Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 633 316
  • 13 571

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avo- tai aviopuolison kutsuminen emännäksi/isännäksi.

"Mites emäntäsi jaksaa synnytyksen jälkeen?"
"Kerro isännälle terveisiä."

Ei jumalauta.

Pekka Jalava tuosta tylytti jotain katsojaa, taisi olla Turun keikka kyseessä. Linkkiä en kännystä saa, mutta täyttä asiaa sanoi, emännästä tulee heti mieleen maatalo ja kumisaappaat.

Yhtä juntti tai juntimpi termi on mamma.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Avo- tai aviopuolison kutsuminen emännäksi/isännäksi.

"Mites emäntäsi jaksaa synnytyksen jälkeen?"
"Kerro isännälle terveisiä."

Ei jumalauta.

Omaan korvaan kaikkein oudoimmalta kuulostaa kun vaikka 15-vuotias poika kutsuu omaa isäänsä isännäksi.

- Vaihettiin tuossa illansuussa isännän kanssa Sierraan uuvvet tulupat.

Tulee jotenkin likainen, insestimäinen olo.

Mutta ilmeisesti tuota isäntää käytetään tässä merkityksessä vain jossain osassa Suomea, en nyt muista missä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Omaan korvaan kaikkein oudoimmalta kuulostaa kun vaikka 15-vuotias poika kutsuu omaa isäänsä isännäksi.

- Vaihettiin tuossa illansuussa isännän kanssa Sierraan uuvvet tulupat.

Tulee jotenkin likainen, insestimäinen olo.

Mutta ilmeisesti tuota isäntää käytetään tässä merkityksessä vain jossain osassa Suomea, en nyt muista missä.

Missä tahansa osassa Suomea, jossa on sisäsiittoisia juntteja.

Ja isäntä/emäntä-ilmaisut omasta kumppanista ovat ilmaisuja, joiden käyttäjät pitäisi varmuudeksi nussia uudestaan ennen kuin mokomia päästetään ihmisten ilmoille pariutumaan. Niskalaukauskin voisi tepsiä nopean aikavälin ratkaisuna, ennen kuin sukurutsaisen kuuloinen junttius tarttuu hengitysteitse.

Lisättäköön tähän aiheeseen myös puolisosta käytetyt ilmaisut "mamma" sekä "muija". Puolisosta käytetystä mamma-sanasta tulee mieleen vahva insesti/sisäsiittoisuus, ja muijasta tulee mieleen ynseä vittumarko, jonka muija hei vittu hei osti vittu sidukkaa. Semi-urbaania junttimaisuutta pahimmillaan.
 
Suomalainen pissis, joka on kerran tai pari käynyt ison veden takana, ja alkaa sen seurauksena puhumaan Suomea ja Englantia sekaisin.
"Mä olin niinku in NYC, niinku in the big city! Ja mä olin niinku ihan overwhelmed with happiness, because mä oon täällä niinku right now." AARGH!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Omaan korvaan kaikkein oudoimmalta kuulostaa kun vaikka 15-vuotias poika kutsuu omaa isäänsä isännäksi.

- Vaihettiin tuossa illansuussa isännän kanssa Sierraan uuvvet tulupat.

Tulee jotenkin likainen, insestimäinen olo.

Mutta ilmeisesti tuota isäntää käytetään tässä merkityksessä vain jossain osassa Suomea, en nyt muista missä.
Suurimmassa osassa Suomea. Maa- ja/tai metsätilan miespuolista omistajaa tai omistajapuoliskoa on tapana kutsua isännäksi. Rouvat ovat puolestaan emäntiä. Näin siis aivan korrekteissa yhteyksissä. Isäntä ei varsinaisesti ole nykyisin ammattinimike, joskin emäntä on. Maatilan isäntä on ammatiltaan maanviljelijä eli mv. Äm-vee.

Toki isäntä tai emäntä voi tarpeen tullen olla myös muu kuin tilallinen, esimerkiksi "isäntä kotonaan". Talon tai huoneiston isäntä "isännöi" vieraitaan jos on sellaisia kutsunut paikalle. Myös emännöimistä tapahtuu, silloinkin kun emäntänä esiintyvä naishenkilö ei harjoita emännän ammattia.

Meillä muaseuvvulla minulla oli tapana kutsua isääni isännäksi, kun viittasin isääni kolmannessa persoonassa muiden kanssa keskustellessani. Oikea isäntämies isäni olikin. Tosin maatilansa ei ollut kovin iso eikä ihmeellinen, mutta olipa omin käsin aikaansaatu ja loppuviimeksi vielä velaton. Kyllä tuolta pohjalta ukko-tilallista sopi isännäksi vallan mainiosti tituleerata.
 

Schadowan

Jäsen
Suomalainen pissis, joka on kerran tai pari käynyt ison veden takana, ja alkaa sen seurauksena puhumaan Suomea ja Englantia sekaisin.
"Mä olin niinku in NYC, niinku in the big city! Ja mä olin niinku ihan overwhelmed with happiness, because mä oon täällä niinku right now." AARGH!

Joo ja sitten oltiin Nykissä, Vegasissa, Friscossa, Losissa.. Sit mentiin Damin kautta Stokikseen ja sit tietty Köpikseen.. Varsinkin Dami-nimen käyttö Amsterdamista saa veden kiehumaan.. Erityisesti, kun kyseessä on tällainen kerran Kanarialla käynyt henkilö, joka nyt kovaan ääneen huutelee, että "mä lähen damiin täs ens viikolla". Imekää ny munaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tietynikäisiä kuljettajia minä ainakin kutsun säännöllisesti ja säntillisesti mopopojiksi, vaikka jollain olisi kevarikin. Tai tarkemmin kutsun näitä yleensä "vitun päristelijöiksi".

No eikös kevari ole kevytmoottoripyörä, joten miten liittyy kunnon moottoripyöriin?

Käsittääkseni osa moottoripyöräharrastajista kutsuu itseään mopoilijoiksi, joten kai ne sitten kaikki on juntteja.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moottoripyörä sopii oikein hyvin tähänkin ketjuun. Auto on keksitty vitun juntit.

Veneily menee samaan kastiin.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
"Mä olin niinku in NYC, niinku in the big city! Ja mä olin niinku ihan overwhelmed with happiness, because mä oon täällä niinku right now." AARGH!

Kuulin tuossa taanoin bussissa kun 40-vuotias nainen puhui kännykkäänsä:
"Joo forwardaa se maili mulle nii laitan sen nextiks Petelle voin teikkaa pienen lunchaamisen sit sen jälkee. Mut joo hei forwardaa se, nii mä callaan koht takasi"
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta melko junttia on englanninkielisten starbojen nimien ääntäminen sillai todella oikeaoppisesti silloin, kun suomeen sopiva ääntämisasu on jollain tavalla looginen. Esimerkiksi Blur on minusta ihan vaan blur eikä esimerkiksi /blɜr/, kuten kai oikeasti kuuluisi sanoa. U2 on uukakkonen eikä mikään vitun /juː tuː/. Toisaalta B.B. King on kyllä sitten bii bii.

Tässä saatan tosin itsekin olla väärässä ja juntti pahimmasta päästä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Älä huoli; Suomen suosituin annos on Hawaijinleike lähimmältä ABC:tä ostettuna. Siinä sitä eksotiikkaa Suomeksi, eiks je? Melko junttia.

Onhan se junttia, mutta sen jälkeen suuri osa ihmisistä vie vaimon hääpäivän lounaalle amarillloon tai el toroon että saa bonuksia.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Joo ja sitten oltiin Nykissä, Vegasissa, Friscossa, Losissa.. Sit mentiin Damin kautta Stokikseen ja sit tietty Köpikseen.. Varsinkin Dami-nimen käyttö Amsterdamista saa veden kiehumaan.. Erityisesti, kun kyseessä on tällainen kerran Kanarialla käynyt henkilö, joka nyt kovaan ääneen huutelee, että "mä lähen damiin täs ens viikolla". Imekää ny munaa.

Kuulostaa madventuresilta jossa dogi ja donki faittaa sun saissesta. Tää on nii leffaa tai sarjaa!!
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kyl se lätkän osalta on se, että paidassa on lapio. Valtra on tässä mielessä varsin moderni kuvaelma nykytodellisuudesta.

Patahan tarkoittaa alun perin lapiota. Spade. Ja siltähän se logokin näyttää, lapiolta.

How juntti is that: pelipaidassasi on talikko. En kehtaisi näyttäytyä julkisilla paikoilla, ellen sitten saisi padallista patahassua.

Täpötäysi ja patajuoppo
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kyl se lätkän osalta on se, että paidassa on lapio. Valtra on tässä mielessä varsin moderni kuvaelma nykytodellisuudesta.

Patahan tarkoittaa alun perin lapiota. Spade. Ja siltähän se logokin näyttää, lapiolta.

How juntti is that: pelipaidassasi on talikko. En kehtaisi näyttäytyä julkisilla paikoilla, ellen sitten saisi padallista patahassua.

Täpötäysi ja patajuoppo

Olisimme junttiutemme kanssa melko syvällä paskassa, jos kaivaisimme kaikkien sanojen historialliset merkitykset esiin. Miten muuten tuon talikon yhdistit pataan?
 

Wolves

Jäsen
Omakotialueella asustellessa, juttelin tässä erään naapurini kanssa. Kuuluisi varmaan asia joka avautui minulle ketjuun.

Keskustelun edetessä jääkiekosta ja naisista saunomiseen, selvisi että naapuri lämmittää saunaansa jokaikinen aamu kolme tuntia kuivattaakseen suihkuhuoneensa/alakertansa. Kukaan ei siis sauno, vaan sauna huutaa päällä kolme tuntia ilman käyttäjää. Mieheltä löytyy kyllä ilmanvaihto ja lattialämmitys, mutta omien sanojensa mukaan sauna lämpeää "että varmasti kuivaa".

Huvikseni laskeskelin naapurin sähkölaskun hintaa. Kuukausi laskuun tulee lisää noin 50€. Vuodessa 600€. Juntti. Voisi jopa sanoa, että idiootti.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Keskustelun edetessä jääkiekosta ja naisista saunomiseen, selvisi että naapuri lämmittää saunaansa jokaikinen aamu kolme tuntia kuivattaakseen suihkuhuoneensa/alakertansa. Kukaan ei siis sauno, vaan sauna huutaa päällä kolme tuntia ilman käyttäjää. Mieheltä löytyy kyllä ilmanvaihto ja lattialämmitys, mutta omien sanojensa mukaan sauna lämpeää "että varmasti kuivaa".

Melkoinen Darwini kyllä.

Anna sille lahjaksi lattialasta, jolla se voi pyyhkiä ne vedet kaivoon?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En sanoisi, että on junttimaista kuulla 10-16-vuotiaiden sanovan tuttuja tyttökavereitaan muijiksi vaan ennemminkin tulkitsisin kyseessä olevan huonon kasvatuksen ja sivistyksen seuraus. Valitettavasti tällaiseen käytökseen ja puhetyyliin on tullut törmättyä niin tosielämässä kuin myös netissä (esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Lordin oma foorumi).
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Olisimme junttiutemme kanssa melko syvällä paskassa, jos kaivaisimme kaikkien sanojen historialliset merkitykset esiin. Miten muuten tuon talikon yhdistit pataan?

Ei tarvitse edes kaivaa: Ässillä on rinnassaan lapio. Vai saatko logosta padan? Suurin osa ihmisestä ei ole tullut ajatelleeksi, että se on lapio. Jengi luulee, että se on pata. Korttipelin pata on lapio, ei kattila.

Talikko = lähellä lapiota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös