Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 327
  • 13 571

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Hattu päässä syöminen nyt on niin itsestäänselvästi junttia, että siitä ei luulisi tarvitsevan edes erikseen mainita.

Hattuasioista noin yleisesti: eikös pipoa pidetä päässä lähinnä kylmyyden takia ja jotain lippistä sitten puolestaan häikäisyn ehkäisemiseksi? Ihan vitun junttia ja urpoa on pitää ko. päähineitä päässä silloin, kun se ei olosuhteiden takia ole tarpeellista. Vai onko pipo tai lippis jonkun mielestä ylivoimaisen siistin näköinen juttu?

Toisaalta mikäs siinä. Saahan sitä ihminen juntti olla ja tyhmäkin.

juuri näin, lippis on kyllä äärimmäisen juntti päähine varsinkin lippä väärinpäin käännettynä. Paitsi kuten mainittua häikäisyn ehkäisemiseksi kelpo väline.
Toinen junttivaate on metsästyt/kalastusliivit, sellaiset jossa on paljon taskuja. Ylensä näitä käyttää varttuneempi miesväestö ja varsinkin kesällä ilman paitaa alla. Ne liivit on varmaan ihan käteviä juuri meställä mutta ei kun mennään lähibaariin oluelle. Onko muuten näitä liivejä muunvärisenä kuin beesi?
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Vai onko pipo tai lippis jonkun mielestä ylivoimaisen siistin näköinen juttu?

No voi vittu. Minä olen syönyt monestikin pipo päässä. Syy on yksinkertainen: olen pinnallinen, olen turhamainen, olen montaa muutakin asiaa, ja siksi minua joskus häiritsee se, etten ole laittanut tiettynä päivänä tukkaani kuosiin. Ja koska itselläni on varsin perinteinen hento, vehnämäinen jopa kukkainen hiustyyppi, pääni ylle kehittyy lässähtänyt ja niin kutsuttu "pipofleda". Tästä syystä johtuen katson ajoittain tarpeelliseksi pitää pipoa päässä - jopa syödessä, sillä koen tuon edellä mainitun "pipofledan" muodostavan muille mielikuvan itsestäni miehenä, joka ei viitsi pitää huolta itsestään. Ja se jos mikä on taas on aivan vitun junttia. Ja sen kieltäminen, ettei välittäisi pätkääkään, mitä muut ajattelevat, on valehtelemista. Koska jos se ei ole valehtelua, kyseinen henkilö on psykopaatti. Eri keskustelu on sitten se, kuinka julkisesti tämän ilmaisee - suomalaisille hyvinkin tuttu aihe.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minua ei häiritse se, syökö joku hattu päässä tai ei. Kuitenkin toisinaan kun käyn lasten kanssa syömässä ihan vaikka mäkkärissä, niin se on aivan ehdoton asia, että hattu lähtee päässä. Joskus sitten kitistään, että "miks toi yks setä saa olla hattu päässä?" Siihen vastaan tyynesti, että "koska setä on tyhmä, eikä osaa käyttäytyä. Hattu päässä ei koskaan syödä. Ethän sinä koskaan halua väkisin leikkiä tyhmää?"

Perseestä on se, että annetaan väärää mallia ja sitten kirotaan, kun ne nykyajan nuoret eivät osaa käyttäytyä. Eivät edes ovea avaa. Junttia on syödä hattu päässä ja tuntea itsensä silti yhtä hyväksi ihmiseksi kuin vieressä istuva hatun riisunut.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Toinen junttivaate on metsästyt/kalastusliivit, sellaiset jossa on paljon taskuja. Ylensä näitä käyttää varttuneempi miesväestö ja varsinkin kesällä ilman paitaa alla. Ne liivit on varmaan ihan käteviä juuri meställä mutta ei kun mennään lähibaariin oluelle. Onko muuten näitä liivejä muunvärisenä kuin beesi?

Hei. On aina todella hienoa nähdä näitä metsien miehiä. Tuhon vielä tiukat verkkarit, sandaalit, valkoiset tennissukat ja 4 promillen kaatokänni, niin kokonaisuus on aivan täydellinen. Valitettavasti nämä kyseiset herrat alkavat olemaan jo kohtuu ikäisiä ja tulevista sukupolvista ei ole juurikaan jatkamaan, tätä hieno perinnettä. Siis todella junttiahan se on, mutta kyllä pitää hattua nostaa niille miehille, jotka juurikin tähän tyyliin pukeutuvat. Hienoja Suomalaisia miehiä, jotka eivät turhia paineita ulkonäöstään ota ja rennosti elämää tallaavat.

Arvostan!
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hattuetiketti kuuluu hyviin tapoihin ja hyvät tavat taas viestittävät kanssaihmisten kunnioituksesta ja sivistyksestä. Minua ei haittaa jos joku syö pipo päässä mutta kyllä se mielikuvaani tästä henkilöstä vaikuttaa. Ei sillä että minun mielikuvallani olisi merkitystä mutta joskus voi tulla eteen tilanne jossa niillä hyvillä tavoilla on merkitystä. Jotenkin tuntuu että elämässä paremmin menestyneillä on hyvät tavat paremmin hallussa, tämä siis vain mutua.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Jotenkin tuntuu että elämässä paremmin menestyneillä on hyvät tavat paremmin hallussa, tämä siis vain mutua.

Eiköhän tuo ole suoraan suhteessa kasvatuksen laatuun. Hyvin kasvatetut osaavat käyttäytyä, mutta ovat myös päättäväisiä, yrittelijäitä ja heillä on itsetunto kohdallaan. Näin sanoisin menevän ainakin 75 prosentilla. Ehdottomasti hyvätapaiset menestyvät paremmin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä en aio tästä perääntyä. Ja olen tästä kirjoittanut jo aiemmin tänne Jatkoaikaan, mutta mistäpä te sitä tietäisitte. Nyt täällä yhtäkkiä sekoitetaan hyvät tavat yhdeksi köntäksi. Tapoja kun on monenlaisia, kuten ruokailuetikettiin liittyviä (kuinka moni teistä pitää käsiä aina sylissä kun ei syö, avaa lautasliinan syliin, ottaa lusikan pois kahvimukista kun juo siitä jne.?), ja sitten on niitä tapoja, jotka tosiasiallisesti vaikuttavat toisiin ihmisiin, kuten niitä, kuinka puhutella toista ihmistä, kiittää asianmukaisesti, avata ovi ja päästää toinen edelleen, kunnioittaa toisen ihmisen koskemattomuutta (en ole mm. lyönyt koskaan ketään ihmistä, no, paitsi lätkässä vähän hieronut hanskalla naamaa) jne. Itse en ole edellämainituista koskaan sen tarkemmin välittänyt, toki useimmiten niitä olen noudattanut. Mutta ne ovat silti mielestäni turhia siinä mielessä, että ne ovat ennemmin esteettisesti ottaen hyviä tapoja, jotka eivät vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin mielensäpahoittajien kapeaan maailmaan.

Siksi pidän hyvillä mielin pipoa päässä syödessäni ruokalassa, eikä minua kiinnosta enää tällöin pätkääkään, jos joku juntti paheksuu sitä. Jos he tulevat asiasta huomauttamaan, voin todeta edellämainitun ja paheksua heidän tekemiään virheitä ruokailuetiketissä, koska tuskinpa hekään sitä täysin noudattavat. Kohteliaisuus ja hyvät tavat tarkoittavat minulle kaikkea muuta kuin tällaisia täysin turhanpäiväisiä ja triviaaleja seikkoja, jotka ovat todennäköisesti keskiajalta peräisin (saa korjata, en ottanut selvää tästä historiallisesta viitteestä).

Nii.

Edit: Niin ja toki myös siksi pidän pipoa päässä, koska hiukset on päin vittua joskus, ja koska olen pinnallinen paskiainen tässä suhteessa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en aio tästä perääntyä. Ja olen tästä kirjoittanut jo aiemmin tänne Jatkoaikaan, mutta mistäpä te sitä tietäisitte. Nyt täällä yhtäkkiä sekoitetaan hyvät tavat yhdeksi köntäksi. Tapoja kun on monenlaisia, kuten ruokailuetikettiin liittyviä (kuinka moni teistä pitää käsiä aina sylissä kun ei syö, avaa lautasliinan syliin, ottaa lusikan pois kahvimukista kun juo siitä jne.?), ja sitten on niitä tapoja, jotka tosiasiallisesti vaikuttavat toisiin ihmisiin, kuten niitä, kuinka puhutella toista ihmistä, kiittää asianmukaisesti, avata ovi ja päästää toinen edelleen, kunnioittaa toisen ihmisen koskemattomuutta (en ole mm. lyönyt koskaan ketään ihmistä, no, paitsi lätkässä vähän hieronut hanskalla naamaa) jne. Itse en ole edellämainituista koskaan sen tarkemmin välittänyt, toki useimmiten niitä olen noudattanut. Mutta ne ovat silti mielestäni turhia siinä mielessä, että ne ovat ennemmin esteettisesti ottaen hyviä tapoja, jotka eivät vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin mielensäpahoittajien kapeaan maailmaan.
Oletan että tarkoitat "edellämainitulla" "ensinmainittuja", korjaa jos olen väärässä.
Miten esimerkiksi puhuttelutapa vaikuttaa "tosiasiallisesti" toiseen ihmiseen sen enempää kuin lakki päässä ruokailukaan? Sehän on siitä toisesta ihmisestä kiinni - olipa hän kanssaruokailija tai -keskustelija - miten hän sinun käytökseesi suhtautuu, ts pitääkö sinua hyväkäytöksisenä vai ei.

Edit: Niin ja toki myös siksi pidän pipoa päässä, koska hiukset on päin vittua joskus, ja koska olen pinnallinen paskiainen tässä suhteessa.
Olet kovin huono tuossa pinnallisuudessasi, jos hiuksesi ovat päin vittua ja peität sen sitten about yhtä epämiellyttävän näköisellä pipolla.
 

Anonymous

Jäsen
Hävetkää pipon pitäjät ruokailussa.

Se jos joku on über junttia.

Samanlainen "perinne", kirjoittamaton sääntö tuo pipon pois otto on kuin esim. että "jonossa ei saa ohitella".

Tietysti jos ei halua vain piitata käytöstavoista niin...
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Oletan että tarkoitat "edellämainitulla" "ensinmainittuja", korjaa jos olen väärässä.
Miten esimerkiksi puhuttelutapa vaikuttaa "tosiasiallisesti" toiseen ihmiseen sen enempää kuin lakki päässä ruokailukaan? Sehän on siitä toisesta ihmisestä kiinni - olipa hän kanssaruokailija tai -keskustelija - miten hän sinun käytökseesi suhtautuu, ts pitääkö sinua hyväkäytöksisenä vai ei.

Kyllä, tarkennuksesi pitää paikkansa, minun virheeni. Täällä ei tule keskityttyä tuotoksien kieliopillisiin muotoihin liiaksi. Jos jätetään nämä sikseen, ok?

Tosiasiallisella tarkoitin lähinnä sitä, että on tekemisissä ihmisen kanssa, keskustelee, on kanssakäymisessä. Esteettisellä tarkoitin ihmisten arvioimista heidän ulkonäkönsä perusteella tutustumatta ihmiseen. Näiden esteettisten seikkojen suhteen minulle ainakin on täysin yhdentekevää, mitä ihmiset päällään pitävät, tai missä ja milloin pitävät mitä ikinä haluavatkaan. Jos joku haluaa pitää punaista paitaa päällään, jossa on svastika valkoisen ympyrän sisällä, pitäkööt. Voihan se olla vaikka punkkarikin, kuten Sid Vicious (tai no Sid Vicious se tuskin on, ku se on kuallu), eikä missään tapauksessa natsi.

Olet kovin huono tuossa pinnallisuudessasi, jos hiuksesi ovat päin vittua ja peität sen sitten about yhtä epämiellyttävän näköisellä pipolla.

Tätä suurta logiikan katkosta varten esitinkin jo aiemmassa kommentissani prioriteettini: mieluummin pipo päässä kuin huono kampaus esillä. Koska jotkut tytöt tykkäävät pipopäisistä pojista, ja nimenomaan ennemmin pipopäistä kuin patatukista. Sitähän varten minäkin pukeudun kuten pukeudun. Löytyi siis pinnan alta taas uusi syy. Teitä Jatkoajan kunnioitettavia (mies)kirjoittajia varten en ota pipoani pois päästä syötäessä. Useimmiten kylläkin otan, koska pipo on liian kuuma ja tulee hiki (ja olen ehtinyt föönaamaan).
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kunhan joku antaa ensimmäisen järkiargumentin, miksi hattua ei pitäisi pitää sisällä, lopetan sen käytön sisätiloissa.

"Tavat" ei ole järkiargumentti. Kaikkien oikeiden käytöstapojen merkitys palautuu johonkin muuhun kuin siihen, että "kuuluu tapoihin".

EDIT: En kyllä syödessä pidä hattua päässä, se kun tuntuisi tyhmältä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mies ei pidä hattua päässään ulkonakaan silloin kun nostetaan tai lasketaan lippua, tai
kansallislaulun soidessa, oli hymni sitten oma tai ryssien

Paskanvitut. Mikään ei ole juntimpaa kuin jonkun helvetin rätin tai pilipalibiisin niin kova palvominen että pitää oikein ruveta riisumaan näiden edessä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En kyllä syödessä pidä hattua päässä, se kun tuntuisi tyhmältä.
Miksi se tuntuu tyhmältä?

Vastaatko muuten naapurin tervehdykseen? Menetkö hautajaisiin kollarit jalassa?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Miksi se tuntuu tyhmältä?
En tiedä. Tuntuisi luonnottomalta syödä hattu päässä. Hatun pitäminen sisällä ei tunnu luonnottamalta.
Vastaatko muuten naapurin tervehdykseen? Menetkö hautajaisiin kollarit jalassa?
Minusta hattukysymystä ei voi rinnastaa tervehtimiseen ja silmiin katsomiseen ynnä muuhun samanlaiseen, koska niissä on kyse aktiivisesta vuorovaikuttamisesta eikä pelkästä passiivisesta olemisesta. Hautajaisissa pukukoodi ei ole murtunut tai murtumassa, eikä minulla ole mitään haluja sitä siellä muuttaa, kun niitä osuu onneks kohdalle suht harvoin. Kirkkoon asti ei ole edes mitään asiaa, kun en maksa lafkan palveluista.

***

Etuilu on muuten junttimaista puuhaa. Nätti tyttö yritti etuilla minua ruokajonossa jokunen aika sitten. Opetin olemaan. Toinen nätti tyttö etuili minua tänään tenttijonossa. En opettanut olemaan, kun olin muissa maailmoissa 39 asteen kuumeessa. Etuilijat, painukaa vittuun.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pipoon muulloin kuin nukkuessa pukeutuvien kannattaa myös ruokailla päähineeseensä sonnustautuneena. Menettely kun varmistaa, ettei ravinnon tai lähimmäisten hengitysilman joukkoon joudu hilseenpölyjä tai muita päänahkan hautomisessa siinneitä pieneliöstön tuotoksia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta onko se nyt siis imagon kannalta hyvä vai huono mukutella 90v mummeli siihen nojatuoliin kun se ryystää kahvia myssy päässä?
Tuossa iässä voi vedota viime kädessä vaikka syyntakeettomuuteen, oli syytä tai ei. Mikset sie muuten jo kysy saako sitten kissalla olla pipo hännän päässä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kirjoittelussa pipo päässä syövistä junteista on nyt turhan tuomitseva sävy. Mielestäni kun tuohon ilmiöön liittyy myös koominen puoli. Aikuinen mies pipo tai muu päähine päässä syömässä on hassu näky. Yleensä vielä siihen yhdistyy sellainen murrosikämäinen uhmakas olemus, siis vähän kuin se juntti oikein odottaisi että pääsee vetämään turpaan jos joku asiasta huomauttaa. Ikäänkuin oikeasti vetäisi, muttei nyt mennä siihen. Näille junteille ei välttämättä tarvitse edes sanoa mitään. Riittää, että heitä katsoo silmiin ja hymyilee ystävällisesti, jopa iloisesti. Saattaa siinä pari naurunpyrskähdyksen tapaistakin suusta päästä. Samalla tavalla kannattaa hymyillä niille surkeille kuskeille, jotka ovat ilman lapsia liikkeellä ja pysäköivät lapsiperheille tarkoitettuihin ruutuihin. Kyseiset yksilöt eivät vajaille kyvyilleen mitään voi, joten turha heitä on asiasta tuomita. Kannattaa vaan ottaa se huumori siitä irti, minkä siitä irti voi ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös