Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 766
  • 13 531

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kun sanon Q kirjaimen nyttenkin ääneen, sanon guu. En mä tiiä mikä tässä menee väärin.
Suomen kielessä Q lausutaan kuu. G-kirjaimessa taas kuuluu gee-kirjain ja se lausutaan gee. Mutta kuu (Q) ei ole guu. On siis kuu ja gee, ei nuo sekaisin.

Q sitten eri sanoissa lausutaan vähän toisin, kuten herra Runk tuossa yllä kirjoittaakin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mä en pääse edelleenkään yli siitä, kun männävuosina tällä palstalla jotkut väittivät, että kirjain q lausutaan ”guu”. Ajatus moisesta junttimaisuudesta tympii yhä.

Täältä löytyy noin lausuja. Tiedän kyllä ettei pitäisi lausua, mutta silti koulussa on opetettu se guu. Ja sen verran syvälle ne aakkoset on nuoren miehenalun päähän ensimmäisellä luokalla herran vuonna 1992 taottu ettei moisen omaehtoinen uudelleenohjelmointi ole aikuisiällä onnistunut. Koululaitoksellekaan ei uskalla reklamaatiota lähettää, että ottaisivatko takaisin ensimmäiselle luokalle, kun kuitenkin pitäisivät vain pervosetänä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jotkut on kai joskus tosissaan, mutta mahtuuhan maailmaan tyhmiä ihmisiä ja kai niidenkin on pakko saada antaa elää:

Kielitaitosi - "kuu vai guu"

Guu, Suomen passi sinulta ainakin pitäisi viedä. Maahanmuuttajat ei välttämättä tiedä, mutta siksi käydään kouluja ja opiskellaan kieltä. Guu, modet huhuu, nyt toimenpiteitä.

Vanha, mutta toimiva kikka:

Sanotko Quentin Tarantinon etunimen muodossa "gventin" vai "kventin", ja Queenin muodossa "gviin" vai "kviin"?

Toimivin kikka on sanoa vain Tarantino. Mihin sitä etunimeä tarvitsee, jos kaikki kuitenkin tietää mistä on kyse. Sitä en toisaalta tiedä onko hänellä nuorempia sisaruksia.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Toimivin kikka on sanoa vain Tarantino. Mihin sitä etunimeä tarvitsee, jos kaikki kuitenkin tietää mistä on kyse. Sitä en toisaalta tiedä onko hänellä nuorempia sisaruksia.
Mikäs kikka bändille keksitään?

Toinen varma tietysti on Qatar. En usko olevan sellaista ihmistä, joka sen sanoisi muodossa gatar.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Täältä löytyy noin lausuja. Tiedän kyllä ettei pitäisi lausua, mutta silti koulussa on opetettu se guu. Ja sen verran syvälle ne aakkoset on nuoren miehenalun päähän ensimmäisellä luokalla herran vuonna 1992 taottu ettei moisen omaehtoinen uudelleenohjelmointi ole aikuisiällä onnistunut. Koululaitoksellekaan ei uskalla reklamaatiota lähettää, että ottaisivatko takaisin ensimmäiselle luokalle, kun kuitenkin pitäisivät vain pervosetänä.
Ymmärrän jotenkin, jos näin on koulussa todellakin opetettu. Itse 70-luvun puolivälin tienoilla syntyneenä läpi koko minun koulu-urani ensimmäisestä luokasta lähtien minulle on opetettu, että se on ”kuu”. Tiedä sitten miksi tätä on opetettu kahtena versiona. Ja minun ala-asteellani opettajat eivät todellakaan vaikuttaneet olevan mitään edelläkävijöitä tai älyn jättiläisiä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en pääse edelleenkään yli siitä, kun männävuosina tällä palstalla jotkut väittivät, että kirjain q lausutaan ”guu”. Ajatus moisesta junttimaisuudesta tympii yhä.

noh, onhan täällä porukkaa jotka laittaa leivälle ensin juuston ja sitten leikkeleen eli paljon ei voi odotella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hetkinen, tämähän on ainoa oikea järjestys. Ensin leipä, sitten voi, sitten juusto ja viimeksi kinkku.
Entä jos leipä menee uuniin tai mikroon? Ota järki käteen.
 

teppana

Jäsen
Entä jos leipä menee uuniin tai mikroon? Ota järki käteen.

Lämmitetyssä leivässä tosiaan juusto päälle. Paitsi jos kyseessä on pizzamaiset lämpimät voileivät, jolloin juusto tulee kuten pizzaankin. Alle.

Nyt meni väärin. Arvokkain ja maistuvin tuote päälle, eli juusto.

Avovaimo laittaa aina juuston päällimmäiseksi ja olen usein miettinyt että minkälaisen psykopaatin kanssa sitä on yhdessä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Avovaimo laittaa aina juuston päällimmäiseksi ja olen usein miettinyt että minkälaisen psykopaatin kanssa sitä on yhdessä.
En tiedä millaiseksi psykopaatti-narsistiksi minut voi lukea kun en laita leivälle sekä leikkelettä että juustoa vaan vain jompaa kumpaa (*hymiö*). Ja jos en halua pelkkää leikkelettä/juustoa laittaa leivälle niin esimerkiksi juusto+paprika on hyvä yhdistelmä tai palvikinkku+tomaatti. Nuo toimii hyvin ainakin ruisleivällä minulle....
 

teppana

Jäsen
En tiedä millaiseksi psykopaatti-narsistiksi minut voi lukea kun en laita leivälle sekä leikkelettä että juustoa vaan vain jompaa kumpaa. Ja jos en halua pelkkää leikkelettä/juustoa laittaa leivälle niin esimerkiksi juusto+paprika on hyvä yhdistelmä tai palvikinkku+tomaatti. Nuo toimii hyvin ainakin ruisleivällä....

Täytyy kyllä myöntää että tästä on meilläkin tullut tapa. Tyyli muuttui kun päätettiin vähentää leivän syömistä, se kun on sellaista herkkua jota tulisi mussutettua aivan liikaa. Helppo tapa kaventaa kaloreita kun vähensi leivän syömistä siten, että yhtenä (harvoin kahtena) päivänä viikosta ostetaan leipää. Koska sitä herkkua niin harvoin saa, tulee panostettua enemmän. Kun aineet on kaikki laadukkaita (leipä, juusto, leikkele/kala, yms.) ei niitä tee mieli sekoitella. Kun on oikein hyvää juustoa ei sen kanssa halua sotkia mitään muuta kuin ehkä kurkkua. Sama pätee hyvän lihan kanssa. Ei siihen tarvitse eikä halua laittaa juustoa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Guusta en tiedä, mutta onneksi aurinkoon voi aina luottaa seuraavien muutamien miljardien vuosien ajan.

Mukavaa, kun kevät tulee, mutta aavistuksen harmittaa, kun se aina samalla kellonlyömällä tulee tuolta betoniviidakosta häiritsemään television katsomista. Jonnet ei varmaan edes tiedä kuinka kellon ajan voi määrittää auringosta. Voihan sen älyluurin ruudultakin katsoa ja luottaa se on varmaan oikein, koska palveluntarjoaja niin kertoo.

Verhojen hankkiminen voisi olla yksi ratkaisu, mutta siihen tarvittaisiin tyttöjä. Aivan kuin tästä voisi jotenkin johonkin verhokauppaan kipittää lipevän myyjän pakeille.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jatkoajan Pahan Trilogia: Ihmiset, jotka
-lausuvat kirjaimen q ”guu”
-laittavat leivän päälle jotain muuta, kuin juuston päällimmäiseksi
-säilyttävät voiveistä vittu jääkaapissa
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja oli ihan oikeassa, koska junttimaisinta Suomessa on nimetä eri firmoja "kansainvälisesti" jollain englanninkielisellä nimellä ja kuvitella sen olevan oikeasti kansainvälistä ja trendikästä. Turun Wiklundinkin tulevan kattobaarin nimeksikin on valittu Walo Rooftop Bar. Aivan helvetin junttimaista.

Noh, ehkä mummi oli oikealla asialla puhuessaan "Kity-marketista". En vaan ole kovinkaan muun kuulleen puhuneen noin. Hyvä mummi! Tosta Wiklundin kattobaarin nimestä (onko virallista?) sen sijaan olen samaa mieltä. En nyt tiedä onko junttimaista, mutta ehkä olis voinu käyttää vähän enemmän mielikuvitusta nimeä keksittäessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös