Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 621 686
  • 13 543

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Asian junttiudesta en tiedä, mutta jos oletetaan, että yritetään jäljitellä standardibritti- tai amerikanenglantia, niin steik on kyllä ainoa oikea lausumistapa. Kaikista maailman murteista en mene takuuseen. Ehkä jossain Skotlannin perukoilla tai Jamaikalla saattaisi stiik tulla pöytään.

Joo tosta lausumisesta vielä... onhan sekin aika typerän kuulosta, jos vaikkapa suomalainen henkilö yrittää lausua jonkun sanan brittiläisemmin kun britit itse. Joskus tuota kuulee, ja lopputulos herättää lähinnä hilpeyttä kuulijoissa :)
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Joo tosta lausumisesta vielä... onhan sekin aika typerän kuulosta, jos vaikkapa suomalainen henkilö yrittää lausua jonkun sanan brittiläisemmin kun britit itse. Joskus tuota kuulee, ja lopputulos herättää lähinnä hilpeyttä kuulijoissa :)
Jos osaa oikeasti lausua esim. brittienglantia, niin sehän on hienon kuuloista. Osaamattomat yliyrittäjät toki saattavat herättää hilpeyttä. Minä kylläkin lausun huomattavasti amerikkalaisemmin ja soisin, että tätä enemmän kouluissakin opetettaisiin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ajaminen risteykseen kovaa vauhtia ja jarruttaminen viime metrillä. Vaikka näkee jo pitkään, että risteyksessä on liikennettä jolla on etuajo-oikeus. Järjetöntä junttimaisuutta, jota näkee todella usein.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos osaa oikeasti lausua esim. brittienglantia, niin sehän on hienon kuuloista. Osaamattomat yliyrittäjät toki saattavat herättää hilpeyttä. Minä kylläkin lausun huomattavasti amerikkalaisemmin ja soisin, että tätä enemmän kouluissakin opetettaisiin.

Kyllä, juuri tuota "ylimenoa"tarkoitinkin. Kaverini oli pitkään töissä Lontoossa, ja hänen englanninkieleensä se aksentti ja äänteet ovat luonnollisesti tarttuneet sen verran, kun vieraankielen aksentti nyt tarttuu. Mutta jos minä yrittäisin samaa britti-äännettä vailla mitään historiaa sieltä, niin olisihan se nyt todella hölmön kuuloista.

Noh, voihan äänteet, ja miksei murrekin vähän tietysti, tulla muutakin kautta (elokuvat, ulkolaiset kaverit, työ täältäkäsin ulkomaalaisten kanssa jne. jne. jne... onhan noita).
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Pahis Kauppahuone.

Käyn noin kerran viikossa ihmettelemässä Suomen menoa tuolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos osaa oikeasti lausua esim. brittienglantia, niin sehän on hienon kuuloista. Osaamattomat yliyrittäjät toki saattavat herättää hilpeyttä. Minä kylläkin lausun huomattavasti amerikkalaisemmin ja soisin, että tätä enemmän kouluissakin opetettaisiin.
Joo, kunnon Oxford English on aika kaunista kuunneltavaa. Mä ajattelen asian nykyään niin, että vedän ihan rennosti suomalaisittain, mutta ei silti millään ralli-englannilla. En edes yritä teeskennellä olevani britti tai jenkki. Aksentti pitää olla, ettei luulla paikalliseksi. Riittää, että ymmärtää ja tulee ymmärretyksi. Olen ylpeä suomalaisuudestani! Ulkomailla asuneista kavereistani huomaan, että heihin on tarttunut paikallinen aksentti ja se on toki täysin luonnollista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ajaminen risteykseen kovaa vauhtia ja jarruttaminen viime metrillä. Vaikka näkee jo pitkään, että risteyksessä on liikennettä jolla on etuajo-oikeus. Järjetöntä junttimaisuutta, jota näkee todella usein.
Tämä, ja erityisesti ihmettelen tätä tähän aikaan vuodesta. Tiet on usein jäässä, joka tarkoittaa sitä että liikkeelle lähtiessä sutii pyörä ja jarruttaessa on vaara vetää pitkäksi. Silti näkee näitä oman elämänsä juhakankkusia jotka ajavat sitä neljääkymppiä vaikka näkevät edessä odottavat punaiset valot. Sitten parikymmentä metriä ennen risteystä tempaistaan jarrut lukkoon niin että ABS:t rutisevat. Ei ole ihan tavaton näky että vedetään risteyksessä pitkäksi ja keula menee suojatien kohdalle, sitten pakitellaan pari metriä. Tajuaakohan noi urpot että siinä suojatiellä saattaa mennä ihan ihmisiä? Luulisi että kaikki voittaisivat jos vähän edes ennakoisi tuolla liikenteessä. Itse olen opetellut ajamaan aika ennakoivasti, ja mua ainakin vituttaa näillä keleillä pysähtyä tuolla joihinkin valoihin. Varmaan joka päivä tuolla liikenteessä näkee sellaisia tilanteita missä joku Bemari ohittaa mut, kun on hirveä kiire pysähtymään punaisiin valoihin. Lopulta kun valot vaihtuu vihreäksi niin tuo baijerilainen sutii hetken ennen kuin pääsee taas liikkeelle. Minä painan tässä vaiheessa jo viereistä kaistaa ohi, koska ei tarvitse tuskailla paikaltaan lähtemisen kanssa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kummasti penkassa käynti opettaa tuota risteyksiin hiljentämistä... (jaa että mistäkö tiedän?)

Toinen asia tuli mieleen tästä. Hämärään aikaan toisen perseessä kiinni ajaminen - pitkät päällä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Samaa kategoriaa jalankulkijoiden puolelta, tien ylittäminen mistä sattuu ja milloin sattuu. Erityisesti tämä on junttimaista talvella liikenteen seassa, voin vielä tyhjän tien ja vaarattoman tilanteen ymmärtää. Mutta talvella ja liikenteen edessä liukkaalla kipittäminen. Juntit! Ja näitä stadissa riittää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pahis Kauppahuone.

Käyn noin kerran viikossa ihmettelemässä Suomen menoa tuolla.
Hienoja paitojahan siellä on. Saattaa toki olla, että olen vähän juntti kun tykkään kyseisen puljun paidoista.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Urheilutähtien keskinäiset selfiet - twitterissä. Kuvakulmatkin junttimaisia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämä kuuluisi myös Itkeäkö vai nauraa, Äärimmäisen vastenmielisyyden äärellä ja ties mihin muihin ketjuihin mutta tänne nyt... Jouko Ahonen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Yhdessä ja erikseen kaikki tämän ketjun kamaa: Teemu Selänne, ravintolisä, Tokmanni.

Kyllä. Siinä on semmonen junttitrio ettei paremmasta väliä. Oikea junttiuden ykköskenttä, ravintolisä ihan oikealla paikalla sentterinä.

Barcelonan kannattaminen on, btw, myös todella junttia ja ajanmukaista ja enemmistöläistä toimintaa ja heillä on todellinen junttitrio kärjessä.

Toista on olla Realin mies ja kuunnella vittuiluja Francosta, Penaldosta ja mistä kaikesta, mutta ylpeänä silti seistään vittuilun esineenä päivästä toiseen kuin @P.Sihvonen illasta toiseen Pelicansin valmentajana kuuntelemassa toimittajien vittuiluja taas yhden hävityn pelin jälkeen. Kuka tahansa voi kannattaa Barcaa, mutta kovat jätkät kannattavat Real Madridia!

Kataloniasta on kuitenkin tullut yksi hyvä asia, nimittäin ihminen, taiteilija Salvador Dali, joka ei ollut enemmistöä eli junttiutta, vaan todellinen oman tiensä kulkija toisin kuin nämä Bretonit ja muut pellet.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HS: Leijonien 1995 MM-kullasta tehdään draamaelokuva

"Tuotantoyhtiö paljasti elokuvasta tulevan fiktiivinen draama. Projekti on saanut kehittelytukea Suomen elokuvasäätiöltä.

– Elokuva tulee kertomaan paitsi siitä (finaali)viikonlopusta ja jääkiekosta, myös siitä millaista oli elää ja olla Suomessa vuonna 1995. Elokuva kertoo myös siitä, mikä sen jääkiekko-ottelun merkitys oli Suomelle silloin ja siitä eteenpäin, kommentoi Jarkko Hentula Yellow Film & Tv:stä HS:lle."

Vaikka se mestaruus oli upea saavutus ja loi tietynlaista itsetunnon kohoamista jääkiekolle Suomessa ja ehkä jopa koko lamasta kärsivälle kansalle, niin eikö olisi jo aika päästä yli. Joka vuosi näitä pitää edelleen eri yhteyksissä muistella.

Toki mukavahan se on tässä ainakin ennakkoon hassutella siitä kuka näyttelee ja ketä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pakko kysyä tässä ketjussa: kuka tai mikä on Lärvinen? Miksi?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Penkkarit. Ei vitun vittu. Toi oli jo lähemmäs 20v. sitten omana lukioaikanani mielestäni jotain niin väsynyttä, että jos olisin lähtenyt hassuttelemaan johonkin helvetin scanian lavalle hassunhauskoissa pukineissa, niin olisin varmaan ajautunut jo ajat sitten itsemurhaan häpeästä ja vitutuksesta.
 

A Siente

Jäsen
Penkkarit on ehkä junttimaisinta mitä ihminen voi tehdä. Muutenkin kaikki opiskelija hassuttelut menevät tähän topikkiin. Miksi ei voi vain ryypätä ilman tälläistä mukahauskaa ja junttimaista paskaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Häpesin aikoinaan penkkareissa ja muissa opiskelijailoitteluissa. Kylläpä oli teeskentelyä. "Hei, nyt on kivaa."
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Penkkareiden "AAMUJA AAMUJA AAMUJA AAMUJA!" laulelut koulun keskusradiosta. Tai no kaikki huutaa niin kovaa ettei sitä enää laulamiseksi voi sanoa. Joka vuosi sama homma... Olisikohan pitänyt joskus huutaa takaisin "VELKOJA TÖITÄ VELKOJA TÖITÄ!" Itse en ainakaan aio huutaa kertaakaan aamuja ensi vuonna, kun itse olen penkkariasemassa.

Samat asiat sopivat myös "AAMUJA AAMUJA" huuteluihin armeijassa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös