? Koitahan jo päättää mitä mieltä olet. Koko lainaamani kappale on yhtä takin kääntöä. Ensin sanot jotain ja seuraavassa lauseessa jo kumoat sen.
Opettele lukemaan. En kyseenalaistanut ihmisten oikeutta periaatteisiinsa. Rautalanka tiivistys: Sinulla saa minun puolestani olla vaikka kuinka typerä periaate ja niinhän sinulla onkin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Opettele lukemaan. En kyseenalaistanut ihmisten oikeutta periaatteisiinsa. Rautalanka tiivistys: Sinulla saa minun puolestani olla vaikka kuinka typerä periaate ja niinhän sinulla onkin.
Älä selitä. Olisit edes suoraan minua vastaan, silläkin saisit enemmän arvostusta kuin tuollaisella naurettavalla takin kääntelyllä.

Ja sinäkö sen päätät mikä periaate on typerä ja mikä ei? Jos Jokisen hankintaa tarkastellaan pelkästään järkiperusteisesti, yksikään järkisyy ei puoltanut hankintaa. Hemmetin kallis ukko, joka ei runkosarjan ylivoimaiselle johtajalle tuonut edes juuri urheilullista lisämenestystä. Jokinen hankittiin vain koska kyseessä on Jokinen. Ja se jos mikä on typerää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lähtökohtaisesti haluan, että jengi kootaan kesällä ja sille porukalle annetaan mahdollisuus. Kauden aikana voidaan joku yksittäinen palanen hankkia vielä, jos on selkeä tarve. Jokisen tapauksessa sitä tarvetta ei todellakaan ollut. Kärpät oli ylivoimainen ilman Jokistakin.
Jännä että Oskar Osalan hankinta ei aiheuttanut samanlaista tuskaa sinussa. Kärpäthän oli täysin ylivoimainen ilman Osalaakin, mutta silti hankittiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älä selitä. Olisit edes suoraan minua vastaan, silläkin saisit enemmän arvostusta kuin tuollaisella naurettavalla takin kääntelyllä.
Pakkohan sinulle oli yrittää asia selittää, kun et sitä ollut ymmärtänyt alkuunkaan. Et nyt sitten ymmärtänyt edes rautalangan avulla, joten helpointa olisi minulle luovuttaa. Olen sinnikäs, joten yritän vielä kerran: Pidän sinun periaatettasi typeränä, mutta siitä huolimatta kunnioitan vailla pienintäkään epäilystä oikeuttaisi siihen.
Ja sinäkö sen päätät mikä periaate on typerä ja mikä ei?
Kyllä! Juuri minä päätän siitä, mikä mielestäni on typerää.
Jos Jokisen hankintaa tarkastellaan pelkästään järkiperusteisesti, yksikään järkisyy ei puoltanut hankintaa. Hemmetin kallis ukko, joka ei runkosarjan ylivoimaiselle johtajalle tuonut edes juuri urheilullista lisämenestystä. Jokinen hankittiin vain koska kyseessä on Jokinen. Ja se jos mikä on typerää.
Tämä sinun näkemyksesi ei ole järkiperusteita nähnytkään. Aivan umpimielinen näkemys. Korostan taas loppuun, että olen onnellinen siitä, että Suomessa saa vapaasti ilmaista mielipiteitä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännä että Oskar Osalan hankinta ei aiheuttanut samanlaista tuskaa sinussa. Kärpäthän oli täysin ylivoimainen ilman Osalaakin, mutta silti hankittiin.
Osala oli juuri sellainen palanen, jolle nähtiin tilausta jo kauteen lähdettäessä. Eikä Kärpät ollut tuossa vaiheessa mitenkään ylivoimainen. Koko kausi oli vielä niin alussa, ettei sellaista pystynyt yhdestäkään joukkueesta sanomaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikä Kärpät ollut tuossa vaiheessa mitenkään ylivoimainen. Koko kausi oli vielä niin alussa, ettei sellaista pystynyt yhdestäkään joukkueesta sanomaan.
Heh. Joo. Ei. Paskasti meni. 20 peliä oli pelattu ja Kärpät oli voittanut 17. Sinun logiikallasi hankinta siis on täysin turha, Osalan koko kauden pelatessa Kärpät olisi voinut voittaa ehkä 18 peliä tuon 17:n voiton sijaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakkohan sinulle oli yrittää asia selittää, kun et sitä ollut ymmärtänyt alkuunkaan. Et nyt sitten ymmärtänyt edes rautalangan avulla, joten helpointa olisi minulle luovuttaa. Olen sinnikäs, joten yritän vielä kerran: Pidän sinun periaatettasi typeränä, mutta siitä huolimatta kunnioitan vailla pienintäkään epäilystä oikeuttaisi siihen.
Mitä kunnioitusta se on, että samassa lauseessa haukut typeräksi? Sanon vielä kerran, mieluummin vaikka suoraan hauku, mutta jätä nuo paskapuheet sikseen.
McTorso kirjoitti:
Kyllä! Juuri minä päätän siitä, mikä mielestäni on typerää.
No, onneksi sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä mihinkään. Tuollaisten tuuliviirien mielipiteet on pelkkää paskaa.

McTorso kirjoitti:
Tämä sinun näkemyksesi ei ole järkiperusteita nähnytkään. Aivan umpimielinen näkemys. Korostan taas loppuun, että olen onnellinen siitä, että Suomessa saa vapaasti ilmaista mielipiteitä.
No, laita ne perusteet tiskiin? Se, että Jokinen on kärppäkasvatti ei riitä vielä mihinkään. Montako lisäpistettä Jokinen toi? Olisiko Kärpät jäänyt kakkoseksi ilman Jokista? Oliko Kärppien maine tai vetovoima uhattuna ilman Jokista? Puuttuiko jengistä johtajuutta?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Heh. Joo. Ei. Paskasti meni. 20 peliä oli pelattu ja Kärpät oli voittanut 17. Sinun logiikallasi hankinta siis on täysin turha, Osalan koko kauden pelatessa Kärpät olisi voinut voittaa ehkä 18 peliä tuon 17:n voiton sijaan.
Höpö höpö. Kauden alussa jo oli nähtävissä, että yhtä kovan luokan hyökkääjää rosteri kaipaa. Osala tuli ja paketti oli valmis. Kausi oli Osalan tullessa niin alussa vielä, että yksi jos toinenkin jengi haki vielä rosteria kasaan. Ei voi verratakaan siirtorajan gloryhuntereihin. Osala tuli tekemään sitä menestystä, eikä valmiiseen pöytään.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä mä luinkaan. Vieläkö Jokisen palkkaamista kyseenalaistetaan? Mitä Kärppien olis pitäny tehdä?

Prrr prrr *Ahon puhelin soi*

Jokinen:
-Moro Harri! Jusa täällä. Oisin halukas tulla pelaamaan kasvattiseuraani ja kotimaahan, kun ei tuo NHL:ssä jatko ota oikein tuulta alleen. Mahtusko teidän joukkueeseen pelaamaan?

Aho:
- Moro moro Jussi! Kuule, tilanne on nyt se, että meillä on jo hyvä joukkue, ja olisi väärin vahvistaa joukkuetta tuhannen NHL-pelin omalla kasvatilla tässä vaiheessa kautta. Meillä on täällä liigassa niin hyvä tilanne, että pelkkä NHL ja kasvattistatus ei merkkaa mitään. Me emme näe, että kaltaisesi pelaaja veisi merkittävästi meidän nuoria eteenpäin, tai, että meidän nuoret pelaajat voisivat ottaa mallia tuhannen NHL-ottelun veteraanista. Pärjäämme kyllä hyvin jo muutenkin, mutta kiitos kysymästä. Soittele ens kesänä uudestaan!

Jokinen:
- Aaa voi harmi. No ei mahda mitään. Mä oottelen tässä pelaamatta niin kauan, kunnes omaan kasvattiseuraan mahtuu. Tai jos pelaan jossain muualla, niin lähden heti pois sieltä, kun vaan ilmoitatte, että minä, tuhannen NHL-ottelun, olympialaisten, MM-kisojen, World cupin, monen esikuva, Liigan nimekkäin pelaaja aikoihin, mahdun omaan kasvattiseuraani.

Aho:

-Jees. Palataan Jusa, jos tilanne täällä huononee.




Voi jeesus sentään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Höpö höpö. Kauden alussa jo oli nähtävissä, että yhtä kovan luokan hyökkääjää rosteri kaipaa.
Sodit tässä periaatteitasi vastaan. Toivot että joukkue on kasassa jo kesällä ja hankitaan pelaaja jos on tarve. Kärpät oli tuossa vaiheessa jo ylivoimaisessa sarjajohdossa joten sen vuoksi yhtään lisähankintaa ei ollut tarve tehdä.

Kausi oli Osalan tullessa niin alussa vielä, että yksi jos toinenkin jengi haki vielä rosteria kasaan.
Runkosarjaa oli pelattu kolmasosa. Kärpät oli tuossa vaiheessa jokaisella mittarilla täysin ylivoimainen joukkue. Hankintoja toki varmasti tehdään aina jos pelaajia tulee vastaan. Kärpille kaksi huipputason pelaajaa tuli vähän kuin yllättäen vastaan eli Osala ja Jokinen. Tietysti nämä molemmat napataan pois kuljeksimasta.

Ei voi verratakaan siirtorajan gloryhuntereihin. Osala tuli tekemään sitä menestystä, eikä valmiiseen pöytään.
Osala tuli ylivoimaiseen runkosarjan kärkijoukkueeseen ja mestarisuosikkiin. Olisi voinut mennä auttamaan pudotuspelipaikasta tiukasti kamppailevaa kasvattajaseuraansa Sportia. Melkoinen glory hunter Osala kun tuli tuolla tavalla valmiiseen pöytään!

Toki en Osalasta näin ajattele, kunhan vaan nostan esille tuota omaa ristiriitasi. Alan olla entistä vakuuttuneempi siitä että olet trolli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä mä luinkaan. Vieläkö Jokisen palkkaamista kyseenalaistetaan? Mitä Kärppien olis pitäny tehdä?
Tässä aika hyvä dialogi kyllä. Olisin muuten aika varma että Porvoon Kärppä olisi haukkunut Haban alimpaan suohon jos Jokista ei olisi huolittu mukaan ja mies olisi mennyt vaikka Tepsiin. No onneksi ei tarvitse tuollaista kuviota miettiä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä kunnioitusta se on, että samassa lauseessa haukut typeräksi? Sanon vielä kerran, mieluummin vaikka suoraan hauku, mutta jätä nuo paskapuheet sikseen.
Jostain syystä sinulta puuttuu nyt kyky ymmärtää aivan selkeää asiaa. Olen tämän asian sinulle avannut jo kaksi kertaa. En tee sitä enää. Pystyn elämään sen kanssa, ettet ole ymmärtänyt kirjoitustani.

No, onneksi sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä mihinkään. Tuollaisten tuuliviirien mielipiteet on pelkkää paskaa.
Jostain syystä olet ollut perin töykeä koko Jokisen Kärppiin siirtymisen liittyvän keskustelun ajan. Tänään myös minä otin jämäkän linjan. Et tunnu kestävän sitä.
No, laita ne perusteet tiskiin? Se, että Jokinen on kärppäkasvatti ei riitä vielä mihinkään. Montako lisäpistettä Jokinen toi? Olisiko Kärpät jäänyt kakkoseksi ilman Jokista? Oliko Kärppien maine tai vetovoima uhattuna ilman Jokista? Puuttuiko jengistä johtajuutta?
Jokinen toi paljon paremman mahdollisuuden voittaa mestaruus. Siinä on tietenkin se tärkein syy!

Jokinen ilmoitti haluavansa pelata tällä kaudella Kärpissä. Olisi täyttä typeryyttä sanoa tuohon, jotta ei onnistu. Itseasiassa lähes jokainen ymmärtää, ettei niin voi tehdä. Jokisen kokonaisvaltainen vaikutus on valtavan suuri: Liigan paras pelaaja, vetovoima isoon yleisöön, esimerkkivaikutus varsinkin nuoriin NHL-lupauksiin. Jokisen hankkimisen positiiviset vaikutukset eivät muuten koske pelkästään tätä kautta.

Kyllä sinä olet minun mielestäni täysin kuutamolla Jokisen suhteen. Olen suoraan sanoen häkeltynyt mielipiteestäsi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä mä luinkaan. Vieläkö Jokisen palkkaamista kyseenalaistetaan? Mitä Kärppien olis pitäny tehdä?
Eikö ole hämmentävää! Tosin ei tätä siirtoa taida kyseenalaistaa kuin yksi nimimerkki. Jokinen ilmoitti, että kaipaa tuttua ja turvallista. Hän ilmoitti haluavansa palata kotiin Oulun Ritaharjuun ja pelata taas Kärpissä. Siinä se olisikin ollut, kun Jokiselle olisi sanottu, ettet ole nyt tervetullut kotiin tai ainakaan Kärppiin. Siinäpä sitä olisi tyylikästä periaatetta kerrakseen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jostain syystä sinulta puuttuu nyt kyky ymmärtää aivan selkeää asiaa. Olen tämän asian sinulle avannut jo kaksi kertaa. En tee sitä enää. Pystyn elämään sen kanssa, ettet ole ymmärtänyt kirjoitustani.
Yritähän nyt rohkeasti vielä kerran. Eihän nyt sinnikäs pienistä vastoinkäymisistä luovuta?

McTorso kirjoitti:
Jostain syystä olet ollut perin töykeä koko Jokisen Kärppiin siirtymisen liittyvän keskustelun ajan. Tänään myös minä otin jämäkän linjan. Et tunnu kestävän sitä.
Katsos katsos, McTorso otti jämäkämmän linjan. Vielä kun alat pysyä tiukasti omassa linjassasi, saatat kasvaa jopa mieheksi. Kyllä minä kestän ihan helpostikin. Kunhan vain muistuttelin tuolla haukkumisella siitä, kun aikanaan helmikuussa sinä itse vedit herneen nenään kun minun teksteihini lipsahti joku kirosana tai muu sekaan.

McTorso kirjoitti:
Jokinen toi paljon paremman mahdollisuuden voittaa mestaruus. Siinä on tietenkin se tärkein syy!

Jokinen ilmoitti haluavansa pelata tällä kaudella Kärpissä. Olisi täyttä typeryyttä sanoa tuohon, jotta ei onnistu. Itseasiassa lähes jokainen ymmärtää, ettei niin voi tehdä. Jokisen kokonaisvaltainen vaikutus on valtavan suuri: Liigan paras pelaaja, vetovoima isoon yleisöön, esimerkkivaikutus varsinkin nuoriin NHL-lupauksiin. Jokisen hankkimisen positiiviset vaikutukset eivät muuten koske pelkästään tätä kautta.

Kyllä sinä olet minun mielestäni täysin kuutamolla Jokisen suhteen. Olen suoraan sanoen häkeltynyt mielipiteestäsi.
Eli toisin sanoen, sulta ei yhtään ainutta järkisyytä löytynytkään. Minun nähdäkseni Jokinen ei juurikaan parantanut Kärppien mestaruusmahdollisuuksia. Kärpät oli ylivoimainen mestarisuosikki jo ennen Jokista. Esimerkkejä nuorille Kärpistä löytyi jo entuudestaan runsaasti. Sekin on kyseenalaista, onko Jokinen liigan paras pelaaja. Ja vaikka olisikin, sillä ei oikeastaan ole merkitystä koska Kärpät pärjää ilmankin. Vetovoimasta taas on turha edes puhua. Mikään ei viittaa siihen, että Jokinen olisi saanut jotenkin suurta yleisöä liikekannalle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vetovoimasta taas on turha edes puhua. Mikään ei viittaa siihen, että Jokinen olisi saanut jotenkin suurta yleisöä liikekannalle.
Mielenkiintoinen väite.

Kärppien kotipelien yleisökeskiarvo ennen Jokisen saapumista: 5141
Kärppien kotipelien yleisökeskiarvo Jokisen saapumisen jälkeen: 5651

Toki Jokisen aikana pelattiin vain seitsemän kotipeliä, mutta toisaalta niissä peleissä missä Jokinen oli mukana ei käytännössä enää panosta ollut. Runkosarjan voitto oli jo tuossakin vaiheessa täysin selvää. Onhan tuossa kuitenkin selkeä nousu yleisömäärissä.

Edit:

Korjattu laskuvirhe.
 
Viimeksi muokattu:

Micol

Jäsen
Kyllä on vaikea pienen ihmisen käsittää, että mitä jonkun toisen päässä voikaan liikkua. Noh, ehkei minun tarvitsekaan, mutta aika erikoista tekstiä on saanut kyllä tälle päivälle lukea Jatkoajan ihmeellisessä maailmassa.

Onkohan Jokinen sitten ok ensi kaudelle, jos jatkaa Kärpissä tämän kauden jälkeen? Ei tulisi ainakaan kesken kauden joukkueeseen...

Edit. Aika absurdia, että täällä ylipäänsä edes keskutellaan siitä, että oliko Jussi Jokinen tarpeellinen hankinta Kärpille tälle kaudelle. Kohta alkaa playoffit ja tämä kyseinen Jokinen on johdattamassa "eturintamassa" Kärppiä kohti mestaruustaistelua. Ei hän mikään jumala ole, mutta kyllähän se nyt alkaa jumalauta vituttamaan, jos tämän tason oman kasvatin pelaaminen joukkueessa kyseenalaistetaan kenenkään toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä on vaikea pienen ihmisen käsittää, että mitä jonkun toisen päässä voikaan liikkua. Noh, ehkei minun tarvitsekaan, mutta aika erikoista tekstiä on saanut kyllä tälle päivälle lukea Jatkoajan ihmeellisessä maailmassa.

Onkohan Jokinen sitten ok ensi kaudelle, jos jatkaa Kärpissä tämän kauden jälkeen? Ei tulisi ainakaan kesken kauden joukkueeseen...
Sanoin jo ennen kun Jokinen hankittiin, että puolestani hän olisi erittäin tervetullut ensi kauden jengiin alusta lähtien, mutta ei enää kesken tämän kauden.

Tässä Jokis-casessa on kyse suurin piirtein samasta asiasta kuin että lähtisin kolaamaan pihaltani lunta ja hiukan ennen viimeisiä silauksia naapurini tulisi kaveriksi "auttamaan". Yhtä iso merkitys Jokisen tulolla Kärppiin oli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä Jokis-casessa on kyse suurin piirtein samasta asiasta kuin että lähtisin kolaamaan pihaltani lunta ja hiukan ennen viimeisiä silauksia naapurini tulisi kaveriksi "auttamaan". Yhtä iso merkitys Jokisen tulolla Kärppiin oli.
Mistä sinä sen vielä tiedät? Itse ainakin ajattelin katsoa pudotuspelit ensin ja tehdä sen jälkeen lopullisen arvion Jokisen merkityksestä Kärppiin tämän kauden osalta. Runkosarjan lopun osalta vaikutus on ainakin ollut positiivinen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoinen väite.

Kärppien kotipelien yleisökeskiarvo ennen Jokisen saapumista: 4981
Kärppien kotipelien yleisökeskiarvo Jokisen saapumisen jälkeen: 5651

Toki Jokisen aikana pelattiin vain seitsemän kotipeliä, mutta toisaalta niissä peleissä missä Jokinen oli mukana ei käytännössä enää panosta ollut. Runkosarjan voitto oli jo tuossakin vaiheessa täysin selvää. Onhan tuossa kuitenkin selkeä nousu yleisömäärissä.
Jokinen veti lähinnä ensimmäiseen, Sport-peliinsä, jonkun verran ylimääräistä. Sen jälkeen ei kovin isoa muutosta tullut. Yksittäisen ottelun yleisömäärään vaikuttaa vastustaja ja viikonpäiväkin. Samoin keväällä kiekko kiinnostaa enemmän yleisöä kautta linjan kuin syksyllä. Jokisen avulla myytiin ainoastaan yksi peli loppuun, tuo Sport-peli. En lähtisi sillä vetovoimalla vielä henkseleitä paukuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös