Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 618 722
  • 13 543
Mun mielestä junttimaisinta, mitä tiedän, on nimittää Helsinkiä Hesaksi ja helsinkiläisiä hesalaisiksi. Alkuperäisen slangin mukaan Hesa on Helsingin Sanomat ja Hesari on Helsininkatu. Mun faija sanoi aikanaan, kun joku kysyi, että koska lähdette takaisin Hesaan, että me mennään Stadissa olevaan himaan eikä mihinkään Ludviginkadulle, jossa siihen aikaan oli HS:n toimitus. Paljasjalkainen stadilainen sanoo, että hesalainen on Helsingin Sanomia työstävä Sanoma-konsernin työntekijä. Me ollaan oltu vissiin aika höveleitä muualta muuttaneille, kun ollaan hyväksytty HeSan muuttuminen Hesariksi.

Juuri kaltaistesi ihmisten vuoksi kutsun Helsinkiä aina Hesaksi. Jos se jotakuta ärsyttää, helvetin hyvä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juuri kaltaistesi ihmisten vuoksi kutsun Helsinkiä aina Hesaksi. Jos se jotakuta ärsyttää, helvetin hyvä.

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt mitä mielihyvää siitä saa, kun saa toisen ärsyyntymään tekemällä itsestään juntin ja pellen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sitä en ole koskaan ymmärtänyt mitä mielihyvää siitä saa, kun saa toisen ärsyyntymään tekemällä itsestään juntin ja pellen.
No me muut kyllä voidaan elää kaikkien nimittelyjen suhteen. Turku on Suomen persereikä ja Kouvolan betoni pitäis räjäyttää ydinpommilla, Porissa on työttömiä hitsaajia, mutta auta armias jos sanot Hesa niin jo on junttia ja väärin. Jos ei hesalaiset osaa edes nauraa itselleen, niin loukkaantukoot sitten.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Helsinki on Hesa muualta muuttaneille ja Stadi muille. Avovaimoni on hesalainen ja tyttäreni stadilainen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos ei hesalaiset osaa edes nauraa itselleen, niin loukkaantukoot sitten.

Itsehän olen toki espoolainen ja menin aina rajan yli bussilla 248 tai 315 Nordikselle. 315 ei enää ole olemassa, mutta 248 taitaa vielä olla. Ainakin jokin aika sitten oli.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Helsinki on Hesa muualta muuttaneille ja Stadi muille. Avovaimoni on hesalainen ja tyttäreni stadilainen.
Minun historia osoittaa että kaikista eniten siitä suuttuu ne junantuomat wannabet. Paljasjalkasia ei ihan hirveästi minun Helsingissä asumisen aikana kiinnostanut millä nimellä joku kaupunkia kutsui.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juuri kaltaistesi ihmisten vuoksi kutsun Helsinkiä aina Hesaksi. Jos se jotakuta ärsyttää, helvetin hyvä.
Olen ihan samaa mieltä. Juuri tuollaiset itseään korostavat stadilaiset jotka vetävät herneen nenään sanomalla Hesa, saavat minut jatkossakin sanomaan Hesa. Ja tämä nimenomaan siksi mitä @BlackWolf tuossa sanoi, eli:

Minun historia osoittaa että kaikista eniten siitä suuttuu ne junantuomat wannabet. Paljasjalkasia ei ihan hirveästi minun Helsingissä asumisen aikana kiinnostanut millä nimellä joku kaupunkia kutsui.

Ja tosiaan mustallasudella oli pointtinsa myös sen suhteen että hesalaiset saavat kyllä kutsua ihan ketä tahansa Helsingin Hesan rajojen ulkopuolella asuvia ties millä vittuilunimillä, mutta auta armias jos erehdyt käyttämään sanoja Hesa tai hesalainen, niin nämä Rovaniemeltä junalla tulleet aidot stadilaiset itkevät puolukka pillussa seuraavan viikon ystävilleen siitä miten joku juntti sanoi Hesa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen junantuoma, joten Helsinki on Helsinki, Hesaan en pysty, se on niin kamalan kuuloinen, toisinaan erehdyn Stadiin.

Mennäänpä toiseen junttiuden muotoon. "Tois puol jokke" toistelevat juntit kun Turku mainitaan (muun muassa, toistelevat he muutakin idioottia). Mikä vie junttiuden erityisen pitkälle on se, että vielä kysytään, kumpi puoli on tois puol ja kumpi ei, kysymys, jolle on vastaus heti olemassa jos olet ollut Turussa sekunninkin muulloin kuin juhlapäivinä: tois puol on se junttimesta toisella puolella jokea kuin tuomiokirkko. Tuomiokirkon puoli on alkuperäinen Turku ja se edellinen tulipalokin lähti, tietenkin, tois puol jokke, kun siellä asuu juntteja. Siitä Puutorilta, kyllä te tiedätte ja jos ette tiedä, turpa kiinni.
 

Alejandro

Jäsen
Itse olen junantuoma espoolainen ja sanon toisinaan tarkoituksella Helsinkiä Heseksi. Hauskaa kun nimenomaan toiset junantuomat nostavat tästä metelin. Joo, oon juntti, mut mie oonki Lappeenrannast.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Eihän nyt ole mitään niin hauskaa kuin saada joku junantuoma hermostumaan siitä, että sanoo Hesaa Hesaksi. Joten jatketaan hyväksi havaitulla linjalla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tampesteri. Sen sanominen on melkosen junttia. Tai Ilveksen kannattaminen, eikö se oo kommariseurakin ja kuka tahtoo olla kommari paitsi luuseri.

Vasemmistolaisuus on kans erittäin junttia, se on juntimpaa kuin oikeistolaisuus jonka junttimaisuus on myös korkeaa astetta. Mitä tulee hesalaisuuteen, niin siinä on vähän samaa kuin oikeistolaisuudessa, semmosta noloa pyrkyryyttä, joka mokaa viimestään minuutin päästä sanoessaan että kuka lähtee turkkuseen ja mitä siellä sitten tehdään voi vittu.

Savo. Se on Junttila.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En ollut koskaan moisesta Pahis Kauppahuoneesta kuullut, mutta heittää kieltämättä aika kovan haastajan tähän ketjuun. Lisäbonus noista vitun kyläkauppiasarvonnoista.
 

Liitteet

  • 5F0F2EAC-F1EC-46DA-9390-F88044BD7232.jpeg
    5F0F2EAC-F1EC-46DA-9390-F88044BD7232.jpeg
    225,1 KB · kertaa luettu: 396

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
En ollut koskaan moisesta Pahis Kauppahuoneesta kuullut, mutta heittää kieltämättä aika kovan haastajan tähän ketjuun. Lisäbonus noista vitun kyläkauppiasarvonnoista.
Onhan se YES! Olen tuosta putiikista aiemmin kuullut ja kyllä se aika vahvasti on ennenkin edustanut valitsemallaan linjalla.
 

Nick Neim

Jäsen
En ollut koskaan moisesta Pahis Kauppahuoneesta kuullut, mutta heittää kieltämättä aika kovan haastajan tähän ketjuun. Lisäbonus noista vitun kyläkauppiasarvonnoista.
Pakko oikein kysyä, että minkälaisia sivuja sä oikein selailet, kun sponsoroituna mainoksena tulee tuollainen sivusto? Yleensä noista löytää kuitenkin jonkinlaisen yhtymäkohdan esimerkiksi selaushistoriaan tai asennettuihin sovelluksiin...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pakko oikein kysyä, että minkälaisia sivuja sä oikein selailet, kun sponsoroituna mainoksena tulee tuollainen sivusto? Yleensä noista löytää kuitenkin jonkinlaisen yhtymäkohdan esimerkiksi selaushistoriaan tai asennettuihin sovelluksiin...

Mietin muuten aivan samaa.

Ehkä se johtuu siitä, että aika ajoin viihdytän itseäni ja päden parempana ihmisenä selaisemalla, yleensä kymenlaaksolaisten, white trash-junttien/juntittarien avoimia FB-profiileja ja aika vahvasti vaikuttaa tämän kansanosan suosimalta paikalta ko. Pahis.

Sen olen tosin myös huomannut, että noita erilaisia shortsimainoksia tippuu melko usein FB:in. Huvittavaa/pelottavaa on se, että en ole ko. tuotteita kai koskaan netistä etsinyt tai vieraillut esim. valmistajien sivuilla tjsp.. Sen sijaan rokkaan juntista huhtikuusta lokakuuhun lähinnä camo- tai oliivinvihreitä shortseja melkein all day every day ja usein ne jalassa osun FB-kuviin. Joku housujentunnistusalgoritmi siis tarkkailee minua ja puskee kohdennettua mainontaa. Kai.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin lämpimien ilmojen tullen oon laittanu merkille että ainakin kolmenlaiset miehet on kaivautunut koloistaan.

-Sukkia sandaaleitten kanssa käyttävät
-Shortsit jalassa ja sukat vedetty polviin asti
-Vyölaukkua käyttävät

Voi jumalaude mitä juntteja tää maa päällään kantaa
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Voi jumalaude mitä juntteja tää maa päällään kantaa

Mitä junttius sitten kenellekin tarkoittaa. Jos shortseissa on Putin-myönteisiä iskulauseita tai puhutaan neekereistä, voisin pitää niitä juntteina. Noin niin kuin muuten pukeutumiskoodithan ovat täysin mielivaltaisia ja niitä "vastaan" pukeutuminen voi kertoa älykkyydestäkin.

Itselleni junttiutta edustaa mielen köyhyys, eivät niinkään ulkoiset tekijät. Esim. toisen vaatteiden ääneen arvosteleminen on mielestäni junttia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
-Shortsit jalassa ja sukat vedetty polviin asti
...
Aiemmin olen ollut nilkkasukkamiehiä mutta tänä keväänä huomasin että nilkkakorkuisten tennarien kanssa värikkäät puolisääreen yltävät sukat voivat toimia myös shortsien kanssa niin välillä tullut tuollaista yhdistelmää käytettyä (esim. työpaikalla jonkunlaisena pienimuotoisena anarkismina).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Näin lämpimien ilmojen tullen oon laittanu merkille että ainakin kolmenlaiset miehet on kaivautunut koloistaan.

-Sukkia sandaaleitten kanssa käyttävät
-Shortsit jalassa ja sukat vedetty polviin asti
-Vyölaukkua käyttävät

Voi jumalaude mitä juntteja tää maa päällään kantaa
Kerrotko vielä miten pukeutumalla jonkun muka trendikään määrittämällä tavalla tekee sinusta vähemmän juntin? Siis minusta esim. sukat jalassa, toisin kuin minun mustat varpaani ja yksi irtoamassa oleva kynsi, on paljon esteettisemmät. Lisäksi en ole löytänyt sellaisia sandaaleita mitkä ei hiertäisi jos ei käytä sukkia. Kuka on päättänyt että sukat ja sandaalit on epäesteettisiä? Kuka hänelle tämän ylivallan antoi muita junteiksi tuomita? Jos sukissa olisi reikiä, tai ne olisi eri paria niin vielä ymmärtäisin. Minusta aina kun pukeutuu siististi ja asiallisesti, sekä tilaisuuden arvolle sopivasti, niin sen pitäisi riittää. Eli ehjät, puhtaat vaatteet ja ei verkkareita juhliin, eikä juhlapukua futiskentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös