Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 241
  • 13 571

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
On noissa valmiiksi marinoiduissa hyviäkin vaihtoehtoja.
Voi olla, mutta ainakaan isojen lihatalojen tuotteissa ei ole tullut vastaan. Toki joku lihatiskin oliiviöljy-yrtti -satsi on ihan jees, jos on pakko valmista kamaa saada, mutta viittasin lähinnä noihin lötkömarinoituihin minuuttipihveihin sun muihin. Eilen piti taas pestä sukulaisten kantamista broitskuista hedelmälimat pois. Iskin ne kostoksi pariksi tuntia yrtteihin ja öljyyn pesun jälkeen.

Olen aina luullut, että pidät lapsista. Tämän kommentin perusteella en olekaan asiasta enää niin varma.
Aika arveluttavaahan tuokin on, mieluummin totutan toki muksut, niin omat kuin vieraatkin, uusiin makuihin, mutta ymmärrän kyllä, että usein on helpompaa heittää grillatessa joku nakki tai jauhelihatuote kehiin. Ei sillä, että esim. kunnollisessa jauhelihapihvissä mitään pahaa olisi.

Lapsista pitäminen on taas vähän kaksipiippuinen juttu. Mulla on vahvat empatiat lapsia kohtaan johtuen heidän viattomuudestaan ja vilpittämyydestään. Sen sijaan en erityisemmin pidä lapsista siinä mielessä, että ottaisin älyttömästi kontaktia muksuihin eri paikoissa, leikittäisin tuttujen perillisiä yms, kuten moni tuntuu tekevän. Hauskoja tyyppejä ovat yleensä, jos vanhemmat ovat kartalla. Joskus jopa, vaikkei vanhemmat tajuaisikaan mitään. Juntteja niistä tulee sitten myöhemmin. Grillitassujen ostajia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi olla, mutta ainakaan isojen lihatalojen tuotteissa ei ole tullut vastaan.

Atrian ja HK:n marinadit on ihan paskoja mutta Poutun marinadi maistuu ainakin minulle oikein hyvin. Ja sitten on näitä pienempien pajojen pihvejä joissa on tullut varsin hyviäkin marinadeja vastaan. Minä kun en jaksa hirveästi hifistellä ruokien kanssa niin ei jaksa itsekään alkaa marinoimaan kuin aniharvoin, joten kyllä noita valmiiksi marinoita tulee aika usein ostettua. Mutta kuten sanottua niin Atrian ja HK:n marinoituja pyrin kyllä välttämään viimeiseen asti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Atrian ja HK:n marinadit on ihan paskoja mutta Poutun marinadi maistuu ainakin minulle oikein hyvin.

Eikös Poutun lihat ole ulkomaalaisia? Joskus ostin jotain broitskua, ja se oli vittu Brasiliasta, satakuntalaisena olin hiukan suu auki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös Poutun lihat ole ulkomaalaisia? Joskus ostin jotain broitskua, ja se oli vittu Brasiliasta, satakuntalaisena olin hiukan suu auki.

Poikamiehelle tuo voisi olla ihan jees diili, vaikka itse ottaisin mieluummin broilerin.

Edit. Kulinaristisessa mielessä, en muuten fantasioi broilerista.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Eikös Poutun lihat ole ulkomaalaisia? Joskus ostin jotain broitskua, ja se oli vittu Brasiliasta, satakuntalaisena olin hiukan suu auki.

En ole varma, mutta ainakin jossakin ostamassani Pouttun porsaan kylkiviipale pakkauksessa lukee ihan vain, että "Suomalista porsaan lihaa." tjsp. Eli joutsenlippua ei ainakaan tuotteesta löydy. Joten liekö tuo sitten ulkomailta tänne roudattua lihaa. Samapa tuo oikeastaan minulle oikeastaan on, kun ainakin maistui hemmetin hyvältä.

Mitä tulee tuohon lihan marinointiin noin niin kuin muuten, niin mulle se on oikeastaan aikalailla sama, että onko liha marinoitu valmiiksi vai ei. Useimmiten nuo valmismarinadit on ihan mukiin meneviä kuitenkin. Ainakin minun makuuni. Toki jos jaksaisin ja osaisin, niin marinoisin lihaa useammin itse.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Poikamiehelle tuo voisi olla ihan jees diili, vaikka itse ottaisin mieluummin broilerin.
Kova turkkilainen tuontimuna ja vittu brasiliasta, tässäpä benicion pääsiäinen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eikös se ole sama mistä maasta liha on. Ei kai sen kanssa ole tarkoitus keskustella.
 

Ralph

Jäsen
Eikös se ole sama mistä maasta liha on. Ei kai sen kanssa ole tarkoitus keskustella.

Uleåborgir luultavasti keskustelee. On asustanut lampaan kanssa kämppiksenä ja omistanut räkättirastaan. Miksei siis broilerikin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös se ole sama mistä maasta liha on. Ei kai sen kanssa ole tarkoitus keskustella.

No joo, mutta jos se liha on vittu Brasiliasta tai vaikka Saksasta, niin maistuu, näyttää ja tuntuuhan se ihan erilaiselta kuin kotimainen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No joo, mutta jos se liha on vittu Brasiliasta tai vaikka Saksasta, niin maistuu, näyttää ja tuntuuhan se ihan erilaiselta kuin kotimainen.

On se kieltämättä kyllä parempaa, ihan oikeassa olet.
 

Jindebyne

Jäsen
Iltalehden(?) lanseeraama hampurilaissota.

Tässä muutama linkki näihin man vs. food -tempauksiin:

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012041015432305_ru.shtml

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012033115395855_ru.shtml

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012040215404426_ru.shtml

Linkit vie Iltalehden sivuille, jossa voi nähdä suurikokoisia hampurilaisia.

Voin vaan kuvitella, kuinka jossain Öllölässä kylän isoin Äijä menee uhoa täynnä vetämään jonkun "Äijä-Jytky-Jone Nikula-Kotiteollisuus" -hampurilaisen ja kylän emmännät, sekä sidekickit kannustaa vieressä kuinka tämä Tractor Pulling -harrastaja hyökkää suuren mätön kimppuun.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Voin vaan kuvitella, kuinka jossain Öllölässä kylän isoin Äijä menee uhoa täynnä vetämään jonkun "Äijä-Jytky-Jone Nikula-Kotiteollisuus" -hampurilaisen ja kylän emmännät, sekä sidekickit kannustaa vieressä kuinka tämä Tractor Pulling -harrastaja hyökkää suuren mätön kimppuun.

Tämän amerikan Diner-tyyppisen kulttuurin olen jo toivonut pitkään leviävän Suomeen. Kuuluisat kuppilat on eräs suosikkiohjelmistani ja niissä esitellyillä ravintoloilla on kaikilla joku oma erikoisuus joka on kooltaan tai tulisuudeltaan haastava. Muutenkin olisi toivottavaa, että ravintolat kehittäisivät enemmän omia erikoisuuksiaan ja loisivat omantyyppisiä ruokalistojaan, joilla erottua perus hampurilaispaikoista. Luovuutta kehiin.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Voidaan toki myös ajatella, että kuinka erikoista on se että on pitäjän suurin burgeri? Ei ole hirveä haaste lätkiä sitä einespihviä sinne muutaman kerran enemmän sämpylän väliin kuin naapurisnägäri.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voidaan toki myös ajatella, että kuinka erikoista on se että on pitäjän suurin burgeri? Ei ole hirveä haaste lätkiä sitä einespihviä sinne muutaman kerran enemmän sämpylän väliin kuin naapurisnägäri.

Aivan. Heitetään lihaa kaksi kiloa ja juustoa puoli kiloa. Siihen leipää ja salaattia vielä kilo päälle. Maksaa 40 euroa mutta saa ilmaiseksi jos syö sen tunnissa...lisäksi tietenkin palkkinona kympin paita, valokuva grillin seinälle ja "mainetta" aivan vitusti.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onhan kunnon mättöhampurilainen silloin tällöin paikallaan mutta joku kohtuus tuohonkin hommaan. Mitä helvetin järkeä on 3,5 kilon hampurilaisessa?

Kyllä minun mielestä tuo jenkkiläinen ruoalla porsastelu-kulttuuri joutaisi jäädä rantautumatta tänne. Mikäpä siinä jos ruokakulttuuriin tulee monipuolisuutta ja vaihtoehtoja, mutta kyllä ruokaa tulee arvostaa ja sitä nuo useamman kilon ruoka-annokset eivät mielestäni tee. Ne on kehitetty pelkkää ahmimista varten.

Ahmiminen on niin helvetin junttia että.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Onhan kunnon mättöhampurilainen silloin tällöin paikallaan mutta joku kohtuus tuohonkin hommaan. Mitä helvetin järkeä on 3,5 kilon hampurilaisessa?

Kyllä minun mielestä tuo jenkkiläinen ruoalla porsastelu-kulttuuri joutaisi jäädä rantautumatta tänne. Mikäpä siinä jos ruokakulttuuriin tulee monipuolisuutta ja vaihtoehtoja, mutta kyllä ruokaa tulee arvostaa ja sitä nuo useamman kilon ruoka-annokset eivät mielestäni tee. Ne on kehitetty pelkkää ahmimista varten.

Ahmiminen on niin helvetin junttia että.
Älä huoli; Suomen suosituin annos on Hawaijinleike lähimmältä ABC:tä ostettuna. Siinä sitä eksotiikkaa Suomeksi, eiks je? Melko junttia.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Avo- tai aviopuolison kutsuminen emännäksi/isännäksi.

"Mites emäntäsi jaksaa synnytyksen jälkeen?"
"Kerro isännälle terveisiä."

Ei jumalauta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minun mielestä tuo jenkkiläinen ruoalla porsastelu-kulttuuri joutaisi jäädä rantautumatta tänne.
Siinäpä se pähkinänkuoressa. Jos tänne jotain ABC:n hawaijinleikettä hienompaa ruokakulttuuria halutaan iskostaa, katsottaisiin mallia vaikka Välimeren maista. Ruualla porsastelu on junttia, teki sen sitten yksittäinen juntti tai kokonainen juntti kansakunta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös