Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 634 414
  • 13 571

scholl

Jäsen
Mielestäni hienoissa ravintoloissa pitää aterioida arvokkaasti, eikä harrastaa mitään hämyä meininkiä. Mielellään keskustellakin talouspolitiikasta tai muista asiallisista teemoista, eikä esim. naisen kaverin häistä tai muusta hömpästä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mielestäni hienoissa ravintoloissa pitää aterioida arvokkaasti, eikä harrastaa mitään hämyä meininkiä. Mielellään keskustellakin talouspolitiikasta tai muista asiallisista teemoista, eikä esim. naisen kaverin häistä tai muusta hömpästä.

Kaverini oli Chez Dominiquessa keittiömestarina ja hän kyllä suosi enemmän tuota hömppämeininkiä kuin talouspolitiikkaa. Toisaalta tyyppi tuskin kovin kiinnostunut talouspolitiikasta onkaan, senverran velho hän on keittiössä.

Laitetaan nyt tähän ketjuun, vaikka voisi mennä "Mille naurat juuri nyt" -ketjuunkin, osaltaan liittyy myös tähän.
Tänään kaupassa edelläni oli nainen ja tytär, kassa kysyi myös tytöltä paperit kun ostivat olutta. Tyttärellähän ei niitä ollut ja kassa sanoi ettei voi myydä, voi jeesus mikä meininki alkoi: Äiti "Se on mun tytär!", Tytär "Siis mä oon jo 19", Kassa "Valitettavasti laki sanoo, että kaikilta alle 30 vuotialta näyttäviltä pitää henkilöllisyys todentaa jos seurue ostaa olutta" Äiti "Niin mutta se on mun tytär".
Tämän jälkeen väittely jatkui kassan pysyessä rauhallisena ja sanoen ettei voi tietää onko tytär, eri asia jos olisi nuorempi lapsi. Jossain vaiheessa siellä jo argumentoitiin että mitä nyt sanoo miehelle, ei asioi enää koskaan liikkeessä jne. Tytärkin toisti että on 19v ja lopuksi sanoi, että on ollut kaupassa töissä eikä mitään tällaista juttua ole olemassa.
Lopuksi tytär vielä mulkaisi minua kun olin siinä takana virnuilemassa räjähdyspisteessä, mutta ei sanonut mitään. Liekö sitten katsonut että nyt on niin iso ja ruma mörökölli, että parempi olla hiljaa.

Äiti oli tietysti kanapersetukalla varustettu tuulari ja tytär pissis. Selvää whitethrashia, tietysti kassakin saattoi olla hieman yli-innokas, mutta lakihan on laki.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä pidä hullua jännityksessä vaan kerro tarkemmin!

No kerrotaan kun kysytään. Eli Porvoon moottoritien ensimmäiset, Helsingin puoleiset levähdypaikat ovat olleet yleisesti tiedossa olevia rakkauden aktin toteutuspaikkoja saman sukupuolen välisessä kanssakäymisessä. Jos hauat tietää asiasta enemmän, laita hakusanat Porvoo moottoritie levähdyspaikka Googleen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Movember on varsinkin homoille hieman hämmentävää aikaa. Ainoa kuukausi vuodessa kun vetävät viikseen.

Eikö homoilla muka voi olla viiksiä enää nykyään? Toista se oli silloin 80-luvulla, kun esimerkiksi tällä miehellä oli viikset. Varmaan olisi vieläkin, mutta meni perhana kuolemaan.

Kuvassa erään erittäin tunnetun brittiläisen bändin solisti.
 
Viimeksi muokattu:

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Miksi ja mistä tietää, että on hienossa ravintolassa?
Kaikilla on makkaraa lautasella ja hapankaalia nahkahousuissa. Taustalla soi saksalainen marssimusiikki.

muaddib
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Movember. Luonnollisesti tähän ketjuun kuuluvat tipaton tammikuu ja eikös meillä ole nykyään myös lihaton lokakuu

Höpö höpöä. Suomessakin Movember taitaa olla suositumpi juurikin korkeakoulutettujen kaupunki-ihmisten joukossa, kuin maalaisten. Eli juntit pitävät Movemberia junttina. Juntti.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki nämä teemakuukaudet ovat omalla tavallaan juntteja, mutta vielä junttimaisempaa on ihmisten vastareaktiot niihin. "Mä syön ainaki lihaa entistä enemmän koko lokakuun" tai oma suosikkini, Earth Hourin aikana kaikkien laitteiden ja valojen pitäminen päällä. On tämä elämä joillekin rankkaa.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Höpö höpöä. Suomessakin Movember taitaa olla suositumpi juurikin korkeakoulutettujen kaupunki-ihmisten joukossa, kuin maalaisten.

Tämähän tekee asiasta vielä entistä enemmän junttia.

Onneksi täällä maaseudulla kaikki on paremmin, ei tarvitse seurata mitä muut tekevät kun lähin naapurikin asustelee 75 kilometrin päässä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämähän tekee asiasta vielä entistä enemmän junttia.

Onneksi täällä maaseudulla kaikki on paremmin, ei tarvitse seurata mitä muut tekevät kun lähin naapurikin asustelee 75 kilometrin päässä.

Sitten kannattaa selvittää mielessään mitä junttius tarkoittaakaan.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Sitten kannattaa selvittää mielessään mitä junttius tarkoittaakaan.

Juntti pystyy olemaan on sitten kotisin kuinka suuresta kaupingista tahansa. Pidetäänhän Dallasia ja Nashvilleä suhteellisen juntteina paikkoina, vaikka kuitenkin ovat suuria kaupunkeja.
Suomessakin on paljon kaupunkilaisjuntteja, nämä BB:t ja muut whitethrash porukat ovat sen osoittaneet.

Toki tietynlaista junttiutta on maaseudulla enemmän, mutta ei todellakaan ole kiinni asuinpaikasta junttius. Toki sitten on jotain syrjäkyliä yms. missä porukka on vaan niin tynnyrissä kasvanutta tai sisäsiitoita, että porukka on junttia lähes yhtenään.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Voitko siis sivistää toista junttia?

Tadu en ole, vaan mut on tällä palstalla nimetty juntiksi melkoisen monta kertaa.

Olen juntti, koska käytän vieläkin farkkutakkia, siinä on kätevät taskut, joihin saa tungettua kaikki sälä lentokentän turvatarkastukseen mennessä. Muutenkin se on kätevä rotsi vaikkapa Kanarian iltoina, kun vaikkapa sanakirjan saa taskuun kätevästi.

Olen juntti, koska ajan 20v vanhoilla max 1000€ arvoisilla autoilla. Tässä asiassa olen ylpeästi juntti, minusta on tyhmyyttä ostaa Suomessa auto likimainkaan uutena. Saman asian ajaisi polttaa ne setelit nuotiossa.

Olen kuulemma juntti, kun käyn Kanarialla pari kertaa vuodessa. Emäntä (huom. juntti termi) kärsii atooppisesta ihottumasta, hänelle aurinkoloma talvella on lähes välttämätön. Kanarialle pääsee kohtuu hintaan eikä ilmasto ole liian kuuma tahi märkä. Las Palmas on myös sen verran iso kaupunki, että muista suomalaisista pääsee eroon. Olen jopa käynyt siellä Suomi-kerhossa saunassa ja jouluaterialla sekä kauneimmat joululaulut -illassa (viimeisen olisin kyllä jättänyt väliin ilman naiseni painostusta).

Olen juntti, koska en käytä kravattia kuin äärimmäisessä pakossa, eli silloin kun katson käyttämättömyyden loukkaavan jotakuta. Samaten jonttiuteni maksimoi se, etten osaa itse solmia sitä kravattisolmua.

t. hanu
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juntti pystyy olemaan on sitten kotisin kuinka suuresta kaupingista tahansa.
Tätä en olekaan kieltänyt. Kuitenkin junttius on moukkamaista, eli sivistyneisyyden vastakohta. Junttimaisuus yhdistetään myös maaseutuun. Laatulähde: juntti – Wikisanakirja

Eli, kun maaseudulta väitetään jotain kaupungin "sivistyneiden" "ajanvietettä" junttimaiseksi, vaaditaan siihen mielestäni jo aikamoiset perusteet.

Ultimaattinen junttitotuus:

Olen juntti, koska käytän vieläkin farkkutakkia, siinä on kätevät taskut, joihin saa tungettua kaikki sälä lentokentän turvatarkastukseen mennessä. Muutenkin se on kätevä rotsi vaikkapa Kanarian iltoina, kun vaikkapa sanakirjan saa taskuun kätevästi.
Junttiuden määrä riippuu myös muusta pukeutumisestasi, ja farkkurotsin suhteesta näihin.

Olen juntti, koska ajan 20v vanhoilla max 1000€ arvoisilla autoilla. Tässä asiassa olen ylpeästi juntti, minusta on tyhmyyttä ostaa Suomessa auto likimainkaan uutena. Saman asian ajaisi polttaa ne setelit nuotiossa.
Ei junttia. Ei tarvitse edes perustella.

Olen kuulemma juntti, kun käyn Kanarialla pari kertaa vuodessa. Emäntä (huom. juntti termi) kärsii atooppisesta ihottumasta, hänelle aurinkoloma talvella on lähes välttämätön. Kanarialle pääsee kohtuu hintaan eikä ilmasto ole liian kuuma tahi märkä. Las Palmas on myös sen verran iso kaupunki, että muista suomalaisista pääsee eroon. Olen jopa käynyt siellä Suomi-kerhossa saunassa ja jouluaterialla sekä kauneimmat joululaulut -illassa (viimeisen olisin kyllä jättänyt väliin ilman naiseni painostusta).
Semisti junttia.

Olen juntti, koska en käytä kravattia kuin äärimmäisessä pakossa, eli silloin kun katson käyttämättömyyden loukkaavan jotakuta. Samaten jonttiuteni maksimoi se, etten osaa itse solmia sitä kravattisolmua.
Ei junttia. Kravatin käyttö turhaan, eli ylipukeutuminen on hieman idioottimaista.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eli, kun maaseudulta väitetään jotain kaupungin "sivistyneiden" "ajanvietettä" junttimaiseksi, vaaditaan siihen mielestäni jo aikamoiset perusteet.

Eli, kun kaupungista väitetään jotain maaseudun ajanvietettä junttimaiseksi, vaaditaan siihen mielestäni jo aikamoiset perusteet.

Jäi nyt vielä hieman epäselväksi, että miten junttius määritellään?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli, kun kaupungista väitetään jotain maaseudun ajanvietettä junttimaiseksi, vaaditaan siihen mielestäni jo aikamoiset perusteet.

Jäi nyt vielä hieman epäselväksi, että miten junttius määritellään?

juntti (5)
(arkikieltä) stereotyyppinen maalaisihminen
(arkikieltä) moukka, sivistymätön ihminen; typerys

juntti – Wikisanakirja
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Maikkarilla Hjallis-Tähkä-Hynynen -ketju kera jonkun nobodyn puhumassa rakkaudesta. Olen varmaan itsekin juntti kun tätä seuraan vielä episodin loppuun saakka.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eli, kun kaupungista väitetään jotain maaseudun ajanvietettä junttimaiseksi, vaaditaan siihen mielestäni jo aikamoiset perusteet.

Jäi nyt vielä hieman epäselväksi, että miten junttius määritellään?

juntti (5)
(arkikieltä) stereotyyppinen maalaisihminen
(arkikieltä) moukka, sivistymätön ihminen; typerys

juntti – Wikisanakirja

Kaikenlainen Wikipedia-argumentointi on junttimaista. Epäjuntti tarttuu oikeaan sanakirjaan, jota ei ole kirjoittanut joku dunkkaava assburgerläski My Little Ponyille runkkaamisen ohessa.

Kielitoimiston sanakirja kirjoitti:
juntti5*C
1. vars. halv. kömpelöstä, tyhmästä tm. miehestä, moukka, nuija, taukki, mäntti, uuno. Maalaisjuntti. Juntti tyyppi.
2. tavallisesta ihmisestä (vars. jupin vastakohtana). Suomalainen perusjuntti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös