Jussi Jokinen – NHL-tähden paluu kärppäpaitaan

  • 205 851
  • 836

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tiedotustilaisuudessa oli paidassa tuo #36, joten se lienee pelinumero.
Juu näinhän se sitten on. Tuolla numerollahan Jokinen pelasi viimeksi työsulun aikaan ja se on ollut se "oma numero" kohta 14 vuotta, joten ihan luonnollista. Lasse Kukkonenkin oli alkujaan Kärpissä #3, mutta sitten ulkomaankeikoilla ja maajoukkueessa numeroksi tuli #5 ja se on ollut Lassen numero myös Kärpissä syksystä 2013 eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kyllä usko että Jussi Jokinen Kärpissä pelaa. Uskon vasta kun on kokoonpanossa. Vai mitä @Porvoon Kärppä ?

No kuittailut sikseen. Ihan hyvä hankinta.
Siinäpä vittuilet, ei tunnu missään. Tuli se Jussi näköjään, vaikken millään uskonut. Jussi on kelpo pelimies, mutta ihan varauksettomasti en tätä hankintaa ota vastaan. Minusta tämä on perseen näyttö hyvin pelanneelle joukkueelle. Kärppien hyökkäyksessä ei ollut oikeastaan mitään rikki. Ei ollut tarvetta hankkia vahvistuksia. Joukkue pelaa iloista hyökkäysvoittoista kiekkoa ja on pistämässä ennätyksiä runkosarjassa uusiksi. Silti hankittiin vielä yksi hyökkääjä, se ei mene mulle ihan jakeluun. Voin kuvitella esim. Jasper Lindstenin vitutuksen kun juuri on parantanut huimasti peliään ja yhtäkkiä tulee joku glory hunter Jokinen, joka vie pelipaikan.

Olisin erittäin mieluusti kuullut uutisen, että Jokinen tulee vaikkapa parin vuoden sopparilla, mutta alkaen vasta ensi kaudesta. Tämän kauden pleijarit olisin suonut tämän kauden jengille. Nyt Jokinen tuleekin vain loppukaudeksi, mutta jatkosta ei puhuttu mitään. Harvinaisen perseelleen meni tämä hankinta kyllä. Noh, Jokinen on ilmeisesti sellaisessa asemassa että hänelle ei sanota ei missään tilanteessa.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
En ymmärrä tätä logiikkaa. Miten se rajaa ensi kaudella pelaamisen? Kauden alku viivästyy, mutta sitten voi tehdä lopullisen paluun.

Sanoin "rajaa", en sanonut "rajaa pois". Huhuketjussa mietittiin sitä, että olisiko Jokisen perheellä sitten haluja muuttaa pysyvästi Ouluun koulujen alkaessa syksyllä. Vähän kiharaiseksi menee pysyvä paluu Suomeen, jos pitää syksy viettää maanpakolaisena.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noh, Jokinen on ilmeisesti sellaisessa asemassa että hänelle ei sanota ei missään tilanteessa.
Tämän profiilin herra jos soittaa Liiga-joukkueelle, että pääseekö pelaamaan, niin vain mielisairas hullu vastaa, että sori nyt on joukkue täynnä ja me pelataan hyvää lätkää ilman suakin. Katotaan joku toinen kerta, soittele vaikka ku on se 1000 NHL-peliä vyöllä, nii katotaan sit mahdutko pelaamaan.

Hei haloo. Voitto koko sarjalle.
 

Fordél

Jäsen
Mun on vaikea kuvitella, että Jokisen kaltaisen pelaajan (niin pelillisen tason kuin persoonan näkökulmasta) saapuminen otettaisiin Kärppien kopissa vastaan millään tavalla negatiivisessa valossa. Huikea pelaaja ja oma poika palaa kotiin. Tämä on valtava voitto niin Kärpille kuin koko Liigalle ja suomalaiselle kiekkoilulle.
 
Sanoin "rajaa", en sanonut "rajaa pois". Huhuketjussa mietittiin sitä, että olisiko Jokisen perheellä sitten haluja muuttaa pysyvästi Ouluun koulujen alkaessa syksyllä. Vähän kiharaiseksi menee pysyvä paluu Suomeen, jos pitää syksy viettää maanpakolaisena.
Mietitköhän hieman liian monimutkaisesti näitä asioita. Jussi on nyt täällä,lähtee keväällä perheen luo Floridaan ja nauttii Floridan inhottavista oloista syyskuulle ja palaa Ouluun. Perhe voi tulla hieman aiemmin aloittelemaan kouluja tai olla Floridan lämmössä,lapset yksityisopetuksessa. Ensin oli tulo mahdottomuus,nyt on jääminen. Voi tätä jos,mutta,kun,eihän,eikait sanojen määrää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siinäpä vittuilet, ei tunnu missään.
Eihän se mitään vittuilua ollut. Ikävää että otat sen sellaisena.

Minusta tämä on perseen näyttö hyvin pelanneelle joukkueelle. Kärppien hyökkäyksessä ei ollut oikeastaan mitään rikki. Ei ollut tarvetta hankkia vahvistuksia. Joukkue pelaa iloista hyökkäysvoittoista kiekkoa ja on pistämässä ennätyksiä runkosarjassa uusiksi.
Ymmärtäisin tämän jos tässä nyt oikeasti olisi hankittu joku Juhamatti Aaltonen tai JP Haataja. Nyt puhutaan ihan eri kaliiberin hankinnasta, statukseltaan sellainen pelaaja että jos vaan on saatavilla niin mies otetaan sen enempiä kyselemättä.

Silti hankittiin vielä yksi hyökkääjä, se ei mene mulle ihan jakeluun. Voin kuvitella esim. Jasper Lindstenin vitutuksen kun juuri on parantanut huimasti peliään ja yhtäkkiä tulee joku glory hunter Jokinen, joka vie pelipaikan.
Niin, eihän se vaadi kuin sen että Lindsten pelaa jatkossakin paremmin ja ansaitsee paikkansa kokoonpanoon. Jos ei ennen Jokista, niin vaikka sitten ennen Koblizekia tai jotain muuta. Jääkiekko on siinä mielessä aika helppoa tulosurheilua ja matematiikkaa että jos lyöt sellaiset näytöt tiskiin että valmentaja voi laittaa kokoonpanoon niin hyvin usein näin sitten myös käy. Jos ei kestä kilpailutilannetta niin voi vaihtaa seuraa. Tai lajia.

Harvinaisen perseelleen meni tämä hankinta kyllä. Noh, Jokinen on ilmeisesti sellaisessa asemassa että hänelle ei sanota ei missään tilanteessa.
Hohhoijjaa. Kyseessä on ehkä Reksan jälkeen se kaikkien aikojen paras Kärpistä maailmalle lähtenyt pelaaja. Haluan tosiaan nähdä sen urheilutoimenjohtajan joka olisi sanonut Jokiselle että "ei me nyt oteta sua ku toi Lindsten ja Koblizekki on pelanneet niin hyvin".

Mutta onhan tämä toki jotenkin niin Kärppien keskustelualuetta. Itketään jopa siitä kun Jussi Jokinen palaa kasvattajaseuraansa. Olisipa ollut kiva nähdä herra Porvoon Kärpän kirjoitukset jos olisi mennyt vaikka IFK:hon tai Tepsiin kun Haba olisi sanonut ettei oo käyttöö.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minä sanonut, etteikö mulle Jokinen kelpaisi. Sanoin, etten ihan täysin varauksettomasti tätä hankintaa hyväksy. Ja ymmärrän myös hyvin sen, että Jokiselle ei Kärpissä sanota ei. Toivottavasti joukkueessa entuudestaan olevat pelaajat myöskin ymmärtävät sen. Lindstenin otin vain esimerkkinä, yhtä hyvin hänen tilalleen voisi nimetä Koblizekin, Metsävainion, Sailion tai jonkin muun hyökkääjän. Tuossa jengissä kun ei oikein alisuorittajia tällä kaudella ole ollut. Jokinen ei tullut rotaatioon ja joku joutuu hänen edestään väistymään. Aika näyttää kuka.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
En minä sanonut, etteikö mulle Jokinen kelpaisi. Sanoin, etten ihan täysin varauksettomasti tätä hankintaa hyväksy. Ja ymmärrän myös hyvin sen, että Jokiselle ei Kärpissä sanota ei. Toivottavasti joukkueessa entuudestaan olevat pelaajat myöskin ymmärtävät sen. Lindstenin otin vain esimerkkinä, yhtä hyvin hänen tilalleen voisi nimetä Koblizekin, Metsävainion, Sailion tai jonkin muun hyökkääjän. Tuossa jengissä kun ei oikein alisuorittajia tällä kaudella ole ollut. Jokinen ei tullut rotaatioon ja joku joutuu hänen edestään väistymään. Aika näyttää kuka.

Onhan se kaikille joukkueen jäsenille kuitenkin ihan hyvä asia, että vahvistus tulee. Joku joutuu rotaatioon toki, mutta sellaistahan se on. Kivahan se on voittaa ja päästä NHL-veteraanin ja seuralegendan kanssa samaan koppiin. Perseennäytöksi en saa tätä mitenkään käännettyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meneekö teillä siellä pohjoisessa vähän jo liiankin hyvin? ^

Muualla oltaisiin ihan käsittämättömissä fiiliksissä tällaisesta hankinnasta.
Joo vaikka ei ihan yhtä meritoitunut pelaaja ollutkaan, niin taisi Tapparan faneillekin ihan hyvin kelvata kun Henrik Haapala palasi viime kaudella takaisin Tapparaan. Silloinkin rosteri oli periaatteessa täynnä, mutta hyvinhän tuo saatiin mahtumaan ja kukaan tuskin valitti.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Mietitköhän hieman liian monimutkaisesti näitä asioita.

Varmasti mietin. Mutta toisesta ketjusta:

Näkisin että Jokisen kannalta tämä on jopa fiksuin ratkaisu eli pelaa nyt loppukauden Kärpissä ja jos hyvän kauden pelaa niin vielä voi hyvällä lykyllä saada paikan try-outille johonkin änärijengiin.

Olen ihan 110% varma, että pelaamisen kannalta tämä siirto on Jokiselle paras mahdollinen. Seura on tuttu, kopissa on tuttuja pelaajia, liiga on tuttu. Ei tarvitse alkaa heti sateentekijäksi, vaan saa keskittyä ottamaan muut kiinni ja mieluusti tietysti mennä ohikin. Tämä siirto loppukaudeksi kertoo myös sen, että Jokisella nimenomaan on haluja pelata, ja uskon hänellä olevan kova motivaatio koettaa lyödä kovat näytöt pöytään ensi kesäksi. En todellakaan usko Jokisen tulleen "vapaamatkustajaksi", sellaiseen olisi ollut paljon parempia paikkoja tarjolla (tai olisi voinut olla kokonaan pelaamatta), vaan kaikki kertoo siitä, että Jokinen haluaa vielä pelata tosissaan. Siksi en usko, että joukkueen ilmapiirissä tapahtuu mitään ihmeellistä: tässähän on monelle pelaajalle aivan loistava mahdollisuus lyödä vielä kovemmat näytöt pöytään, kun verrokkina kentällä on NHL-konkari - mikäs sen parempaa.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Heikkoa journalismia oli tiedotustilaisuudessa paikalla olleilta toimittajilta, ettei tuosta mitään kysytty.
Itse kans katoin ja samaa ihmettelin ettei kukaan ottanut puheeksi.
 

ludvig

Jäsen
Minusta @Porvoon Kärppä on ollut erittäin realistinen huomioiden verolainsäädännön ja toisaalta historian vastaavissa tilanteissa. Enemmänkin ihmetyttää perus ymmärryksen puute useammalla tässäkin ketjussa. Liittyen vaikkapa spekulaatioihin sopimuksen mahdollisen ketjutuksen syistä verovelvollisuuden osalta.

Palaten itse pelaajaan, niin epäilin aikanaan, ettei Jokisen hieman verkkainen ja tasapaksu pelityyli mahdollista noin hienoa NHL-uraa. Jos pitäisi väkisin huonoja verrokkeja hakea, niin suomalaisista vaikkapa Ville Peltonen ja Vesa Viitakoski. Lopputulema oli kuitenkin hieno ja sitä omalla tavallaan urheiluromantiikassa alleviivaa poikkeuksellinen paluu seuraan, joka toimi ponnahduslautana. Raha-asioista välittämättä.

Urheilun, lajin ja katsojien näkökulmasta hieno uratarina.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Tuossa jengissä kun ei oikein alisuorittajia tällä kaudella ole ollut. Jokinen ei tullut rotaatioon ja joku joutuu hänen edestään väistymään. Aika näyttää kuka.
Eikös tämä juuri ole joukkuedynamiikan kannalta e tavoiteltava tila; rotaatiosta tulee verenmakuinen paine pelata vaihdosta toiseen säilyttääkseen pelipaikkansa.

Se tuli jo viimeistään silloin kun Osala tuli teille. Kärpät alkaa olla vähän liiankin ylivoimainen tähän sarjaan. Kivä nähdä tietysti näitä pelaajia Liigassa, ja kevään maajoukkueessa.

Pelataan nyt kuites ensin. Sarja on osoittanut, kuinka tiukkoja maalin pelejä suurin osa otteluista on. Äskettäisessä back to back peleissä pisteet tasan, Kärpille maalein 6-4, näistäkin yhden kerho pisti omiin.

Ollaan nyt kuitenkin kärsivällisiä ja tuetaan Jokisen unelmasta tonnikerhoon. Meillä on JJ sana siitä, että playoffin alussa mies on parhaassa mahdollisessa kunnossa. Änäriunelma toteutuessaan edellyttää kyllä käytännössä mestaruusjoukkueen kapellimestarina olemista sekä täydellisiä mm-kisoja. Mä oon täysin vakuuttunu siitä, että Jokinen tulee lyömään itsensä 110 % likoon.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Noin kovilleko se Kerho-tappio otti, että piti JJ mennä ostamaan paniikkiratkasuna?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minusta @Porvoon Kärppä on ollut erittäin realistinen huomioiden verolainsäädännön ja toisaalta historian vastaavissa tilanteissa.
Olisiko antaa joku vastaava esimerkki siitä kun n. 1000 NHL-peliä pelannut Kärppien oma poika palaa seuraan? Ei tule itselle kyllä montaa mieleen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meneekö teillä siellä pohjoisessa vähän jo liiankin hyvin? ^

Muualla oltaisiin ihan käsittämättömissä fiiliksissä tällaisesta hankinnasta.
No, eipä täällä ole kuin tuo yksi kiukuttelija, säännön vahvistava poikkeus. Onhan tämä nyt törkeän iso ja hieno juttu kokonaisuudessaan. Mielestäni sen pystyy aistimaan myös tällä foorumilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut pohjoiseen. Koko Liiga voittaa, siitä ei kahta sanaa. Aivan varmasti imee katsojia sisään kaikilla paikkakunnilla.

Vastapainona on sitten Kärppien rosterin ylivoimaisuus, joka saattaa vaikuttaa toiseen suuntaan. Lisäksi olen käsityksessä, että Kärppien junnuista on puskemassa uutta talenttia aika tavalla jatkossakin ja uusia Kupareita on tulossa jengiin. Taitaa olla pitkänkin dynastian vakiintumisen hetkiä nämä.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiitos Jussi. Seuralegendan päätös palata kotiin. Ja mikäpä on palatessa, kun tarjolla on paikka maan johtavan jääkiekkoseuran joukkueessa. Siinä kelpaa ottaa Mamban oppia ja takoa sellaiset näytöt, että ens kausi menisi mukavasti jossain NHL-seurassa ja maagiset 1000 peliä tulisivat täyteen - ja Jussi the pikkupojan unelma toteutuisi. :) Lauantaina mökki täyteen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta @Porvoon Kärppä on ollut erittäin realistinen huomioiden verolainsäädännön ja toisaalta historian vastaavissa tilanteissa. Enemmänkin ihmetyttää perus ymmärryksen puute useammalla tässäkin ketjussa. Liittyen vaikkapa spekulaatioihin sopimuksen mahdollisen ketjutuksen syistä verovelvollisuuden osalta.
Mites tämä nyt sitten näin meni? Minusta oli realistista, että Jokinen pelaa tällä kaudella Kärpissä. Perustin tuon väitteen tietoon siitä, että sekä Kärpät että Jokinen haluavat erittäin kovasti yhteistyön toteutuvan jo tällä kaudella. Kun molemminpuolinen halu on kova, on tavoite toteutettavissa. Yhtäkaikki,”realistien” mielestä väitteeni oli järjetön ja mahdoton, haihattelija olin. Väitteeni osoittautui kuitenkin todeksi. Enkös minä siltikään ole se realisti?
 
Viimeksi muokattu:

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
mahdolliset MM-kisat päälle

edellyttää kyllä käytännössä mestaruusjoukkueen kapellimestarina olemista sekä täydellisiä mm-kisoja. Mä oon täysin vakuuttunu siitä, että Jokinen tulee lyömään

Kuten jo sanoin, Jusa ei ole tällä kaudella maajoukkueen käytettävissä. On perheestä erossa muutenkin 3 kk ja kisojen vuoksi tulisi 1 kk lisää. Lähtee perheen luokse Floridaan liigakauden päätyttyä. Näin jutteli Kalevalle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, eipä täällä ole kuin tuo yksi kiukuttelija, säännön vahvistava poikkeus. Onhan tämä nyt törkeän iso ja hieno juttu kokonaisuudessaan. Mielestäni sen pystyy aistimaan myös tällä foorumilla.
Jos minuun viittasit niin mikä helvetin kiukuttelija? =) Jos olen eri mieltä kuin sinä, olen kiukuttelija, heh. Mikäpä siinä. Ennustin, ettei Jokinen tule tänne, enkä oikeastaan edes kaivannut häntä tänne ja minulla oli mielestäni kohtuullisen hyvät perustelutkin mielipiteelleni. Tällä kertaa olin väärässä ja that's it. Kukaan ei kuollut, enkä katso tarpeelliseksi kadota edes itse maan alle häpeämään.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että Jokista ei tänne tähän tilanteeseen tarvittu. Kun hän nyt kuitenkin tuli, toivotaan että Jussi onnistuu eikä sotke ryhmädynamiikkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös