Penkkarit on ehkä junttimaisinta mitä ihminen voi tehdä. Muutenkin kaikki opiskelija hassuttelut menevät tähän topikkiin. Miksi ei voi vain ryypätä ilman tälläistä mukahauskaa ja junttimaista paskaa.
Mä oon tästä eri mieltä. Etenkin viimeisestä lauseesta. Tässä on jo aika monta vuotta tullut oltua korkeakoulun kirjoilla ja huomattua se, että oikeastaan kaikki opiskelijatapahtumat yms illanvietot pyörivät sen alkoholin ympärillä. En ole absolutisti, mutta en myöskään se kovin juhlija. Ainakaan "vieraassa porukassa". Joissakin pienissä porukoissa, kuten oman luokan kanssa, tuo dokaaminen vielä ehkä menisi, mutta en itse ainakaan kovin mielelläni lähde ihmisten ilmoille kunnon sopassa. Kai nämä asiat riippuvat täysin oman koulun aktiivisuudesta, mutta itse olisin kaivannut enemmän ihan selväpäistä touhua. Jos liikuntakerhoja ei lasketa, niin en muista muuta päihteetöntä ohjelmaa opiskelijakunnan toimesta. Vähän ehkä harmittaakin, ois se ollu ihan mielenkiintoista tutustua oman alan ulkopuolisiin opiskelijoihin, mutta minkäs teet.
Penkkareiden "AAMUJA AAMUJA AAMUJA AAMUJA!" laulelut koulun keskusradiosta. Tai no kaikki huutaa niin kovaa ettei sitä enää laulamiseksi voi sanoa. Joka vuosi sama homma... Olisikohan pitänyt joskus huutaa takaisin "VELKOJA TÖITÄ VELKOJA TÖITÄ!" Itse en ainakaan aio huutaa kertaakaan aamuja ensi vuonna, kun itse olen penkkariasemassa.
Samat asiat sopivat myös "AAMUJA AAMUJA" huuteluihin armeijassa
Mua jotenkin häiritsee tuo aamujen huutelu abeilla. Mä kuitenkin miellän aamut nimenomaan armeija-aikaan, ja siksi on mielestäni hölmöä että aamuja huutelevat abiturientit, joista moni kuitenkin astuu palvelukseen tulevana kesänä. Sen takia omissa penkkareissa meillä ei jaksettu aamuja tai teejiinollia huudella. Keksittiin ihan omat läpät. Eipä niistä penkkareista mennyt kuin reilu 10 kk, niin pääsi ihan oikeasti puhaltelemaan nollia passi kourassa.
En silti oikein ymmärrä mikä penkkareissa on niin junttia. Ainakin itse muistan penkkarien olleen yksi elämäni hauskimmista päivistä. Enemmän junttia ovat mielestäni vanhojen tansseihin änkeävät ei-vanhat. Näitä on nykyään aika paljon. Tansseihin pitää saada pariksi se oma poikaystävä, vaikka se onkin vuotta vanhempi ja käy amista.