Kiukuttelija sanalla viittasin juuri sinuun. Olit varma, ettei Jokinen Ouluun tule. Olin asiasta kanssasi erimielinen ja vastasit kyllä minulle monesti perin ehdottomasti, jopa voimasanoja käyttäen. Kirjoitustesi sävy antoi minulle sinusta kuvan kiukuttelijana, ei siis se, että olit erimieltä kanssani. Tätä kiukuttelijavaikutelmaa vahvistaa nyt se, ettet oikein pysty nauttimaan Jokisen paluusta. Oikeastaan kaikki muut näkevät Jokisen hankinnan aivan loisteliaana asiana. Sinä löydät siitä aika paljon uhkakuvia. Eikä siinä mitään, ei minulla sinun mielipidettäsi vastaan mitään ole. Pikkaisen vain aistin kirjoituksistasi kiukkua. Voin olla väärässä, usein olen.
Miksi ihmeessä minä nauttisin Jokisen paluusta, jos olin jo alunperinkin sitä mieltä ettei häntä tälle kaudelle tarvita, täh? Minun silmissäni yksikään pelaaja ei ole "jumalan" asemassa. Ja olen taipuvainen sellaiseen ajattelutapaan, että haluan antaa mahdollisuuden sille jengille joka alunperin kauden alussa lähti duunia tekemään. Varsinkin jos se jengi osoittaa, ettei ole mitään syytä tehdä korjaavia toimenpiteitä. Tähän ajattelutapaan Jokisen tapaiset glory hunterit, jotka siirtorajan kynnyksellä siirtyvät suurimpaan mestarisuosikkiin, sopivat melko huonosti. Toki Jokisella lienee muitakin syitä tulla juuri Kärppiin, mutta hän itse lehdistötilaisuudessa sanoi että tässä vaiheessa uraa mestaruudet ja voittaminen on se juttu. Minulle sopii vahvistuksien hankkiminen silloin, kun jollekin tietylle palaselle nähdään selkeä tarve (Osala). Minulle ei sovi kovin hyvin vahvistuksien hankkiminen silloin, kun se tehdään vain hankkimisen ilosta ja samalla näytetään persettä jollekin toiselle hyvän duunin tehneelle (Jokinen). Sen enempää uhkakuvia minä en tässä hankinnassa näe.
Mitä tulee aiempiin keskusteluihin, minulla on tapana ilmaista mielipiteeni selvästi. Jos sinne lipsahtaa sekaan jokunen voimasanakin, saa tapahtua. En myöskään pidä tapana käännellä takkia jatkuvalla syötöllä. Sillä ei ole mitään väliä, onko minun kanssani samaa mieltä nolla, yksi tai sata kirjoittajaa. Jos pystyn perustelemaan mielipiteeni ainakin itselleni, en näe mitään syytä muuttaa niitä muiden mieliksi.