Jussi Halla-aho

  • 752 862
  • 6 265

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en pidä äärilaidan kulkijoita fiksuina, oli kyse sitten muslimista tai jatkoajan keskustelupalstalle kirjoittelevasta nimimerkistä.

Sinulle tämä on sallittua, mutta esimerkiksi Jussi Halla-Aholle ei, koska...? Johtuuko tämä JHA:n puolueesta vai omasta ylivertaisuudestasi tuomita äärilaidan kulkijat? Kysyn tätä, koska en ymmärrä sitä veteenpiirrettyä viivaa, millä perusteella rasismi määräytyy vain asian esittäjän mukaan. Tämä ketju ja perussuomalaisketju sekä monikulttuurisuusketju täyttyy jankkaamisesta, että perussuomalaiset ovat rasisteja, mutta eikö suvaitsevaisten pitäisi suvaita muitakin mielipiteitä, vaikka ne olisivat suvaitsevaisten mielestä vääriä. Nehän tulisi kumota faktoilla, jotka osoittaisivat tämän. Rasismikortti ei ole sellainen, se on vain keskustelun välttelemistä.
 
jos (alistuskonjunktio), ilmaisee päälauseen tapahtuman olevan riippuvainen sivulauseen tapahtuman toteutumisesta.

Jos kiihkomuslimisaarnaajan Suomeen tuleminen johtaisi jihadin käynnistymiseen Suomessa ja kymmenien tuhansien krisitittyjen lahtaamiseen uskonsa perusteella, olisi hänen maahan päästämisensä mielestäni viranomaisilta erittäin paha virhe. Jos lisäksi jihadistit kävisivät ympärileikkaamassa kaikki Suomen vastasyntyneet tyttölapset, olisi tämä erittäin ikävää.

Ei mulla sitten muuta. Jos joku näkee aiheelliseksi viestistäni jotain napista, ei hän taida ymmärtää Suomen alistuskonjunktioista tuon taivaallista. Tiedättekös muuten, mikä täti olis, jos sillä ois ne?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos kiihkomuslimisaarnaajan Suomeen tuleminen johtaisi jihadin käynnistymiseen Suomessa ja kymmenien tuhansien krisitittyjen lahtaamiseen uskonsa perusteella, olisi hänen maahan päästämisensä mielestäni viranomaisilta erittäin paha virhe. Jos lisäksi jihadistit kävisivät ympärileikkaamassa kaikki Suomen vastasyntyneet tyttölapset, olisi tämä erittäin ikävää.

Jos Jussi Halla-ahon "maahanmuuttokriittiset" tekstit innoittaisivat jonkun massamurhiin, niin olisi viranomaisilta paha virhe sallia hänen kirjoittelunsa?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Minä en pidä äärilaidan kulkijoita fiksuina, oli kyse sitten muslimista tai jatkoajan keskustelupalstalle kirjoittelevasta nimimerkistä.


Täytyy oikein ihailla teidän ääriajattelijoiden kykyä hyväksyä erityisesti muslimeilta kaikki se mikä teitä järkyttää kotimaisissa fasistirasistihihhulinatseissa.

Homovastaisuus, kansanryhmää vastaan kiihottaminen, väkivaltaan yllyttäminen ja ylipäänsä kiihkouskovaisuus on sananvapautta ja siis ihan ok, kun leipäläpeään ei auo selkeästi länsimaalaiseksi tunnistettava hörhö.
 
Kenenkään kuka tulee Suomeen julistamaan yhtään mitään jotain ihmisjoukkoa vastaan tai edes ajattelee tai toimii näin voidaan mun puolesta käännyttää samantien takaisin.

Mä veikkaan, että Suomessa käy ulkomailta paljon esim. punk- ja räp-artisteja, joiden biiseissä saarnataan kuolemaa porvareille ja poliiseille. Ja on meillä omasta takaakin väkivaltaan yllyttäjiä. Eräs presidentinvaalikampanjassakin näyttävästi mukana ollut pop-yhtye laulaa "ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat", ja yksi itähelsinkiläinen räppäri on mm. vaatinut Ville Itälän puukottamista ja iltapulun toimittajan "raiskaamista moralla". Tietäisin näitä esimerkkejä varmasti paljon enemmän, jos olisin yhtään sisällä Suomen punk-skenessä. Edes Sex Pistolsin tuotantoon en ole perehtynyt, mutta veikkaisin, että heidänkin biiseissään kiihotetaan väkivaltaan jotain ihmisryhmää vastaan. Heitähän ei aikanaan Suomeen päästettykään.

On myös olemassa suomalaisia, jotka ovat käyneet lietsomassa väkivaltaa ulkomailla. Eläkeläiset-orkesteri soitti Venäjällä keikkansa alkunauhana kappaletta "silimien välliin ryssää, kyllä se siihen tyssää, silimien välliin, silimien välliin, silimien välliin ryssää juu".
 
Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jos Jussi Halla-ahon "maahanmuuttokriittiset" tekstit innoittaisivat jonkun massamurhiin, niin olisi viranomaisilta paha virhe sallia hänen kirjoittelunsa?

Jos Jussi Halla-ahon "maahanmuuttokriittiset " tekstit innoittaisivat jonkun massamurhiin, niin se olisi erittäin, erittäin huono asia. En kuitenkaan näe minkäänlaista syytä laskea maahan massamurhiin kehottavaa ihmistä ainoastaan sillä perusteella, että onhan näitä meilläkin.

Suomessa valitettavasti on rikollisia, ja olisin valmis poistamaan kaikki heistä tästä lintukodosta, mutta koska se on mahdotonta, niin onko väärin toivoa, että pärjäisimme vain omilla konnillamme, joita ei voi minnekään lennättää?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Edes Sex Pistolsin tuotantoon en ole perehtynyt, mutta veikkaisin, että heidänkin biiseissään kiihotetaan väkivaltaan jotain ihmisryhmää vastaan. Heitähän ei aikanaan Suomeen päästettykään.

Pistolsien pääsy Suomeen evättiin ihan pelkästään sen vuoksi, että bändin musiikki, ulkoasu ja käytös olivat liian "kamalia" - huonoa esimerkkiä kekkoslovakian nuorisolle. Hui!
 
Mä veikkaan, että Suomessa käy ulkomailta paljon esim. punk- ja räp-artisteja, joiden biiseissä saarnataan kuolemaa porvareille ja poliiseille. Ja on meillä omasta takaakin väkivaltaan yllyttäjiä. Eräs presidentinvaalikampanjassakin näyttävästi mukana ollut pop-yhtye laulaa "ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat", ja yksi itähelsinkiläinen räppäri on mm. vaatinut Ville Itälän puukottamista ja iltapulun toimittajan "raiskaamista moralla". Tietäisin näitä esimerkkejä varmasti paljon enemmän, jos olisin yhtään sisällä Suomen punk-skenessä.

Höntsän trollikone laulaa mutta tarkennetaan että ihmisten valinnoista riippumatonta ihmisjoukkoa. Eikä mua kiinnosta kyllä yhtään muusikoiden lyriikat, ne nyt on tullut tänne esiintymään eikä julistamaan omaa agendaansa. Tiedän että ymmärrät eron mutta nautit saivartelusta aina banneihin saakka.
 
Jos Jussi Halla-ahon "maahanmuuttokriittiset" tekstit innoittaisivat jonkun massamurhiin, niin olisi viranomaisilta paha virhe sallia hänen kirjoittelunsa?

Asia voidaan nähdä näinkin. Itse en vain keksi mitään järkevää keinoa, jolla viranomaiset pystyisivät estämään Jussi Halla-aholta nettikirjoittelun. Keksitkö sinä?

Eikä mua kiinnosta kyllä yhtään muusikoiden lyriikat, ne nyt on tullut tänne esiintymään eikä julistamaan omaa agendaansa.

Mun mielestäni punkissa agendan julistaminen on usein aika keskeisessä osassa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos Jussi Halla-ahon "maahanmuuttokriittiset" tekstit innoittaisivat jonkun massamurhiin, niin olisi viranomaisilta paha virhe sallia hänen kirjoittelunsa?

Onko Halla-Aho kirjoittanut jotain väkivaltaan tai terrorismiin yllyttämiseksi tulkittavaa?

Tämä rauhanuskonnon julistaja on käsittääksi laukonut tällaisia kehoituksia aivan suoraan, mutta se ei tunnu maahanmuuttokritiikittömiä hetkauttavan - Outo juttu.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
i. Suomessa näiden äärimuslimien kokoontumisissa on muutamia kymmeniä ihmisiä, Saksassa ja Englannissa tilanne taitaa olla hieman toinen. Suomessa Supo pystyy nimeämään jokaisen tilaisuudessa olleen ja näin yksilöimään radikaalit joukosta, Englannissa ja Saksassa tämä tuskin onnistuu.

Aivan niin. Voitaisiinko olettaa, että Saksaan ja Englantiin ei ehkä kerralla muuttanutkaan samaan aikaan määrää x islamistia, vaan tuo aate on levinnyt ja voimistunut maan sisällä ajan kuluessa? Ehkäpä Saksa ja Englanti eivät puuttuneet asiaan, kun heitähän on vain "kymmenkunta". En ymmärrä alkuunkaan tätä vähättelyä jostain marginaaleista ynms. Oletko oikeasti sitä mieltä, että asioihin (näinkin selviin kuin tämä vihanlietsoja imaami) tulisi puuttua vasta sitten kun paskat on oikein kunnolla housussa vai mikä tässä on nyt niin vaikeaa? Samaan aikaan kauhistelet esim. Halla-ahoa, jonka kirjoitukset ovat aika kevyttä kauraa näiden "kuolema kafireille" äijien paatoksen rinnalla.

Jos mielestäsi Halla-ahon kirjoitukset ja näiden maailmanlaajuista kalifaattia ja vääräuskoisten kuolemaa ajavien "uskonoppineiden" saarnat ovat yksi yhteen vertailukelpoisia, niin ymmärrän pointtisi, mutta en järjenjuoksuasi.
 
On siinä pieni ero, jos huomaat sen musiikin taustalla.

Joillain punkkareilla menee touhu niin pitkälle, että jättävät musiikin kokonaan pois. Legendaarisen Dead Kennedys -yhtyeen Jello Biafra on käynyt Suomessakin heittämässä spoken word -keikkoja.


Pistolsien pääsy Suomeen evättiin ihan pelkästään sen vuoksi, että bändin musiikki, ulkoasu ja käytös olivat liian "kamalia" - huonoa esimerkkiä kekkoslovakian nuorisolle. Hui!

Kielletyt jututhan tuppaavat usein kiehtomaan varsinkin nuoria ihmisiä. Voisiko tällaisen kiihkomusulmaaninkin kohdalla jotenkin toimia sama ilmiö? Eli jos kaveria kielletään tulemasta maahan, lisääkö se kiinnostusta katsella miehen messuamista internetistä?
 
Joillain punkkareilla menee touhu niin pitkälle, että jättävät musiikin kokonaan pois. Legendaarisen Dead Kennedys -yhtyeen Jello Biafra on käynyt Suomessakin heittämässä spoken word -keikkoja.

Ihan niinkö pitkälle? Onneksi nämä radikaalit muslimit ovat vielä hillinneet itsensä eivätkä ole noin rankkoihin toimenpiteisiin lähteneet.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kielletyt jututhan tuppaavat usein kiehtomaan varsinkin nuoria ihmisiä. Voisiko tällaisen kiihkomusulmaaninkin kohdalla jotenkin toimia sama ilmiö? Eli jos kaveria kielletään tulemasta maahan, lisääkö se kiinnostusta katsella miehen messuamista internetistä?

Minun käsittääkseni homma toimii nyt toisin päin. Tätä pyhän miehen edesottamuksia on voinut seurata mielinmäärin netissä, mutta nyt tuleekin tosifanille tilaisuus nähdä tämä stara stagella LIVENÄ!
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämä rauhanuskonnon julistaja on käsittääksi laukonut tällaisia kehoituksia aivan suoraan, mutta se ei tunnu maahanmuuttokritiikittömiä hetkauttavan - Outo juttu.

Jos näin niin miksi ihmeessä tuo Phillips on vapaalla jalalla? Minun ymmärtääkseni terrorismiin yllyttäminen on sen luokan rikos, että siitä seuraa melko pitkä aika kakkua, oikeastaan maasta riippumatta. Minun käsittääkseni ei ole tiedossa, että häntä olisi koskaan tuomittu tai edes syytetty mistään tällaisista asioista, joihin hänen väitetään syyllistyneen. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suomen yhteiskunta ei heilahda mitenkään, vaikka joku kiihkouskovainen tänne saapuisikin julistamaan uskoaan.

TosiFanin käsitykset yhteiskuntarauhan ylläpidosta:

1. Jussi Halla-Aho kertoo mielipiteensä islamista, ja saa siitä tuomion oikeudesta. Tämä hänen kirjoituksena sisältää paljon faktaa, ja myös kärjistystä. Hän ei kuitenkaan kehoita ketään millään tavalla vahingoittamaan ketään muslimia yhtään mitenkään. Yhtä kaikki, hän saa tuomion ja ikuisen rasistin leiman. Nimimerkki TosiFani on mielissään ja pitää tuomiota oikeutettuna, koska muuten yhteiskuntarauha olisi ollut mennyttä?

2. Radikaali islamistisaarnaaja on tulossa Suomeen. Hän on kiertänyt ympäri maailmaa pitämässä vihasaarnoja, ja tunnetaan miehenä joka näissä saarnoissaan kehottaa mm. miehiä pieksämään vaimojaan ja tyttäriään koska se on miehen oikeus, hirttämään homot, hyväksymään pedofilian ja lapsivaimot, tappamaan kaikki islamista luopuneet/kääntyneet ja alistamaan ja halveksimaan "vääräuskoisia" kaikin mahdollisin keinoin. TosiFani lyö käsiään yhteen ja toivottaa miehen lämpimästi tervetulleeksi ja levittää punaisen maton lentokentälle, ei Suomen yhteiskuntarauha siitä järky mihinkään?

Suomessa on varmasti radikalismiin taipuvia ihmisiä, ihan uskosta riippumatta. Nämä ihmiset eivät kuitenkaan yleensä tee mitään, sillä järki voittaa lähes aina. Nyt kuitenkin tänne olisi tulossa mies, joka valaa uskoa ja rohkeutta erään uskonnon radikaaliedustajiin toteuttamaan sitä radikalismiaan, ja jonkun mielestä tässä ei ole mitään pahaa tai väärää. Käsittämätöntä.

Olisi kysymys TosiFanille ja erkulle ja muille vastaaville. Jos tämän miehen vierailun takia joku näistä kuulijosta päättää toimia ja vaikkapa nyt järjestää pienen itsemurhapommituksen tappaen kaksi sivullista ihmistä ja vahingoittaen kolmea muuta, niin kenen on silloin syy? Kuka on vastuussa? Ja onko se riski teidän mielestänne ottamisen arvoinen?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jos näin niin miksi ihmeessä tuo Phillips on vapaalla jalalla? Minun ymmärtääkseni terrorismiin yllyttäminen on sen luokan rikos, että siitä seuraa melko pitkä aika kakkua, oikeastaan maasta riippumatta. Minun käsittääkseni ei ole tiedossa, että häntä olisi koskaan tuomittu tai edes syytetty mistään tällaisista asioista, joihin hänen väitetään syyllistyneen. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Juu, on erittäin todennäköistä että väitteet ovat aivan tuulesta temmattuja. Saksa ja Englanti vain lätkätermein paskoi housuunsa ja meni uskomaan kaiken maailman huhuja. Itse asiassa tämä gubbehan saattaa ihan hyvin olla tulossa saarnaamaan tasa-arvoisen avioliittolain puolesta. Mistäs sitä tietää?
 
2. Radikaali islamistisaarnaaja on tulossa Suomeen. Hän on kiertänyt ympäri maailmaa pitämässä vihasaarnoja, ja tunnetaan miehenä joka näissä saarnoissaan kehottaa mm. miehiä pieksämään vaimojaan ja tyttäriään koska se on miehen oikeus, hirttämään homot, hyväksymään pedofilian ja lapsivaimot, tappamaan kaikki islamista luopuneet/kääntyneet ja alistamaan ja halveksimaan "vääräuskoisia" kaikin mahdollisin keinoin.

Mistä olet lukenut ko. hepun saarnojen sisällöstä? Minusta tuo kuulostaa siinä mielessä vähän erikoiselta, että jos kaverin mielestä kaikki islamista luopuneet pitäisi tappaa, niin miksei hän sitten näytä itse esimerkkiä ja lahtaa malliksi niitä niin monta kuin pystyy? Kuulostaa suoraan sanottuna vähän nössöltä koko äijä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos näin niin miksi ihmeessä tuo Phillips on vapaalla jalalla? Minun ymmärtääkseni terrorismiin yllyttäminen on sen luokan rikos, että siitä seuraa melko pitkä aika kakkua, oikeastaan maasta riippumatta. Minun käsittääkseni ei ole tiedossa, että häntä olisi koskaan tuomittu tai edes syytetty mistään tällaisista asioista, joihin hänen väitetään syyllistyneen. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Mistä löytyy niin iso vankila johon saadaan sullottua kaikki vääräuskoisten kuolemaa vaativat ja pyhään sotaan yllyttävät?

Minua hämmästyttää kuinka tasa-arvoisen avioliittolain puolustajat ovat avosylin toivottamassa tervetulleeksi heppua, joka julistaa julkisesti, että homoseksuaalisesta teosta tulee tuomita kuolemaan.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Katsoin äsken sen A-studion jakson. Minulla ei riitä kompetenssi ottamaan kantaa, pitäisikö tämä muslimisaarnaaja päästää Suomeen vai ei, mutta sanonpahan vain, että Halla-aho toi hyviä faktoja esille samalla kun Husu puhui päälle ja meni henkilökohtaisuuksiin. Jos tämä henkilö kumminkin pääsee tai ei pääse Suomeen, en näe että sillä olisi radikaalia vaikutusta mihinkään.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mistä olet lukenut ko. hepun saarnojen sisällöstä? Minusta tuo kuulostaa siinä mielessä vähän erikoiselta, että jos kaverin mielestä kaikki islamista luopuneet pitäisi tappaa, niin miksei hän sitten näytä itse esimerkkiä ja lahtaa malliksi niitä niin monta kuin pystyy? Kuulostaa suoraan sanottuna vähän nössöltä koko äijä.

Kuinkahan moni itsemurhaiskuihin muita yllyttänyt ja värvännyt ihminen on itse sen itsemurhaiskun suorittanut?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mistä löytyy niin iso vankila johon saadaan sullottua kaikki vääräuskoisten kuolemaa vaativat ja pyhään sotaan yllyttävät?

En minä tiedä. Meillä päin on kuitenkin tupannut olemaan niin, että ihminen on syytön rikoksiin kunnes toisin todistetaan. Nyt näyttäisi persut tämän Phillipsin kohdalla kääntäneen asetelman niin, että hän on syyllinen kunnes toisin todistetaan.

Minua hämmästyttää kuinka tasa-arvoisen avioliittolain puolustajat ovat avosylin toivottamassa tervetulleeksi heppua, joka julistaa julkisesti, että homoseksuaalisesta teosta tulee tuomita kuolemaan.

Ketkä ovat ilmaisseet avosylin toivottavansa tervetulleeksi tämän hepun? Ei ihan äkkiä tule ketään mieleen. On vain teikäläisen järjen köyhyyttä jos näet niin, että kaikki maahantulokiellon perusteiden perään kyselevät ovat toivottamassa hänet avosylin vastaan.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsoin äsken sen A-studion jakson. Minulla ei riitä kompetenssi ottamaan kantaa, pitäisikö tämä muslimisaarnaaja päästää Suomeen vai ei, mutta sanonpahan vain, että Halla-aho toi hyviä faktoja esille samalla kun Husu puhui päälle ja meni henkilökohtaisuuksiin. Jos tämä henkilö kumminkin pääsee tai ei pääse Suomeen, en näe että sillä olisi radikaalia vaikutusta mihinkään.

Tavallaan kuitenkin ymmärrän sen miksi Halla-aho on Husulle punainen vaate. Tavallaan kun koko Halla-ahon poliittinen ura ja sitä ennen vaikutusvaltainen yhteiskunnallinen vaikuttaminen rakentuu kritisoimaan jotain sellaista, mikä Husulle on henkilökohtaista ja mistä tämä on Halla-ahon kanssa eri mieltä. Ei ehkä ole ihme, että kovinkaan sivistynyttä keskustelua ei saada aikaan näiden kahden välille.

Vaikka Hallis tämänkaltaisissa keskusteluissa on oikea sivistyksen perikuva, niin maineensa hän luonut netissä, ja kun varsinkin hommasta lähtee etsimään kirjoituksia, niin huomaa nopeasti, että aika kaukana nämä on minkäänlaisista sivistyneistä puheenvuoroista. Mutta siellä saa opetuslasten kanssa mekastaa kivassa yhden totuuden valtakunnassa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En minä tiedä. Meillä päin on kuitenkin tupannut olemaan niin, että ihminen on syytön rikoksiin kunnes toisin todistetaan. Nyt näyttäisi persut tämän Phillipsin kohdalla kääntäneen asetelman niin, että hän on syyllinen kunnes toisin todistetaan.

Persuista en tiedä, mutta ainakin sakemannit, britit ja jenkit näyttäisivät olevan jostain syystä kyrpiintyneitä tähän multikultin airueeseen. Taitavat vain olla rasisteja.


Ketkä ovat ilmaisseet avosylin toivottavansa tervetulleeksi tämän hepun? Ei ihan äkkiä tule ketään mieleen. On vain teikäläisen järjen köyhyyttä jos näet niin, että kaikki maahantulokiellon perusteiden perään kyselevät ovat toivottamassa hänet avosylin vastaan.

Aivan. Olen järjeltäni niin köyhä, että ihmettelen sinunkin kyselevän maahantulokiellon perusteiden perään. Heppuhan vaatii vain homoja hengitä. Saksalaiset islamofobinatsikytätkin höpisvät ilmeisen perusteettomasti jostain ihmeen kansanryhmää vastaan kiihottamisesta häätäessään tämän suuren ajattelijan, vaikka kysehän on vain sananvapaudesta ja kulttuurien vuoropuhelusta. Saksa on paska maa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös