Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 634 377
  • 13 571
Suosikkijoukkue
KK
http://www.finlex.fi/data/tes/stes3804-TT95ICTalanylth1007.pdf
kertoo: Lomarahan määrä on 50 prosenttia summasta, joka saadaan jakamalla kuukausipalkka (rahapalkka) luvulla 25 ja kertomalla lomapäivien lukumäärällä.

Lomapäivien kukumäärä on 30 (viikko talvilomaa, 4 viikkoa kesälomaa, lauantait lasketaan lomapäiviksi). (30/25) x 50% = 0,6
Pakko lopettaa, en jaksa. Jos et ymmärrä niin et ymmärrä. Tuo on vain yksi TES. Ei se ole kaikille sama, usko jo. Jos palaat veisteissä taaksepäin, mistä juttu alkoi, niin ehkä huomaat olleesi väärässä. Viimeinen viesti minulta tähän asiaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
No mitä se Hakkarainen on muka muuta tehnyt kuin hölmöillyt? Huhhuh. Hakkarainen kuuluu tähän avaukseen, junttimaisinta mitä tiedät.

On tehnyt mitä on tehnyt. Onhan mies varmasti juntti sanan klassillisessa merkityksessä, mutta hän on myös melko rehellisen oloinen ja aito. Sellainenkin on muuten eräs juntin piirre. Epäjunttiin toimintaan liitän ainakin minä mielessäni luikertelevan suhmuroinnin, kohvoijaamisen ja sutkiuden.

Tuossa linkissä Hakkaraisen vierailu Politiikkaradion Päivän kansanedustaja -ohjelmassa viime vuoden marraskuulta.

Politiikkaradio: Päivän kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) | Radio | Areena | yle.fi

Kolmen minuutin paikkeilla on Hakkaraisen perusteluja Linnan kutsujen väliinjättämiselle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos yrittää olla hauska, kannattaa edes hiukan nähdä vaivaa eikä alleviivata vitsejään. Alleviivaan siis itse, että Päätaloa juntimpaa kaunokirjallisuutta ei löydy. Eihän?
Yrittää olla hauska? Ei millään muotoa liity edelliseen. Päätalo suolsi eräänkin sivun laadukasta kirjallisuutta, joka tosin operoi tyylillisesti ja sisällöllisesti aivan eri ulottuvuuksista kuin vaikkapa Mika Waltari, joka hänkin aikaansai laadukasta kirjallisuutta melko lailla. Myös Waltarin olisin voinut tuoda esille tässä yhteydessä, mutta ajattelin nyt antaa omalta pieneltä osaltani arvoa Herkon pojalle.

Oletko muuten lukenut kirjoja, varmaankin? Hyvä harrastus ja Päätaloonkin kannattaa perehtyä pintaa syvemmälle.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
...myös melko rehellisen oloinen ja aito. Sellainenkin on muuten eräs juntin piirre. Epäjunttiin toimintaan liitän ainakin minä mielessäni luikertelevan suhmuroinnin, kohvoijaamisen ja sutkiuden.
Suomen Keskusta on noilla parametreillä maailmanennätysparadoksi.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Yksinkertaistaen, en ole jaksanut lukea asiasta sen tarkemmin mutta olen näiden kanssa joutunut työssäni jonkun verran vääntämään.

Lomapäiviä kertyy alle vuoden mittaisessa työsuhteessa 2 päivää / kk (kuukaudessa pitää olla töissä muistaakseni 14pvää, arkipyhiä ei lasketa mukaan). Yli vuoden kestävissä työsuhteissa lomapäiviä kertyy 2,5/kk. Jos lomapäiviä ei pidetä, ne pitää maksaa lomakorvauksina. Lomakorvaus on eri asia kuin lomaraha. Lomakorvaus on kirjattu lakiin ja kuuluu jokaiselle, joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Lomarahaa ei välttämättä makseta kaikille, ja se riippuu työehtosopimuksesta ja yleisestä käytännöstä. Se on yleensä puolet lomakorvauksen määrästä.

Ja sitten voisi lukea lakikirjasta tarkemmin, jos haluaa tietää poikkeukset ja kaikki ne pikku pippelitiedot sekä tarkat määritelmät.

-------

Junttia on olla pitämättä tykkejä päällä, kun on saatanan kylmä. Jotkut vielä kuvittelevat, että se on tosi miesmäistä, mutta ei, se on junttia. Virtsatientulehdukset ja muut vastaavat komplikaatiot ovat junttien sairauksia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oletko muuten lukenut kirjoja, varmaankin? Hyvä harrastus ja Päätaloonkin kannattaa perehtyä pintaa syvemmälle.
En, koska ainoa yritys johti toistuviin nukahtamisiin. Ihan silkkaa paskaa ja saman asian kuoliaaksijankuttamista. Pitääkö joku ihan oikeasti noista? Eihän edes divarit suostu ottamaan noita enää vastaan.

EDIT. Kirjoja olen lukenut siis tolkuttoman määrän, Päätaloa en vain pysty.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Junttia on olla pitämättä tykkejä päällä, kun on saatanan kylmä. Jotkut vielä kuvittelevat, että se on tosi miesmäistä, mutta ei, se on junttia. Virtsatientulehdukset ja muut vastaavat komplikaatiot ovat junttien sairauksia.
Miten ne lahkeet auttavat kusivaivoihin? Nehän peittävät vain reidestä alaspäin enemmän kuin seksikkäät bokserit.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En, koska ainoa yritys johti toistuviin nukahtamisiin. Ihan silkkaa paskaa ja saman asian kuoliaaksijankuttamista. Pitääkö joku ihan oikeasti noista? Eihän edes divarit suostu ottamaan noita enää vastaan.

EDIT. Kirjoja olen lukenut siis tolkuttoman määrän, Päätaloa en vain pysty.
Päätalon kirjoja on myyty aikanaan niin helvetisti että niistä on selkeästi ylitarjontaa. Vaan ylenmyynti ei itsessään tee kirjoista mitenkään huonoja. Repullisen Päätaloja voi ostaa pikkurahalla, mikä on taas hyvä asia. Kielellisesti rikkaaseen kirjallisuuteen pääsee pikkurahalla kiinni, eikä luettava lopu aivan kohta kesken.

Mitään Remestä tms ei Kallen kirjoista löydy. Ruumita ei siunaannu yhtenään eikä joku häjy valmistele sotaa tahi maailmanloppua. Kuunatsitkin ovat harvassa.
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko lopettaa, en jaksa. Jos et ymmärrä niin et ymmärrä. Tuo on vain yksi TES. Ei se ole kaikille sama, usko jo. Jos palaat veisteissä taaksepäin, mistä juttu alkoi, niin ehkä huomaat olleesi väärässä. Viimeinen viesti minulta tähän asiaan.

Tuo oli vastaus kommenttiin, että 0,6 on päin persettä. En myöskään alunperin väittänyt että tuo on kaikille pätevä. Lopetan myös tähän.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Urheilukatsomossa sadat ihmiset, joskus jopa tuhannet ihmiset huutavat yhteen ääneen ja kannustavat omia suosikkejaan. Kollektiivista toimintaa sekin ja äärimmäisen junttia, niinkö?

Yleensä.

Edit: Siis selvennyksenä yleisön ja joukkueen yhteistyö on yksi niistä (harvoista) kollektivismeistä mitkä eivät ole junttiutta.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Junttia on sanoa "mitä mä sanoin, siinäs näitte", kun joku asia on mennyt juuri niinkuin tämä kyseinen viisastelija sanoi.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Älä höpise, lihasmassa on sinulle nimenomaan se juttu. Niin kuin naiset arvostuksen toivossa meikkaavat ja säätävät itseään jatkuvasti, sinä menit aikoinaan salille koska se on liha joka puhuu. Pikku hiljaa touhu on sitten lähtenyt lapasesta niin kuin Johanna Tukiaisen itsensä "kaunistaminen" konsanaan. Ainoa millä voit perustella junttimaisuuttasi on, että "hei mä oon isompi kuin sää".

Tämä on kateellista vihapuhetta ja panettelua :) Aloin aikoinaan käymään salilla siksi, että olisin kovempi jätkä. Sillä se joka penkkaa eniten on myös paras tappelija. Muuten junttiuttani ei tarvitse perustella, vaan tyytyä vain toteamaan että näin on. Sitäpaitsi minä en ole ainoastaan isompi, vaan eritoten vahvempi.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Sillä se joka penkkaa eniten on myös paras tappelija. Muuten junttiuttani ei tarvitse perustella, vaan tyytyä vain toteamaan että näin on. Sitäpaitsi minä en ole ainoastaan isompi, vaan eritoten vahvempi.

Ethän sä osaa ees tapella. Etkä ole edes kauhean juntti koska se että tiedostat olevasi juntti, vähentää junttiuttasi huomattavasti.

Nyt lähen muuten salille treenaamaan olkapäitä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kielellisesti rikkaaseen kirjallisuuteen pääsee pikkurahalla kiinni,.

Joku tolkku näissä sentään... Calle ei juurikaan eroa normikioskikirjallisuudesta muuten kuin laajuudellaan. Eikä mies itse muuta edes väittänytkään. Keräiljöille tiadox, jotta löytyy Kallen signeeraama i-jokisarjan kirja hyllystä.. täyttä roskaa tekstinä, kirjana ja kielenä, mutta onhan Kallen omakätisesti lahjaksi antama.

Junttia on kaikki.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ethän sä osaa ees tapella. Etkä ole edes kauhean juntti koska se että tiedostat olevasi juntti, vähentää junttiuttasi huomattavasti.

Nyt lähen muuten salille treenaamaan olkapäitä.

Äläs nyt selitä, kun et mistään mitään tiedä. Sillo ei puhuta! En minä sitäpaitsi edes tiedosta olevani juntti, mutta pakko se on jossain määrin uskoa koska minua niin usein juntiksi sanotaan. Omasta mielestäni olen suoranainen kosmopoliitti ja menestyjä Sarasvuon ja Halmeen (R.I.P) tapaan. Muista lämmitellä kiertäjäkalvosimet ja pelkät viparit on sama kuin runkkaisit. Pystypunnerrus on kaiken takana. Edestä ylös ja jaloilla saa huijata, kunhan nousee.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen levyseppä-hitsari, sitten mekaanikko, nyt ilmeisesti plasmapolttorobotin operaattori. Niin sitä nimikettä muutetaan, entäs toimenkuvaa? Polttoleikkausta? Tässähän voisi ryhtyä kehittelemään jotain todella raflaavaa, pitäisikö teettää käyntikortteja. (Ei kaverikortteja.)
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Leffassa paperi- yms. namipussejaan innokkaasti ropeltavat idiootit. Tämmöinen kun osuu eteen istumaan, niin fantasiat NKVD-mallisesta niskalaukauksen suorittamisesta nousevat vitutuksen ohella hyvin nopeasti pintaan. Että osaakin vituttaa se, kun leffassa jokin kliimaksin kaltainen lähestyy, niin lähellä istuva ahmattikin alkaa hamuta kaloreitaan entistäkin äänekkäämmin.

Ihmiset, jotka jauhavat ruokaa suu auki niin, että maiskuttelu, litinä ja muut etovat äänet mussuttamisen varmasti kuuluvat kaikille pöydässä istuville. Eikö kakaroille enää opeteta himassa, että se ruoka jauhetaan leipäläpi kiinni?!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku tolkku näissä sentään... Calle ei juurikaan eroa normikioskikirjallisuudesta muuten kuin laajuudellaan. Eikä mies itse muuta edes väittänytkään. Keräiljöille tiadox, jotta löytyy Kallen signeeraama i-jokisarjan kirja hyllystä.. täyttä roskaa tekstinä, kirjana ja kielenä, mutta onhan Kallen omakätisesti lahjaksi antama.

Junttia on kaikki.

Just näin. Kaksi olen lukenut, kun en yhdestä uskonut, että paskaa on.

Vaari-vainaa tiivisti asian hienosti. Hänen mukaansa Kalle Päätalon kirjat muistuttavat lähinnä Kauniita ja rohkeita. Kun Kalle Päätalo kirjoittaa Kalle Päätalosta kertovassa kirjassa siitä, kuinka Kalle Päätalo käy paskalla, menee tuon asian kuvaamiseen 30 sivua laadukasta paperia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Leffassa paperi- yms. namipussejaan innokkaasti ropeltavat idiootit. Tämmöinen kun osuu eteen istumaan, niin fantasiat NKVD-mallisesta niskalaukauksen suorittamisesta nousevat vitutuksen ohella hyvin nopeasti pintaan. Että osaakin vituttaa se, kun leffassa jokin kliimaksin kaltainen lähestyy, niin lähellä istuva ahmattikin alkaa hamuta kaloreitaan entistäkin äänekkäämmin.

En ole siis niskalaukaus-toiveitteni kanssa yksin. Pitäisi perustaa kaksistaan joku kuolemanpartio. Parabellumit vain kouraan ja jokainen sellainen leffakävijä vainaaksi, joka ropeltaa karkki/sipsipussiaan, näplää kännykkäänsä ja pitää siinä taustavalon päällä tai mölisee äänekkäästi kaverilleen/partnerilleen. Siinä ei maailma mitään menettäisi, päin vastoin keskimääräiset käytöstavat nousisivat hitusen kun toivottomimmat tapaukset likvidoitaisiin.

Sama rangaistus myös kaikille pidätyskyvyttömille neideille ja herroille, joiden on ollut ihan pakko imaista viiden litran vetoinen limsamuki tyhjäksi ja sen jälkeen on pakko tunkea penkkirivin läpi kuselle vartin välein. Ei ole tietääkseni kukaan vielä nestehukkaan leffateatterissa kuollut, jos ei kiskaise litrakaupalla limpparia. Ja kusella voi käydä ennen leffaa, jotta ei tarvitse juoksennella kesken kaiken ihmisten näkökentän edessä.

Onhan tuo muutenkin mennyt suht sairaaksi. Joka toisella on 10 litran popparilaatikko sylissä ja litrainen limu. Sitten pitää leffan aikana pupentaa poppareita ja kylvää niitä ympäristöönsä kuin epileptinen marakatti. Leffan jälkeen lattia ja penkit ovat kuin terrori-iskun jäljiltä. Kylvävätkö nämä ihmiset kotonaankin ruoantähteitä ja roskia lattialle ja jättävät ne siihen?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina odotin, ja jäin vain odottamaan sitä kirjaa, missä Kalle Päätalo kertoo ensimmäisen kirjansa kirjoittamisesta. Sitten olisi taas sarkaa riittänyt, ja myös uskollisia kirjan ostajia.

"Kalle kirjoittaa tammetun virran" , painos 15. Ensi jouluksi odotetaan uutukaista.

Tosin, näin kun olen seurannut Päätalon tuotantoa, (n. 15 sivua luettuna) niin kyllä menee ukkometsokin junttiryhmään. Ei pahalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vaikka olen koko ikäni erittäin paljon lukenut laidasta laitaan ja kirjojakin on hyllyssä reilut 1600+ teosta, niin Päätalon ja Volter Kilven suhteen tunnustan junttimaisuuteni.

Päätalo on minusta hirveätä paskaa, tosin pitkälti lukematta paskaa: luin tai yritin lukea sitä pariinkin otteeseen, mutta en saanut sitä alas kuin vähän matkaa. Volter Kilven Alastalon salissa -teostakin olen kahdesti tai kolmesti aloittanut, mutta "ei saatana"-efekti on iskenyt vääjäämättä.

Yhdyn ukkometson ajatusleikkiin siitä, että Päätalo olisi voinut elää sen verran pitkään, että hän olisi kirjoittanut joka vuosi kirjan, jossa hän kertoo alkupään kirjojensa kirjoittamisprosesseista yksi kerrallaan. Tällöin Iijoki-sarjasta olisi tullut rekursiivinen, kun uudet kirjat kertoisivat vanhojen kirjojen kirjoittamisesta, ja lopulta oltaisiin päästy pisteeseen, jossa vihonviimeinen osa kertoo siitä, kuinka Päätalo kirjoittaisi kirjaa kirjasta, jossa hän kuvailee ensimmäisen kirjansa kirjoittamista. Tämän luupin jälkeen lukijakin olisi voinut jo huoletta tehdä pikaisen itsemurhan, koska kehä olisi täydellinen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vaari-vainaa tiivisti asian hienosti. Hänen mukaansa Kalle Päätalon kirjat muistuttavat lähinnä Kauniita ja rohkeita.
Vaari-vainaasi oli viisas mies. Ei tuota paremmin voisi kuvata.

Mummuni pakottaman luin ensimmäisestä kirjasta kai puolet (jos sitäkään) ja pakko oli nostaa kädet pystyyn moisen huonouden edessä. Mummu pyörisi varmaan haudassa jos tietäisi meidän raahanneen koko siihenastisen Iijokisarjan divariin hänen kuolemansa jälkeen. Melkein maksoimme, että pääsemme roskasta eroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös