Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 241
  • 13 571
Kirjoittaa joukkueiden nimet väärin. Se on perseen näyttämistä väärin kirjoitetun joukkueen faneille.

Kuten tässä: Mestis ennustusketju 2012-2013

Vau; käyttää itseä esimerkkinä junttimaisuudesta. Nostan hattua!
Vaikka ei tuo nyt niin junttimainen esimerkki ollut. Vantaan osalta pienoinen asiavirhekin: Bluesin ja K-Vantaan välillä ei juuri ole viimevuosina ollut pelaajaliikennettä. Blues sopisi paremmin etuliitteeksi Joensuun suuntaan.

Minusta noissa nimien väärinkirjoittamisessa menee junttimaisuuden raja siinä, millä foorumilla sen tekee. On korrektia kirjoittaa oikein yleisellä foorumilla (joskin minusta on vähän huvittavaa kun tietyt nimimerkit aina loukkaantuvat jos SaiPaa, Jyppiä tai Kalpaa ei kirjoiteta täysin oikein). Oman joukkueen foorumilla on aivan hyväksyttävää puhua Kahvarasta tai narreista.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Aika korkealle pääsee just ny TUTOn sivujen otteluraportti harjoitusottelusta HCK:ta vastaan. Raportti päättyy seuraavasti:

"Pettynyt TUTO Hockeyn puheenjohtaja Mikko Lehtinen tyytyi kommentoimaan päättynyttä ottelua tiivistetysti yhdellä sanalla.
- Vittu, huokasi Lehtinen poistuessaan lehdistötilaisuudesta."

TUTO taipui HCK:lle - Tuto Hockey
(saas kattoo kuin kauan menee ennenkö ko. kommentti poistetaan)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjaan.

Fanit puhumassa urheiluseuroista omistusmuodossa "meidän".
Ei siinä mitään jos joku sitä tekee enkä nyt tiedä onko kyseinen asia nimenomaan junttimaista vai jotain muuta, mutta ei vaan sovellu omaan suuhuni edes vahingossa.

Sen verran tulee erotettua oma tv-katselu tai katsomossa istuskelu siitä, että pelaajat ja koutsit siellä kopissa ja kentällä oikeasti painavat duunia, ettei kuitenkaan ihan miellä itseään osaksi sitä toimintaa ja kokoa sitä muotoon "me."

Vielä kun jotkut käyttävät sitä niin korostetusti että joka lauseessa "meillä on tänään sitä ja tätä" jne. niin aina se vaan silmään pistää ja entistä enemmän kun kyse on ulkomaisesta seurasta jossa todennäköisesti kirjoittaja ei ole ollut millään tasolla mukana toiminnassa.

Mutta saa käyttää, minä en käytä kuin omasta joukkueestani sitä muotoa ja muuten jengit tekee ja minä katson kun he tekevät.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tai kun sanotaan jostain pelaajasta, että mahtuisi heittämällä MUN Jokereihin tai mihin vaan joukkueeseen.

Tietysti jos sanoja on joukkueen omistaja, niin asia on eri.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tai kun sanotaan jostain pelaajasta, että mahtuisi heittämällä MUN Jokereihin tai mihin vaan joukkueeseen.

Tietysti jos sanoja on joukkueen omistaja, niin asia on eri.

Mikä tuossa on junttimaista? Ainakin itse käsitän sen niin että jos sanoisin Teemu Selänteen mahtuvan MUN Jokereihin koska vaan, niin sillä tarkoitetaan sitä että jos minä omistaisin Jokerit ja päättäisin kuka siellä pelaa, Teemu Selänne mahtuisi sinne. Eri asia kuin "MUN Jokerit voitti SM-kultaa."

Edit: Ja tuo "meistä" puhuminen oman suosikkijoukkueen kohdalla ei myöskään ole mielestäni junttimaista. Sillä tarkoitetaan selkeästi meidän puolta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Näin Facebookissa erään ihmisen nimeltä: Tykkimies "XXX". Siis Tykkimies ja oma sukunimi, niinkuin armeijassa kutsutaan. Onhan se ihan kiva että olet intissä, mutta ei jumalauta. Tuo on junttimaista. Ja kaiken lisäksi tykkimies, haen vuoheni ja lähden.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tulee itsekin käytettyä välillä tuota meidän, eikä sillä nyt tarkoiteta sitä, että jotenkin ajattelisit kuuluvasi siihen joukkueeseen. Tuo on junntimaista jos noin ajattelee. Se nyt on vain lähinnä fanien keskuudessa termi siitä omasta suosikkijengistä. En nyt itsekään kovin useasti sitä käytä, mutta joskus.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kyllä siinä alkaa jo mennä vissi ero että puhutaan jostain kaukaisesta futis/änäri jengistä omana sen takia että tullut ostettua huivi tai kerran käyty matsissa lomamatkalla verrattuna siihen oman paikallisjengi kannattamiseen.

Heh, pisto sydämessä? Ihan yhtä tyhmää puhua "me"-"mun"-termein, on se seura sitten omasta kotikylästä, tai toiselta mantereelta.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tolkuton kärjistäminen automerkeistä puhuttaessa. Tähän tapaan: "Audi on aivan saatanan hyvä automerkki ja Bemari ihan susipaska." Jokainen kuitenkin todellisuudessa tietää, että nuo molemmat merkit ovat hyviä, joskin niiden hinta-laatusuhteesta jne. voi toki esittää mielipiteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Koinsyömä pikeepaita, Adidas-verkkarit, korkoläppäkengät ja nahkainen vyölaukku.
Voi veljet!
Kaiken lisäksi asukokonaisuus bongattiin kaupassa "työkaverini" yltä.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Heh, pisto sydämessä? Ihan yhtä tyhmää puhua "me"-"mun"-termein, on se seura sitten omasta kotikylästä, tai toiselta mantereelta.

En nyt tiedä miksi pitäisi tuntea pisto sydämessä? Ja kyllä pidän eroa puhua seurasta "me" muodossa jos ei alueeseen ole mitään sidosta. Seurat yleensä edustavat tiettyä kaupunkia tai aluetta (vertaa Oulun Kärpät), joten pidän täysin loogisena että puhutaa "meistä", kun on kyse omaa kaupunkia/aluetta ja samalla myös itseä edustavasta seurasta.
 

d2uce

Jäsen
Autotallin oven avaaminen päällä työntämällä ja kädellä vetämällä.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Autotallin oven avaaminen päällä työntämällä ja kädellä vetämällä.

Taidan olla juntti, tai sitten syynä on se, etten ole koskaan omistanut autotallia, mutta kuinka tuollainen avaustoiminto oikein suoritetaan?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En nyt tiedä miksi pitäisi tuntea pisto sydämessä? Ja kyllä pidän eroa puhua seurasta "me" muodossa jos ei alueeseen ole mitään sidosta. Seurat yleensä edustavat tiettyä kaupunkia tai aluetta (vertaa Oulun Kärpät), joten pidän täysin loogisena että puhutaa "meistä", kun on kyse omaa kaupunkia/aluetta ja samalla myös itseä edustavasta seurasta.

No se aluehan ei siihen vaikuta paskan vertaa, että voit puhua sen paremmin mun tai meidän jengistä. Etpä siihen silti kuulu sen paremmin, kuin että se olisi jostain muualta. Jos sille linjalle lähdetään, että fanit ei voi puhua mun tai meidän jengistä, niin ei siihen alue vaikuta. Fani se on sekin fani meinaan kuka ei asu kyseisellä paikkakunnalla tai edes samassa maassa. Tunteita se herättää silti. On kyllä tullut selväksi, että sun mielipiteesi on, että kaikkien pitää kannattaa oman paikkakunnan seuraa. Tottakai se, että käy peleissä ja näkee livenä sitä jengiä on hienoa, mutta tekeekö se sen parempaa fania, että käy katsomassa paikan päällä niitä pelejä, niihin nähden ketkä ei voi sitä tehdä. Ei tietenkään. Fanin tekee sen, että se jengi herättää isoja tunteita ja se on mahdollista vaikka seuraisit sitä vain tv:stä.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
No se aluehan ei siihen vaikuta paskan vertaa, että voit puhua sen paremmin mun tai meidän jengistä. Etpä siihen silti kuulu sen paremmin, kuin että se olisi jostain muualta. Jos sille linjalle lähdetään, että fanit ei voi puhua mun tai meidän jengistä, niin ei siihen alue vaikuta. Fani se on sekin fani meinaan kuka ei asu kyseisellä paikkakunnalla tai edes samassa maassa. Tunteita se herättää silti. On kyllä tullut selväksi, että sun mielipiteesi on, että kaikkien pitää kannattaa oman paikkakunnan seuraa. Tottakai se, että käy peleissä ja näkee livenä sitä jengiä on hienoa, mutta tekeekö se sen parempaa fania, että käy katsomassa paikan päällä niitä pelejä, niihin nähden ketkä ei voi sitä tehdä. Ei tietenkään. Fanin tekee sen, että se jengi herättää isoja tunteita ja se on mahdollista vaikka seuraisit sitä vain tv:stä.

Kyllä mun mielestä vaikuttaa todella paljon asutko lähellä missä joukkue pelaa ja käytkö matseissa vai et. Ulkomaalaista fudista seuraavista vain murto-osa tuntee ja tietää millaista on asua siinä yhteisössä mitä joukkue edustaa, millaista on kokea matsipäivä livenä, kokea matsissa voiton/tappion hetket muiden kanssa ja matsin jälkeen poistua näiden kanssa puimaan lopputulosta. Ja toki on selvää etteivät kaikki asu kotijoukkueensa paikkakunnalla enää, mutta kyseenalaistan miten voi pitää suosikkijoukkueenaan sellaista joukkuetta, jonka esityksiä ei ole koskaan livenä nähnyt.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kyllä mun mielestä vaikuttaa todella paljon asutko lähellä missä joukkue pelaa ja käytkö matseissa vai et. Ulkomaalaista fudista seuraavista vain murto-osa tuntee ja tietää millaista on asua siinä yhteisössä mitä joukkue edustaa, millaista on kokea matsipäivä livenä, kokea matsissa voiton/tappion hetket muiden kanssa ja matsin jälkeen poistua näiden kanssa puimaan lopputulosta. Ja toki on selvää etteivät kaikki asu kotijoukkueensa paikkakunnalla enää, mutta kyseenalaistan miten voi pitää suosikkijoukkueenaan sellaista joukkuetta, jonka esityksiä ei ole koskaan livenä nähnyt.

Näkee sen televisionkin kautta livenä. En tiedä minkä ikäinen olet, joten se voi hämätä tässä asiassa. Itse kuitenkin olen suhteellisen nuori ja se nyt on aika nykypäivää, että seurataan ulkomaan jengejä samalla tavalla, kuin jotain oman paikkakunnan liigajengiä. Toista paikanpäältä ja toista tv:stä. Ihan vain sen takia, että pienestä pitäen on seurannut töllöstä niitä jengejä tosin kuin sitä oman kylän jengiä. Sen takia on väärin sanoa, että se ei voi olla samanlaista. Se nyt on vain mukavaa huudella, että täällä on hei tosifani kuka kannustaa jotain oman paikkakunnan jengiä. Kiva jos se tuo itsellesi jotain. Tottakai useasti kannatus lähtee siitä, että asuu kyseisessä paikassa ja sieltä on sitten jengi ja sitä on helppo lähteä kannattamaan. Näin itselläni kävi kiekossa. Se on kuitenkin ihan paskapuhetta, että se ei voisi olla samanlaista, kun se on jostain muualta tai kauempaa. Kyllä esim. itse kannatan Arsenalia paljon kovemmin ja se herättää enemmän tunteita kun JYP. Vaikka toinen on eri maasta ja toinen omalta paikkakunnalta. Sekin, että olet Suomalainen, niin ei automaattisesti tee sitä, että pitää toivoa Suomea kaikessa urheilussa. En itse toivo läheskään kaikessa. Ei mulla ole mitään velvoitetta kannattaa sen takia, että olen Suomalainen. Sama asia koskee tätä seurajoukkue asiaa, että jos synnyn jossain, niin ei mun ole pakko siitä jengistä tykätä, vaan voin saada sen saman kannattamisen tunteen jostain muualta.
 

Nypsi

Jäsen
Se on kuitenkin ihan paskapuhetta, että se ei voisi olla samanlaista, kun se on jostain muualta tai kauempaa. Kyllä esim. itse kannatan Arsenalia paljon kovemmin ja se herättää enemmän tunteita kun JYP.
En väitä, etteikö se voisi olla samanlaista, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi juuri Arsenal, miksei vaikkapa Swansea? Itsellä on todella paljon kavereita jotka ovat viime vuosien aikana ruvenneet kannattamaan Valioliigaseuroja(parhaita joukkueita tietenkin), vaikkeivat aiemmin ole juuri edes jalkapalloa seuranneet. En sano sillä, että siinä mitään väärää olisi, mutta ihmetyttää mistä tälläinen "muoti-ilmiö" on syntynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös