Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 427
  • 13 571

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hävisittekö paljonkin?

Maalilla. Mutta olen tuota ihmetellyt myös voitokkaissa koitoksissa, sikäli kun olen nauruun tikahtumiseltani pystynyt. Myönnän kyllä, että onhan se aavistuksen nöyryttävää jäädä kakkoseksi pelaajalle, jonka selässä lukee Lurkki, Sköde tai Cobra. Junttiusväitteeni pysyy voimassa.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maalilla. Mutta olen tuota ihmetellyt myös voitokkaissa koitoksissa, sikäli kun olen nauruun tikahtumiseltani pystynyt. Myönnän kyllä, että onhan se aavistuksen nöyryttävää jäädä kakkoseksi pelaajalle, jonka selässä lukee Lurkki, Sköde tai Cobra. Junttiusväitteeni pysyy voimassa.

Näinhän se on. Koettelee myös minun junttimittariani. Ja sitten se kaikista juntein pelaa numerolla 69 ja nimellä slerba.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junttimaista on pelata alasarjajalkapalloilua. Eikö me kaikki olla yhtä paskoja potkupalloilijoita että voisi olla yksi sarja kaikille?

Se olisikin kyllä näppärää, jos Suomessa olisi yksi sarja kaikille. Joukkueita voisi tuossa sarjassa pelata esimerkiksi 1000.

Junttimaista on tietysti harrastaa jotain sellaista, josta toiset saavat ihan oikeaa rahaa ja jotkut jopa aika isoja summia. Olenpas minä juntti, kun potkiskelen tuolla enkä esimerkiksi Barcelonassa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Toisaalta mikäpä minä punpulihomo olen muita arvostelemaan, kun Anal Thunderin bändipaidassa ajoittain yössä liikun.

Kallion Siltasessa kohtasin jälleen kerran askeleen edellä olevia, tiedostavia hipstereitä, joista eräällä oli päällään "I'm with stupid ->"-klassikkopaita. Nämä ironiset hassuttelijanuoret eivät kopioi näemmä enää nörttejä, nyt päästiin jo junttiuden puolelle. Kohta ei enää tiedä mitä uskoa.

Näistä hassuttelupaidoista hassuin on silti se ainakin Merekeskuksessa myynnissä ollut "Hitler European Tour 1939-45" (ja tietysti pitää aina mainita selän puolella ollut keikkalista, sekä "Stalingrad: Cancelled"). Se olisi pitänyt hankkia.

Ja mitä tulee Anal Thunderiin: Anal Cuntilla (Wikipediaan ja AC:n läpimurtolevyn esittelyyn) on paljon coolimmat paidat ja paremmat biisit (YouTubeen).
 
Suosikkijoukkue
Jokerit

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Melekoosen junttia on kans avautua nimimerkeistä, joita ei arvosta tai jotka ovat ignoressa.

Tämä on kyllä erittäin tyylikäs tapa.

Kertaalleen tein itseni täysin idiootiksi vääntämällä kirjallisuussoopasta Käyttäjänimettömän kanssa ja kieltämättä kieroon katsoin miehen mielipiteitä silloin. En kuitenkaan harkinnut ignoreen tuuttaamista enkä ilmaisevani vähäistä arvostusta. Muutoin juttujen perusteella kova naistenmies ja sellaista tulee arvostaa aina.

Eli omalla kohdallani junttia on olla herkkähipiäinen edes hetkellisesti.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junttimaista on mennä Jyväskylän Suurajoihin suurikokoisen mikrofonin kanssa ja yleisön hauskuuttamiseksi matkia ennen erikoiskokeiden alkua ralliautojen ääniä siihen mikrofoniin. Samaan sarjaan menee nämä rallivideoilla esiintyvät katsojat, jotka mölisevät eufoorisesti kun joku kaataa autonsa tai on edes lähellä ajaa ojaan.

Joku mainitsi ns. hauskat t-paidat. Kyllä, ovat junttia - duunipaikalla on yksi pariskunta, joiden kesäperinteeseen kuuluu ostaa aina uudet t-paidat kesän rientoihin ja erityisesti kesälomalle. Alussa valitsivat suhteellisen mietoja vaihtoehtoja, nyt ovat rohkaistuneet jo ostamaan alapäähuumorisisältöisiä paitoja. Ja Viron reissuilta lähtee aina joku kiitos paita tai hauska kossu-tai vodka-paita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Junttimaista on mennä Jyväskylän Suurajoihin suurikokoisen mikrofonin kanssa ja yleisön hauskuuttamiseksi matkia ennen erikoiskokeiden alkua ralliautojen ääniä siihen mikrofoniin.
Ei se ole junttimaista, se on hauskaa. Mutta välttääksesi juntin leiman, kutsu jatkossa tuota suurikokoista mikrofonia megafoniksi, kuten me ei-juntit teemme.

Toisaalta, rallin katsominen on kyllä aika junttia puuhaa.
 

Steus

Jäsen
Amiksen työharjoittelujaksoa suorittavat pojat ABC-liikennemyymälässä tehtaanpuhtaina loistavissa työhaalareissaan 6h työpäivän päättymisen jälkeen "chillaamassa" syövät minun uskoani tulevia sukupolvia kohtaan. Juntit.

Olipa niin sysipaskasti muotoiltu lause, että taidan olla juntti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Muutoin juttujen perusteella kova naistenmies ja sellaista tulee arvostaa aina.
Minusta on ihan oikeasti hieman junttia arvostaa tuollaista ominaisuutta. Sen lisäksi on junttia jos kertoo naisjutuistaan sen takia, että saisi arvostusta eikä sen takia, että kertoo niistä asioista ihan tavallisesti kuten muistakin asioista eikä ala häpeillä, kuten Suomessa kuuluisi. Kerrottuaan saa joidenkin mieliin leuhkan maineen, kun on luultu, että sen leuhottamisen takia niistä kerrottiin.

Ei siis ole junttia arvostaa avointa ja tabuja rikkovaa keskustelua, sen puolesta minä olen toiminut. Saman jutun voi kertoa leuhottaen, tavallisesti tai häpeillen. Tällaisessa paikassa, jossa näkyy lähinnä vain teksti, tulkinta jää lukijalle. Jotkut tajuaa, jotkut ei. So what, sanoisi Lippos-Paavo.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ole junttimaista, se on hauskaa. Mutta välttääksesi juntin leiman, kutsu jatkossa tuota suurikokoista mikrofonia megafoniksi, kuten me ei-juntit teemme.

Toisaalta, rallin katsominen on kyllä aika junttia puuhaa.

Eikös megafoni ole sellainen iso, vajaat puoli metriä pitkä, vaakatasossa pidettävä äänenvahvistaja? Kyseessä oli siis mikrofoni, äänentoistolaitteineen. varmaan joku karaokevempele.

Kannattaa muistaa, että aika monessa ajoneuvossa on neljä pyörää, mutta kaikki eivät välttämättä ole autoja...jos vaikka rallia seuraa.
 
Ja Viron reissuilta lähtee aina joku kiitos paita tai hauska kossu-tai vodka-paita.

Jos joku huumoripaidoista tässä ketjussa avautunut ei ole vielä nähnyt Pasilan Eestin-laivajaksoa, niin kannattaa ehdottomasti katsoa. Siinä oli 20 minuuttia sellaista tykitystä, että oksat pois.

Minusta onnistuneita huumoripaitoja ovat nämä:
http://tinyurl.com/lloesuu
http://mediacdn.snorgcontent.com/media/catalog/product/a/b/abstinence_fullpic_artwork.jpg
http://ih0.redbubble.net/image.12675318.0557/fc,550x550,asphalt.u3.jpg
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä junttihuumoria "parhaimmillaan" kolmenkymmenen vuoden takaa.

(linkki vie klippiin wanhasta Velipuolikuusta)
Kappas, intuitiona osuin melkein napakymppiin! Arvailin että kyse olisi ollut ämpärijutusta, joka on vähintään yhtä hyvä kuin tuo edellinen. Linkki vie tässäkin Velipuolikuun sketsiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lisätään vielä jotain, koska ketju ei mennytkään lukkoon.

- suomalainen sisu
- porilainen hulluus
- pohjalainen häjyys

- ns. äijämäisyys, joka ilmenee kiroiluna, sovinismina ja juopotteluna. (Jouni Hynynen)
- ns. suoraselkäisyys, joka ilmenee kiroiluna. (Kai Suikkanen)
- "on meillä sauna, viina ja kirves, oi Suomi on niin ihana!"
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Lisätään vielä jotain, koska ketju ei mennytkään lukkoon.

- suomalainen sisu
- porilainen hulluus
- pohjalainen häjyys

- ns. äijämäisyys, joka ilmenee kiroiluna, sovinismina ja juopotteluna. (Jouni Hynynen)
- ns. suoraselkäisyys, joka ilmenee kiroiluna. (Kai Suikkanen)
- "on meillä sauna, viina ja kirves, oi Suomi on niin ihana!"

Mutta tuossahan ovat kaikki hienot suomalaiset perusominaisuudet, jotka erottavat meidät muista ja tekevät meistä omaleimaisen kansakunnan. Saksalaisia emme ole, ranskalaisia emme halua olla, olkaamme siis juntteja (suomalaisia).
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Lisätään vielä jotain, koska ketju ei mennytkään lukkoon.

- suomalainen sisu
- porilainen hulluus
- pohjalainen häjyys

- ns. äijämäisyys, joka ilmenee kiroiluna, sovinismina ja juopotteluna. (Jouni Hynynen)
- ns. suoraselkäisyys, joka ilmenee kiroiluna. (Kai Suikkanen)
- "on meillä sauna, viina ja kirves, oi Suomi on niin ihana!"

Tämähän on ihan älytön ketju jos nämä ovat junttimaisuuden päälinjauksina. Suomalainen on juntti, halusit tai olit haluamatta. Junttius on meille kansanperintö. Ja silti me ollaan aina, että "mitähänmeistäkinsiellämaailmallataasajatellaan."

Ei se oikeasti siellä ketään kiinnosta. Enkä edes ole mitään hyvää kaveria Hynysen kanssa, koska en tykkää kyseisestä ihmistyypistä ylipäänsä.

Kyllä minuakin aina välillä harmittaa tietyt asiat tässä maassa, mutta junttius ei kuulu niihin. Monta junttimaisuutta olen tänäkin kesänä saanut todistaa, mutta mitä sitten? Jokainen meistä on juntti. Mun mielestä on hauskaa olla juntti. Ja aina pääsee ulkomaille karkuun kaikkea junttiuteen liittyvää.

Onneksi taas tämän kesän perusteella suomalaisista saatu kuva ulkomaalaisten silmissä on minun silmiini ollut erittäin positiivinen. Vaikka onhan sekin tietysti tavallaan junttia ulkomailla kysyä mielipidettä suomalaisista, koska eihan ne vittu mitään tiedä kirjakielestä tai ylipäänsä Suomesta tai suomalaisuudesta.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
- ns. suoraselkäisyys, joka ilmenee kiroiluna. (Kai Suikkanen)

Mä en tiedä mistä tämmönen myytti tulee suoraselkäisyydestä. Kiroillaan kyllä, mutta kun kysyy syytä, niin ei vastata. Puhutaan omia toisen selän takana ja purraan hammasta, kun tämä henkilö onkin läsnä. Onhan näitä jtn ilmansuuntia missä on suoraan puhuviakin ihmisiä, mutta en tiedä meneekö se luonteen vai tyhmyyden piikkiin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onhan näitä jtn ilmansuuntia missä on suoraan puhuviakin ihmisiä, mutta en tiedä meneekö se luonteen vai tyhmyyden piikkiin.

"Suoraan sanotun" asian sisältö ratkaisee, onko sanoja juntti, aito, rehellinen vai aivan saatanan tyhmä.

Jos nätille naiselle sanoo mies suoraan, että oletpa kaunis, niin tämä voi olla rehellistä, mutta taka-ajatukset ovat luultavasti likaisia, eikä mies ole aito. Tällöin on sanoja sovinisti ja sika, ja häntä sopii katsoa perään kasvot inhon rypyillä. Mutta jos miehellä on kovasti rahoja, niin asia muuttuu, vaikka itse mies ei olisikaan millään mittapuulla tai vertailukelpoisella sanalla määriteltynä kaunis.

Jos rumalle naiselle sanoo mies suoraan, että oletpa ruma, niin tämä on rehellistä. Taka-ajatuksena on tässä puhtaasti loukata rumaa naista. Tällöin on mies luultavasti kännissä tai lapsi tai aito luonnonlapsi. Voisipa olla junttikin.

Jos rumalle naiselle sanoo nainen suoraan, että oletpa ruma, niin tämä on rehellistä - "minä sanoin sille haahkalle suorat sanat!". Kaverit sanovat, että ihailen sinua Ritva, kun uskallat sanoa suoraan. Oikeasti Ritva on töksäyttelevä mätös ja aivan saatanan tyhmä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämähän on ihan älytön ketju jos nämä ovat junttimaisuuden päälinjauksina. Suomalainen on juntti, halusit tai olit haluamatta. Junttius on meille kansanperintö. Ja silti me ollaan aina, että "mitähänmeistäkinsiellämaailmallataasajatellaan."

Kysymys on enemmänkin siitä, että on suomalaisia, jotka ovat ylpeitä junttimaisesta luonteenpiirteistään, ja siksi ylikorostavat niitä. Ei ole olemassa mitään suomalaista sisua tai porilaista hulluutta. Ne ovat harhaluuloja, jotka ilmenevät itsensä korostamisena.

Sama pätee kiroilemiseen, juopotteluun ja sovinismiin. Ihminen voi olla suoraselkäinen ilman kiroilua, eikä kiroileminen ole aina suoraselkäisyyttä. Äijämäinen voi olla ilman, että juopottelee. Se että tekee numeroa omasta juopottelusta, ei ole äijämäisyyttä vaan junttia. Oman sovinsimin korostaminen taitaa kuitenkin olla junteinta mitä tiedän.

Minulla(kin) on sellainen kuva, että jalkapalloa seuraavat ovat yleensä fiksumpaa porukkaa kuin jääkiekkoa seuraavat äijät. Mutta SMJK:n kannatuslaulu saunasta, viinasta ja kirveestä, ja sellaisen kulttuurin ihannointi suomalaisuutena on niin junttia, että se voittaa junttiudessa kaikki jääkiekon MM-kisoissa pellepukuihin sonnustautuneet suomalaiskannattajat.

Ei minua kiinnosta mitä meistä ulkomailla ajatellaan, minua kiinnostaa miten me suomalaiset näemme itsemme. Se, että olen asunut ulkomailla ja olen saanut paljon ulkomaalaisia ystäviä, on varmasti saanut minut seuraamaan maamiehiäni ja -naisiani eri tavalla kuin, jos olisin asunut Suomessa koko ikäni. Mutta niin sen pitääkin olla. Junttius on ehkä kansanperintö, mutta ei kaikki suomalaiset ole juntteja. On olemassa varsin paljon myös erittäin fiksuja suomalaisia, jotka eivät täytä yllä mainittuja luonteenpiirteitä. Mutta ei se tee heistä (meistä) yhtään vähemmän suomalaisia.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Väitän, että jokaisella suomalaisella ihmisellä on jotakin mikä on junttia toisen mielestä. Tosin monesti kyseessä on pelkkää kateutta, mutta junttimaisia piirteitä on jokaisessa, toisissa enemmän, toisissa vähemmän.

Terv. Juntti jonkun mielestä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mielummin hippi ja juntti kuin juppi ja hintti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös