Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 637 499
  • 13 571

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
all in clousive-paikkaan

Mielestäni on junttia kirjoittaa all inclusive muotoon "all in clousive".

Lisäksi muutoinkin kaikenlaiset kirjoitusvirheet erisnimissä ovat mielestäni typeriä, jossain määrin junttimaisia. Tosin itsekin muistan joskus kirjoittaneeni Liechtensteinin muodossa "Liechenstein".

Väliäkö hällä kuitenkaan.

Edit: Kirjoittelija tuosta ehtikin jo kuittailemaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Matkailukoodiston hallitseva menee rinkka selässä päräyttäviin ug-spotteihin, jotka eivät ole mitään Samsonite-länkkärien massavaelluksen pilaamia turistirysiä.

Sitä ollaan Rikut ja Tunnat katsottu, heh. Monet muuten matkustavat muutenkin kuin viettääkseen lomaa.

Tämän ketjun perusteella olen todellakin juntti mutta vielä pahempaa olisi olla pöljä juntti, ketään kirjoittajaa osoittamatta sormella.
 

Rabbinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Mikkel Bødker, Justin Azevedo
Itse en kyllä rohkenisi moiseen paikkaan lähteä, kun kielitaito ei riitä ymmärtämään alkuunkaan, mitä kieltä tuo all in clousive on ja mitä se tarkoittaa.

Anteeks äiti. Myönnän että kävi lapsellinen moka. Tottakai mä nyt tiedän että se on all inclusive, mutta jotenkin se päässä on mennyt aina all in clousive-muotoon. Annatko äiti anteeks?
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä on aika homoa ja junttia alkaa toisia luokitella omien ahdasmielisten määritelmien kautta. Eikös se ole mukavinta, että jokainen saa tehdä just siten kuin ihan itse haluaa? Mä en halua lentää minnekään, kun töitteni vuoksi olen ollut pakotettu lentelemään sinne sun tänne pitkin ja poikin.

Vapaalla ollessa ei tee mieli alkaa samaan paskaputkeen tunkea uudelleen. Paljon hauskempaa on tankata auton tankki täyteen ja lähteä reissuun ilman määränpäätä. Minusta siis. Ymmärrän hyvin ihmisiä, joille on hienoa lentää mantereelta toiselle, mutta ymmärtäkää toki myös meitä, jotka ovat siihen kyllästyneet. Mulle lähteminen on tärkeintä!

-duud-

ps. yleensä työmatkalla ostan vaatteet ja muut kamat periltä. en tajua, miksi ihmiset kotinsa raahaavat toiselle puolelle maapalloa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulle lähteminen on tärkeintä!

Nyt kyllä duud on vaarallisen lähellä sitä suurta totuutta. Vittu, juurikin näin ja aivan sama millä laukuilla lähdetään. Pääasia, että lähdetään. Miten voi yksi luettu lause antaa näin paljon virtaa ja toivoa tulevaan? Hieno ihminen olet.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertoisitko hieman lisää tästä heimosta? Toki, jos puhut salkuista, niin en väitä vastaan. Mutta jos pidät kestävää matkalaukkua junttina, niin ihmettelen hiukan.

Kerron toki, kun kysytään. Ensiksi, pieni tarkennus. Tarkoitukseni ei ollut kohdistaa huomiota tiettyyn matkalaukkumerkkiin tai sen ominaisuuksiin, vaan sitoa yhdellä määritteellä yhteen eräs 'matkustamisen muoto/matkustajatyyppi', jota kohta kuvailen. Ja todettakoon, että kaikki ja kaikkien matkustaminen on hyväksi - teki sen sitten matkalaukun,rinkan tai muovipussin kanssa Ruotsiin tai Afrikkaan.

Kuvailemani heimon (kutsukoon sitä kukin miksi haluaa) junttimaisuus matkustamisen yhteydessä liittyy käyttäytymiseen muita matkustajia ja matkailualalla työskenteleviä kohtaan. Hyvien käytöstapojen unohtaminen, ylimielinen ja töykeä käytös ja vain itsensä huomioiminen ovat leimaa antavia piirteitä. Kuvailen seuraavaksi muutamia, lähiajan tositilanteisiin perustuvia tapahtumia.

- Neljä ihmistä vetää perästä vedettäviä matkakärryjä rinnakkain lentoaseman aulassa ja kävellessään kohti lähtöporttia. Jono tai parijono - tuntematon käsite? Samantyyppisten matkatavaroiden (kokorajoituksista välittämättä) tunkeminen koneen sisätilojen säilytystilaan. Ruuma - mikähän paikka se sellainen on?
- Tiettyjen kriittisten ennakkovalmistelujen hoitamatta jättäminen. Lentoyhtiön virkailija/virkamies ei ole *****( valitse tähän haluamasi haukkumanimi), jos hän evää matkalle pääsyn passin vanhenemisen vuoksi.
- Koneeseen meneminen ja sieltä poistuminen. Tätä kuvailinkin jo aiempana - ei noudateta kuulutuksia ja rynnitään koneen takaosasta pois hirveellä kiireellä sen sijaan, että odotettaisiin omaa vuoroa.
- Alkoholi - otetaan pari juomaa koneessa ja ryhdytään metelöimään ja häiritsemään muita - tekohauskuus ja huonot jutut korostuvat.
- Asiakasstatuksen korostaminen. Kyllä, olet maksanut matkasta mutta se ei oikeuta käyttäytymään huonosti. Jos joku asia menee pieleen,ole kärsivällinen ja huomioiva ja pyri omalla käytöksellä/tekemisellä edesauttamaan ongelmatilanteen selviämistä. Palautteen voit antaa myöhemmin ja siten, että se menee oikeaan osoitteeseen.

Samantyyppistä meininkiä voisi kuvailla vaikka sivullisen lisää - toivottavasti pystyin selventämään sanomaani.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Samantyyppistä meininkiä voisi kuvailla vaikka sivullisen lisää - toivottavasti pystyin selventämään sanomaani.
Juu, selvensi. Sain aluksi sen käsityksen, että joku tietty kapsäkkityyppi määrittelee kantajansa. Mutta puhuitkin noista kerran vuodessa lämpöiseen pämppäämään matkustavista. Tunnen kyllä ihmistyypin.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
- Neljä ihmistä vetää perästä vedettäviä matkakärryjä rinnakkain lentoaseman aulassa ja kävellessään kohti lähtöporttia. Jono tai parijono - tuntematon käsite? Samantyyppisten matkatavaroiden (kokorajoituksista välittämättä) tunkeminen koneen sisätilojen säilytystilaan. Ruuma - mikähän paikka se sellainen on?

Itse otan aina kun on mahdollista laukkuni ylös. Eipähän tarvi jäädä muiden matkustajien kanssa odottamaan koska se Samsonite mahdollisesti pullahtaa ulos.
 

Fremont

Jäsen
Varmaan tämäkin mainittu, mutta suomalaiset eivät ole lähelläkään sakemannien junttimaisuutta. Oikeasti, voiko vastenmielisempää sakkia olla (jos skotit lasketaan briteiksi mikä laimentaa hieman niiden junttiutta)?

Ne kuuluisat kesämökkivaltaukset ovat vain jäävuoren huippu, saksalaiset eivät maksa yhtään mitään yhtään mistään jos vain voivat kenenkään asiaan puuttumatta ilmaiseksi jotain saada, ja rikkovat kaikkia mahdollisia sääntöjä.

Majoittautuminen muiden pihoille ja leirintäalueiden ulkopuolelle ovat ilmeisesti jokin saksalaisten kansallinen ominaisuus, samoin seisovasta pöydästä safkan kerääminen omiin kasseihin, ja jos nyt joskus on maksulliseen majoitukseen eksytty, niin nämä sankarit tunkevat ryöstelemään myös naapuri-pensionaattien aamiaispöydät puhtaaksi. Taitavat jopa romani-veljemme jäädä toiseksi.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Frisbeegolffin harrastajat, ei mulla muuta.

Ei kai nyt sentään? Ei ainakaan frisbeegolffin takia. En ole lajia kokeillut, mutta ei se nyt ainakaan mitenkään erityisen juntilta näytä. Eikös se ole poikien ja nuorten miesten suosiossa. Hyvä vaan et ovat löytäneen jotain mutakin tekemistä kun tietokoneella notkumisen.

Mites sitten minigolf, onko se junttia? Sitä on tullut itsekkin kokeiltua. Viimeksi Turussa, siinä kauppatorin laidalla olevassa sisäpelipaikassa. Täytyy myöntää että, kyllä se välillä aika juntilta tuntui. Mutta hyvien promillien ja kavereiden vuoksi ei siitä juuri jaksanut välittää.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ymmärrän kirjoitustesi perusteella, että vaikutat ravintola-alalla pääkaupunkiseudulla. Kerro ihmeessä, missä ravintoloissa (ehkä jopa olut-sellaisissa) niin tiedän takuuvarmasti pysyä kaukana. Pidän monistakin erilaisista oluista ja tilaan vähän tilanteen mukaan mikä nyt tuntuisi mahdollisimman suunmyötäinen olevan, mutta tällainen asennevammaisuus ei ansaitse euron euroa palkakseen. Asiakaspalvelijan tehtävä on opastaa asiakas oikeille vesille eikä vittuilla, jos suusta ei tulekaan protokollan täyttävää täydellistä tilausta.

Melko typerää lähteä vetämään jotain johtopäätöksiä mun ammattitaidosta tai asenteesta jonkun kärjistetyn viestin perusteella. Se on vähän vitun eri asia mitä mä tänne kirjoitan, kuin mitä mä asiakkaalle sanon. Ja mistähän kohtaa sä sait mieleesi että mä asiakkaalle vittuilisin jos se ei osaa oikein tilata?

Näitä olut, bisse tai tuoppi tokaisuja tulee tietysti kokoajan, ja niihin reagoidaan tilanteen mukaisesti. Joskus olutravintolassakin töissä olleena toki yrittää lähteä edes vähän kaivamaan että mitähän se asiakas oikeasti haluaisi, mutta monessa tapauksessahan se menee hukkaan. Vastauksena kun tulee jotain tyyliin "no se tavallinen", "halvin" tai "kolmonen". Jotkut ottavat myös tuollaisen "turhan" kyselyn vittuiluna. Suomalaiset on totutettu vuosien mittaan niin tiiviisti siihen halvimman kuran juomiseen, ettei sitä yksi kyyppari pyyhi yhdessä illassa pois. Onneksi tilanne on paranemaan päin ainakin pääkaupunkiseudulla varsinkin nuoremman polven parissa. Ehkä joskus tulee se päivä ettei pirkka-olut ole Suomen suosituin janonsammuttaja.

Jossain normibaarissa tai ruokaravintolan baarin puolella en paljon jaksa kysellä, hanassa on ehkä kaksi tuotetta, ja jos asiakas tilaa bissen tai tuopin, lätkäisen sen eteen. Kuitenkaan mulla ei ole mitään suurta valikoimaa sille tarjota, niin kaikki pääsee helpommalla kun antaa sen tuotteen mihin se asiakas kuitenkin on tyytyväinen. Toki noissakin tulee haisteltua tilannetta, että josko onkin sen oloinen asiakas, että tekisikin ehkä jotain muuta mieli ja yrittää sitten ehdottaa jotain muuta.

Ruokaravintolassa vaikutan tällä hetkellä, ja safkan kylkeen yritän parhaani mukaan myydä sitä ruoalle sopivaa olutta, jos siis asiakas olutta haluaa. Parille annokselle yritän myydä myös olutta, vaikka asiakas haluaisikin viiniä, se kun nyt vaan paremmin sopii siihen. Pari kotimaista pienpanimotuotetta löytyy hyllystä, jotka varsinkin turisteille toimii loistavasti ja sitten muutama hyvä ulkomainen tuote ruoan kumppaniksi.

Noin vielä sivuhuomautuksena, edellisessä duunipaikassa mun keskimyynti per asiakas oli raflan kovin, ihan sen takia että pyrin opastamaan asiakasta varsinkin ruokajuomien kanssa, mutta myös jälkkärien sun muiden kanssa. Nykyään teroitan alaisilleni myös sitä asiakkaan ohjaamisen tärkeyttä. Syömässä käyminen ei nykypäivänä saa enää olla pelkkä ruokailu, vaan sen täytyy olla kokemus kaikella tapaa, ruoka, juoma, palvelu ja tunnelma. Hyvällä juomasuosituksella täytetään jo juoma ja palvelu kohdat heittämällä.
 
Onneksi tilanne on paranemaan päin ainakin pääkaupunkiseudulla varsinkin nuoremman polven parissa. .

Kyllä Tampereellakin tietyissä piireissä osataan. Olin kuutisen vuotta sitten yläasteen luokkakokouksessa, ja siellä porukka maisteli yhtä oluttuoppia kaksi tuntia ja totesi välillä mietteliään ja asiantuntevan näköisenä, että "tässä on hieman samanlainen aromi kuin siinä oluessa, jota nautin Prahassa". Kaverini (joka oli saapunut tilaisuuteen kuokkimaan) katseli monttu auki ja totesi mulle, että "ei yhtään ihme, että oot vähän omituinen, kun oot tällasten kanssa ollut samalla luokalla". Meillä päin kun on totuttu siihen, että yhtä olutta juodaan se 10-15 minuuttia.

Ko. koulun lukio muuten on vuosittaisissa valtakunnallisissa vertailuissa sijan kymmenen tuntumassa, mikä selittänee juomatapojenkin kyldyrelliyttä ja sofistikoituneisuutta keskivertosuomalaiseen verrattuna. Toki jossain SYK:ssa tai Ressussa tuo oluen maistelukin osataan varmasti hoitaa vielä hienostuneemmalla ja kosmopoliitimmalla otteella kuin täällä maaseudulla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä Tampereellakin tietyissä piireissä osataan. Olin kuutisen vuotta sitten yläasteen luokkakokouksessa, ja siellä porukka maisteli yhtä oluttuoppia kaksi tuntia ja totesi välillä mietteliään ja asiantuntevan näköisenä, että "tässä on hieman samanlainen aromi kuin siinä oluessa, jota nautin Prahassa". Kaverini (joka oli saapunut tilaisuuteen kuokkimaan) katseli monttu auki ja totesi mulle, että "ei yhtään ihme, että oot vähän omituinen, kun oot tällasten kanssa ollut samalla luokalla". Meillä päin kun on totuttu siihen, että yhtä olutta juodaan se 10-15 minuuttia.

Nooh, vaikeahan se voi olla käsittää, mutta ne taisi olla niitä köyhiä. Jos on varaa ostaa vain yksi kalja, niin ei sitä kannata vartissa kumota naamaan. Ovat varmaan käyneet vappumarssilla Helsingissä ja saaneet hyvän kaljan Prahassa, samalla muistelivat ikimuistoista reissuaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Valittaminen laadukkaimmissa ravintoloissa liian pienistä annoksista.

Jos haluaa syödä ämpärillisen ranskalaisia, niin kannattaa varmaan mennä sitten syömään johonkin "shellin baariin" tms.
 
Valittaminen laadukkaimmissa ravintoloissa liian pienistä annoksista.

Jos haluaa syödä ämpärillisen ranskalaisia, niin kannattaa varmaan mennä sitten syömään johonkin "shellin baariin" tms.

Minua ärsytti Keisarin uudet vaatteet -sadussa se pikkupoika, joka vinkui keisarin vaatteiden liiallisesta paljastavuudesta. Jos haluaa vain mahdollisimman paljon kangasta, niin kannattaa varmaan mennä johonkin Halpahalliin ja ostaa peräkontillinen halppistakkeja ja -housuja.
 
Näitä olut, bisse tai tuoppi tokaisuja tulee tietysti kokoajan

Viimeksi baarissa käydessäni kuulin muuten aika monta Lapin Kulta, Karhu ja Koff tilausta, vaikka baari mikolla olisi ollut tuonti oluitakin tarjolla. Aika junttia minusta.

Hyvällä juomasuosituksella täytetään jo juoma ja palvelu kohdat heittämällä.

Hyvä puoli tietysti tuossa suomalais kurassa on se, että kyllä silläkin humala ja krapula puoli tulee varmasti hoidettua mainiosti.
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vaikka baari mikolla olisi ollut tuonti oluitakin tarjolla. Aika junttia minusta.
Hyvä puoli tietysti tuossa suomalais kurassa

Arvaa, mikä minusta on taas kerran junttia? Vihjeet: baari mikko, tuonti oluitakin, suomalais kurassa. t. jatko ajan kirjoittaja, ukko metso. Voi vittu, opetelkaa edes kirjoit tamaan yhdys sanoja.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvaa, mikä minusta on taas kerran junttia? Vihjeet: baari mikko, tuonti oluitakin, suomalais kurassa. t. jatko ajan kirjoittaja, ukko metso. Voi vittu, opetelkaa edes kirjoit tamaan yhdys sanoja.
Aivan loistavasti luettu ja sisäistetty tuo Kirjoittelijan viestin huumori ja kuittailu lainaamalleen kirjoittajalle.

Mutta oletan, että pääasia onkin se että saa valittaa kyrpä otsassa.
 
Arvaa, mikä minusta on taas kerran junttia? Vihjeet: baari mikko, tuonti oluitakin, suomalais kurassa. t. jatko ajan kirjoittaja, ukko metso.

Hetkinen. Et kai nyt väitä, että myös muodot "tuoppi tokaisu" ja "palvelu kohdat" ovat junttimaisia? Ja jos väität, niin millä lihaksilla? Ethän sinä tykkää edes Michelin-ravintoloista. Silloin ei ehkä kannata ryhtyä nimittelemään suurta viini- ja olutalan connoisseuria juntiksi.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrankin joku meni halpaan. (En minä!) Mutta yhdys sanat ja sivu lauseet on(!) humanistille lähellä sydäntä, niin kuin maksa ja haima.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös