Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 327
  • 13 571

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen sijaan käyttökelpoiset, tyylikkäät ja mukavat vaatteet mm. toimisto-olosuhteisiin on kehitetty jo kauan ennen näiden maalaisasusteiden ilmaantumista (jotka toki nekin ovat käyttötarkoitukseensa sopivat), joten aikamittakaava-argumentti ei tässä kohtaa johda analogisessa mielessä kovinkaan pitävään lopputulemaan.

Jos rillit ovat nenällä, kynä korvan takana ja sormi pystyssä, niin varmasti johtaa.

1880-luvun lakimiespuvut eivät voi olla mukavia. Sitäpaitsi liian lyhyet housut ovat naurettavat, ovat ne sitten farkut, pellehousut, puvun housut tai mitkä lie modernit salihousut vuodelta 1991.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen on tullut pari ominaisuutta junttimaisuudesta mieleen:

- Liekkipaidat
- Tuurin kyläkauppa
- Maksukanavapakettitilauksen irtisanominen sen takia, kun Räikkönen ei enää aja formuloissa.
- Osallistuminen lätkämatsien pelikatkojen aikana järjestettäviin tempauksiin ja erityisesti niiden järjestäminen. Aallot, desibelimittaukset ja muovisten putkien yhteenhakkaaminen.
- Jonkun tv-selostajan dorkien lausumien hokeminen. Pahin esimerkki Saukkosen läpät: " Täältä pesee ja tarvittaessa linkoaa".
- Värikkäät irtopikkutakit
- Viimeksi kuluneen viiden vuoden aikana alkanut Chelsean kannattaminen eli totaalinen gloryhunter-meininki.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
- Viimeksi kuluneen viiden vuoden aikana alkanut Chelsean kannattaminen eli totaalinen gloryhunter-meininki.

Olen siis varsinainen anti-juntti. Kannatin Chelsea Gianluca Viallin, Zolan ynms. aikoihin, mutta aloin suorastaan vierastamaan joukkuetta sen siirryttyä rahaslobon haltuun. Onneksi on vielä QPR.

Junttimaisinta on kokonaisvaltainen käytöstapojen puute.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ole edelläkulkija ja tuo esille sandaalien sekä paljaiden jalkojen perusteltu kombinaatio.

Ja kyllä...tämän ketjun mukaan olen monilta osin totaalinen juntti.

Minulle on aivan yksi lysti, miten ihmiset pitävät sandaaleitaan. Ylipäätään olen varsin avomielinen suhteessani muiden ihmisten pukeutumiseen ja käyttäytymiseen niin kauan kun ne eivät fyysisesti muita haittaa. En ole jaksanut ketjua hirveästi lukea, mutta eiköhän minullakin juntin tunnusmerkit täyty monessakin kohtaa. Kiinnostaako se minua? Ei.
 
Sukat ja sandaalit ei kyllä vaan sovi ja mielestäni se on junttiuden perikuva. Ei edes nilkkasukat, sehän on niinkuin vain junttimaisuuden peittelyä.

Aurinkolasit päässä baarissa tai vastaavassa sisätilassa tekee kuitenkin tuloaa vahvasti, joten se ei ole enää junttia. Ja kun aurinkolaseista puhutaan, niin voidaan mainita, että speedo-malliset aurinkolasit ovat todella juntteja. Siis kaikki ne perusmalliset scifi-henkiset munakupit.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Junttiutta:

- Aallot ymm. jääkiekkomatsien pelikatkoilla
- Oluttölkin sisällön kaataminen lasiin
- Piereskely, varsinkin yleisillä paikoilla
- Stadilaisten paikkakuntarasismi on tosi junttia.

Lisääkin olisi, mutta ei tule mieleen.

Neljäkutonen
 

ditrim

Jäsen
Kieltämättä äärimmäisen junttimaiselta kuulostaa äkkiseltään yhdistelmä pitkät housut, paljaat jalat ja sandaalit.

Mä vedin herjalla koko kesän noissa vaatteissa kauppaan. Tosin vaihdoin pitkät housut maastosalihousuihin, jotta kokonaisuus olisi mahdollisimman kaunis. Sai olla kyllä rauhassa :)
 

julle-jr

Jäsen
Junttimaisuudesta puhumattakaan, miksi ihmeessä älykkäät ihmiset haluavat vielä vuonna 2010 käyttää 1900-luvun alun maanviljelijöiden työvaatteita?
Heh, tätä on kyllä tullut mietittyä. Monesti sama ihminen kritisoi tuulipuvun käyttöä, mutta itse kulkee farkuissa. Ja farkuthan olivat alunperin italialaisen laivaston työasuja, sittemmin yleistyivät P-Amerikassa farmareiden kestävinä työvaatteina. Kyllä itsekin toki käytän farkkuja. Siksi en toisaalta kehtaakaan valittaa siitä, että joku käyttää tuulipukua.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Farmarihousut

Linkki farkkuja käsittelevään artikkeliin.

Jos onkin junttia muistaa Suomen historiasta pelkästään vuodet 1939-1945, on junttia myös halveksia sotavuosien saavutuksia ja ponnistuksia. On myös junttia halveksia ihmisiä, jotka näitä saavutuksia ja ponnistuksia asiaankuuluvalla kunnioituksella muistelevat.
 
Junttiutta:

- Aallot ymm. jääkiekkomatsien pelikatkoilla
- Oluttölkin sisällön kaataminen lasiin
- Piereskely, varsinkin yleisillä paikoilla
- Stadilaisten paikkakuntarasismi on tosi junttia.


Tämän iltaisessa matsissa tosiaan vähän häiritsi se, että aaltoa jatkettiin vielä pelin ollessa käynnissäkin. Ite olin kiinnostuneempi seuraamaan peliä kuin aallon liikkumista.

Miksi oluttölkkiä ei saisi kaataa lasiin? Ite teen niin yleensä hygieenisyyssyistä.

No julkisilla paikoilla toki, mutta kyllä nyt kotona saa ja pitääkin piereskellä jos pierettää. Joka pierua pidättää se tautia idättä.

Kaikkien paikkakuntarasismi on junttia.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pipojen ja lippisten päässä pitäminen sisätiloissa. Samaan kategoriaan lippiksen pitäminen päässä siten, että lippa on otsan ja korvan välimaastossa, vitun tyhmän näköistä!
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pipojen ja lippisten päässä pitäminen sisätiloissa.
Tämä on kyllä totta. Etenkin kun näkee että pipo/lippis on aseteltu aamulla huolellisesti peilin edessä siten että hiukset tulevat lakin alta juuri optimaalisesti aseteltuna. Lettihän siinä sekoaa jos lakkia repii päivän aikana päästä.

Istuin tuossa taannoin Tommi Evilän kanssa samalla luennolla ja se häiritsi että tuollainen parimetrinen mies istui koko luentojen ajan villapipo/baskeri päässään. Vaikutti todella juntilta.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ylipäänsä farkuissa kulkeminen on rikos sivistynyttä yhteiskuntaa kohtaan.

Junttimaisuudesta puhumattakaan, miksi ihmeessä älykkäät ihmiset haluavat vielä vuonna 2010 käyttää 1900-luvun alun maanviljelijöiden työvaatteita?

Niin kyllähän ne liian lyhyet suorat housutkin ovat todella upean näköinen ilmestys. Sellaiset kun istuu, niin lahkeet nousevat hieman yli puolen säären. Ne ne vasta on kivat.

Miksi pitää ostaa liian lyhyet housut?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Stadilaisten paikkakuntarasismi on tosi junttia.

Tyhmää, ärsyttävää, vittumaista, kuumottavaa, ääliömäistä, turhaa, suomenruotsalaista, koppavaa, nuijaa, stadilaista, noloa, hölmöä, tiedostamatonta, spedeä, ylimielistä....

Tai mitä vaan, muttei toki junttia. Pidetään nyt ne termit kunnossa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- "No, ei Helsinkikään edes ole mikään kunnon kaupunki"
- "No, suuri osa teistä helsinkiläisistäkin on maalaisten jälkeläisiä. Ei mitään aitoa helsinkiläisyyttä enää edes ole"
-"Tsadi"
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt vasta äkkäsin, että tämän ketjun sisäänrakennettu oletus on se että junttius olisi jotenkin negatiivinen asia. Sitä en ymmärrä enkä hyväksy lainkaan, joten en osallistu. Pitäkää tunkkinne, snobit.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Kristillisdemokraatit on valinnut vaalisloganikseen legendaarisen "Koti, uskonto ja isänmaa".
Makuasioita mutta mun mielestäni tuo on todella osuva veto juuri tähän poliittiseen tilanteeseen (EU/Irlanti/homot/maahanmuuttajat...).
 
- Osallistuminen lätkämatsien pelikatkojen aikana järjestettäviin tempauksiin ja erityisesti niiden järjestäminen. Aallot, desibelimittaukset ja muovisten putkien yhteenhakkaaminen.

Ainakin Tampereella - ja kai jossain muuallakin - käydään nykyään sitä aivan järkyttävää Zamboni-kisaa, jossa yleisän huudot antavat jääkoneelle lisäkiihtyvyyttä. Uskomatonta paskaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tarjota viime vuoden Beuajolais Nouveu:tä juuri, kun uusi on jo tullut kauppoihin. "Ostin tätä varastoon, kun tää oli niin hyvää... nyt voin verrata tätä tämän vuotiseen..."

Etenkin kun nuo ovat parhaimmillaan juotuina ennen saman vuoden loppua.

Junttimaista on morkata ruokalajia, jota ei ole koskaan edes maistanut. Tuoreena esimerkkinä etanakeskustelu palstalla.
 
- Teksti-tv scouttaaminen.
- Arvostella pelaajia, vaikkei ole nähnyt yhtään peliä missä arvostuksen kohteeksi joutunut pelaaja olisi ollut mukana.
- "Turku on perseestä" ynnä muut lapselliset vittuilut.
- Isänmaallisuus
- Tämä huppari
- Suomenruotsalaisten haukkuminen hurreiksi, tai sveduiks.

(Linkissä kuva hupparista)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
- Teksti-tv scouttaaminen.
- Arvostella pelaajia, vaikkei ole nähnyt yhtään peliä missä arvostuksen kohteeksi joutunut pelaaja olisi ollut mukana.
- "Turku on perseestä" ynnä muut lapselliset vittuilut.
- Isänmaallisuus
- Tämä huppari
- Suomenruotsalaisten haukkuminen hurreiksi, tai sveduiks.

(Linkissä kuva hupparista)

Vanhana miehenä, sotaveteraanin poikana, tzadin ulkopuolella asuvana olen jo lähtökohtaisestikin monien mielestä juntti ja vielä juntinmaksi minut ao. lainauksen kirjoittajan mielestä tekee se, että kunnioitan sotaveteraaneja enkä lähtökohtaisesti näe isänmaallisuudessa vikaa, jos sitä ei käytetä väärin.
Minusta isänmaallisuuden pitäminen junttimaisena onkin todella viimeisen päälle junttimaista siten kuin minä tuon termin ymmärrän.

Se, minkä minä tästä maailmasta olen reissuillani oppinut, on saanut minut vakuuttuneeksi, että jos me suomalaiset emme olisi olleet aikoinamme niin juntteja, monet teistä räkänokista ihmettelisivät elämän junttimaisuutta ihan toisissa olosuhteissa ja toisella kielellä.
Minulla ei tuollaista kuvan hupparia ole, mutta mieluummin tuollainenkin kuin jokin typerän muotivirtauksen tasapaksuun massaan sulautuva merkkivaate.

Mutta - kukin tyylinsä ja arvomaailmansa mukaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös