Mielestäni hienoissa ravintoloissa pitää aterioida arvokkaasti, eikä harrastaa mitään hämyä meininkiä. Mielellään keskustellakin talouspolitiikasta tai muista asiallisista teemoista, eikä esim. naisen kaverin häistä tai muusta hömpästä.
Kaverini oli Chez Dominiquessa keittiömestarina ja hän kyllä suosi enemmän tuota hömppämeininkiä kuin talouspolitiikkaa. Toisaalta tyyppi tuskin kovin kiinnostunut talouspolitiikasta onkaan, senverran velho hän on keittiössä.
Laitetaan nyt tähän ketjuun, vaikka voisi mennä "Mille naurat juuri nyt" -ketjuunkin, osaltaan liittyy myös tähän.
Tänään kaupassa edelläni oli nainen ja tytär, kassa kysyi myös tytöltä paperit kun ostivat olutta. Tyttärellähän ei niitä ollut ja kassa sanoi ettei voi myydä, voi jeesus mikä meininki alkoi: Äiti "Se on mun tytär!", Tytär "Siis mä oon jo 19", Kassa "Valitettavasti laki sanoo, että kaikilta alle 30 vuotialta näyttäviltä pitää henkilöllisyys todentaa jos seurue ostaa olutta" Äiti "Niin mutta se on mun tytär".
Tämän jälkeen väittely jatkui kassan pysyessä rauhallisena ja sanoen ettei voi tietää onko tytär, eri asia jos olisi nuorempi lapsi. Jossain vaiheessa siellä jo argumentoitiin että mitä nyt sanoo miehelle, ei asioi enää koskaan liikkeessä jne. Tytärkin toisti että on 19v ja lopuksi sanoi, että on ollut kaupassa töissä eikä mitään tällaista juttua ole olemassa.
Lopuksi tytär vielä mulkaisi minua kun olin siinä takana virnuilemassa räjähdyspisteessä, mutta ei sanonut mitään. Liekö sitten katsonut että nyt on niin iso ja ruma mörökölli, että parempi olla hiljaa.
Äiti oli tietysti kanapersetukalla varustettu tuulari ja tytär pissis. Selvää whitethrashia, tietysti kassakin saattoi olla hieman yli-innokas, mutta lakihan on laki.