Minä taas olen sitä mieltä, ettei pikkujoulut sinänsä ole sen juntimpaa kuin muutkaan ryyppäjäiset, kaikki riippuu ihmisten käytöksestä.
Lähinnä meinaan sitä, että meidän pulju ainakaan ei maailmanlaajuisen säästöpolitiikkansa takia edes kustanna ilmaisia viinoja, eli ihmiset omakustanteisesti siellä viihtyvät ja juovat sen minkä parhaakseen katsovat.
Junttia on ryypätä liikaa riippumatta siitä onko pikkujoulut tai muuten vaan kavereidensa kanssa tuulettumassa, sen sijaan itse tapahtuma ja se että pääsee hyvässä porukassa viettämään iltaa ei sen kummemmin mene junttiuden piikkiin. Tai ehkä jossain paikoissa menee tapahtuman luonteesta riippuen, meidän firmalla on ihan ok kokonaisuus jossa paikka on varattu jostain stadin ravintolasta, sinne vaan paikalle ja muu hoituu omalla rahalla ja vastuulla.
Ylihuomenna on firman pikkujoulut, enkä koe itseäni täysjuntiksi vaikka sinne aioinkin mennä. Onneksi on hyvä porukka kenen kanssa siinä jo aloitellaan saunomisen ja syömisen merkeissä, niin eipä tuo mitään "pakollista" ryyppäämistä ole jossa mennään paikalle ihan vaan sen takia että nyt kuuluu densoilla. Ihan vastaava tilanne kuin että oltaisi muuten vaan lähdössä tutulla kaveriporukalla liikkeelle, ilman sen kummempia aikeita ryypätä toisiamme pöydän alle ja nussia kaikkea mikä liikkuu.