Ediitin takia en tiedä oliko tuo kritiikkiä vai ei. Mutta sanotaanko näin, että jos itse käyn lukemassa jutun, joka sattuu kiinnostamaan, niin luen kyllä mitä mieltä muutkin ovat. Ehkä se on mun juttu, mutta tykkään vertailla omia ajatuksia muitten ajatuksiin.
Oikeastaan aika harvoin siellä näkee varsinaisia mielipiteitä. Suurin osa on väärää tietoa, paskaa päättelyä ja ylitsevuotavaa tyhmyyttä. Perkele kun nytkin luin kansalaisten "mielipiteitä" uutisesta, jossa poliisi arvostelee polttoainevarkauksia suosivaa myyntiä, niin kädet puutuivat ja hampaita alkoi vihloa.
Siis ei mua ikä rassaa. Sanotaanko näin, että ne mummot eivät tuki joka paikkaa. Teinit nyt vaan tuntuvat usein olevan niitä, jotka tykkäävät norkoilla sisäänkäyntien edessä isona porukkana vaikeuttaen kulkemista. Ja ei, ei ne niin tyhmiä ole, että vahingossa olisivat siinä harrastamassa tätä häiriötä.
Toinen juttu on tuo kahvilakäytös. Yksi tilaa ja muut kymmenen tulevat sitten norkoilemaan kahvilaan. Eihän siellä sitten enää muille olekkaan tilaa. Mummoja tai muita ryhmiä en ole vielä pongannut tätä harrastamasta.
Teinejä potkitaan aika lailla päähän, on aina potkittu. Muistan vielä hyvin ajat tuossa 14-17 vuoden iässä, kun oli vain muutama paikka, jossa saattoi lämmitellä talvella, jos lähti käymään kartsalla. Ikävin tilanne on niillä, joille vanhemmat eivät raski antaa taskurahoja. Eipä auta teinin muuta kuin olla siivellä ja katsella syrjästä sekä toivoa, ettei vahtimestari tule hätistelemään pois. Joskus tällaisen tilanteen aiheuttama häpeä saattaa johtaa siihen, että teinillä palaa käpy ja hän käyttäytyy häiritsevästi.
Osa vanhoista ihmisistä on taas sellaisia, että heiltä se pääsy pitäisi evätä. Kaikki vanhukset eivät tietenkään ole epäkohteliaita kusipäitä, mutta osa totta vieköön on. Aivan kuin korkea ikä oikeuttaisi tönimiseen, vittuiluun ja etuiluun.