Vanhapuuma
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä en aio tästä perääntyä. Ja olen tästä kirjoittanut jo aiemmin tänne Jatkoaikaan, mutta mistäpä te sitä tietäisitte. Nyt täällä yhtäkkiä sekoitetaan hyvät tavat yhdeksi köntäksi. Tapoja kun on monenlaisia, kuten ruokailuetikettiin liittyviä (kuinka moni teistä pitää käsiä aina sylissä kun ei syö, avaa lautasliinan syliin, ottaa lusikan pois kahvimukista kun juo siitä jne.?), ja sitten on niitä tapoja, jotka tosiasiallisesti vaikuttavat toisiin ihmisiin, kuten niitä, kuinka puhutella toista ihmistä, kiittää asianmukaisesti, avata ovi ja päästää toinen edelleen, kunnioittaa toisen ihmisen koskemattomuutta (en ole mm. lyönyt koskaan ketään ihmistä, no, paitsi lätkässä vähän hieronut hanskalla naamaa) jne. Itse en ole edellämainituista koskaan sen tarkemmin välittänyt, toki useimmiten niitä olen noudattanut. Mutta ne ovat silti mielestäni turhia siinä mielessä, että ne ovat ennemmin esteettisesti ottaen hyviä tapoja, jotka eivät vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin mielensäpahoittajien kapeaan maailmaan.
Siksi pidän hyvillä mielin pipoa päässä syödessäni ruokalassa, eikä minua kiinnosta enää tällöin pätkääkään, jos joku juntti paheksuu sitä. Jos he tulevat asiasta huomauttamaan, voin todeta edellämainitun ja paheksua heidän tekemiään virheitä ruokailuetiketissä, koska tuskinpa hekään sitä täysin noudattavat. Kohteliaisuus ja hyvät tavat tarkoittavat minulle kaikkea muuta kuin tällaisia täysin turhanpäiväisiä ja triviaaleja seikkoja, jotka ovat todennäköisesti keskiajalta peräisin (saa korjata, en ottanut selvää tästä historiallisesta viitteestä).
Nii.
Edit: Niin ja toki myös siksi pidän pipoa päässä, koska hiukset on päin vittua joskus, ja koska olen pinnallinen paskiainen tässä suhteessa.
Siksi pidän hyvillä mielin pipoa päässä syödessäni ruokalassa, eikä minua kiinnosta enää tällöin pätkääkään, jos joku juntti paheksuu sitä. Jos he tulevat asiasta huomauttamaan, voin todeta edellämainitun ja paheksua heidän tekemiään virheitä ruokailuetiketissä, koska tuskinpa hekään sitä täysin noudattavat. Kohteliaisuus ja hyvät tavat tarkoittavat minulle kaikkea muuta kuin tällaisia täysin turhanpäiväisiä ja triviaaleja seikkoja, jotka ovat todennäköisesti keskiajalta peräisin (saa korjata, en ottanut selvää tästä historiallisesta viitteestä).
Nii.
Edit: Niin ja toki myös siksi pidän pipoa päässä, koska hiukset on päin vittua joskus, ja koska olen pinnallinen paskiainen tässä suhteessa.
Viimeksi muokattu: