Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 411
  • 13 571

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Linkki menee youtubeen, videoon joka sisältää jamppoja, jotka harrastavat autohifiä. Tarkemmin ottaen tarkoituksenaan saada mahdollisimman suuri äänenpaine aikaan humppavehkeistään.
Itse olen onneksi kasvanut jo subbari- sekä pilluralli-iästä ulos, mutta tiedän tapauksia joissa näitä harrastavat vielä 25-30 vuotiaat. Esimerkiksi nykyinen naapurini, voi vittu. Kliseinen amismuija, mustalla kouvola-tukalla jossa punaisia ja violetteja raitoja. Autona Honda Civic kasarin lopulta jota tämä on sitten päättänyt tuunata, siis vittu ihan oikeasti tuunata 300e paalivalmista pian museoikäistä Hondaa. On hiilikuituteipattua konepeltiä, spoileria, ralliputkea, Bilteman penkinpäällistä. Ymmärtäisin jos ikää olisi 16-18v, mutta neidillä ikää 24v ja poikaystävällään vielä enemmän. Elämän suurin (ja vissiin ainoa) sisältö on ajaa paikallista toria ympäri jokainen ilta.

Ei sillä että muuten minulta olisi hänen harrastukset pois, mutta sitä Hondaakin täytyy tietenkin pitää parkissa taloyhtiön vieraspaikalla, koska omalta paikalta joutuisi kävelemään 30m enemmän omalle ovelle. Vieraspaikka sattuu sijaitsemaan vieläpä oman makuuhuoneeni seinän toisella puolella. Vieraspaikalla ei ole lämpötolppaa, ja näin syksyn pakkasaamuilla tietenkin auto on kylmä ja lasit kuurassa. Ratkaisuna tähän on kierrosten nostaminen johonkin 3-4k muutamaksi minuutiksi, koska onhan työttömällä nyt kiire ajamaan sitä pillurallia. Siinä lämpenemistä odotellessa on sitten hyvä vielä heittää autosta kaikki tupakka-askit ja muut roskat omalle pihalle, koska vituttaisihan se jos oman taloyhtiön piha olisi siisti. Kaiken kruunaa vielä ne saatanan subbarit joita täytyy huudattaa (myös) arkiöisin kun klo 02 palataan pilluralli-harrastuksista. Ei osata/jakseta ajatella että vaikka minä itse en halua nukkua öisin, niin se ei tarkoita sitä etteivätkö muut haluaisi.

Tulipas avautuminen, mutta sopiipahan ketjuun. Itseasiassa kyllä mieltäisin tämän "valkoroskaisinta mitä tiedät"-osastolle, sillä omissa papereissani vielä juntinkin alapuolella on tämä whitetrash-porukka.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Itse olen onneksi kasvanut jo subbari- sekä pilluralli-iästä ulos, mutta tiedän tapauksia joissa näitä harrastavat vielä 25-30 vuotiaat. Esimerkiksi nykyinen naapurini, voi vittu. Kliseinen amismuija, mustalla kouvola-tukalla jossa punaisia ja violetteja raitoja. Autona Honda Civic kasarin lopulta jota tämä on sitten päättänyt tuunata, siis vittu ihan oikeasti tuunata 300e paalivalmista pian museoikäistä Hondaa. On hiilikuituteipattua konepeltiä, spoileria, ralliputkea, Bilteman penkinpäällistä. Ymmärtäisin jos ikää olisi 16-18v, mutta neidillä ikää 24v ja poikaystävällään vielä enemmän. Elämän suurin (ja vissiin ainoa) sisältö on ajaa paikallista toria ympäri jokainen ilta.
Mä ymmärtäisin tavallaan sen jos nuo autonlaitot tekisi oikein ja hyvin, eikä hyvin yleiseen amistyyliin (= vähän sinnepäin patentoiden, pääasia että toimii edes hetken).

Siinä mielessä tuo mun linkkaama video on väärässä aiheessa että nuo asennukset on oikeasti mietitty aika tarkkaan, mistä irtoaa ne parhaimmat saundit ja matalimmat taajuudet, eikä amistyyliin "mahdollisimman suurelle bassboostit ja volumet, mitä enemmän tärisee ja resonoi, sitä parempi".
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/p...eskelta-mtv-fille-seuraavaksi-saunaan/4585618

Linkki vie siis MTV:n sivuille. On kyllä kyseessä niin junttimainen juttu, ettei mitään rajaa, ihmettelen suuresti ettei tätä olla vielä tähän ketjuun ketään ehtinyt laittamaan. Erityisesti uutisessa mainittu termi "porilaisten kansanjuhla" pisti naurattamaan. En ole Putousta sen kummemmin seurannut, enkä siis oikein ymmärrä mikä tässä Salmeen Pasissa on niin ihmeellistä, mutta siitä olen 110-prosenttisen varma että ihan tuollaisten bailujen arvoinen juttu ei taatusti ole. Oikeasti, ketä tuollainen voi niin paljoa kiinnostaa että on ihan pakko mennä torille asti juhlimaan ihan vaan sen takia että tuo orava on porilainen?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Pukea kissalle/koiralle/hamsterille/norsulle/mille vaan tonttulakki päähän ja toivottaa hyvää joulua.

"Nöpö-kissa toivottaa kaikille oikein Hyvää Joulua"

Ettekö kehtaa omaa naamaanne näyttää vai mikä tässä on idea?
 
Eilen illalla tuli seisoskeltua parvekkeella tupakoimassa (junttimaista, tiedän), kun kuulin naapurirapun oven käyvän. Ulos asteli nuori lähiöiden nainen jalassaan college-housut ja päässään kouvolatukka. Jokaisella askeleellaan räkivä ja yskivä sankaritar asteli päättäväisesti roska-astian luo ja dumppasi ympärilleen pälyillen DVD-soittimen molokin pohjalle.

Vaikea keksiä mitään junttimaisempaa, saatana.

Jos jollekin käsite "kouvolatukka" on vieras, niin naamapalmu.comin sivulta löytyvä kuva selventänee asiaa: http://static.naamapalmu.com/files/3z/medium/kcyfpru6.jpg
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Helsinkiläiset autoilijat. Vitunmoisessa kiireessä vaihdetaan kaistaa jopa RISTEYSALUEELLA. Lähes kolaroin tänään...onneksi ei tarvitse pölöjen junttien keskuudessa enää ajella. Minä, minä ,minä, minä....juntit.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Helsinkiläiset autoilijat. Vitunmoisessa kiireessä vaihdetaan kaistaa jopa RISTEYSALUEELLA. Lähes kolaroin tänään...onneksi ei tarvitse pölöjen junttien keskuudessa enää ajella. Minä, minä ,minä, minä....juntit.

Sepä se. Kiire kiire kiire, Ihmiset tyhjä katse silmissään eivät ole stressiltään kiinnostuneita sinusta. Maalla on mukava ajella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ööö...fritsut?
Joo todellakin. Tai no teinejähän ne yleensä taitavat olla. Kuka aikuinen edes kehtaa imeskellä enää niin? En tiedä. Mä en kehdannut edes teininä.

No joo, mutta ennemmin kait sitä kaulaa tai jotain muuta sellaista kohtaa imisi kuin naisen suuta. Hyi hitto jos jonkun akan aivolimoja joutuis ryystämään. Telkkarissahan niin tekee jopa vanhukset. Parikin kertaa oon nähnyt.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan, ettei pääse unohtumaan. Junteinta, runkuinta, lapsellisinta on suomalaiasella miehellä pitää jotain vi*tun pipoa päässä.
Osoitellaan sormella lippispäisiä persoonia.
Valokuvissa: Moon toi pipopää
Luokkakuvan paskaversio: Moon toi pipopää
Omassa piirissä: Moon toi pipopää
Laskettelukuvat: Moon kuvissa, moon toi pipoppää
Kännikuviä: Moon toi pipopää
Ruokaillessa julkisella paikalla: Moon toi pipopää.
Eugeniikka oli oikeastaan ihan näppärä keksintö.
Ne, jotka eivät hyväksy käsitettä, niin lyödään heille pipa päähän väärinpäin ruokailun ajaksi.

Saunan takana ei ole tilaa, mutta huussin takana on sentään vähän.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan, ettei pääse unohtumaan. Junteinta, runkuinta, lapsellisinta on suomalaiasella miehellä pitää jotain vi*tun pipoa päässä.

Mitäs teikäläinen pitää päässä kun pihalla -20C tai enemmän?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan, ettei pääse unohtumaan. Junteinta, runkuinta, lapsellisinta on suomalaiasella miehellä pitää jotain vi*tun pipoa päässä.
Oltiin Levillä viime viikolla, lämpömittarin mukaan -25 astetta iltapäivällä kun katsoin ja ihan mielellään sitä piti pipoa päässään ulkona liikkuessaan.

Varmaan sitten helvetin junttia, mutta onneksi noin idioottimaisista mielipiteistä ei tarvitse sen enempää välittää ja ainakin tässä iässä voi pukeutua ihan sään ja oman mielensä mukaan. Taisi joku porukasta ulkona kuvankin ottaa ja joo, siinä kuvassa olin se pipopää. Niin olivat tosin kaikki muutkin.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ihan, ettei pääse unohtumaan. Junteinta, runkuinta, lapsellisinta on suomalaiasella miehellä pitää jotain vi*tun pipoa päässä.

No mitä paskaa? Ääreisverenkierto muutenkin heikko ja olen palelluttanut korvat joskus ulkojäillä pipo päässäkin (oli liian löysä, käytin samaa pipoa vajaat 10 vuotta ennen kuin hukkasin sen syksyllä). Ilmeisesti talviliikunta on junttia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
No mitä paskaa? Ääreisverenkierto muutenkin heikko...
Sama juttu, ja käytän sen vuoksi pipon lisäksi pakkasilla tilanteen mukaan mm. teknistä kerrastoa, villapaitaa ja villasukkia. Minusta se on pelkästään järkevää.
 
Eräässä jäähallissa tuli tässä kuussa mestismatsin toisella erätauolla vastaan mies jolla oli toppahaalarit, nahkarukkaset, metsurin saappaat ja päässään otsalamppu jossa paloi valo. Myös lenkkipoluilla otsalampun kanssa ulkoilevat kansalaiset ansaitsevat maininnan tässä ketjussa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Myös lenkkipoluilla otsalampun kanssa ulkoilevat kansalaiset ansaitsevat maininnan tässä ketjussa.

Hyvinkin voi olla näin, vaikka mun mielestä siinä ei ole mitään junttia. Mielestäni se lisää turvallisuutta ja on ainoastaan järkevää. Toki jos päivänvalossa käyttää otsalamppua, niin sitten.

Niin, en omista otsalamppua. Enkä käy lenkillä.
 
Mielestäni se vasta on junttia, jos ei laita pipoa päähän, vaikka ulkona olisi 30 pakkasta. En ymmärrä, miten joillekin ihmisille toisten pipot voivat olla maailman kauhein asia.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Hyvinkin voi olla näin, vaikka mun mielestä siinä ei ole mitään junttia. Mielestäni se lisää turvallisuutta ja on ainoastaan järkevää. Toki jos päivänvalossa käyttää otsalamppua, niin sitten.

Niin, en omista otsalamppua. Enkä käy lenkillä.
Ainakin Tampereella lenkkipolut ovat valaistuja, ja silti vähintään puolet lenkkeilijöistä tuntuu käyttävän otsalamppuja. Häikäisevät vain turhaan vastaantulijat.

Syksyllä ajoin pyörällä ohi jostain vanhasta otsalamppukalkkunasta, eikä minulla ole pyörässä valoa. Huusi minulle "hanki lamppu!" tjsp, en jäänyt kuuntelemaan. Onko pyöräilijä velvollinen käyttämään lamppua? Kysyn ihan uteliaisuudesta kun en tiedä. Minulla on heijastimia pyörässä ja luulisi riittävän.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Syksyllä ajoin pyörällä ohi jostain vanhasta otsalamppukalkkunasta, eikä minulla ole pyörässä valoa. Huusi minulle "hanki lamppu!" tjsp, en jäänyt kuuntelemaan. Onko pyöräilijä velvollinen käyttämään lamppua? Kysyn ihan uteliaisuudesta kun en tiedä. Minulla on heijastimia pyörässä ja luulisi riittävän.
Suositeltavaa vissiin on mutta ei pakollista.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai? Minä olen ollut siinä uskossa, että se on sakkouhalla pakollista?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ai? Minä olen ollut siinä uskossa, että se on sakkouhalla pakollista?
Tietenkin tähän voi liittyä maaseudun ja kaupunginkin erot. Ei mulle ainakaan kukaan poliisiviranomainen oo tullut valittamaan siitä kun paahtaa menemään pyörällä ilman lamppua (vaikka turvallisuuden kannaltahan se hyvä ois olla). Tiedä sitten miten kaupung(e)issa tää homma menee.
 
Syksyllä ajoin pyörällä ohi jostain vanhasta otsalamppukalkkunasta, eikä minulla ole pyörässä valoa. Huusi minulle "hanki lamppu!" tjsp, en jäänyt kuuntelemaan. Onko pyöräilijä velvollinen käyttämään lamppua? Kysyn ihan uteliaisuudesta kun en tiedä. Minulla on heijastimia pyörässä ja luulisi riittävän.
Jättäisi itse sen lampun pois niin pystyisi havainnoimaan muutakin kuin sitä mikä on sen lampun pienessä valokeilassa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Syksyllä ajoin pyörällä ohi jostain vanhasta otsalamppukalkkunasta, eikä minulla ole pyörässä valoa. Huusi minulle "hanki lamppu!" tjsp, en jäänyt kuuntelemaan. Onko pyöräilijä velvollinen käyttämään lamppua? Kysyn ihan uteliaisuudesta kun en tiedä. Minulla on heijastimia pyörässä ja luulisi riittävän.
Suositeltavaa vissiin on mutta ei pakollista.
Ajoneuvolakia täydentävän asetuksen (Liikenne- ja viestintäministeriön asetus kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista (19.12.2002/1250) mukaan valaisimien käyttö polkupyörässä on pakollista "pimeän tai hämärän aikana taikka näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut" (Tieliikennelaki 36 §):

20 §
Valaisimet

1. Ajettaessa tieliikennelain 36 §:n 2 momentin mukaisissa olosuhteissa tulee polkupyörässä olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin. Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin. Valaisimet saavat olla sijoitettuina leveyssuunnassa polkupyörän keskilinjasta poiketen.

2. Valaisimien tulee olla vähintään 0,30 metrin ja enintään 1,30 metrin korkeudella tiestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös