Jussi Halla-aho

  • 751 754
  • 6 265
Ei, kyseisen kiihkomuslimin Suomeen tulemisella tai tulon eväämisellä ei käsitykseni mukaan ole mitään merkitystä suomalaiseen yhteiskuntaan. Tässä ketjussa tehdään tikusta asiaa, koska se sopii omaan agendaan.

Kenenkään kuka tulee Suomeen julistamaan yhtään mitään jotain ihmisjoukkoa vastaan tai edes ajattelee tai toimii näin voidaan mun puolesta käännyttää samantien takaisin. Siinä ei ole värillä mitään väliä. Tietysti kaltaisellesi rasistille tälläinen ajattelu voi olla vierasta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos kerta JHAn puheita on tuomittu ja pidetään asiattomina, niin sitten voidaan tehdä samoin (jo ennakkoon perustuen mitä muualta on tullut) tämän toisen ääripään hihhulin suhteen.

Toisaalta jos on ollut puolustamassa JHAn puheita "väärin tuomittu koska sananvapaus", niin sitten pitäisi puolustella myös tämän hihhulin sananvapautta myös.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei sen väliä vaikka pelkästään näillä rasistisilla erkuilla ja tosifaneilla olisi mutta kun tämä koko yhteiskunta on kohta vääristynyt epätasa-arvoisuudessaan.

Millä perusteella minä tai TosiFani olemme rasisteja? Kova syytös, jolle kaipaisi jotain tolkullisia perusteita. Viestihistoriasi tuntien niitä lienee turhaa odotella.
 
Toisaalta jos on ollut puolustamassa JHAn puheita "väärin tuomittu koska sananvapaus", niin sitten pitäisi puolustella myös tämän hihhulin sananvapautta myös.

Ei sattuis olemaan mittasuhteet vähän kadoksissa?

Vertaat siis terroristiyhteyksistä epäiltyä ja useammasta maasta bännättyä Phillipsiä Halla-Ahoon. Kertoo kyllä aika paljon kuinka hukassa ollaan tasa-arvon suhteen.

Millä perusteella minä tai TosiFani olemme rasisteja? Kova syytös, jolla kaipaisi jotain tolkullisia perusteita. Viestihistoriasi tuntien niitä lienee turhaa odotella.

En ole pitkään aikaan tiennyt oletko kategorisesti tyhmä vai puhdas trolli. Vastataan silti, mulle kaikki ihmiset ketkä värin tai etnisen taustan perusteella kohtelevat ja käsittelevät ihmisiä eriarvoisesti ovat rasisteja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vertaat siis terroristiyhteyksistä epäiltyä ja useammasta maasta bännättyä Phillipsiä Halla-Ahoon. Kertoo kyllä aika paljon kuinka hukassa ollaan tasa-arvon suhteen.

En verrannut heitä henkilöinä/persoonina. Vertasin heitä sananvapauden näkökulmasta.
 
En verrannut heitä henkilöinä/persoonina. Vertasin heitä sananvapauden näkökulmasta.

Okei. Minkälainen vastaanotto olisi jos joku meidän kansanedustajista sanoisi että avioliitossa ei ole sellaista käsitettä kuin raiskaaminen?

Jonkun Philipsin ja Halla-Ahon vertaaminen millään tavalla on ihan naurettavaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En ole pitkään aikaan tiennyt oletko kategorisesti tyhmä vai puhdas trolli. Vastataan silti, mulle kaikki ihmiset ketkä värin tai etnisen taustan perusteella kohtelevat ja käsittelevät ihmisiä eriarvoisesti ovat rasisteja.

Ok. Eli minä ja TosiFani olemme kohdelleet ja käsitelleet ihmisiä värin tai etnisen taustan perusteella eri lailla. Omasta mielestäni näin en ole tehnyt, en ole huomannut TosiFaniltakaan mitään tuollaista.

Sen sijaan vaikkapa fanittamasi Jussi Halla-ahon voi ajatella kuuluvan tuohon kategoriaan, koska hän tuntuu käsittelevän lähinnä vain ulkomaalaisten, erityisesti somalien ja/tai muslimien tekemiä raiskauksia ja muita rikoksia. Mutta tokihan hän on varmaan silmissäsi vain "maahanmuuttokriitikko".
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Okei. Minkälainen vastaanotto olisi jos joku meidän kansanedustajista sanoisi että avioliitossa ei ole sellaista käsitettä kuin raiskaaminen?...

Hän saisi varmasti samanlaisen vastaanoton kuin tämä kiihkomuslimi, häntä pidettäisiin hölmönä äärilaidan kulkijana. Tuskin kukaan järkevä arvostaa tätä kiihkomuslimia??
 
Ok. Eli minä ja TosiFani olemme kohdelleet ja käsitelleet ihmisiä värin tai etnisen taustan perusteella eri lailla. Omasta mielestäni näin en ole tehnyt, en ole huomannut TosiFaniltakaan mitään tuollaista.

Sen sijaan vaikkapa fanittamasi Jussi Halla-ahon voi ajatella kuuluvan tuohon kategoriaan, koska hän tuntuu käsittelevän lähinnä vain ulkomaalaisten, erityisesti somalien ja/tai muslimien tekemiä raiskauksia ja muita rikoksia. Mutta tokihan hän on varmaan silmissäsi vain "maahanmuuttokriitikko".

En mä fanita ketään. Kimi Räikköstä ehkä. Mutta ette oman "suvaitsevuuden" sokaisemana näe että teidän jutuissa ei koskaan ole kaikki ihmiset samalla viivalla. Enkä usko että koskaan pystytte tässä asiassa silmiä avaamaankaan, olette niin syvällä siinä.

Hän saisi varmasti samanlaisen vastaanoton kuin tämä kiihkomuslimi, häntä pidettäisiin hölmönä äärilaidan kulkijana. Tuskin kukaan järkevä arvostaa tätä kiihkomuslimia??

Aijaa.

Se, että ihminen hyväksyy jonkun rikoslaissa rikolliseksi määritellyn teon, ei tee hänestä rikollista. Ei edes se, että hän puhuu asian puolesta, tee hänen mielipiteestään lain vastaista.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sen toki ymmärrän, että islamofobiasta kärsivillä Halliksen fanaatikoilla ja muilla perssuomalaisilla on vaikeaa suhtautua islamradikaaleihin samalla tavalla kuin oikeisto- tai vasemmistoradikaaleihin tai vaikkapa kristillisradikaaleihin. Minä en kylläkään osaa nähdä eroa noiden välillä, noin niin kuin juridisessa mielessä. Minä en ainakaan lähtisi automaattisesti kieltämään vaikkapa Ukrainan Svoboda-puolueen edustajien maahantuloa, vaikka siellä niitä holokaustifaneja löytyykin.

Minä en suinkaan ole vaatimassa, että juuri tuo puheena oleva islamradikaali olisi pakko päästää Suomeen. Jos kerta häntä on syytä epäillä terrorismista, niin kielto on varmasti perusteltu. Se taas ei ole hyväksyttävä syy evätä hänen maahantulo, että hän on suhtautunut lausunnoillaan myötämielisesti itsemurhaiskuihin. Tuo mielipide ei oman käsitykseni mukaan riko mitään Suomen lakia, joten maahantulon kieltäminen tuolla verukkeella olisi melkoista mielivaltaa.

Syyllistyikö esim Saksa mielestäsi jonkinlaiseen ihmisoikeusrikokseen kieltäessään kyseisen jantterin maahan tulon?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Syyllistyikö esim Saksa mielestäsi jonkinlaiseen ihmisoikeusrikokseen kieltäessään kyseisen jantterin maahan tulon?

Jos olet lukutaitoinen ja edes auttavasti ymmärrät lukemaasi, niin lainaamastasi pätkästä varmaan löytyy vastaus kysymykseesi.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Millä perusteella minä tai TosiFani olemme rasisteja? Kova syytös, jolle kaipaisi jotain tolkullisia perusteita. Viestihistoriasi tuntien niitä lienee turhaa odotella.

Ei ollut minulle, mutta rasismi on kuitenkin ehkä liian vahva sana vähemmistön tekojen hyväksymiseen ja sietämiseen sillä perusteella, että enemmistökin tekee samoja asioita.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jos olet lukutaitoinen ja edes auttavasti ymmärrät lukemaasi, niin lainaamastasi pätkästä varmaan löytyy vastaus kysymykseesi.

Jaahas, vai että lukutaitoinen. Heikoilla olet.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hän saisi varmasti samanlaisen vastaanoton kuin tämä kiihkomuslimi, häntä pidettäisiin hölmönä äärilaidan kulkijana. Tuskin kukaan järkevä arvostaa tätä kiihkomuslimia??

Syyllistytäänkö tässä viestissä rasismiin muslimeita vastaan, koska luultavasti osa Suomessa asuvista muslimeista arvostaa tätä kyseistä saarnamiestä, kun ovat kutsuneet hänet Suomeen? Viestistä saa sen kuvan, että TosiFani ei pidä muslimeita järkevinä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Syyllistytäänkö tässä viestissä rasismiin muslimeita vastaan, koska luultavasti osa Suomessa asuvista muslimeista arvostaa tätä kyseistä saarnamiestä, kun ovat kutsuneet hänet Suomeen? Viestistä saa sen kuvan, että TosiFani ei pidä muslimeita järkevinä.

:D

Mutta vastataan silti, eli ei syyllistytä. Koska nimenomaan se osa Suomessa asuvista muslimeista, jotka arvostavat tätä kyseistä saarnamiestä ovat idiootteja.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mutta vastataan silti, eli ei syyllistytä. Koska nimenomaan se osa Suomessa asuvista muslimeista, jotka arvostavat tätä kyseistä saarnamiestä ovat idiootteja.

Niin, mutta juuri tuossa ylempänä julistettiin, että esim. Englanti ja Saksa ovat heikkoja ja polvillaan olevia yhteiskuntia, koska eväsivät Philipsin maahantulon.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, mutta juuri tuossa ylempänä julistettiin, että esim. Englanti ja Saksa ovat heikkoja ja polvillaan olevia yhteiskuntia, koska eväsivät Philipsin maahantulon.

Missä julistettiin näin? Jos viittaat minun viestiini, niin lue viesti uudelleen, siinä ei puhuta tällaisia. On varsin ikävää, että vääristelet ihmisten sanomisia.

Jokainen valtio tekee omista lähtökohdistaan turvallisuus yms. analyysinsa, joten tämän tyylinen yleistäminen ei toimi. Suomessa näiden äärimuslimien kokoontumisissa on muutamia kymmeniä ihmisiä, Saksassa ja Englannissa tilanne taitaa olla hieman toinen. Suomessa Supo pystyy nimeämään jokaisen tilaisuudessa olleen ja näin yksilöimään radikaalit joukosta, Englannissa ja Saksassa tämä tuskin onnistuu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Syyllistytäänkö tässä viestissä rasismiin muslimeita vastaan, koska luultavasti osa Suomessa asuvista muslimeista arvostaa tätä kyseistä saarnamiestä, kun ovat kutsuneet hänet Suomeen? Viestistä saa sen kuvan, että TosiFani ei pidä muslimeita järkevinä.

Minä en pidä äärilaidan kulkijoita fiksuina, oli kyse sitten muslimista tai jatkoajan keskustelupalstalle kirjoittelevasta nimimerkistä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Missä julistettiin näin? Jos viittaat minun viestiini, niin lue viesti uudelleen, siinä ei puhuta tällaisia. On varsin ikävää, että vääristelet ihmisten sanomisia.

Luin viestisi uudestaan, koska niin halusit. Ei ole mitään syytä muuttaa näkemystäni. Jos aika moni (esim. 85% ohjelman katsojista) on sitä mieltä, ettei kyseistä hyypiötä pidä maahan päästää, niin sinä vedit siitä johtopäätöksen, että suomalainen yhteiskunta on heikko ja polvillaan. Saksa ja Englanti ovat kyseisen päätöksen tehneet, joten TF argumentein ne ovat heikkoja ja polvillaan olevia yhteiskuntia.

Eikä ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen TosiFani-fakta. Kuten jonkun nimimerkin isän postilaatikon ruuvaaminen pois uudenvuoden aattona, kertoi hänestä sen, että millainen kyseinen herra on ihmisenä. Ja sitten alkaa tuttuakin tutumpi jankkaaminen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luin viestisi uudestaan, koska niin halusit. Ei ole mitään syytä muuttaa näkemystäni. Jos aika moni (esim. 85% ohjelman katsojista) on sitä mieltä, ettei kyseistä hyypiötä pidä maahan päästää, niin sinä vedit siitä johtopäätöksen, että suomalainen yhteiskunta on heikko ja polvillaan. Saksa ja Englanti ovat kyseisen päätöksen tehneet, joten TF argumentein ne ovat heikkoja ja polvillaan olevia yhteiskuntia.

Eikä ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen TosiFani-fakta. Kuten jonkun nimimerkin isän postilaatikon ruuvaaminen pois uudenvuoden aattona, kertoi hänestä sen, että millainen kyseinen herra on ihmisenä. Ja sitten alkaa tuttuakin tutumpi jankkaaminen.

Käsitääkseni Suomessa on vieraillut äärioikeistolaisia ulkomaalaisia, eikä heidän vierailuita ole uutisoitu. Jos suomalainen yhteiskunta menee polvilleen yhden kiihkomuslimin takia polvilleen, niin yhteiskuntamme on todella heikko. Käsittääkseni edellisen muslimisaarnaajan tilaisuudessa taisi olla muutama kymmenen ihmistä.

jos (alistuskonjunktio), ilmaisee päälauseen tapahtuman olevan riippuvainen sivulauseen tapahtuman toteutumisesta.

Joudun opastamaan jo toista nimimerkkiä suomen kielen kieliopista, mikä on varsin erikoista, koska minä olen yleensä se jota opastetaan ja aiheesta.

Suomen yhteiskunta ei heilahda mitenkään, vaikka joku kiihkouskovainen tänne saapuisikin julistamaan uskoaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
jos (alistuskonjunktio), ilmaisee päälauseen tapahtuman olevan riippuvainen sivulauseen tapahtuman toteutumisesta.

Joudun opastamaan jo toista nimimerkkiä suomen kielen kieliopista, mikä on varsin erikoista, koska minä olen yleensä se jota opastetaan ja aiheesta.

Suomen yhteiskunta ei heilahda mitenkään, vaikka joku kiihkouskovainen tänne saapuisikin julistamaan uskoaan.

Tuo jos-sana ei edelleenkään avaa aivopieruasi yhtään sen enempää. Mutta yritetään kuitenkin.

Heilahtaako se yhteiskunta siitä mihinkään, jos häntä ei päästetä Suomeen? Oma vastaukseni on, että ei heilahda. Mutta virkamieskoneisto ei täällä uskalla tehdä tuollaisia päätöksiä vihervasemmiston pelossa, mitä on Saksassa ja Englannissa tehty. Ja varsinkaan nyt, kun Pahuuden Paroni Halla-aho otti asian puheeksi. Jos maahantulo kielletään, niin se katsotaan suvaitsevaishihhuleiden taholta Halla-ahon nuoleskeluksi, fasismin kanssa flirttailuksi ja mitä ikinä dänikoivulaaksot nyt keksiikään.

Ja kerro nyt sitten omin sanoin, mitä se jos nyt sitten tarkoittaa tässä kohtaa? Mikä on se pointti, että suomalainen yhteiskunta on heikko ja polvillaan, kuten kerroit?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja kerro nyt sitten omin sanoin, mitä se jos nyt sitten tarkoittaa tässä kohtaa? Mikä on se pointti, että suomalainen yhteiskunta on heikko ja polvillaan, kuten kerroit?

Sinun päättelyketjusi ongelma on siinä, että en ole missään kohtaa sanonut, että suomalainen yhteiskunta olisi polvillaan.

Ei, kyseisen kiihkomuslimin Suomeen tulemisella tai tulon eväämisellä ei käsitykseni mukaan ole mitään merkitystä suomalaiseen yhteiskuntaan. Tässä ketjussa tehdään tikusta asiaa, koska se sopii omaan agendaan.

Sillä jos sanalla on erittäin suuri merkitys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös