Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 637 264
  • 13 571

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se vasta onkin junttimaista, kun jää kotiin, vaikka tarjolla olisi huonoa seuraa, viinaa, "kiimaista seksiä" ja lopulta pahoinvointia.
Jos työpaikalla on tarjolla vain huonoa seuraa niin suosittelen vaihtamaan työpaikkaa tai muuttamaan omaa asennetta työkavereihin, viihtyy töissäkin paremmin. Tämä elämänneuvo on ilmainen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Porilaiset jonottamassa Tokmannissa ilmaisia ämpäreitä, joissa saattaa olla bonuksena sukkahousuja ja koiranruokaa.

Raumalais-tyylinen heikkoitsetuntoinen kateellisuus joka asiasta. Jopa ilmaisista Tokmannin ämpäreistä pitää kitistä netissä, kun "Isoveljille" sellaiset on suotu.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
No ovathan nuo sopulijonot ihan kaupunkiin katsomatta aivan gigajunttia hommaa. Jotain saa ilmaiseksi niin heti tuulipuvut kahisevat tuntien jonotuksessa. Samaan sarjaan kuuluu bensa-alet. Muutaman euron takia istutaan ikuisuus jonossa.
Edit: ja muoviämpärin jonotus on kyllä jo aivan junttiusluokkaansa.
 

Zoltán

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967 - 2013
Kaveri kommentoi tänään: jääkiekko on junttia. Ajatus saanee varmaan kovan kannatuksen täällä.

Jääkiekko pelinä ei ole missään nimessä junttia, mutta näin jääkiekon aktiivisena seuraajana voin myöntää, että tämän hienon lajin kannattajistosta löytyy junttimaisempia yksilöitä suhteellisesti enemmän kuin muista suosituista lajeista. Tämä voi toki johtua suosituimman lajin asemasta. Erityisesti jokakeväiset "Leijona-gloryhunterit" ovat kieltämättä junttimaisuuden multihuipentuma. JMT-settiä meille tarjoavat myös mylly-klippejä tapittavat keravalaisnuoret, jotka tulevat K-junalla laulamaan Stadin ykkösistä parin tunnin ajan marraskuisena iltana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos työpaikalla on tarjolla vain huonoa seuraa niin suosittelen vaihtamaan työpaikkaa tai muuttamaan omaa asennetta työkavereihin, viihtyy töissäkin paremmin. Tämä elämänneuvo on ilmainen.

M. Rambler on kuitenkin palstan positiivisimpia ja elämänmyönteisimpiä jannuja, joten eiköhän se vika ole muissa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No ovathan nuo sopulijonot ihan kaupunkiin katsomatta aivan gigajunttia hommaa. Jotain saa ilmaiseksi niin heti tuulipuvut kahisevat tuntien jonotuksessa. Samaan sarjaan kuuluu bensa-alet. Muutaman euron takia istutaan ikuisuus jonossa.
Edit: ja muoviämpärin jonotus on kyllä jo aivan junttiusluokkaansa.

Tsot tsot! Joihinkin ämpäreihin oli "piilotettu" 50:n ja 100:n euron lahjakorttejakin. Olisin mennyt itsekin, jos olisin vaan tuon tiennyt, moisella summalla olisin jo saanut uuden hienon tuulipuvun :) Sukkahousut olisin voinut vetäistä tuon kateellisen raumalaisen päälle samalla kun olisin syöttänyt sille koiranruuat.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos työpaikalla on tarjolla vain huonoa seuraa niin suosittelen vaihtamaan työpaikkaa tai muuttamaan omaa asennetta työkavereihin, viihtyy töissäkin paremmin. Tämä elämänneuvo on ilmainen.

Hei kiitti. Ei mulla ole duuni- ja/tai opiskelukavereitani vastaan mitään, päinvastoin, mutta en tod.halua viettää heidän kanssaan ylimääräistä aikaa vapaalla. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta näitä nyt näkee muutenkin. Ikäänkuin olisi jokin velvollisuus viihtyä jengin kanssa vain siksi, että tehdään samoja asioita samassa paikassa. Riittää ihan hyvin se, että tulee arjessa toimeen.

M. Rambler on kuitenkin palstan positiivisimpia ja elämänmyönteisimpiä jannuja, joten eiköhän se vika ole muissa.

Kyllä, elämänmyönteisyyteni näkyy tinkimättömässä rakkaudessani lapsiin.;) En kuitenkaan osaa yhdistää pikkujouluja ja elämänmyönteisyyttä päässäni kovin hyvin, ellei sillä sitten tarkoiteta kopiokoneen päällä alulle koinittuja abortteja (selvinpäin vastenmieliseltä näyttävän kollegan kanssa). Junttiuden ja pikkujouluilun yhdistäminen sen sijaan on monta kertaa helpompaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Junttiuden ja pikkujouluilun yhdistäminen sen sijaan on monta kertaa helpompaa.

No joo, ehkä tuossa kontekstissa. En vain tiedä, miksi pikkujoulut pitäisi olla jotain kuvaamasi kaltaista. Mulla on tähän saakka käynyt ilmeisen hyvä tuuri, mutta tykkään kyllä itse mennä oman paikan juhliin, vaikken mikään sosiaalisuuden riemuvoitto olekaan.
 

Ruutu8

Jäsen
Lätkän SM-liigan yhteydessä tuomareiden haukkuminen joka saatanan kierroksen jälkeen. Totuus vaan on, että parempia tuomareita ei ole tarjolla ja toisaalta laji on mennyt osittain niin nopeaksi, ettei ihmissilmä enää pysy mukana.

Ja niin kauan kun dumarit tekevät tätä osapäiväisesti, ei voi vaatia täydellistä onnistumista. Eiväthän he edes ole ammattilaisia, kuten pelaajat, valmentajat, gm:t, huoltajat, fysioterapeutit ja kaikki muut ottelutapahtumaan kuuluvat henkilöt ovat.

Toisaalta jokainen voi itse mennä tuomarikurssille (Haluatko tuomariksi? - Tuomarialue) ja koittaa kuinka korkealle rahkeet riittävät.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
No joo, ehkä tuossa kontekstissa. En vain tiedä, miksi pikkujoulut pitäisi olla jotain kuvaamasi kaltaista. Mulla on tähän saakka käynyt ilmeisen hyvä tuuri, mutta tykkään kyllä itse mennä oman paikan juhliin, vaikken mikään sosiaalisuuden riemuvoitto olekaan.

Tuuria todellakin! Ole onnellinen ja toivo sen jatkuvan. En itse asiassa tiedä, että mistä koko pikkujoulun käsite on saanut alkunsa, mutta ne mitä itse aikanaan koin olivat juuri tätä kravatti otsalla/tonttulakki päässä pöydällä tanssimista ja illan edetessä kaiken liikkuvan pokaamista monen ihmisen osalta. Ikäänkuin aluksi syödään näön vuoksi pienet annokset jouluisaa ruokaa ja vaihdetaan pakolliset kuulumiset, jonka jälkeen alkaa viinan vetäminen suhteessa puolet glögiä ja puolet kirkasta. Tänä iltana itsensä häpäisemisestä ei rangaista ja se on jopa suotavaa, toisin sanoen.
 
Ja niin kauan kun dumarit tekevät tätä osapäiväisesti, ei voi vaatia täydellistä onnistumista. Eiväthän he edes ole ammattilaisia, kuten pelaajat, valmentajat, gm:t, huoltajat, fysioterapeutit ja kaikki muut ottelutapahtumaan kuuluvat henkilöt ovat.

Itse en laske myöskään joitain Ilveksen tai SaiPan nelosketjulaisia ammattilaisiksi, sillä ei heille makseta pelaamisesta sellaista palkkaa, jolla aikuinen mies Suomessa eläisi. Itse asiassa saavat luultavasti vähemmän pelaamisesta kuin Japa Levonen tuomaroinnista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jokaisessa maassa taitaa maan suosituin urheilulaji olla junttia. Jääkiekko on Suomen suosituin urheilulaji.

Sen sijaan esim. NHL:llä on tutkitusti Pohjois-Amerikassa varakkaammat fanit kuin NFL:llä, NBA:lla ja MLB:llä.

Tarkoitatko tällä, että Pohjois-Amerikassa eivät jääkiekon kannattajat ole niin juntteja kuin muiden suurlajien, koska jääkiekon kannattajat ovat varakkaampia? Eli että mitä köyhempi, sitä juntimpi ja päinvastoin?

En tiedä vielä, tarkoititko sitä. Omien havaintojeni mukaan voi varakaskin olla hyvin juntti, joka ampuu haulikolla saukkoja siikaverkoista. Moni suhteellisesti köyhä taas on vähintään olevinaan hengen ylväs palvelija. Moni punaviiniin ja ituihin taipuvainen hippi on esimerkki jälkimmäisestä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei hippeys ole köyhyyttä. Hippeys on sitä, kun porvaripennut leikkii köyhää.

Vau. Tämä tiivistää hyvin pitkälle minunkin näkemykseni hippeydestä, tämä pitäisi kehystää tai pistää talteen. Sillä näinhän asia on. Ei alkuaan köyhällä ole varaa hippeyteen. Köyhällä ei ole varaa olla kuin köyhä. Rikkaiden perheiden penskathan ne hippeilevät ja/tai notkuvat pappa betalar -mallin rahoittamana yliopistoilla jossain naistutkimuksen laitoksella.

Tai julistavat itsensä "vasemmistolaisen älymystön" joukkoon ja kertovat köyhille työläisille ja työttömille, miten näiden kuuluu oikein ajatella ja päivittelevät sitten Facebookissa, miten juntteja ovat ne vähävaraiset, jotka eivät olekaan ekohippejä tai tiedostavia kansalaisia vaan ostavat halpaa jauhelihaa lähimarketista ja äänestävät vaikka perussuomalaisia punavihreiden vaihtoehtojen sijasta.

Eikä pienipalkkainen perustyöntekijä kykene valitsemaan "downsizing-elämäntyyliä", jossa hän vähentää työmääräänsä nauttiakseen elämästä. Jos hän vähentää työmääräänsä, hän näkee nälkää eikä pärjää pienellä palkallaan. Yleensä mikään vähennys ei edes onnistu vaan siitä seuraa potkut, jos ei tee koko työviikkoa.

Vain varakkaalla ja hyvätuloisella on varaa olla "downsizer" ja elellä "vaihtoehtoisesti" kotona, koska rahaa on niin paljon, että sen lisäsaamisella ei ole kauheasti merkitystä ja muut (eli ne täyttä päivää tekevät pienipalkkaiset) paiskivat töitä heidänkin edestään ja mahdollistavat erilaiset yhteiskunnan edut.
 

Pekkis

Jäsen
Rikkaiden perheiden penskathan ne hippeilevät ja/tai notkuvat pappa betalar -mallin rahoittamana yliopistoilla jossain naistutkimuksen laitoksella.

Eräs lukiolaistyttö vastasi salilla kaverinsa tiedusteluun kesätyöpaikasta, että ei mun tartte mennä mihinkään, kun mä oon porvariperheen tyttö.

Parilta eläkeläismieheltä irtosi melko jäätävät tuijotukset.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei hippeys ole köyhyyttä. Hippeys on sitä, kun porvaripennut leikkii köyhää.

En minä sitä väittänytkään. Väitin, että köyhistäkin löytyy sellaisia, jotka vähintään ovat kohoavinaan hengen korkeammille kehille. Ja kun ovat olleet kohoavinaan, niin sitten sopii myös heittää joutavat vaivaa aiheuttavat asiat pois niskoilta. Tämähän johtaa väistämättä suhteelliseen köyhyyteen, koska vaivaa aiheuttavat asiat ovat seuraavia: asevelvollisuuden suorittaminen, työ, opiskelu, suihkussa käyminen ja selvänä oleminen.

Voi olla, että kun osa hipeistä valuu kohti absoluuttista köyhyyttä suhteellisesta köyhyydestään, niin he esittävät vanhemmilleen toiveen rahapörssin raottamisesta. On silti olemassa myös sellaisia köyhiä vasemmistohippejä, joilla ei ole toivoa mistään. Tässä tilanteessa ainoa mahdollisuus on tehdä Kari Peitsamot, eli ryhtyä kannattamaan Paavo Väyrystä. Näin ihminen voi vaihtaa huteran ja arveluttavan hippeyden lujaan junttiuteen.
 
Eräs lukiolaistyttö vastasi salilla kaverinsa tiedusteluun kesätyöpaikasta, että ei mun tartte mennä mihinkään, kun mä oon porvariperheen tyttö.

Parilta eläkeläismieheltä irtosi melko jäätävät tuijotukset.

Olihan kyseessä nyt kulmahousuihin pukeutuvat eläkeläismiehet?

Junttimaista on polttaa sähköröökiä siellä missä se on kiellettyä koska "ei se nyt omasta mielestä mitään haittaa".
 
Olihan kyseessä nyt kulmahousuihin pukeutuvat eläkeläismiehet?
Salilla?

Junttimaista on polttaa sähköröökiä siellä missä se on kiellettyä koska "ei se nyt omasta mielestä mitään haittaa".
Totta, näin on. Itse en ilkeä moista vehjettä paljon esitellä julkisella paikalla. Kotona joskus iltaisin höyryttelen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kyllä pikkujoulut ovat eittämättä kovin junttimaista. Minäkin joudun pakotettuna lähtemään ensi viikonloppuna pikkujouluihin ja vieläpä laivalle. Kaksi junttimaisuuden multihuipentumaa samassa paketissa. Voi sitä kärsimyksen määrää. No on siellä sentään hyviä äijiä, joiden kanssa voin hyvin istua iltaa, mutta mieluummin tekisin sen jossain muualla kuin laivalla ja pikkujouluissa. Kaikkein mieluiten olisin kuitenkin tyttöystäväni seurassa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Junttimaista ja myös melko tyhmää on ostaa uudehko Porsche tai loistoauto rahoituksella, koska voitaneen päätellä että kyse on ainoastaan egon boostauksesta. Sama homma on leikkiä porvaria ja huutaa "köyhät kyykkyyn"-mantraa jollain sadantonnin taskuraha vuosiansioilla.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Junttimaista ja myös melko tyhmää on ostaa uudehko Porsche tai loistoauto rahoituksella, koska voitaneen päätellä että kyse on ainoastaan egon boostauksesta.

Eipä voitane aina. Ostaisin mielelläni Porschen rahoituksella jos se vaan ei olisi niin pirun tyhmää ottaa älytön rahoituslaina auton takia. Ja en tosiaankaan egon boostaamisen vuoksi ostaisi, vaan sen takia, että Porsche on hieno auto.

Mutta, egon boostaamisen vuoksi se olisi todella junttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös