Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 447
  • 13 571

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Tähän suomalaiset, ainakin minun sukupolveni on kasvatettu. Pitää olla vaatimaton. Omien onnistumisten tai saavutusten korostaminen on, jos ei nyt kusipäisyyttä ja narsismia, niin ainakin hieman omituista.
Juu näin on enkä kiellä etteikö suomalaisten itsetunnossa olisi roimasti parantamisen varaa, mutta ei ole vaikeaa sanoa omassa tuttavapiirissäni, ketkä kehuvat itseään terveellä ja ketkä vähemmän terveellä tavalla. Mutta Se siitä, annan kunkin elää tyylillään.

Edit: tiesin että kateuskortti vedetään tässä esiin hyvin äkkiä enkä diggaa suomalaisten kateusmeininkiä tippaakaan, mutta joku raja itsensä promoamisellekin. Mainittakoon nyt että mulla itselläni menee ihan helvetin hyvin. Hehheh.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tähän suomalaiset, ainakin minun sukupolveni on kasvatettu. Pitää olla vaatimaton. Omien onnistumisten tai saavutusten korostaminen on, jos ei nyt kusipäisyyttä ja narsismia, niin ainakin hieman omituista.

Samaa ikuista sukupolvea ollaan. Mitä se on muilta pois, jos etenkin omalla jälkikasvulla menee hyvin? Eikö ole mukavaa, jos kaverin lapsella menee hyvin? Ai niin, kaverin lapsella oli ka. 9,25. Olen onnellinen asiasta, enkä vittuile jos kaikilla ei näin ole. Mitä helvetin yleistä merkitystä keskiarvolla on, se on vain pieni onnellinen lisä elämässä ja jos sitä lisää ei ole niin etsitään jokin muu lisä.

Mutta voi silti vituttaa, ei sillä, jos kaverin lapsella menee hyvin, mutta vitutus menee ohi. Kyllä ainakin joskus, ei aina, minuun pieneen sieluun pistää kun kaveri onnistuu, mutta yritän kestää. Mutta tällainen palsta vitutusketjuineen on hyvä purkautumisväylä. Ja on niitä elvistelijöitä olemassa, totta. Mutta ei välttämättä aina elvistellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
ei ole vaikeaa sanoa omassa tuttavapiirissäni, ketkä kehuvat itseään terveellä ja ketkä vähemmän terveellä tavalla.
Koodisanat tummensin. Näin juuri suomalainen ajattelee. Jos joku kertoo ihan tavallisesti tavallisesta asiasta, joka ei ole epäonnistuminen tai muuta perseilyä, niin tiettyjen kuulijoiden päässä se on saman tien "kehua itseään".
Edit: tiesin että kateuskortti vedetään tässä esiin hyvin äkkiä.
En näe kateuskorttia esiin vedetyn. Olet juuri sitä ihmistyyppiä, joka näkee kehumista siellä missä sitä on mutta myös siellä missä sitä ei ole ja nyt näet myös kateuskortin esiin vetämisen, vaikka sitä ei ole esiin vedetty. Ei sitä ole, se on pääsi luoma kangastus. Jos vielä tämän huomautuksenkin jälkeen yrität sanoa, että kateuskortti vedettiin esiin, olen sinusta huolissani.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Aika nopeasti tyypititte minut tämän keskustelun perusteella (=junttia?) mutta olkoon sitten niin. Omahyväisyys on silti mielestäni varsin junttia. Lähden nyt kauniiseen puutarhaani istuttamaan upean vaimoni kanssa uutta omenapuuta sen tilalle, jonka kateelliset jänikset söivät viime talvena. Ensi talvena sitten 2 metrin halkaisijalla varustettu piikkilanka-aita vartiotorneineen ympärille.

Joo ja noista valmistumisita olen vain iloinen tottakai, tässä vaan on sellainen ihmispiiri ympärillä, josta joskus tulee viestiä putkessa tyyliin, mun mussu sai hymypatsaan ja pelkkiä kymppejä ja sitten ollaankin "sijoitusasuntoa etsimässä" ja seuraavana päivänä "Q7 pesty ja huollettu". Ehkä pitää ymmärtää tämä espoolainen ylemmän keskiluokan ryytyneisyys laajemmin ennen kuin voi ymmärtää mitä minä siitä ajattelen.

Kaunista kesäpäivää!!!

Editoitu :-)
 
Viimeksi muokattu:

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omakehu Facebookissa. Yksi mainio esimerkki on koulun päättyminen kun vanhemmat ihastelevat lastensa todistuksia/hymypatsaita muistamatta että ihan kaikilla ei mennyt yhtä hienosti. Ylipäätäänkin kaikki julkinen omahyväisyys on mielestäni todella sivistymätöntä. Vaatimattomuus kaunistaa.

Itse näen asian täysin päinvastaisena, eli siis sillä tavalla että siinä ainaisessa valittamisessa siitä että kaikki on päin vittua (paitsi muna) ollaan junttimaisuuden ääressä. Tämä saattaa toki johtua siitä että enimmäkseen tämän kaltaista päivitystä omalle fb-etusivulle tulee henkilöiltä jotka olen päässäni jo aiemmin dumannut junteiksi.

Jos otetaan käsittelyyn aihe josta tulee paljon päivityksiä juuri tällä hetkellä fb:n etusivulle niin nämä kouluista valmistumiset. Pitäisikö heidänkin vain jättää se valkolakki-kuva lisäämättä profiiliinsa koska kaikki kirjoittajat eivät kuitenkaan valmistumisessa onnistuneet?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hymypoikapatsas on itse asiassa hyvin lähellä junttimaisinta, mitä tiedän. Vieläkö niitä jaetaan - vuonna 2013?

Olin sikäli onnekkaassa asemassa koko peruskouluajan, että koulussamme jaettiin asiallisia stipendejä ym. tunnustuksia eikä mitään helvetin kipsipäitä.

Hymypoikapatsas ja yo-lakki - suomalaisen kansallishengen pyhimmät lehmät.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Hymypoikapatsas on itse asiassa hyvin lähellä junttimaisinta, mitä tiedän. Vieläkö niitä jaetaan - vuonna 2013?

Olin sikäli onnekkaassa asemassa koko peruskouluajan, että koulussamme jaettiin asiallisia stipendejä ym. tunnustuksia eikä mitään helvetin kipsipäitä.

Hymypoikapatsas ja yo-lakki - suomalaisen kansallishengen pyhimmät lehmät.

Kyllä niitäkin vielä jaetaan. Just bongasin kun facekaverini hehkutti tyttärensä saaneen Hymytyttöpatsaan jo toisen kerran peräkkäin.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Omasta mielestäni noissa Facebook-päivityksissä molemmat ääripäät ovat rasittavia, sekä kertomukset maailman huipulla olemisesta että valitukset maailman paskuudesta ja epäreiluudesta ja kuinka taas kaikki meni päin sitä itseään (toki molemmat ovat ihan oikeutettuja jos todella on kyseessä ihan uskomattomia tilanteita eikä näitä tule joka päivä). Sellainen kultainen keskitie on hyvä tässäkin. Jos puhutaan tästä valmistumis- ja valkolakkiaiheesta niin minusta joku kuva hymyilevästä ylioppilaasta lakki päässä ja jotain ihan asiallista, "nöyrää" sepustusta siihen tekstiin on ihan hyvä vaihtoehto, mutta suon kyllä vastavalmistuneille myös vähän, öh, itsevarmempaa tekstiä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hymypoikapatsas on itse asiassa hyvin lähellä junttimaisinta, mitä tiedän. Vieläkö niitä jaetaan - vuonna 2013?

Olin sikäli onnekkaassa asemassa koko peruskouluajan, että koulussamme jaettiin asiallisia stipendejä ym. tunnustuksia eikä mitään helvetin kipsipäitä.

Hymypoikapatsas ja yo-lakki - suomalaisen kansallishengen pyhimmät lehmät.

Mitä junttimaista on siinä, että luokan oppilaat valitsevat keskuudestaan hymypojan ja -tytön? Lähes ainoa vanhempi koulutraditio, jossa voi kerrankin kehua ikätoveriaan ja antaa tälle tunnustusta ilman, että se on vittuilua tai että tämän itsetunto pitää lytätä maan rakoon. Lähinnä tulee mieleen junttimainen mutta perisuomalainen kateus ja katkeruus, jos ei sitä helvetin kipsipäätä koskaan tullut omalle kohdalle, vaan sen vei aina naapuripulpetin Tapsa tai Tuulia.

Hymypatsaat ovat kaikkea muuta kuin junttimaista. Hymypatsaan kunnia on ikuinen, joku hikinen kympin stipendi on tuhlattu saman tien. Tosin ei stipendin saamisessakaan mitään vikaa ole, senkin saaminen minua aikanaan ilahdutti siinä missä hymypoikapatsaankin saaminen. Tämä olikin eittämättä sitä junttimaiseksi leimattua positiivista muistelemista, toisin sanoen kuuluisaa ylpistelyä ja omahyväisyyttä. Kehumista ja retostelua, nokka pystyssä kulkemista. Parempi olisi vain ollut kertoa, että stipendin sijasta sain koululta laskun ja hymypoikapatsaan sijasta ananaksesta ja lakritsista tehdyn vittuilumitalin. Lähetin tämän sitten Tre Kronorille, joka vuosia myöhemmin hyödynsi mallia eräiden talviolympialaisten jälkitunnelmissa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ravintolassa töissä ollessa näkee paljonkin tähän ketjuun sopivaa, mutta suosikki on ehdottomasti annoksen tilaaminen listaa osoittamalla. Eli käännetään se ruokalista kohti tarjoilijaa, osoitetaan haluttua annosta sormella ja sanotaan "toi". Ymmärtäisin (jotenkin) jos kyseessä olisi asiakkaalle vieras kieli, mutta tätä tapahtuu, vaikka kyseessä olisi "Nakkikastike ja perunamuusi."

Niin, ja se hammastikun suussa pyörittely. Juntit hei, se ei ole coolia, vaan junttia.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Suomalaisten kesäkiima. Terassit täynnä töyhtötukkaisia idiootteja liian kireissä kauluspaidoissa vetämässä kaljaa, möykkäämässä pillujuttuja ja kuolaamassa lyhyiden hameiden perään. Kammottavien helteiden romantisoiminen, hien haju julkisissa, läskit ämmät tursuamassa ulos biletopeistaan, teinit hajottamassa kaljapulloja, pimppiscorollat yössä, joista kuuluu suomiwiggereiden räpätystä yökerhovolyymilla ikkunat auki, et ceteraa. Harmi ettei Suomessa ole vuoria minne voisi paeta hellettä ja sen sekoittamia urpoja.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Suomalaisten kesäkiima. Terassit täynnä töyhtötukkaisia idiootteja liian kireissä kauluspaidoissa vetämässä kaljaa, möykkäämässä pillujuttuja ja kuolaamassa lyhyiden hameiden perään. Kammottavien helteiden romantisoiminen, hien haju julkisissa, läskit ämmät tursuamassa ulos biletopeistaan, teinit hajottamassa kaljapulloja, et ceteraa. Harmi ettei Suomessa ole vuoria minne voisi paeta hellettä ja sen sekoittamia urpoja.
Pysymällä kotona se helpottaa.. Esim. itse en ole poistunut koko vloppuna muualle kuin pakon edessä kauppaan. :)
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Terassit täynnä töyhtötukkaisia idiootteja liian kireissä kauluspaidoissa vetämässä kaljaa, möykkäämässä pillujuttuja ja kuolaamassa lyhyiden hameiden perään. Kammottavien helteiden romantisoiminen, hien haju julkisissa, läskit ämmät tursuamassa ulos biletopeistaan, teinit hajottamassa kaljapulloja, pimppiscorollat yössä, joista kuuluu suomiwiggereiden räpätystä yökerhovolyymilla ikkunat auki, et ceteraa.

Nyt on pakko kysyä: missä päin maata asut? Kuulostaa koodinimeltä kerava tjsp:).
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suomalaisten kesäkiima. Terassit täynnä töyhtötukkaisia idiootteja liian kireissä kauluspaidoissa vetämässä kaljaa, möykkäämässä pillujuttuja ja kuolaamassa lyhyiden hameiden perään. Kammottavien helteiden romantisoiminen, hien haju julkisissa, läskit ämmät tursuamassa ulos biletopeistaan, teinit hajottamassa kaljapulloja, pimppiscorollat yössä, joista kuuluu suomiwiggereiden räpätystä yökerhovolyymilla ikkunat auki, et ceteraa. Harmi ettei Suomessa ole vuoria minne voisi paeta hellettä ja sen sekoittamia urpoja.

Ihan hyvä avautuminen ja varmasti asiasta, mutta jostain tiedostamattomasta syystä sieluni silmien eteen pamahti tämä Butthurt Dweller/ruma-huora-en-panis-nettimeemi. En tiedä miksi, koska käsittääkseni Rambler ei tuollainen yltiönörä edes ole. Förlåt.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mitä junttimaista on siinä, että luokan oppilaat valitsevat keskuudestaan hymypojan ja -tytön? Lähes ainoa vanhempi koulutraditio, jossa voi kerrankin kehua ikätoveriaan ja antaa tälle tunnustusta ilman, että se on vittuilua tai että tämän itsetunto pitää lytätä maan rakoon. Lähinnä tulee mieleen junttimainen mutta perisuomalainen kateus ja katkeruus, jos ei sitä helvetin kipsipäätä koskaan tullut omalle kohdalle, vaan sen vei aina naapuripulpetin Tapsa tai Tuulia.

Hymypatsaat ovat kaikkea muuta kuin junttimaista. Hymypatsaan kunnia on ikuinen, joku hikinen kympin stipendi on tuhlattu saman tien. Tosin ei stipendin saamisessakaan mitään vikaa ole, senkin saaminen minua aikanaan ilahdutti siinä missä hymypoikapatsaankin saaminen. Tämä olikin eittämättä sitä junttimaiseksi leimattua positiivista muistelemista, toisin sanoen kuuluisaa ylpistelyä ja omahyväisyyttä. Kehumista ja retostelua, nokka pystyssä kulkemista. Parempi olisi vain ollut kertoa, että stipendin sijasta sain koululta laskun ja hymypoikapatsaan sijasta ananaksesta ja lakritsista tehdyn vittuilumitalin. Lähetin tämän sitten Tre Kronorille, joka vuosia myöhemmin hyödynsi mallia eräiden talviolympialaisten jälkitunnelmissa.

Mä raapaisin pystin ekalla luokalla koulussa, jossa näitä jaettiin joka ikäryhmille. Vaihdoin sitten ala-astetta luokkaryhmien tiivistämisen vuoksi luokille 4-6 kouluun, jossa pysti jaettiin vain kuudesluokkalaisille. Kuudennella voitin äänestyksen, mutta pysti meni aikaisemman hyvn menestykseni myötä kaverille, joka sen hyvin kyllä ansaitsikin (ilman nettiäkin tieto näköjään kiersi saatana).

Systerikin moisen aikoinaan pokkasi ja mukava lisähän noi nykyään ovat faijan kirjahyllyssä. Mutsin ja faijan ansioiksi aikalailla noi luen, koska ala-asteella jaettavista on kyse; osasivat kasvattaa musta ja systeristä ihan ok tyyppejä. Ainakin silloiseen maailmaan. Ei kyllä ollut ekaluokkalaisena mitään hajua koko pystistä mutta kai se mutsi silloin ylpeä oli.

Junttimaisiksi näitä en kyllä koe. Mukavampia noi edelleen ovat kuin joku englannin hyvästä ylioppilasaineesta saatu kirjapalkinto, joka on ajat sitten jäänyt matkan varrelle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Suomalaisia on usein haukuttu junteiksi täällä ja ulkomailla, mutta kyllä täytyy sanoa, että kun noita venäläisturisteja kattoo ja sitä möykkää kuuntelee täällä stadissa, niin kyllä siinä heillä usein junttimittari vilkkuu niin punasella että huhhuh. Äijät vetelee 3 numeroa liian pienissä hihattomissa paidoissa ja naiset on usein oikein räikeästi ylimeikattuja. Sitten se mölyäminen... siinä jää monesti jopa mannetkin toiseks (ja se on oikeasti jo saavutus).
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ihan hyvä avautuminen ja varmasti asiasta, mutta jostain tiedostamattomasta syystä sieluni silmien eteen pamahti tämä Butthurt Dweller/ruma-huora-en-panis-nettimeemi. En tiedä miksi, koska käsittääkseni Rambler ei tuollainen yltiönörä edes ole. Förlåt.

Ehkäpä se oli joku "ronkelit runkkaa" tyylinen assossiaatio, mikä minun kohdallani kyllä pitää paikkansa ja monessa asiassa, eli ihan oikein. Nörttiä minusta ei kuitenkaan saa kirveelläkään.

Nyt on pakko kysyä: missä päin maata asut? Kuulostaa koodinimeltä kerava tjsp:).

Pidän oikeutenani pitää asuinpaikkani omana tietonani (on sen verran pieni, että anonyymisyys voisi vaarantua), mutta voin paljastaa sen, että ihan Keravan tasolle en kuitenkaan ole laskeutunut. Terassikansa lienee kuitenkin samanlaista Hangosta Utsjoelle välillä joka paikassa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista hymypoika-patsaista. Yläasteella kasi-/ysiluokan välissä vaihdoin koulua ja siellä uudessa koulussa oli tuollainen patsassysteemi. Ei ne mua sen saajaksi valinneet, mutta muistan kun se kummastutti kun jotkut tytöt olisivat halunneet valita mut. Vittuiluako se oli, en tiedä, mutta niin mä sen koin. Mä kun olin "hesasta" muuttanut sinne maalle ja joka välissä niitä muita moitin landepaukuiksi ja vaikka miksikä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista hymypoika-patsaista. Yläasteella kasi-/ysiluokan välissä vaihdoin koulua ja siellä uudessa koulussa oli tuollainen patsassysteemi. Ei ne mua sen saajaksi valinneet, mutta muistan kun se kummastutti kun jotkut tytöt olisivat halunneet valita mut. Vittuiluako se oli, en tiedä, mutta niin mä sen koin. Mä kun olin "hesasta" muuttanut sinne maalle ja joka välissä niitä muita moitin landepaukuiksi ja vaikka miksikä.

Kai ne tytöt ymmärsi, että olet valmis vaikka maksamaan, ja kukapas sellaista miestä voisi vastustaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
kun noita venäläisturisteja kattoo ja sitä möykkää kuuntelee täällä stadissa

Eihän tuossa nyt vielä mitään. Meeppä käymään Lappeenrannassa. Siellä on nimittäin lisäksi lappeenrantalaisiakin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Junttimaisinta mitä tiedän on tulla kertomaan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun mikä on junttimaisinta mitä tiedät. Junttimaisinta mitä tiedän on tulla kertomaan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun, että on junttimaisinta mitä tiedän tulla kertomaan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun mikä on junttimaisinta mitä tiedät.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Junttimaisinta mitä tiedän on tulla kertomaan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun mikä on junttimaisinta mitä tiedät. Junttimaisinta mitä tiedän on tulla kertomaan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun, että on junttimaisinta mitä tiedän tulla kertomaan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun mikä on junttimaisinta mitä tiedät.

Tää nyt oli ihan vitun junttimaista, voisi jopa sanoa että junttimaisinta mitä tiedän muttei välttämättä junttimaisinta mitä sinä tiedät. Mutta se mitä sinä tiedät voi minusta olla junttimaisinta mitä minä siedän vaikka tiedän että junttimaisinta mitä sinä tiedät ei välttämättä ole junttimaisinta mitä minä siedän koska junttimaisinta mitä tiedän olisi olettaa että junttimaisinta mitä sinä tiedät olisi myös junttimaisinta mitä minä tiedän, ja sitä minä en siedä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
No niin, nyt se on sitten tapahtunut. Suomen ensimmäinen Burger King on avattu Suomeen, tänne Ouluun. Tuo Kalevan nettijuttu on suorastaan murheellinen. Pikkuisen junttia.

Kaleva 23.7.2016 kirjoitti:
Kansainvälinen hampurilaisketju Burger King avasi Ouluun ensimmäisen ravintolansa Suomeen yli 30 vuoteen. Ravintolan eteen alkoi muodostua jonoa jo toissailtana, sitkeimmät olivat varanneet mukaan teltan ja kaivaneet jopa kenttäkäymälän Rotuaarille. Voimakas ulosteiden ja virtsan haju ei kuitenkaan häirinnyt oksentelevia jonottajia.

- Whopper on kuitenkin niin suuri elämyskokemus, ettei pari tuntia teltassa luonnon armoilla tunnu sen rinnalta kovin suurelta uhraukselta, väittää Jonne Ägläggäjortaani Kauniaisista. - Ainoa ikävä juttu on ollut, kun jouduin nälissämme syömään vartti sitten kissamme M i s s e n, Ägläggäjortaani jatkaa selaillen samalla iPhonestaan Burger Kingin perustajan John Chidseyn uusimmat vitun twiitit.

Ravintola aukesi tasan kello 08.54. Litisevästä ja vyöryvästä joukosta murskautui kuoliaaksi eräs vanha vaimo, joka luuli Burger King -jonoa valaiden paraatiksi. Kerrottakoon, että 96-vuotias Hulda Ruikkuvaara kärsi dementiasta ja nälästä. Väyrysen rosvohallitus oli kuitenkin pumpannut Ruikkuvaaran tyhjäksi rahasta, joten vanhan vaimon traagillinen kohtalo oli kärsiä nälissään tukehduntakuolo kahden 250-kiloisen miehen kylkirasvojen välissä. Huldaa jäivät suremaan tämän isoäiti, vanhemmat sekä sata lastenlasta ja 300 lastenlastenlasta. Huldan aviomiestä Ritkeä ei surettanut, sähköittää Itar-Tass Moskovasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös