Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 621 366
  • 13 543

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vitun ajelematta jättäminen
Mulla kävi joskus näin. Vahinkohan se oli. Olin nuorena miehenä sahalla töissä ja sain tukista tällin päähäni ja taju lähti. Silloin en ajatellut vittua, mutta heti kun taju palasi niin rupesin taas ajattelemaan.

Joskus se voi karskillakin miehellä mennä pois mielestä, ei sille mitään voi.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Mulla kävi joskus näin. Vahinkohan se oli. Olin nuorena miehenä sahalla töissä ja sain tukista tällin päähäni ja taju lähti. Silloin en ajatellut vittua, mutta heti kun taju palasi niin rupesin taas ajattelemaan.

Joskus se voi karskillakin miehellä mennä pois mielestä, ei sille mitään voi.

Lukihäiriö. Siinäpä vasta junttimaisuuden multihuipentuma.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla se on niin jatkuvasti mielessä että sekoitan ajelemisen ja ajattelemisen automaattisesti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Lukihäiriö. Siinäpä vasta junttimaisuuden multihuipentuma.

Lukihäiriö on synnynnäinen kehityshäiriö, joka ei korreloi millään lailla henkilön älyllisen kapasiteetin tai junttiuden kanssa. Se on psyykkinen kehityshäiriö, johon vaikuttavat muun muassa useat eri geenivirheet, joten ei ole junttia olla lukihäiriöinen, koska sille ei voi itse yhtään mitään. Sen sijaan on erittäin junttia pilkata ihmisiä heidän synnynnäisten vajavuuksiensa johdosta. Mitä seuraavaksi? "Neliraajahalvaus - siinäpä vasta junttimaisuuden multihuipentuma, miksei se kävele?"
 

julle-jr

Jäsen
Lukihäiriö on synnynnäinen kehityshäiriö, joka ei korreloi millään lailla henkilön älyllisen kapasiteetin tai junttiuden kanssa.
Kyllähän monet junttiudeksi laskettavat piirteet ovat suoraan tai välillisesti synnynnäisiä. Usein junttimaisuus liittyy jonkinlaiseen ymmärtämättömyyteen ja ymmärryskyky taas on jossain määrin synnynnäinen ominaisuus. Ei kai junttiuden määritelmään kuulu, että junttimaisuuden täytyy olla oma tietoinen päätös? Esimerkkejä ominaisuuksista, jotka saattavat olla ainakin osittain synnynnäisiin ominaisuuksiin liittyviä:

- Epäsosiaalinen möllöttäminen, jotkut ovat epäsosiaalisia luonnostaan

- Huonot käytöstavat, kaikki eivät vain omaa pelisilmää sen vertaa mitä yleisesti odotetaan ja minkäs teet jos et vain tajua olevasi hieman hölmösti käyttäytyvä muiden mielestä. Toki tämä liittyy myös lapsuuteen, mutta ei siltikään mikään oma päätös. Sosiaalisen pelisilmän uskon kyllä olevan vähintäänkin jonkin verran geneettinen ominaisuus.

- Tyylitajuttomuus, kaikki eivät vain tajua minkälaiset vaatteet yms. sopivat itselle, eikä sille välttämättä mitään voi. Tyylitaju lienee osittain synnynnäistä, jotkut oivaltavat paremmin mikä on yleisesti ottaen kaunista ja tyylikästä, toiset eivät ymmärrä näistä asioista mitään.

- Kielitaidottomuus ja yleinen keskustelutaidottomuuskin. Kaikki eivät meinaa millään oppia kieliä eivätkä näin ollen kykene keskustelemaan erikielisten kanssa. Toiset taas ovat keskustelutaidoiltaan muuten vaan vajavaisia ja onhan se hieman junttimaista vain olla hiljaa esimerkiksi jossain tilaisuudessa, jossa oletetaan ihmisten seurustelevan. Tästä on minullakin omakohtaista kokemusta, joskin olen aktiivisesti harjoittelemalla tullut hieman paremmaksi keskustelijaksi. Lisäksi olen oivaltanut, että seurustelua voi harrastaa, vaikka ei itseä juuri sillä hetkellä kiinnostaisikaan. Kummasti se keskustelu saattaa lähteä lentoon, vaikka alussa tuntuisikin hieman pakkopullalta jutella.

Minusta sanaan junttimainen liitetään välillä hieman turhan vahva arvolataus, ikään kuin olisi vakavakin loukkaus sanoa junttimaiseksi jonkun toisen ihmisen harrastamaa toimintaa. Jotkut vain ovat juntteja ja sillä selvä. Jotkut ovat myös huonoja jääkiekossa. Tiettyyn rajaan asti omia ominaisuuksiaan voi kehittää, mutta kyllä lahjoillakin on vaikutusta ja siihen kannattanee sopeutua.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä luin kanssa ensin että vittua ajatellaan. Samoin BB ketjussa minulta meni Bennyn Jukkis-BB:n idea ensi ohi, tajusin vasta kun se tultiin rautalangasta vääntämään. Lukihäiriötä minulla ei ole todettu, olenko siis juntti?
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Todellinen junttien kokoontumisajo oli tänään käynnissä Tampereen Koskikeskuksella. Paikka ei ole muutenkaan mikään unelmien ostoskeidas jos sattuu liikkumaan lastenrattaiden kanssa. Koskarin kahden pienen hissin edessä oli jonomuodostelmaksi muutettuna varmasti kymmenien metrien ihmismassa. Vieressä rullasivat liukuportaat lähes tyhjänä. Tämä on junttia ensinnäkin siitä syystä, että se on äärimmäisen laiskuuden huipentuma. Toiseksi nämä ihmiset käytännössä varmistavat että lastenrattaiden tms. kanssa ei kauppakeskuksessa pysty liikkumaan kerroksesta toiseen.

Vähän vastaava ilmiö toistuu, kun piipahtaa perjantairuukien aikaan S-Marketissa. Palvelukassoilla jonot yltävät hyllyjen väleihin, kun ihmiset jonottavat kassalle sixpackeineen ja sipsipusseineen. Vieressä on samaan aikaan 7 itsepalvelukassaa tyhjänä. Niin järjetöntä että ärsyttää. Ymmärrän, että palvelukassalle kannattaa jonottaa jos on vain käteistä rahaa tai kärry täynnä ostoksia. Mutta ostoskorillisen tai sylissä kulkevien ostosten kanssa itsepalvelukassa on vallan mainio.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pikaruokalassa tarjottimen ja roskien jättäminen pöytään syömisen jälkeen. Ei voi kuin ihmetellä että miten jotkut voi olla niin saamattomia ettei jaksa yhtä vaivasta tarjotinta kantaa pöydästä pois kun ovat jaksaneet sen kuitenkin pöytään asti kantaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pikaruokalassa tarjottimen ja roskien jättäminen pöytään syömisen jälkeen. Ei voi kuin ihmetellä että miten jotkut voi olla niin saamattomia ettei jaksa yhtä vaivasta tarjotinta kantaa pöydästä pois kun ovat jaksaneet sen kuitenkin pöytään asti kantaa.
Saman ilmiön toinen versio on nähtävillä mm. Ullanlinnanmäellä vapunpäivänä. Piknik-vermeet jaksetaan raahata paikan päälle, mutta kun party is over niin kaikki roskat ja paskat jätetään niille sijoilleen. Saman saastaamisen voi todeta kesällä oikeastaan missä tahansa, missä on kiva istuskella. Jäljelle jäävät tyhjät kaljatörtsät, pitsalaatikot ja kertakäyttögrillit makkarapakettiroskineen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saman ilmiön toinen versio on nähtävillä mm. Ullanlinnanmäellä vapunpäivänä. Piknik-vermeet jaksetaan raahata paikan päälle, mutta kun party is over niin kaikki roskat ja paskat jätetään niille sijoilleen. Saman saastaamisen voi todeta kesällä oikeastaan missä tahansa, missä on kiva istuskella. Jäljelle jäävät tyhjät kaljatörtsät, pitsalaatikot ja kertakäyttögrillit makkarapakettiroskineen.

Eikös jengi ole ollut aika hanakka julkisesti tuomitsemaan erilaiset kokoontumiset, joilla ei ole nimettyä järjestää, kuten kaljakellunta ja nämä Facebookissa leviävät erilaiset puistoryyppäjäiset. Minusta vappupiknik kuuluu samaan sarjaan. Itse en näitä lähtisi kieltämään tai tuomitsemaan, mutta logiikka ei aina pelaa.

Ja mitä roskaamiseen tulee, niin äärimmäisen junttiahan se on poikkeuksetta ja aina.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saman saastaamisen voi todeta kesällä oikeastaan missä tahansa, missä on kiva istuskella. Jäljelle jäävät tyhjät kaljatörtsät, pitsalaatikot ja kertakäyttögrillit makkarapakettiroskineen.
Tämä on uskomatonta. Siis se, että porukkaa ei paljon kiinnosta, mihin tilaan ympäristönsä jättää. Esim. aika karmea näky oli Kauppatorilla keväällä 2011 maailmanmestareiden juhlien jäljiltä. Pirstaloituneita kaljapulloja siellä täällä jne. Joku oli kusella Presidentinlinnan katolla. Uskomatonta, mukamas sivistysvaltiossa. Saisi kyllä Suomessakin sakottaa julkisten paikkojen roskaamisesta ja rankalla kädellä.
 

Samurai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS (+sympatiat muille turkulaisseuroille)
Vähän vastaava ilmiö toistuu, kun piipahtaa perjantairuukien aikaan S-Marketissa. Palvelukassoilla jonot yltävät hyllyjen väleihin, kun ihmiset jonottavat kassalle sixpackeineen ja sipsipusseineen. Vieressä on samaan aikaan 7 itsepalvelukassaa tyhjänä. Niin järjetöntä että ärsyttää. Ymmärrän, että palvelukassalle kannattaa jonottaa jos on vain käteistä rahaa tai kärry täynnä ostoksia. Mutta ostoskorillisen tai sylissä kulkevien ostosten kanssa itsepalvelukassa on vallan mainio.

Lievänä offtopiccina mainittakoon että ainakin omassa paikallisessa S-puodissa ei ainakaan vielä ole mahdollista maksaa tupakkaa ja noita mainitsemiasi sixpackeja itsepalvelukassalla, perustelevat ikärajavalvontaan liittyvillä seikoilla ja sillä että itsepalvelukassoilla ko. tuotteisiin tarvittaisiin joku erillinen lupa.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Saman ilmiön toinen versio on nähtävillä mm. Ullanlinnanmäellä vapunpäivänä. Piknik-vermeet jaksetaan raahata paikan päälle, mutta kun party is over niin kaikki roskat ja paskat jätetään niille sijoilleen. Saman saastaamisen voi todeta kesällä oikeastaan missä tahansa, missä on kiva istuskella. Jäljelle jäävät tyhjät kaljatörtsät, pitsalaatikot ja kertakäyttögrillit makkarapakettiroskineen.

Tämä on kyllä ihme ilmiö. Meillä kaveriporukassa on tapana tuoda kaljat ja muut eväät kesäiseen puistokaljoitteluun muovikassissa. Tätä samaa kassia sitten käytämme roskien pois viemiseen, kun on aika siirtyä baareihin tai koteihin. Yleensä se roskis kuitenkin tulee vastaan jo ennen kuin sieltä puistosta pääsee pois.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pikkujouluviikonloppujen taksijonot.

Pikkujoulut näin yleensäkin. Suurin osa pikkujouluihin osallistuvista ihmisistä voisi jättää ryyppäämisen vähemmälle kun ei kerran sitä osaa. Sama juttu vappuna, juhannuksena ja muina pakkopullaryyppäjäisinä - iso osa kansasta örveltää koska örvellys on erikseen merkitty kalenteriin ja on "pakko" häpäistä itsensä. Samoin pikkujouluihin mennään puolipakolla, vaikka tosiasiassa niitä työtovereita ei enää jaksaisi katsella aina selvin päinkään, ja sitten saadaan aikaiseksi lihava riita.

Jos on tarvetta juomiselle, niin voi juoda muulloinkin ja vapaasti valitussa seurassa, mutta ajatus siitä, että nyt olisi pakko juoda olan takaa ja vieläpä työkavereiden kanssa koska kerran on "pikkujoulut" on varsin junttimaista.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Jos on tarvetta juomiselle, niin voi juoda muulloinkin ja vapaasti valitussa seurassa, mutta ajatus siitä, että nyt olisi pakko juoda olan takaa ja vieläpä työkavereiden kanssa koska kerran on "pikkujoulut" on varsin junttimaista.

Mä olen ollut kohta 13 vuotta samassa lafkassa osallistumatta kertaakaan pikkujouluihin. Minkä ihmeen takia mun pitäisi teeskennellä hauskanpitoa ihmisten kanssa, jotka on samassa työpaikassa ja joiden kanssa en missään nimessä kävisi kaljalla töiden jälkeen?

Meillä on tosi se etu, että mun esimies lopetti yhteishengen neljä vuotta sitten ja sitten ihmetellään kun on kitkaa. Lisää idiootteja johtotehtäviin, melko junttia, eiks je?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Meillä on tosi se etu, että mun esimies lopetti yhteishengen neljä vuotta sitten ja sitten ihmetellään kun on kitkaa. Lisää idiootteja johtotehtäviin, melko junttia, eiks je?

Neljä vuotta ja vielä olet samassa paikassa? Mä olisin ainakin jo lähtenyt lätkimään. Ja olen niin tehnytkin pari kertaa, juuri siitä syystä etten ollut tyytyväinen työpaikan esimiespalveluihin.
 

Pekkis

Jäsen
Esim. aika karmea näky oli Kauppatorilla keväällä 2011 maailmanmestareiden juhlien jäljiltä. Pirstaloituneita kaljapulloja siellä täällä jne. Joku oli kusella Presidentinlinnan katolla.

Jos joku on junttimaista, niin juuri tällaisiin juhliin osallistuminen. Jälki juhlien loputtua on juuri sellaista, mitä näihin juhliin osallistuvilta sopii odottaakin.

Karjala-lippis päässä hoilattu "Vii aa tö tsämmpiöns" kruunaa tietysti hienon illan. Aika Mestareita.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jotkut päivittävät facebookissa vauvansa kuulumisia.

bvvh_.fat cvl.l v c ,k8pöcvvb ik iki

Junttimaista on myös ylihehkuttaa suurta ja mahtavaa Amerikkaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos on tarvetta juomiselle, niin voi juoda muulloinkin ja vapaasti valitussa seurassa, mutta ajatus siitä, että nyt olisi pakko juoda olan takaa ja vieläpä työkavereiden kanssa koska kerran on "pikkujoulut" on varsin junttimaista.
Pikkujoulut voi toki viettää ilman kännäämistäkin. Tai niin ajattelin ainakin itse tehdä. Ruoan kanssa otan jotain kivaa olusta, mutta muuten pärjään ilman. Ihan hauskaa noissa on yleensä ollut, eikä kukaan ole sen kummemmin itseään nolannut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vaivihkainen Burger Kingissä ruokailemisestaan kertominen. Tämähän on kertojasta niin epäjunttia kuin olla ja voi, joten voi puhua itse asiassa kolikon kääntöpuolesta ja samasta ilmiöstä kuin itse junttius. Suomalainen on niin saatanan juntti juuri näissä asioissa. Vain juntti voi kuvitella saavuttavansa jotakin henkistä lisäarvoa kertomalla syöneensä vaivihkaisesti Burger Kingissä. Burger King on junttiuden singulariteetti.

Inb4 paskamyrsky.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös