Pakko mainita tämä. Kun pelaat kaupassa, kioskilla tai huoltsikalla Rayn pelikonetta niin tottakai siitä viereisestä koneesta pitää miehen / naisen alkaa kälyilemään minun pelaamaa konetta ja kommentoida kaikkia minun koneella tapahtuvia asioita samaan aikaan kun pelaa sitä omaa pelikonettaan. Ja ne perinteiset "ei näistä koskaan mitään voita, huijausta kaikki koneet" jne. tottakai aina tulevat kommenttien joukossa. Sen harvan kerran kun noihin muutaman euron lykkää niin helvetti kyllä sitä haluaisi pelit pelata rauhassa.
Ja tästä tuli automaattisesti mieleen toinen junttimainen tapa mikä tapahtuu todella usein kioskijonossa. Kun juttelet jotain myyjän kanssa ihan niistä näistä tai mahdollisesti ostoksiin liittyvistä asioista niin eikös selän takana ole juuri se peruspertti tai peruspirjo jonka pitää kanssa osallistua keskusteluun. Ei minulla ole mitään sosiaalisia tilanteita vastaan, ei todellakaan, mutta ihme tapa näillä joillain ihmisillä tunkea joka saatanan asiaan mukaan vaikkei asia millään tavalla heille kuulukaan.
Niin ja vielä kolmas junttimainen asia: sanonta "mihin tässä nyt on kiire, valmiissa maailmassa". Tätä kun joku vanhus sinulle alkaa runoilemaan ihan missä tahansa tilanteessa ja kuitenkin vanhempia ihmisiä kunnioittavana ihmisenä et sano mitään pahaa tietenkään siihen vastaukseksi. Mutta kyllä ärsyttää joka kerta, varsinkin kun päässä miettii, että joo sinulla eläkeläisenä tuskin on kauheasti kiireitä, minulla sen sijaan on esimerkiksi tänään vielä 15 asiaa hoidettavana ja aikaa pari tuntia, että se siitä valmiista maailmasta.