Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 618 857
  • 13 543

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mustat vaatteet helteellä. Näin junttipaavon, jolla oli musta t-paita, mustat shortsit, mustat kengät ja valkoiset tennissukat. Ihan Stadissa liikkui, vaikka näytti siltä, että olisi voinut olla mikkelistä.
Kokovalkoisissa on homo.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Sleeves are for nerds -vaimonhakkaajapaita. kun vaatteista puhutaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kuka on kokovalkoisissa muualla kuin Wimbledonin tenniskisoissa? Pointti ei ollut kuitenkaan tennis, vaan se, että tummia vaatteita ei käytä helteellä kuin juntit mikkelistä, mikä olikin jo tämän ketjun otsikossa mainittu.

Tripla-K yhdistyksen kokoontumisajoissa suositaan myös valkoista pukeutumista tumman sijaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
... vaan se, että tummia vaatteita ei käytä helteellä kuin juntit mikkelistä, mikä olikin jo tämän ketjun otsikossa mainittu.
Kun kiskot kesällä ahkiossa ylösalaisin olevaa kuolleiden porojen rekeä pitkin Eiranrantaa, niin pitääkö sponsorisukkien minipatteroitu-logo näkyä, vai teetkö nolostuttavan kierroksen kolme kertaa pimeän aikaan toivoen, ettei kukaan huomaa?
Helschinki on pohjoisista pääkaupeingista juntein, anteeksi.

Kokeile Juntti-Einari, vaikka Tallinnaa. Sukulaisesi varmasti ostaa sinulle välipalapatukan, uimarenkaan ja räpylät... tai ainakin toisen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Paidat ovat kuulema usein juntteja, niin tämä pitää selvittää.

Onko keikkapaitojen pitäminen junttia? En edes koskaan osta niitä, mutta nyt ajattelin. Menen peräkkäisille keikoille mitkä on naapurimaissa.

Onko sallittua pitää paitaa päällä sieltä toisesta maasta vai onko ainoat sallitut keikkapaidat jostain vuodelta 1978.

Se kai ainakin on laitonta pitää samalla keikalla paitaa mistä on sen juuri hankkinut.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onko keikkapaitojen pitäminen junttia?

En mä tiedä. Omasta mielestäni bändeistä tykkääminen ja sen osoittaminen fanikrääsällä ei ole ollenkaan junttia, vaan siistiä. Fanius muutenkin on yksi hienoimpia juttuja elämässä. En siis edes naureskele jonkun norjalaisteini-kaksosten keikalle aamusta asti jonottaville tytöille, kun on itse jonottanut Pomon keikalle kahdeksan tuntia.

"They don't even know what it is to be a fan. Y'know? To truly love some silly little piece of music, or some band, so much that it hurts." - Almost Famous
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Paidat ovat kuulema usein juntteja, niin tämä pitää selvittää.

Onko keikkapaitojen pitäminen junttia? En edes koskaan osta niitä, mutta nyt ajattelin. Menen peräkkäisille keikoille mitkä on naapurimaissa.

Onko sallittua pitää paitaa päällä sieltä toisesta maasta vai onko ainoat sallitut keikkapaidat jostain vuodelta 1978.

Se kai ainakin on laitonta pitää samalla keikalla paitaa mistä on sen juuri hankkinut.
Keikkapaitoja ja bändipaitoja pidän päällä melkein aina. Ihan sama vaikka olisi junttia.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Keikkapaitojakin juntimpaa on sonnustautua erilaisiin alkoholi-paitoihin ja Jack Daniels Tennessee Whiskey - paidat ihan sieltä jäävuoren huipulta kuin kliimaksina ja alleviivatakseen koko kulttuuria. Aivan kuin jostain Ylistaron ABC:n parkkipaikalta kesäisenä perjantai-iltana sen halvalle suihkusaippualle haisevan Corollan ympärillä. Lisäksi sonnustaudutaan johonkin alppilaskettelu-aurinkolaseihin ja tukka on kuin Planican lentomäen hyppyrikeula.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Murteet.

Sen lisäksi, että meidän on opeteltava puhumaan yhtä Euroopan turhinta kieltä, jotkut opettelevat siitä vielä kaksi versiota.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ai tää onkin joku juntit ryömii koloistaan ketju. Vähän samalla tavalla kuin epäonnistuneet ihmiset ilmestyy keväisin vakituiseen katukuvaan muuallakin kuin Sörkassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sen lisäksi, että meidän on opeteltava puhumaan yhtä Euroopan turhinta kieltä, jotkut opettelevat siitä vielä kaksi versiota.

Pitikö oikein erikseen opetella vai opitko sillä lailla kuuntelemalla niin kuin kaikki muut ihmislapset.

Se, että kysyn palstalta tietoja jostain, minkä olisin googlettamallakin löytänyt.

Ei sellaista asiaa olekaan mitä ei Google löytäisi eli kaikki kysyminen mistä tahansa asiasta on turhaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ai tää onkin joku juntit ryömii koloistaan ketju. Vähän samalla tavalla kuin epäonnistuneet ihmiset ilmestyy keväisin vakituiseen katukuvaan muuallakin kuin Sörkassa.

On kyllä todella junttia tulla haukkumaan tänne kirjoittajia junteiksi ikään kuin korostaakseen omaa itseään, vaikka on samaan aikaan juntimpi itse kuin ketjun 80 edellistä sivua.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mun mielestä junttimaisinta, mitä tiedän, on nimittää Helsinkiä Hesaksi ja helsinkiläisiä hesalaisiksi. Alkuperäisen slangin mukaan Hesa on Helsingin Sanomat ja Hesari on Helsininkatu. Mun faija sanoi aikanaan, kun joku kysyi, että koska lähdette takaisin Hesaan, että me mennään Stadissa olevaan himaan eikä mihinkään Ludviginkadulle, jossa siihen aikaan oli HS:n toimitus. Paljasjalkainen stadilainen sanoo, että hesalainen on Helsingin Sanomia työstävä Sanoma-konsernin työntekijä. Me ollaan oltu vissiin aika höveleitä muualta muuttaneille, kun ollaan hyväksytty HeSan muuttuminen Hesariksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Murteet.

Sen lisäksi, että meidän on opeteltava puhumaan yhtä Euroopan turhinta kieltä, jotkut opettelevat siitä vielä kaksi versiota.
Musta tuntuu ett se murre vaa jotenki tarttuu sielt miss asuu niie muitte puhuist eikä sitä niiku tarkotuksell tartte opetella. En mä varmast tiiä mutt luule nii... Nimim. Tyttö Lahest (jossa ei varsinaisesti ole murretta vain hassu tapa puhua suomea).
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mustat vaatteet helteellä. Näin junttipaavon, jolla oli musta t-paita, mustat shortsit, mustat kengät ja valkoiset tennissukat. Ihan Stadissa liikkui, vaikka näytti siltä, että olisi voinut olla mikkelistä.

Eihän tuolla ollut mustat vaatteet, jos sukat olivat valkoiset tennissukat. Sellaiset ovat junttimaista paitsi jos on pelaamassa tennistä.

Mustat vaatteet sivumennen ovat viileämpiä kesäkuumalla kuin vaaleat vaatteet, varsinkin jos ne ovat riittävän väljät ja on vähänkin tuulenvirettä. On siis juntimpaa pukeutua valkoisiin tai vaaleaan asuun ellei sitten halua kärsiä enemmän kuumuudesta.

Lisäinfoa vaikkapa Tiede-lehden artikkelista (älä pelästy kuvituskuvaa tuareginaisesta).
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mun mielestä junttimaisinta, mitä tiedän, on nimittää Helsinkiä Hesaksi ja helsinkiläisiä hesalaisiksi. Alkuperäisen slangin mukaan Hesa on Helsingin Sanomat ja Hesari on Helsininkatu. Mun faija sanoi aikanaan, kun joku kysyi, että koska lähdette takaisin Hesaan, että me mennään Stadissa olevaan himaan eikä mihinkään Ludviginkadulle, jossa siihen aikaan oli HS:n toimitus. Paljasjalkainen stadilainen sanoo, että hesalainen on Helsingin Sanomia työstävä Sanoma-konsernin työntekijä. Me ollaan oltu vissiin aika höveleitä muualta muuttaneille, kun ollaan hyväksytty HeSan muuttuminen Hesariksi.
Itsehän olen junan tuoma ja kutsun Helsinginkatua Hesariks, mutta Vaasankatu ei ole Vasari vaan ihan lyhentämättä Vaasankatu. Myöskin Helsingin Sanomat on mulle Hesari. Ilman kommelluksi onnistuu molempia kutsua samalla nimityksellä kun asiayhteydestä aina käy ilmi kummasta on kyse. Stadi sanaa pyrin välttämään, ei oikein sovi jotenkin mun suuhun, tulee semmonen teeskenteliän olo kun sitä käyttää. Kutsunkin siis Helsinkiä Helsingiksi. Kaupunginosat ja eri lähiöt toki menee lempinimillä kuten vaikkapa Kantsu, Laru, Ogeli tai Krunikka.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kuka on kokovalkoisissa muualla kuin Wimbledonin tenniskisoissa? Pointti ei ollut kuitenkaan tennis, vaan se, että tummia vaatteita ei käytä helteellä kuin juntit mikkelistä, mikä olikin jo tämän ketjun otsikossa mainittu.
Elitismi, etenkin jos se syntyy jossain helsingissä asumisesta, on aika junttia. Voi esiintyä esim. muiden paikkakuntien kirjoittamisena pienellä alkukirjaimella. Myös kirjoitustaidottomuus on junttia maassa jossa on toimiva koululaitos, voi toki olla myös lääketieteellistä jolloin kirjoitustaidottomalle voitaneen antaa anteeksi.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Stadi sanaa pyrin välttämään, ei oikein sovi jotenkin mun suuhun, tulee semmonen teeskenteliän olo kun sitä käyttää. Kutsunkin siis Helsinkiä Helsingiksi.

Sama homma itsellä. Helsingissä ja helsinkiläisille puhuttaessa voin käyttää Stadia, mutta en vanhalla kotipaikkakunnalla. Hesa taas ei ole juuri koskaan kuulunut sanavarastooni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös