Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 621 009
  • 13 543

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli viiltohaavojen peittäminen musteläiskillä on ok, mutta samat musteläiskät "puhtaalla" iholla on junttia. Mites on niiden tatuointien laita, jotka ovat ottajansa mielestä vain hienoja eikä taustalla ole minkäänlaista suurta tarinaa?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Eli viiltohaavojen peittäminen musteläiskillä on ok, mutta samat musteläiskät "puhtaalla" iholla on junttia. Mites on niiden tatuointien laita, jotka ovat ottajansa mielestä vain hienoja eikä taustalla ole minkäänlaista suurta tarinaa?

En ole varma, mutta veikkaan että junttia, koska joku muukin on tehnyt niin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huraa ja just näin. Tatuoinnin ottamista korostetaan yleensä kahdella syyllä, jotka ovat persoonallisuus ja koristeellisuus. Vaikka tatuointi itse olisi miten persoonallinen tahansa, ei sen ottaminen sitä ole. Se on junttia. Ja vaikka tatuointi olisi miten hienosti tehty, ei se tarkoita, että se olisi ihoon hakkatuna kaunis. Minä en ymmärrä alkuunkaan, että jonkun mielestä suomalaisen kalpealla iholla oleva musta kuvio olisi kaunis, oli se sitten päivänkakkara, perhonen tai pitsikuvio. Enkä ymmärrä sitäkään, että joku haluaa maksaa sata(?) euroa siitä, että hänellä on niskassaan tai lapaluussaan tatuointi, jota ei itse näe välttämättä edes peilin kautta.

Nolointa ja junteinta tatuoinneissa lienee sellaiset viittäkymppiä lähestyvät aikuiset naiset, jotka haluavat tatuoinneillaan ilmeisesti olla yhtä nuorekkaita kuin heidän teini-ikäiset white trash -tyttärensä, joista ollaan helvetin ylpeitä, kun heillä on 23-vuotiaana kolme lasta yhtä monen eri miehen kanssa.
Tuli tämä viesti mieleen tuoreimmasta feissarimokasta:
Feissarimokat– Aitoa latinaa
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eli viiltohaavojen peittäminen musteläiskillä on ok, mutta samat musteläiskät "puhtaalla" iholla on junttia. Mites on niiden tatuointien laita, jotka ovat ottajansa mielestä vain hienoja eikä taustalla ole minkäänlaista suurta tarinaa?

Jos joku ottaa tautoinnin vain, koska itse tykkää välittämättä muiden mielipiteistä, niin silloin junttiuden määrittää minusta vain, millainen tatuointi on. Esim. kaljamerkin (ja muutkin tuotemerkit) ovat junttia, vaikka niistä miten tykkäisi.

Viiltohaavojen peittämiseen liittyi tutullani muutakin kuin niiden haavojen fyysistä peittämistä. Ne tatuoinnit, jotka peittävät ihoa, symboloivat viiltämisestä johtuvan pahan olon elin lapsuuden ja nuoruuden ongelmien prosessointia aikuisiällä, kun siihen vihdoinkin pystyy. Toki tässäkin tapauksessa tatuoinnit voivat olla junttia, jos ne ovat automerkkien ja kaljamerkkien logoja tai sellaisia, joilla miellytetään toista.

Pointtini oli, että tatuointivillitys tekee niistä useimmiten juntteja, koska tribaaleista, perhosista ja mietilauseista näkee usein, että tatuointi on otettu, koska se on uusi villitys, vaikka sitä kuinka perusteltaisiin persoonallisuudella.

Varmaankin. Pitäisikö eräiden kirjoittelijoiden tehdä aivan uusi ketju asioilleen. Tyhmintä mitä tiedät tai vastaava, sillä kovasti näyttää kaiken, jota itse pitää tyhmänä tai ei ymmärrä on junttia.
Viesitssäni on vastaus myös tähän. Saatan pitää kaikkia tautointeja tyhminä, mutta juntteina en niitä kaikkia pidä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Höh. Olen hevari (eli juntti) ajattelin ottaa tatuoinnin (eli juntti). Ikävä ketju en tykkää.
Minäpäs olen hevari jolla on aiheeseen liittyviä tatuointeja. Ketju lukkoon?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä pitäisi varmaan jokaisen ensiksi pohtia miten määrittelee junttiuden. Minä esimerkiksi määrittelen juntin olevan yleensä maalta kotoisin, muodista/muoti-ilmiöistä tietämätön ihminen tai tulee näissä sen muutaman vuoden jäljessä. Perus suomi-juntti ulkomailla kävelee vyölaukulla ja tennissukat sandaaleissa. Minulle ei siis mene kaaliin miten joidenkin villityksien seuraaminen tekee ihmisestä junttia. Massan mukana menemistä se enemmän on. Tietty, jos pitää massan mukana menemistä junttina, asia muuttuu.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Itse en mitään muuta suostuisi ihooni ottamaan kuin tuotemerkkejä. Joku Stella Artois olkapäässä olisi aika tyylikäs. Toinen hyvä voisi olla Sovereign -röökin logo. Hätätapauksessa joku Nescafekin menisi. Tai sitten voisi thedä niin, että tatuoisi rintaan addun logon ja käsivarsiin kolme pystyraitaa. Siinä olisi sitä jotain.
 

Tuamas

Jäsen
Tästä olen kyllä eri mieltä. Venäjämielisen lehdistön juttuihin kuuluu tietysti kaikki negatiiviset jutut Yhdysvalloista, mukaanlukien hörinät ja salaliitot "liskomiehistä" ja "elitiitistä, joka haluaa alistaa kansaa". Näitä juttuja silloin tällöin näkyy myös MV-lehdessä.

Selvästi venäjämyönteiset jutut ovat kyllä mielestäni tuossa julkaisussa toissijaisia, koska lehti keskittyy vahvasti maahanmuuttoon ja rikollisuuteen. Voi siellä silloin tällöin olla joku venäjämyönteinen juttukin, mutta nähdäkseni ei riitä vielä venäjäpropagandan titteliin. Sen sijaan Verkkomedia on selvää ryssäpropagandaa, mutta niidenkin hörhöilyjä on kiva välillä käydä lukemassa, kun ei ota liian vakavasti.

Niin, ei vaadita kummoista sherlockia huomaamaan kyseisen "aviisin" agenda ja tosiaan en ihmettelisi jos ko. lehteä rahoitettaisiin Pietarin trollitehtaan toimesta.

Ei tietyllä agendalla toimiminen vaadi sitä, että pää punaisena huudetaan ja punaisella alleviivataan kaikki jutut...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... Pointtini oli, että tatuointivillitys tekee niistä useimmiten juntteja, koska tribaaleista, perhosista ja mietilauseista näkee usein, että tatuointi on otettu, koska se on uusi villitys..
Montako kymmentä vuotta pitää kulua vielä lisää ettei kyseessä ole enää uusi villitys?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Se tatuointibuumihan päättyi viimeistään johonkin vuoteen 2012, tai jotain. Jumalauta, että jotkut katvondeet ja kumppanit tahkosi rahaa sillä buumilla.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Montako kymmentä vuotta pitää kulua vielä lisää ettei kyseessä ole enää uusi villitys?

Tuskin tatuointikulttuuri tulee minnekään katoamaan, mutta toivottavasti mietelauseet ja typerät kuviot siirtyvät pois. Eiköhän nykyisten nuorisolaisten lapsenlapset tule pitämään kiinalaisia merkkejä, englanninkielisiä mietelauseita, delfiinejä sun muita persoonallisuuksia typerinä.

Tatuointi voi olla hieno, mutta harvoin mustalla täytetty kuvio on suomalaisen kalpealla iholla kaunis.

Tuli tämä viesti mieleen tuoreimmasta feissarimokasta:
Feissarimokat– Aitoa latinaa

Hauskinta oli kuitenkin yksi kommenteista:

"Tatuointien hyvä puoli on se, jos alkaa kaduttamaan niin ne saa kivuliaasti ja kalliisti poistettua."
 
Minä esimerkiksi määrittelen juntin olevan yleensä maalta kotoisin, muodista/muoti-ilmiöistä tietämätön ihminen tai tulee näissä sen muutaman vuoden jäljessä.

Suomessa kaikki ihmiset tulee muoti-ilmiöissä vähintään muutaman vuoden jäljessä, jopa ne hesalaiset, jotka Suomen mittapuulla ovat kovia trendsettereitä. Williamsburgissa kasvatettiin ironisia viiksiä jo kauan ennen kuin Punavuoressa tajuttiin, että ironiset viikset on cool.
 
Minä en pukeudu tietyllä tavalla vain sen takia, mitä muut minusta ajattelevat. Parempi vertaus tatuointeihin kuitenkin on, että en pukeudu muiden meiltymysten mukaan, jos en siitä itse perusta. Minua ei loukkaa, jos joku kritisoi vaatteita, joita käytän, mutta nämä tatuoidut reppanat tuntuvat olevan sellaisia, jotka hankkivat "leimoja" vain sen takia, että muillakin on ja mitä muut ajattelevat.

Eli kun sinä urbaanina älykkönä pukeudut samalla tavalla kuin älykkökaverisikin pukeutuvat, kyseessä on järkevän ihmisen itsenäinen ratkaisu. Kun kiitospaitajuntti täyttää käsivartensa samanlaisilla leimoilla kuin kaverinsakin, kyseessä on ympäristön paineiden ikeen alla elävä laumasielu.

Kuulostaa loogiselta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eli kun sinä urbaanina älykkönä pukeudut samalla tavalla kuin älykkökaverisikin pukeutuvat, kyseessä on järkevän ihmisen itsenäinen ratkaisu. Kun kiitospaitajuntti täyttää käsivartensa samanlaisilla leimoilla kuin kaverinsakin, kyseessä on ympäristön paineiden ikeen alla elävä laumasielu.

Just näin. Kai tässä samalla tuli selville, kenellä on tatuointi herkässä nahassaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ihmiset, jotka näkevät tatuoinnit pelkästään trendi-ilmiöinä ovat sanoinkuvaamattoman juntteja mummoja, urpoja, uskovaisia tai maalaisia. Skene on ollut olemassa käytännössä aina ja toivon, että se palaa pienen piirin paheksuttavaksi jutuksi vielä joskus.
Myös muiden ihmisten tatuoinnit ovat juntteja, koska minulla on tatuointeja. Älkää matkiko minua, kusipäät.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomessa kaikki ihmiset tulee muoti-ilmiöissä vähintään muutaman vuoden jäljessä, jopa ne hesalaiset, jotka Suomen mittapuulla ovat kovia trendsettereitä. Williamsburgissa kasvatettiin ironisia viiksiä jo kauan ennen kuin Punavuoressa tajuttiin, että ironiset viikset on cool.

Kyllähän minä tämän tiesin. Ei sitä turhaan Suomea takapajulaksi sanota, joten maailman mittakaavalla Suomi on aika juntti maa.
 
Ihmiset, jotka näkevät tatuoinnit pelkästään trendi-ilmiöinä ovat sanoinkuvaamattoman juntteja mummoja, urpoja, uskovaisia tai maalaisia. Skene on ollut olemassa käytännössä aina ja toivon, että se palaa pienen piirin paheksuttavaksi jutuksi vielä joskus.

Sikäli tämä on aika yhdentekevää, että se ei tule palaamaan pienen piirin jutuksi ainakaan sinun tai minun elinaikana.
 
Just näin. Kai tässä samalla tuli selville, kenellä on tatuointi herkässä nahassaan.

Mulla ei ole tatuointia, eikä tule ikinä olemaan. En ole koskaan halunnut sellaista ja vaikka haluaisinkin, en ottaisi silti, koska pelkään kipua.

Sen sijaan mulla on kotona vino pino perusfarmarihousuja, sekä Puman ja Reebokin vapaa-ajanjalkineita. Käytän niitä ihan tasan tarkkaan siksi, että niitä pidetään varhaiskeski-ikäisen työväenluokan keskuudessa hyväksyttävinä vaatteina vuonna 2015. Jos mua ei kiinnostaisi muiden ihmisten mielipiteet, pukeutuisin tuulihousuihin tai verkkareihin, sekä juoksulenkkareihin. Ne on mukavampia jalassa. Olisikin kiva, jos tuo juoksulenkkarimuoti leviäisi Amerikasta Suomeen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eli kun sinä urbaanina älykkönä pukeudut samalla tavalla kuin älykkökaverisikin pukeutuvat, kyseessä on järkevän ihmisen itsenäinen ratkaisu. Kun kiitospaitajuntti täyttää käsivartensa samanlaisilla leimoilla kuin kaverinsakin, kyseessä on ympäristön paineiden ikeen alla elävä laumasielu.

Kuulostaa loogiselta.

Ettekös ole normcoresta muka kuulleet?
 
Tuli noista Suomi-tatuoinneista muuten mieleen hauska tapaus (josta olen tainnut kirjoittaa aiemminkin). Näin pari vuotta sitten newyorkilaisessa pubissa norjalaisen nuoren jampan, joka kotimaani kuultuaan jutteli hetken aikaa tankero-suomea ja esitteli mulle ylpeänä kyynärvartensa suurta Suomi-leijonatatuointia. Hän osasi hieman suomea ja oli ottanut tuollaisen tatuoinnin siksi, että hänen äitinsä on kotoisin Jyväskylästä. Tuskinpa olisi moista leimaa käteensä hakkauttanut, jos tietäisi, mitä se merkitsee Suomessa. Kaveri kertoi myös olevansa aikeissa lähteä Tampereelle opiskelemaan musiikkia. Sanoin hänelle, että kannattaa Tampereella sitten suosia pitkähihaisia paitoja, jottei luulla tesomalaiseksi roturealistiksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos mua ei kiinnostaisi muiden ihmisten mielipiteet, pukeutuisin tuulihousuihin tai verkkareihin, sekä juoksulenkkareihin. Ne on mukavampia jalassa. Olisikin kiva, jos tuo juoksulenkkarimuoti leviäisi Amerikasta Suomeen.
Jörn Donner oli siis aikaansa edellä.

Tai no kyllähän lenkkareita näkee tosi paljon kun tuolla kylillä kulkee. Ne vaan ei nykyään ole sellaisia noloja valkoisia, joissa on ihmeellisiä leikkauksia ja sateenkaaren väreissä olevia viivoja ilman mitään järkeä.
 
Jörn Donner oli siis aikaansa edellä.

Tai no kyllähän lenkkareita näkee tosi paljon kun tuolla kylillä kulkee. Ne vaan ei nykyään ole sellaisia noloja valkoisia, joissa on ihmeellisiä leikkauksia ja sateenkaaren väreissä olevia viivoja ilman mitään järkeä.

Minä puhuin juoksulenkkareista. Ne on eri asia kuin nämä vapaa-ajanjalkineet, joita kutsutaan myös tennareiksi. Noiden juoksulenkkareiden käyttäminen ei ainakaan Tampereella ole vielä yleisesti hyväksyttyä. Tokkopa on Hesassakaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
En pidä tatuointeja junttimaisina, ennen pidin. Riippuu ihan tatuoinnista. Ennen en voinut kuvitellakaan ottavani yhtään leimaa ihooni, mutta nyt ajatusmaailma on avartunut sen verran, että jonkun pienehkön ja huomaamattoman tatuoinnin voisin joskus ottaa, siis jos mieli alkaa semmoista tehdä. Nyt en haluaisi. Tatuoinnissa pitäisi olla joku sellainen tärkeä merkitys, joka kuvastaisi minua ja ajatuksiani. Ei siis mitään mukainspiroivaa mietelausetta tai mitään sellaista. Jos saisin idean tatuoinnista, joka näyttäisi hyvältä ja sillä olisi tärkeä merkitys, niin sitten saattaisin ehkä harkita. Olisi silti ihan pieni kuva tai teksti, varmaan käsivarteen.

Ei nyt kuitenkaan ihan lähivuosina, jos ylipäänsä koskaan. Isoveli kertoi viikonloppuna saaneensa ajatuksen, mutta ei ollut varma vielä. Ihan mielenkiintoista.

Intissä oli tupakavereina kaksi tatuoinneista kovin innostunutta ja saivat vähän kiinnostumaan. En nyt varsinaisesti kuitenkaan innostunut, mutta enpä sitä junttimaisenakaan pitänyt. Mikä ettei, jos tykkää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä puhuin juoksulenkkareista. Ne on eri asia kuin nämä vapaa-ajanjalkineet, joita kutsutaan myös tennareiksi. Noiden juoksulenkkareiden käyttäminen ei ainakaan Tampereella ole vielä yleisesti hyväksyttyä. Tokkopa on Hesassakaan.
Kyllä kait noi ainakin suht lähellä juoksulenkkareita on. Mulla on sellaiset tummanpunaiset ja tummansiniset. Jotain halpoja. Netistä tilasin.

Juoksulenkkareista tuli mieleen että pari vuotta sitten voitin nettikilpailusta jonkun Adidas-setin, jossa oli lenkkarit, trikoohousut ja joku tekninen paita. 250e oli merkattu arvoksi, mutta varmaan vähän yläkanttiin. Vieläkin lojuvat laatikossa tuolla nurkassa kun ei sattunut sopiva koko. Täytyy vissii jollekin mätkästä kouraan jos sopii. Tää on vähän kuin Tuhkimosta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös