Minulla on tapana käydä kotikaupunkini omistamalla kuntosalilla. Salilla ei ole mitään maailman uusimpia hilavitkuttimia, mutta kokonaisuutena oikein toimiva paketti ja hinta naurettavan alhainen. Kiva juttu. Joku on myös roudannut salille kaikkien iloksi pienen mankan, josta kävijät voivat kuunnella radiota tai CD-levyjä, joita on myös tuotu paikalle iso pino. Äärimmäisen junttia on se, että yksi ihan jo aikuinen mies menee joka saatanan kerta salille tullessaan sammuttamaan radion (jos se on päällä) ja laittaa soimaan niitä omia paskalevyjään. Niinkin tuoretta kamaa kuin AC/DC:n Thunderstruck tai jotain Rammsteinin Die Sonnea. Minä olen musiikin suhteen kohtalaisen kaikkiruokainen enkä jaksa kauheasti välittää, mitä siellä taustalla pauhaa. Nuo em. biisit ovat mielestäni ihan ok. Siitä huolimatta vituttaa tuollainen junttius ja käytöstapojen puute, ettei voi muilta kysyä, että onko se näille ok, jos hän laittaa omia levyjään soimaan. Kaikille se ei ehkä olisi ok, mutta suomalainenhan nyt ei tyypillisesti uskalla / viitsi moisesta huomauttaa, vaan hoitaa vaan äkkiä treeninsä pois ja poistuu paikalta. Tuosta ei puutu enää kuin se, että toisi jotain totaalisen marginaalissa olevaa ja umpipaskaa "musiikkia", tyyliin Cannibal Corpse ja mitä näitä örinäporukoita nyt on.
Ai niin. Kerran samaan aikaan oli treenaamassa joku nuorien tyttöjen (ehkä about 10-vuotiaita) urheiluporukka. Tytöt sammuttivat ko. ukon levyn ja laittoivat radion päälle. Kului ehkä 10 sekuntia ja mies huomasi asian, jolloin hän asteli takaisin mankan luo ja laittoi taas oman levynsä soimaan. Sama kuvio taisi toistua jonkun kolme neljä kertaa. Uskomaton amisjuntti, saatana.