Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 226
  • 13 543

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Hyvä kysymys. Joskus, kun olen asunut keskisuuressa kaupungissa (varsinaisessa suurkaupungissa en ole koskaan asunut), olen huomannut, että se kiireinen hosuminen tarttuu ja huomaa kiirehtivänsä johonkin metroon vaikka seuraava menee esim. viiden minuutin päästä. Toisaalta suuremmissa kaupungeissa vieraillessa meinaa välillä tulla myös töpeksittyä maalaistollomaisesti.

Toki teen kaikkeni liikkuakseni väentungoksessa määrätietoisesti, mutta rauhallisesti, jotten törmäilisi kanssaihmisiin ärsyttävästi.

Mitä tulee kaupunkilaisuuteen tai maalaisuuteen, niin olen vanhemmiten muuttunut koko ajan enemmän maalaiseksi. Suuriin kaupunkeihin on mukava tutustua, mutta arkea en haluaisi enää niissä viettää: väentungokset ja kiire ärsyttävät. Toki joku lyhyehkö, muutaman kuukauden työkeikka suurkaupungissa voisi yhä vieläkin kiinnostaa.
Tämän voin itsekin allekirjoittaa, ihan täysin. Toki, liikkumiseni nykyisin on pakostakin verkkaisempaa kuin nuorempana polven nivelrikon takia. Olen nykyisin mielelläni maalainen elintavoiltani, kun olen saanut/joutunut maistamaan kaupunkielämänkin kiihkeää rytmiä.
Aikoinani niin esim. Pietarissa kuin vaikka pääkaupunkiseudulla asuessani tiesin aina tarkkaan, milloin ja mihin piti julkisilla mennä, kun töiden takia siellä elelin. Liikuin jalkaisin ripeästi pisteestä toiseen ja noiduin mielessäni hidastelijoita, vaikka en olisi niiden takia mistään myöhästynytkään.

...
Ärsyttävää joukkoliinkenteessä on myös seuraavat asiat:

1. Änkeminen sisään ennen, kuin päästää poisjäävät ulos.
2. Varsinkin ruuhka-aikoihin käytävän puolella istuminen ja ikkunanpuoleisen penkin varaaminen omalle laukulle tai repulle.

Nuo ovat myös junttia käytöstä, koska minä minä minä.
Allekirjoitan tämänkin...
Tosin, isojen kaupunkien metroissa tuollaista käytöstä en havainnut - se oli yksinkertaisesti mahdotonta, kun ihmisiä liikkui ao. välineillä niin tuhottomasti. Esim. Pietarin keskikaupungin metroasemilla ovien eteen tunkeminen kävisi suorastaan itsemurhayrityksestä, sen verran äkäisesti massa purkaantuu ovien auetessa vaunun sisältä.

...
Niin, tästä tuli mieleeni, että tiedän hyvin täsmällisten ihmisten pitävän myös myöhästelyä junttina tai ainakin hyvin epäkohteliaana. Siksi olen pyrkinyt tuosta huonosta tavasta eroon: en tosin ole siitä vielä päässyt kokonaan eroon vaikka väitän jonkin verran kehittyneeni.
Täsmällisyys tapaamisissa kertoo toiselle osapuolelle, että arvostat tapaamista ja häntä niin, ettet halua hänen joutuvan turhaa odottelemaan. Myöhästely ilman ilmoittamista kertoo vain välinpitämättömyydestä ja on mielestäni kovin junttia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko sulla oikeasti niin kiire? Tai parempaa tekemistä?
Ymmärrän tuon harmituksen - ottaa se lievästi sanottuna - itseäkin päähän. Mutta ei sulla oikeasti ole niin kiire. Jos on, niin olet jo myöhässä.
Ei ole yleensä, mutta silti vituttaa ihmiset jotka tukkivat väyliä, aiheuttavat tarvetta väistellä, puhumattakaan ihmisjoukosta joka laahustaa rautatieasemalla ilman kiireen häivääkään kun pitää päästä laiturilta toiselle.

Sinällään voisi kirjoittaa lyhyen kirjan kaikista asioista jotka ärsyttävät.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hys!Hys! Ollaan hilijaa, jotta saadaan kallaa.

On ollut hurmaava ilo, lukiessaan tätä nimenomaista ketjua, huomata, että härmän jätkä ja sen sisko ovat vihdoinkin kaivautuneet keskelle kesää ja kärpäsiä. Tulleet ulos sieltä koronakuplasta ja jalkautuneet turuille ja toreille; maailmaan, vain huomatakseen, että elämää eletään (edelleenkin) niin monella eri tavalla, mihin itse on tottunut. Tämä kaikki vallitseva kiire ja hälinä ovat unohtuneet monelta siellä pikkupoterossa, jossa ollaan vietetty suurin osa viimeisestä reilusta kahdesta vuodesta. Siitä omasta normaalista on tullut entistä normaalimpaa ja kaikki siihen nähden poikkeava on kerrassaan kauhistuttavaa ja pöyristyttävää.

Nyt kun pää ollaan saatu pensaasta ja sitä on hivenen käännelty, väännelty ja pyöritelty, on monet jo unohtuneet maailman epäkohdat palautuneet verkkokalvoilla ja sieltä muutaman mutkan kautta aivonystyröille. "Osaapa suomalainen olla hörhö! Urpo! Kertakaikkisen juntti!" Moni on sallinut itselleen jopa luvan arvostella kaikkea sieltä ja vähän täältä, vaikka juurikin kaikesta vähänkin poikkeavasta tuumailu tai suoranainen puhuminen onkin nyky-yhteiskunnassa epäsovinnaista, paheksuttavaa, jopa kiellettyä. Kaikkein rohkeimmat ovat päättäneet jopa jalkautua keskustelufoorumeille asti, tarttua härkää sarvista ja tulla puhisten ja puuskuttaen kertomaan totuuksia näistä vallitsevista epäkohdista, silläkin uhalla että saattavat pahimmillaan tahrata oman nimimerkkinsä kasvot, mikäli kyse ei olekaan junttiudesta, vaan ihan vaan omasta pölyisestä kaappihomoudesta.

Nyt tämä jätkä vetää bermudat jalkaan, sitten tennissukat ja sandaalit. Yläkroppaa peittämään hieman jo pieneksi jäänyt kulahtanut I Love Rhodos -paita kesälomareissulta kakstuhatta ja yks. Lopuksi vielä kauniiksi kruunuksi neonpunainen vyölaukku kukkaroa, tupakkeja ja aurinkorasvaa varten, sekä tietenkin päähän Kesoilin lippahattu, jottei polttava aurinko pääse päänuppia ihan pahasti korventamaan. Ja eikun vahvalla ankkakävelyllä valloittamaan, mitä vielä valloitettavissa on. Ei tällä ehkä kuuhun mennä, mutta maailmaa katsomaan kylläkin. Lets menoks!
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Lentoaseman turvatarkastuksessa pommivitsien kertominen. Oikeasti, mitä ihmettä sellaisten ihmisten päässä liikkuu?
Tässä hupaisa (kyllä, hupaisa) tarina siitä mihin tällainen pommivitsien kertominek pahimmillaan voi johtaa:


Kaveri varmaan luuli olevansa hauska. Voin kuvitella ton idiootin ajatuksenjuoksun. Sanonpas noille, että mulla on pommi täällä ja sit heitän siihen viel sellasen Aas Weckström "hehehe hehhe" naurun päälle niin kylläpä tää jono repee ihan kybällä hei. Noh, putkassa istuessaan varmaan tuli mieleen, että ei vissiin sitte mikään maailman paras idea.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Festareilla katsomoalue on jaettu karkeasti puolivälistä että toinen puoli on anniskelualue ja toinen ei. On erittäin junttimaista rynniä ympäripäissään siellä selväpäisten seassa kohti eturiviä, muutaman metrin päässä kun olisi se kaljakarsina.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näin ne on henkilökunnan hommat ulkoistettu asiakkaalle. Toista se oli ennen.
Määrittele "ennen" ? Kyllä mä sanon että niin kauan kuin itse muistan niin näissä noutopöydissä on ollut aina se astioiden palautuspiste, asia erikseen sitten jos se ruoka tarjoillaan pöytään.

Pahoittelut jos ilmaisin huonosti tuon lounasravintolan, tarkoitin nimenomaan noutopöydän tyylistä ratkaisua.
 

Glove

Jäsen
Määrittele "ennen" ? Kyllä mä sanon että niin kauan kuin itse muistan niin näissä noutopöydissä on ollut aina se astioiden palautuspiste, asia erikseen sitten jos se ruoka tarjoillaan pöytään.

Pahoittelut jos ilmaisin huonosti tuon lounasravintolan, tarkoitin nimenomaan noutopöydän tyylistä ratkaisua.
Joskus viime vuosituhannella. En minä niin tarkkaan muista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Saksa on oikein hyvä maa ja paljon kontakteja sinne, mutta en oikeen ymmärrä sitä, miksi niin monella Saksalaisella on vaikeuksia pitää itsestään vähemmän meteliä ja olla vähemmän porsastelevan teatraalinen esimerkiksi hotellien aamiaisilla ympäri Euroopan. Tällä kertaa Tukholman hotellissa. Meteliä, epähygienisyyttä ja tilan haltuunottoa. Toki n.84milj asuakkaaseen mahtuu kaikenlaista, mutta ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta tämä huomio.

Paljon junttimaista käytöstä nähty heiltä noissa. Mikähän siinä on.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Saksa on oikein hyvä maa ja paljon kontakteja sinne, mutta en oikeen ymmärrä sitä, miksi niin monella Saksalaisella on vaikeuksia pitää itsestään vähemmän meteliä ja olla vähemmän porsastelevan teatraalinen esimerkiksi hotellien aamiaisilla ympäri Euroopan. Tällä kertaa Tukholman hotellissa. Meteliä, epähygienisyyttä ja tilan haltuunottoa. Toki n.84milj asuakkaaseen mahtuu kaikenlaista, mutta ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta tämä huomio.

Moni Saksalainen käyttäytyy hyvin junttimaisesti noissa.
Junttimaista on myös kirjoittaa "saksalainen" isolla alkukirjaimella keskellä lausetta.

Ja vielä junttimaisempaa on huomauttaa tästä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Junttimaista on myös kirjoittaa "saksalainen" isolla alkukirjaimella keskellä lausetta.

Ja vielä junttimaisempaa on huomauttaa tästä.

Itseasiassa en alkujaan kirjoittanut, jos tarkkoja ollaan. Luuri muutti isoksi sen :)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei ole montaa tovia tarvinnut kulkea kämpän ulkopuolella kun muisti taas tähän oikean vastauksen: Rallikansa.
 

Alejandro

Jäsen
Ei missään erityisessä järjestyksessä, mutta tuli nyt lounastauolla pari mieleen:

- Hanna Partasen lihapiirakat
- Jaakko Teppo
- Tauskin kuunteleminen epäironisesti
- Tauskin kuunteleminen ironisesti
- Humalassa ammuskelu
- Andy McCoyta esittävä patsas
- Urheilutapahtumassa vastustajan homottelu
- Hihaton Jack Daniels -paita
- Taksikuskille räyhääminen
- Facebook-arvontoihin osallistuminen
- Sushin mieltäminen elitistiseksi
- Syöminen lippis päässä (sisätiloissa)
- Turha valittaminen
- Tällaisten listauksien tekeminen
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Rallien katsominen. Eiku rallin erikoiskokeen pilaaminen kaikilta muilta junteilta sen vuoksi, ettei osaa noudattaa sääntöjä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saksa on oikein hyvä maa ja paljon kontakteja sinne, mutta en oikeen ymmärrä sitä, miksi niin monella Saksalaisella on vaikeuksia pitää itsestään vähemmän meteliä ja olla vähemmän porsastelevan teatraalinen esimerkiksi hotellien aamiaisilla ympäri Euroopan. Tällä kertaa Tukholman hotellissa. Meteliä, epähygienisyyttä ja tilan haltuunottoa. Toki n.84milj asuakkaaseen mahtuu kaikenlaista, mutta ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta tämä huomio.

Paljon junttimaista käytöstä nähty heiltä noissa. Mikähän siinä on.

Saksa on oikein hyvä maa ja paljon kontakteja sinne, mutta en oikeen ymmärrä sitä, miksi niin monella Saksalaisella on vaikeuksia pitää itsestään vähemmän meteliä ja olla vähemmän porsastelevan teatraalinen esimerkiksi hotellien aamiaisilla ympäri Euroopan. Tällä kertaa Tukholman hotellissa. Meteliä, epähygienisyyttä ja tilan haltuunottoa. Toki n.84milj asuakkaaseen mahtuu kaikenlaista, mutta ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta tämä huomio.

Paljon junttimaista käytöstä nähty heiltä noissa. Mikähän siinä on.
No sakemannithan on ihan mossipoikia britteihin verrattuna, sellasia stnan maailmanomistajia ovat he. Joka paikkaan tullaan öykkäröimään. Aikoinaan olin Kanarialla perheen kanssa ja siinä lasten kanssa pelailtiin bilistä, niin eikös taas jokku helvetin engelmannit tuu siihen soitteleen poskee. Otin muksut mukaan ja poistuimme altaalle. En halunnut näyttää lapsille huonoa esimerkkiä väkivallasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Eija-Riitta Korhola ansaitsee tämänpäiväisine huorapuoluetwiitteineen päästä tähän ketjuun. Melko juntti hän on ollut aina, mutta nyt on jo kunnon yritystä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eija-Riitta Korhola ansaitsee tämänpäiväisine huorapuoluetwiitteineen päästä tähän ketjuun. Melko juntti hän on ollut aina, mutta nyt on jo kunnon yritystä.
Pitaa pahaa han on sulle tehnu?

Eli sama kysymys suomeksi: Mitä on sanottu tai tapahtunut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös