Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 633 667
  • 13 571

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tiivistettynä: Paikoissa missä tiedostaa että täytyy käyttäytyä siivoosti, niin siellä myös tehdään niin. Se riittää.

Tämän minä hyväksyn. Luonnollisesti ei minulla käy mielessä pitää pipoa ns. kunnon ravintolassa, mutta en tunne omantunnon tuskia pitäessäni pipoa esimerkiksi pikaruokaravintolassa tai yliopiston ruokalassa. Se riippuu paikasta.

Ehdottomuus on junttia. Asioiden pitäminen mustavalkoisena on junttia.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei kai pikaruokaloissakaan esim. hesessä syödä haarukalla ja veitsellä niitä hampurilaisia. Jos jotain oikeasti häiritsee se, että joku syö pipo päässä tälläisissä paikoissa, niin voimia sulle.

---

Kouluruokailu pipo päässä on vähän siinä ja siinä. Nyt kun miettii niin kyllähän sielläkin pipo pitäisi ottaa pois, mutta ei kukaan oikeasti välitä.

Tiivistettynä: Paikoissa missä tiedostaa että täytyy käyttäytyä siivoosti, niin siellä myös tehdään niin. Se riittää.

Ei kai tässä ketjussa varsinaisesti ole kyse siitä, mikä ketäkin häiritsee. Tässä ketjussa puhutaan siitä, mikä on junttimaista. Ei minua häiritse laisinkaan, että sinä olet juntti ja omaat junttimaiset tavat. Kaikin mokomin, anna mennä vaan. Mutta eikös tämän ketjun tarkoitus ole juuri tuoda esiin kuvatun kaltaiset junttiudet?

Junttia on myöskin se, että tekee jotain junttia ja perustelee sen sitten yksilönvapaudella tai pahimmassa tapauksessa jollain myyttisellä kapinallisuudella tai rajojen rikkomiselle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ostin itselleni lätsän Saksassa ollessani, en yleensä käytä hattuja. Menin sitten katselemaan kirkon sisuksia, ja paheksuin amerikkalaisturistien tapaa tunkea kameroineen kaikkialle. Lähtiessäni pois huomasin, että mulla oli ollut tuo uusi lätsä koko ajan päässäni. Kaikenlaista.

Noin muuten en kyllä ymmärrä, kuka edes haluaa pitää hattua päässään sisätiloissa. Ahdistaa jo ajatuskin siitä, että jokin peittäisi pollani säteilyn. Häh. Mitä ihmettä?
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Mutta eikös tämän ketjun tarkoitus ole juuri tuoda esiin kuvatun kaltaiset junttiudet?

Onpa hyvinkin. Silti usein täällä ketjussa homma menee siihen, että joku yrittää tyrmätä toisen ajatuksen junttimaisuudesta. Tosin ilman sanojen vaihtelua täällä ei syntyisi keskustelua.

Ainiin, kyllähän täällä keskusteltiin jo siitä, että pitäisikö mennä ottamaan tuntemattomalta lakki päästä ja antaa tuima katse silmiin. Silloin se näyttää häiritsevän muita.

Minulle on kuitenkin tullut tarpeeksi selväksi kenen mielestä pipon pitäminen sisällä tietyissä tilanteissa on junttia tai ei. Jatketaan sitä junttimaisuuden metsästystä. Maailmassa on niin paljon junttimaisuutta, mikä vaatii tulla huomatuksi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Niin, tämä nyt on hieman eri asia--

Haluaisin kysyä, että miksi se on eri asia? Tai, no, onhan se juuri hieman eri asia, mutta silti: molemmissa tapauksissa ulkopuolinen tulee ojentamaan hyvistä käytöstavoista, tai pikemminkin niiden puutteesta. Mikä tekee hattu päässä syövän ojentamisesta juntimpaa kuin hattu päässä kirkossa hortoilevan?
 
K

kiwipilot

Haluaisin kysyä, että miksi se on eri asia? Tai, no, onhan se juuri hieman eri asia, mutta silti: molemmissa tapauksissa ulkopuolinen tulee ojentamaan hyvistä käytöstavoista, tai pikemminkin niiden puutteesta. Mikä tekee hattu päässä syövän ojentamisesta juntimpaa kuin hattu päässä kirkossa hortoilevan?

Olet oikeassa; molemmat ojentamiset ovat junttia ja ihmiset pitäkööt huolen omista asioistaan. Jos joku on niin urpo, että pitää hattua päässä kirkossa tai ravintolassa niin sitten on. Ja jos joku siitä mielensä pahoittaa niin sittenpä pahoittaa. Tyylipoliisit tukehtukoot kiukkuunsa ja tuntekoot rauhassa halveksuntaa sekä ylemmyydentuntoa moista urpoa kohtaan. Kuitenkin hatun toisen päästä repiminen ja ojentaminen menee henkilökohtaiselle reviirille tunkeutumiseksi eikä ole ollenkaan suotavaa.

Paikallisen kiekkoseuran edustuksen pelaajat taitavat olla muuten aivan saatanan juntteja: istuvat päivittäin paikallisessa kahvilassa pipot päässä kahvia ryystämässä. Haittaako minua? Ei sitten pätkääkään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suomalainen spagetti on muuten myös junttia, tulipa vain mieleen. Ylikypsää, vetistä, eikä maistu miltään. Itsehän heitän aina seinään spagettia nähdäkseni tarttuuko se siihen.

Mäkin teen aina näin ravintolassa. Kun saan pasta-annokseni, kouraisen siitä päältä nyrkillisen rojua ja viskaan seinään. Sitä sitten tarjoilijan kanssa ihmetellään että tarttuko se vai ei ja voisinko poistua paikalta.

Mun mielestä tää on sen verran kyltyrelli tapa että laajennan tän pastasta myös muihin ruoka-annoksiin. Työpaikan ruokalassa heitän pari lusikallista kalasoppaa seinille, karvakäsien pizzeriassa viskaan koko lätyn frisbee-tyyliin seinälle tai jos paikassa on tuuletin niin sinne. Sushi-paikassa viskelen niitä kokin vaivalla pusaamia möykkyjä pesäpallotyyliin seinään niin että läjähtää. Chez Dominiquessa kuuntelen ensin kohteliaasti tarjoilijan sepostuksen siitä kuinka eteeni tuotu minttuvaahdolla ja seljanmarjojen neliviikkoisilla kukinnoilla maustettu kyyhkynrinta on lennätetty Suomeen suoraan Marseillen parhaan kyyhkykasvattajan, Francois Homon, lintutarhasta ja kuinka Hans Välimäen orjat ovat lihanpalaa kypsyttäneet kynttilänvalossa 4 kuukautta saadakseen lihaan ainutlaatuisen mureuden, kunnes viskaan koko vaivalla harmoniseen kokonaisuuteen asetellun komeuden astioineen päivineen kaaressa seinään. Vitun juntit jos ei tajua.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin tänään broidin kanssa kebab-ruokalassa. Otin hatun pois päästä. En siksi, että niin kuuluisi tehdä tai niin on aina tehty, vaan siksi kun oli kuuma. Otin jopa takinkin pois.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
..en tunne omantunnon tuskia pitäessäni pipoa esimerkiksi pikaruokaravintolassa tai yliopiston ruokalassa.

Minulle ei ole vielä avautunut miksi pipoa tarvitsisi käyttää sisällä ylipäätänsä. Jos on niin vitun kylmä niin on todennäköisesti vilustunut ja kannattaisi mennä kotiin. Aikoinaan tekussa yliopettaja sanoi että nykyajan nuorisoa ei voi pyytää ottamaan hattua sisällä pois kun "he hajoavat siihen paikkaan henkisesti". Eräänlainen aikuisiän tutin ja rätin korvike kenties?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minulle ei ole vielä avautunut miksi pipoa tarvitsisi käyttää sisällä ylipäätänsä. Jos on niin vitun kylmä niin on todennäköisesti vilustunut ja kannattaisi mennä kotiin. Aikoinaan tekussa yliopettaja sanoi että nykyajan nuorisoa ei voi pyytää ottamaan hattua sisällä pois kun "he hajoavat siihen paikkaan henkisesti". Eräänlainen aikuisiän tutin ja rätin korvike kenties?

Entä jos tekee paikallaan seisten työtä rakennuksen aulassa, jossa on noin kymmenen astetta lämmintä? Ainakin meillä on sitä varten firman edustuspipo. Voin kertoa, että osaa olla kylmä. Muuten, hengityskin höyryää lahjakkaasti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Entä jos tekee paikallaan seisten työtä rakennuksen aulassa, jossa on noin kymmenen astetta lämmintä? Ainakin meillä on sitä varten firman edustuspipo. Voin kertoa, että osaa olla kylmä. Muuten, hengityskin höyryää lahjakkaasti.
Entäs jos on hyvin lämmitetyssä saunassa? Vai pitävätkö nuo ES-jonnet silloin saunahattua päässään?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Entäs jos on hyvin lämmitetyssä saunassa? Vai pitävätkö nuo ES-jonnet silloin saunahattua päässään?
Venäjällä saunahattu on suht tavallinen varuste, mutta Suomessa saunahattuun sonnustautuminen on aika pienen piirin neppailua. Saunahattuja saa tavaratalojen saunatuoteosastoilta Suomessakin, mutta valikoima on aika suppea itänaapuriin verrattuna.

Minua askarruttaa onko saunahattu junttimainen myös pipopääruokailijoiden mielestä. Luultavasti on, koska se ei muistuta niitä makkarankuorimyssyjä joita lusmut pitävät sisällä ja ulkona. Löysähousuille saunahatun konsepti sopisi ehkä luontevammin, jos saatavilla olisi suoralippainen traktorikuskimalli. Venäläinen muuten ottaa saunahatun pois päästään poistuessaan banjasta ja ryhtyessään väliruokailemaan.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohi aiheen, mutta jatkan tuota spagettikeskustelua vielä yhdellä sarjakuvastripillä.

Viivi ja Wagner. Googlen kuvahakuun, tuo hakemani kuva pitäisi olla listalla ensimmäisenä.

Ei tule mitään junttimaista mieleen, pahoitteluni.

E: katsoessani kuvahaun tuloksia tuli mieleen että on junttia ottaa tekemästään ruuasta kuva ja jakaa se facebookissa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oletko nähnyt niitänä kuvia? 95% fb ruokakuvista näyttää siltä että koiranmakkara on pilkottu lautaselle ja oksennettu päälle.

Olen tässä samaa mieltä. Moni ruokakuva on otettu salaman kanssa, mikä saa ruoat näyttämään oksennukselta. Sinänsä ruokakuvat eivät ainakaan minun mielestäni ole juntteja, mutta kuvaustekniseen puoleen voisi olla syytä kiinnittää huomiota.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Älkääs nyt juntit yrittäkö viedä keskustelua sivuraiteelle, koska se on junttimaista. Täällä keskustellaan päivästä toiseen siitä, miten päähineen pitäminen sisällä ja etenkin ruokaillessa on junttia. Ruoan seinään heittämiset tai keitetyistä perunoista otettujen kuvien julkaiseminen ei liity asiaan.

Eilen näin kuntosalilla jonkun hemmon pipo päässään. Kauhea hiki sillä oli treenin ansiosta, mutta siinä se pipo vaan hautoi kuontaloa.
 

Nick Neim

Jäsen
Miettikääs, olen 8 tuntia sisällä töissä, ja koko työpäivän pidän hattua. Kaiken lisäksi olen pakotettu siihen.

Mun työnantaja taitaa olla todella juntti.

E: Niin joo, toissapäivänä töissä oli taas nähtävillä yksi juntteuden huipentuma. Porukka syö spagettia -> osa junteista "imaisee" sen ylipitkän makaroninsa sinne suuhunsa. Ei vittu, että osaa olla junttimainen ja yököttävä tapa syödä. Ei varmaan kannata syödä sitä spagettia jos sitä ei oikeasti osaa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mäkin teen aina näin ravintolassa. Kun saan pasta-annokseni, kouraisen siitä päältä nyrkillisen rojua ja viskaan seinään. Sitä sitten tarjoilijan kanssa ihmetellään että tarttuko se vai ei ja voisinko poistua paikalta.

Mun mielestä tää on sen verran kyltyrelli tapa että laajennan tän pastasta myös muihin ruoka-annoksiin...

ISÄ! Tule jo kotiin, äitikin on odottanut jo jonkun aikaa. Seinät on pesty puhtaaksi, eikä tarvitsisi enää ravintoloissa riehua.

Minulle ei ole vielä avautunut miksi pipoa tarvitsisi käyttää sisällä ylipäätänsä. Jos on niin vitun kylmä niin on todennäköisesti vilustunut ja kannattaisi mennä kotiin. Aikoinaan tekussa yliopettaja sanoi että nykyajan nuorisoa ei voi pyytää ottamaan hattua sisällä pois kun "he hajoavat siihen paikkaan henkisesti". Eräänlainen aikuisiän tutin ja rätin korvike kenties?

Jos olisit pari viestiä enemmän jaksanut lukea. Mutta tämähän on jo käsitelty, uudet tuulet viuhuvat jo spagetti-keskustelussa, paljon mielenkiintoisempi ja tärkeämpi aihe. Seuraa aikaasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös