Tuurin kyläkauppa.. Nyt on oikeasti pakko hieman purkautua. En tiedä edes mistä tässä aloittaisin... Lähdetään vaikka liikenteeseen ihan alusta. Auto valuu kohti Tuuria ja keltainen hevosenkenkä näkyy horisontissa. Ensimmäinen asia, joka näkyy portin läpi mentäessä on n. 130 kg naispuolinen henkilö ahtautunut XS-paitaan, jotta varmasti kaikki kabanossit ja atrillit puskee läpi kevyen soijamarinadin kera. Ajaessa pidemmälle en tajunnutkaan millaiseen helvettiin olen tullut.. Pieni pelko puskee selkärankaan, kun auto valuu kohti parkkipaikkaa. Ihan vitusti jengiä. Ei siinä, kun kerran oli Tuuriin tultu, niin pakkohan siellä sisälläkin on käydä. En kiinnitä huomioita kellokauppoihin, koruliikkeisiin yms, koska eihän mulla niihin ole rahaa. Saavun itse tavaratalon porteille ja lähden katselemaan paikkoja, silmiini pistää t-paidat, jotka roikkuvat esillä. Löytyy susipaitoja, hirvipaitoja, printtipaitoja.. Erityismainintana t-paita, jossa on Karhu-logo ilman korvia ja teksti "KALJU". Kaukaa kantautuu musiikki korviini, päätän siinä ympärille vilkuillessani lähteä kohti tuota musiikin kaikua. Saavun aukealle paikalle keskellä tavarataloa.. Epäusko on valtava. Keskellä tavarataloa on käynnissä tanssit.. tanssilattia keskellä tavarataloa, siis mitä vittua? Äkkiä kamat kasaan ja muutaman urheilupuolen löydön kanssa kassalle. Siinä samassa näkyy, kun kuvausryhmä etsii uhriaan TV-ohjelmaan. Liukuovet aukeaa, happi kulkee vihdoin. Helpotuksen tunne on valtava..
Kiitos, jos ymmärrätte.