Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 618 213
  • 13 543

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Isolle-Bobille kaikki vieras on junttia; tässä kaikki ketjussa löytyy kohtuullisen paljon melko hupaisaa tykitystä jannulta. Mikä on taas melko junttia itsessään. Lisäksi on lähes yhtä vihainen kuin palstan jo poispotkittu legendaarinen hiekkapinppi Ukkometso. Tägäys @BigRedBob ettei tule sanomista.
Vieras? No, ehkä näin aikuiselle miehelle on vierasta itkijänaisten ja sylki suussa perkeleitä huutavien ihmisten suhtautumistapa jonkun helvetin jääkiekkopelin tappioon. Mutta onhan jokaisella oikeus laittaa hiekkaa pimppiin. Hiekka pillussa (ja pinpissä) on muuten yksi junttimaisimmista ilmauksista missään, koskaan. Miessukupuoli yrittää tuollaisella ilmaista jotain ylivertaisuuttaan, vaikka on maailmankaikkeudessa käytännössä pelkkä avuton kyrpä.) Enhän minä ole ollenkaan vihainen. Toisin kuin esim. leijonien tappiosta sisuuntuneet itkupotkuteiniangstaajat. Olen hyvinkin zeniläisen rauhallinen. Hauska tietää, että minulla on JA-bändäri, joka juoksee kusijälkieni perässä räksyttämässä ja yrittää purra nilkkaan.
Jääkiekon MM-kisojen kutsuminen Škoda Cupiksi on junttia.
No mutta sehän se on. Itse olin joskus 1997 MM-kisoissa katsomassa jotain tylsää mitälie matsia ja ainoa joka kirvoitti kansan aplodeihin oli kun kiekko lävähti täysiä jonkun kimmokkeen kautta sinne katsomoon raahatun Skodan pelteihin.
 
K

kiwipilot

Vieras? No, ehkä näin aikuiselle miehelle on vierasta itkijänaisten ja sylki suussa perkeleitä huutavien ihmisten suhtautumistapa jonkun helvetin jääkiekkopelin tappioon. Mutta onhan jokaisella oikeus laittaa hiekkaa pimppiin. Hiekka pillussa (ja pinpissä) on muuten yksi junttimaisimmista ilmauksista missään, koskaan. Miessukupuoli yrittää tuollaisella ilmaista jotain ylivertaisuuttaan, vaikka on maailmankaikkeudessa käytännössä pelkkä avuton kyrpä.) Enhän minä ole ollenkaan vihainen. Toisin kuin esim. leijonien tappiosta sisuuntuneet itkupotkuteiniangstaajat. Olen hyvinkin zeniläisen rauhallinen. Hauska tietää, että minulla on JA-bändäri, joka juoksee kusijälkieni perässä räksyttämässä ja yrittää purra nilkkaan.

Muista Iso-Bobo verenpaine; tuolla menolla (jatkuva angstaaminen sekä buffetissa hamstraaminen) sulta menee suonet tukkoon ja saat slaagin. Taisi olla joku tamperelainen bändi joka lauloi läskin olevan myrkkyä tms. Siihen kun lisää kaiken muun nähdyn niin angio kutsuu, enemmin tahi myöhemmin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Muista Iso-Bobo verenpaine; tuolla menolla (jatkuva angstaaminen sekä buffetissa hamstraaminen) sulta menee suonet tukkoon ja saat slaagin.
Sulla on argumentit yhtä hyvin hallussa kuin Zalmonellalla ja näihin mitättömiin räksytyksiin vastaaminen on täysin turhaa ja tyhjänpäiväistä ajan hukkaamista, mutta jotenkin söpöllä tavalla huvitat minua. Pitäisiköhän sinun vaikka kokeilla syödä banaani, niin et olisi niin kiukkuinen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mikä tekee U20-kisoista ns. oikean jääkiekkoturnauksen?
Arvostus muuallakin, kuin MM-95-Suomessa. Laadukas jääkiekko. U20-kisoissa pelaavat tulevaisuuden tekijämiehet, ei jotkut Liiga/KHL-höntsääjät ja NHL:n häviäjät.
Mun tekis kans mieli syödä banaani. Heitä mullekin yks sieltä puusta.
Kampaa naamas niin voin harkita.

Junttia on myös mussuttaa tässä ketjussa muiden junttimaisina pitämistä asioista.
 
Arvostus muuallakin, kuin MM-95-Suomessa.

Miesten MM-turnauksella on globaalisti paljon enemmän katsojia kuin nuorten kisoilla. Viime vuoden turnaus keräsi yhteensä yli miljardi katselijaa:
2015 IIHF Ice Hockey World Championship surpasses all previous audience and spectator records | Infront Sports & Media AG

Miesten turnaus on nuorten skaboja kovempi juttu myös esim. Venäjällä, Ruotsissa, Tshekissä, Latviassa ja Slovakiassa. Mutta nämähän eivät sijaitse Atlantin takana, eivätkä ne siksi ole teille lätkähipistereille riittävän siististi cool.

Laadukas jääkiekko.

Suomen miesten MM-hopeajoukkue pyyhkisi lattiaa kaksikymppisten mestarijoukkueella mennen, tullen ja palatessa. Se siitä "laadukkuudesta". Maltoit sentään jättää mainitsematta sen iäinikuisen "nuorten kisoissa on parhaat mukana" -mantran, joka on täyttä puppua. Mutta kai noillakin lätkähipsterien vakiojargonin palasilla voi jo tuntea olevansa melkein kanadalainen itsekin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mutta nämähän eivät sijaitse Atlantin takana, eivätkä ne siksi ole teille lätkähipistereille riittävän siististi cool.
Lätkähipsteri? Wow. Cool. Kiitos. Olen harkinnut joskus nimimerkin vaihtamista täällä, kun joskus silloin aikoinaan moni muukin halusi samoihin aikoihin olla BigRedJotain, niin kyllä Lätkähipsteri on toistaiseksi paras idea uudeksi nimimerkiksi.

[EDIT: äh, ai se olikin lätkähipisteri]

Mutta kai noillakin argumenteilla voi jo tuntea olevansa melkein kanadalainen itsekin.
U20-kisat olivat mielestäni viihdyttävämpää kiekkoa, kuin miesten MM 2016.

Miksi haluaisin olla kanadalainen?
 
Miksi haluaisin olla kanadalainen?

Koska kun kanadalaiset kiimailevat U20-kisoista, heillä ei ole karjalalippis tai joku väsynyt hassu hattu päässä. Siellä ne fanit ovat paljon trendikkäämpiä kuin Suomessa:
http://www.canada.com/cms/binary/4057997.jpg?size=620x400s

Sehän lätkähipstereille juuri on tärkeää. Vaikka nuorten MM-kisoissa pelin taso on paskaa miesten skaboihin verrattuna, on nuorten kisat paljon kovempi turnaus, koska nuorten kisoissa katsojat eivät ole sellaisia juntteja kuin "Skoda Cupissa".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No mutta sehän se on. Itse olin joskus 1997 MM-kisoissa katsomassa jotain tylsää mitälie matsia ja ainoa joka kirvoitti kansan aplodeihin oli kun kiekko lävähti täysiä jonkun kimmokkeen kautta sinne katsomoon raahatun Skodan pelteihin.

Kysymyksessä on kansainvälisen jääkiekkoliiton järjestämä maailmanmestaruusturnaus, jossa pelaa senhetkiset parhaat maajoukkueet. Mikäli Kanadan ja Yhdysvaltojen jääkiekkoliitot näkevät sen olevan suuri epäkohta, ettei turnauksessa pelaa kaikki parhaat, järjestäköön joku taho heille paremmin sopivan toisen turnauksen sellaisena ajankohtana, jolloin parhaat ovat vapaita. MM-kilpailut ovat MM-kilpailut niin kauan kuin Kanadan ja Yhdysvaltojen liitot ovat niissä mukana tai liitot eivät järjestä muuta turnausta, jota kutsutaan maailmanmestaruuskisoiksi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Koska kun kanadalaiset kiimailevat U20-kisoista, heillä ei ole karjalalippis tai joku väsynyt hassu hattu päässä. Siellä ne fanit ovat paljon trendikkäämpiä kuin Suomessa:
http://www.canada.com/cms/binary/4057997.jpg?size=620x400s
Aijaa, itse en palvo mitenkään erityisesti Kanadaa, USA on sitten kokonaan eri juttu. Löytäisitkö jonkun hassun kuvan jenkkifaneista, niin voidaan hekotella sille täällä sitten yhdessä. Tosin en tiedä miten tämä minuun edelleenkään liittyy. Noita kortsupukupellejähän nyt on esim. Tapparan faneissakin.

Kysymyksessä on kansainvälisen jääkiekkoliiton järjestämä maailmanmestaruusturnaus, jossa pelaa senhetkiset parhaat maajoukkueet. Mikäli Kanadan ja Yhdysvaltojen jääkiekkoliitot näkevät sen olevan suuri epäkohta, ettei turnauksessa pelaa kaikki parhaat, järjestäköön joku taho heille paremmin sopivan toisen turnauksen sellaisena ajankohtana, jolloin parhaat ovat vapaita. MM-kilpailut ovat MM-kilpailut niin kauan kuin Kanadan ja Yhdysvaltojen liitot ovat niissä mukana.
Kyllä, sen hetken parhaat, mikä ei ollut hirvittävän paljoa 1995, kuitenkin Suomi oli silloin kiistatta paras miehissä, jotka eivät pelaa NHL:ssä. Onhan sekin jotain. Nythän sellaiset kisat järjestetään, joissa parhaat ovat mukana ja vielä mikä parasta, NHL-säännöillä. World Cup of Hockey.
 
Toisin kuin esim. leijonien tappiosta sisuuntuneet itkupotkuteiniangstaajat. Olen hyvinkin zeniläisen rauhallinen.

Leijonien tappiosta angstaavat itkijät ovat zeniläisen rauhallisia tähän porukkaan verrattuna:
Vancouver Canucks fans riot after losing Stanley Cup final - CBS News

Itse olin joskus 1997 MM-kisoissa katsomassa jotain tylsää mitälie matsia ja ainoa joka kirvoitti kansan aplodeihin oli kun kiekko lävähti täysiä jonkun kimmokkeen kautta sinne katsomoon raahatun Skodan pelteihin.

Lähdepä joulukuussa Montrealiin katsomaan alle kaksikymppisten kisojen Suomi-Tanska-matsia. Voit sitten kertoa kaikille meille Suomi-junteille, miten kiimainen spekataakkeli se oli.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nythän sellaiset kisat järjestetään, joissa parhaat ovat mukana ja vielä mikä parasta, NHL-säännöillä. World Cup of Hockey.

World Cup of Hockey -turnauksen voittajaa ei julisteta jääkiekon maailmanmestariksi. Kanada ja Yhdysvallatkin hyväksyvät tämän, koska ovat liittoineen edelleen mukana IIHF:n turnauksessa, jonka nimi on maailmanmestaruskilpailut. Palataan sitten asiaan, kun jokin isoista liitoista kyseenalaistaa MM-kilpailut.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
World Cup of Hockey -turnauksen voittajaa ei julisteta jääkiekon maailmanmestariksi. Kanada ja Yhdysvallatkin hyväksyvät tämän, koska ovat liittoineen edelleen mukana IIHF:n turnauksessa, jonka nimi on maailmanmestaruskilpailut. Palataan sitten asiaan, kun jokin isoista liitoista kyseenalaistaa MM-kilpailut.
Nimistä viis, World Cupin voittaja on maailman paras.
Pusi pusi.
 
Nimistä viis, World Cupin voittaja on maailman paras.

Maailman paras mikä? Jääkiekkojoukkue? Millä perusteella World Cupin voittaja on parempi kuin vaikkapa San Jose Sharks tai Tampa Bay Lightning?

Maailman parhaaksi A-maajoukkueeksi turnauksen voittajaa ei ainakaan voida nimetä, sillä kisaan osallistuu korkeintaan neljä A-maajoukkuetta. Saattaa jopa olla, että Ruotsi on turnauksen ainoa A-maajoukkue.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mä oon kännissä tosi juntti ja siksi olenkin vähentänyt käytön minimiin. Ei vaan sovi mulle viisasten juoma ja siitäkin voi päätellä olevansa juntti sillä eihän viisasten juoma juntille sovi. Eilenkin lonkerotölkit vaan kieri pitkin Tallinnan katuja kun meikäläinen kännissä sähläili olutkärryjen kanssa matkalla laivalle takaisin. Siinä tuli taas vahvistettua kliseistä Suomikuvaa maailmalla. Junteinta mitä tiedän on @attendo kännissä ja toiseksi junteinta on tägätä oma nimimerkki.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Arvostus muuallakin, kuin MM-95-Suomessa. Laadukas jääkiekko. U20-kisoissa pelaavat tulevaisuuden tekijämiehet, ei jotkut Liiga/KHL-höntsääjät ja NHL:n häviäjät.
Väite siitä että U20-kisojen lätkä olisi erityisen laadukasta verrattuna miesten MM-turnaukseen on ihan puhdasta höpöhöpöä. Jos et usko, niin katsohan vaikka kuinka monta tänä vuonna U20-kisoissa pelannutta mahtui myös miesten Skoda-kisoihin. Määrä on aika pieni.

Viihdyttävämpiä U20-pelit voivat hyvinkin olla verrattaessa miesten MM-kisoihin. Viihdyttävyys ei vaan ole sama asia kuin laadukas jääkiekko.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Maailman paras mikä? Jääkiekkojoukkue? Millä perusteella World Cupin voittaja on parempi kuin vaikkapa San Jose Sharks tai Tampa Bay Lightning?
No mitkäköhän joukkueet tuolla pelaa? Maajoukkueet? Murtomaahiihdossa paras? Kanada? Pesäpallo?
Ihan oikein on nuo maatkin edustettuna World Cupissa, ei noita jämämaita luokkaa ynnä muut kukaan halua räpiköimään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En ole ennen kuullut sellaisista maista kuin Pohjois-Amerikka ja Eurooppa. Kertoisitko vähän lisää näistä valtioista.
Lapsillekin halutaan antaa mahdollisuus pelata isojen poikien kanssa ja toinen on se, johon kaikki rupumaiden ylijäämäjannut laitetaan, että ei syytetä rasismista, niin saavat hekin pikkuisen pelailla hyviä pelaajia vastaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En ole ennen kuullut sellaisista maista kuin Pohjois-Amerikka ja Eurooppa. Kertoisitko vähän lisää näistä valtioista.

Lapsillekin halutaan antaa mahdollisuus pelata isojen poikien kanssa ja toinen on se, johon kaikki rupumaiden ylijäämäjannut laitetaan, että ei syytetä rasismista, niin saavat hekin pikkuisen pelailla hyviä pelaajia vastaan.

Kuulostaa siltä, että turnaukseen ottaa osaa Mikä-Mikä-Maan ja Puulaakimaan maajoukkueet.

Ihan oikein on nuo maatkin edustettuna World Cupissa, ei noita jämämaita luokkaa ynnä muut kukaan halua räpiköimään.

Ei haluakaan, mutta mukana ovat. Toisin kuin Maailmanmestaruuskilpailuissa, joka on tästä näkökulmasta aidompi ja uskottavampi kuin World Cup, jolloin pelaajat ovat kaukana kuntokauden huipusta. Millainen huipputurnaus pelataan silloin, kun pelaajat toipuvat vielä kesän festivaaleista ja makkaransyönnistä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Millainen huipputurnaus pelataan silloin, kun pelaajat toipuvat vielä kesän festivaaleista ja makkaransyönnistä.
En olisi tästä huolissani kuin ehkä suomalaisten kohdalla. Ja uskoisin, että jopa suomalaiset ammattiurheilijat ymmärtävät syödä kesällä jotain muuta, kuin makkaraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös